• Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.
Kaynak ikonu

Turbonun kendini korumaya alması, aracın kontağı çıkardiktan sonra bile çalışmaya devam etmesi...

MANİFOLD ARIZALARI NASIL ANLAŞILIR?

Manifold Arızaları Nasıl Anlaşılır? | Tur Assist

MANİFOLD ARIZALARI
Manifold, daha çok motorlu araçlarda kullanılan bir terimdir. Emme manifoldu ve egzoz manifoldu olarak ikiye ayrılan manifold, arabaların hareket etmesini sağlayan en önemli ekipmanlardan biridir. Araçların motorları ilk çalıştırıldığı esnada eğer sistem karbüratörlü ise karbüratörde, eğer enjeksiyonlu ise manifoldda karışım hazırlanmaya başlanır.
Bu karışım sıkıştırma sonuna kadar sürer. Karışım emme manifoldunun soğuk cidarlarına çarptığında içeride bulunan benzin yoğunlaşır ve damla halinde birikir. Bu birikim başta motorun sarsıntılı çalışmasına yol açacağı gibi manifold cidarlarında ve yanma odasında anormal derecede karbon birikmesine yol açar.
egzoz manifoldu

EGZOZ MANİFOLDU ARIZASI NASIL ANLAŞILIR?
Egzoz manifoldu arızaları ve bu arızaların belirtileri, araçların marka ve modellerine göre değişiklik gösterebilir. Ancak yine de genel belirtiler benzerdir. Eğer aracın egzoz manifoldunda arıza bulunuyorsa araç normalden çok daha sesli bir şekilde çalışmaya başlar.
Bunun dışında rölanti halindeyken de birtakım dengesizlikler belirir. Araç yakıtının normalden daha fazla ve hızlı tükenmesi de egzoz manifoldu arızasını işaret edebilir.
EMME MANİFOLDU ARIZASI NASIL ANLAŞILIR?
Motorun rölantide düzgün çalışmaması, stop etmesi veya aşırı yakıt tüketmesi durumunda araştırılan arızaların içinde manifold arızaları da yer alır.
Emme manifoldu

Emme manifoldu
Emme manifoldunda delik ya da kaçak gibi durumlar söz konusu olduğunda, araçta performans düşüklüğü gözlenir. Manifoldda oluşan kaçaklar araçta hızlanma isteksizliği yarattığı gibi motor rölantide iken tıslama, ıslık gibi sesler ortaya çıkartabilir. Emme manifoldu arızaları motorun stop etmesini geciktirebilir ya da araç ateşlemesi kapatıldığında bile motor bir süre daha çalışmaya devam edebilir.
MANİFOLDLAR NASIL KONTROL EDİLİR?
Manifoldların kontrolü esnasında motor rölantinin üzerinde bir devirde çalıştırılırken bir yağdanlık vasıtasıyla emme manifold boruları etrafına yağ sıkılır. Sıkılan yağın, manifoldlar tarafından emilmesi beklenir; bu esnada egzozdan mavi bir duman çıkması emme manifoldlarının sızdırdığı anlamına gelir.
Aynı şekilde egzoz manifoldları etrafına da bir yağdanlıkla yağ püskürtüldüğü zaman hava kabarcıkları görülüyorsa egzoz manifoldlarında bir kaçak olduğu düşünülür. Kaçıran manifoldlar ve ilintili contalar sökülerek yüzeyleri çelik cetvel veya bir sentil (genellikle iki parça arasındaki boşluğu ölçmek için mühendislikte kullanılan bir alet) ile kontrol edilir. Eğer 0,10 mm’den daha fazla bir eğiklik varsa manifold yüzeyleri taşlanarak düzeltilir.
MANİFOLD SÖKME VE TAKMA İŞLEMLERİ SIRASINDA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
Manifoldların zarar görmemesi ve uzun ömürlü olabilmeleri için birtakım hususlara dikkat edilmesi gerekir. Örneğin, manifoldu sökerken motorun soğuk olmasına özen gösterilmelidir. Aksi durumda sıcaklığın etkisi ile mandifoldda eğilme gibi deformasyonlar meydana gelebilir.
Manifoldların her sökülüşünde, manifold contaları da değiştirilmelidir. Ayrıca contalar yerine takıldıktan sonra, manifoldların saplama somunları manifoldların kırılmaması için dengeli bir şekilde sıkılmalıdır. Manifoldlar takıldıktan sonra ise sızdırmazlıklarından emin olunmalı, hava kaçağı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Eğer manifoldda hava kaçağı bulunuyorsa emme manifoldları rölanti dengesizlikleri yaratarak ayarı bozar. Kaçak, egzoz manifoldunda ise gürültünün artmasına yol açar.
Yazar
Zafer715
Görüntüleme
339
İlk Yayınlama
Son Güncelleme
Değerlendirme
0.00 Oylama 0 İnceleme
Üst