Neler Yeni
  • Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

Acil yardım edermisiniz?

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay

Arkadaşlar merhaba, 2013 model Opel astra j otamatik vites hb benzin + LPG Li aracım var 100 bin km de. Aracım da bir ay öncesine kadar sıkıntı yoktu , sonra aracımla 20 km sürdükten sonra kırmızı ışıklar da durmalar da frene bastığım da duruyor ve bir ileri gidiyo gibi tekleyip duruyor ve ara ara hırlamaya başlıyor Vitesi N getirdiğim de hırlama olmuyor Tekrar D ye aldığım da ara ara sanki gaz veriyor gibi hırlıyor götürmediğim yer kalmadı en son Opel servise götürdüm makineye soktular sıkıntı yok dediler usta denedi bir ihtimal şanzıman yağı değişirse düzelir dediler 500 tl değiştirdiler sonra ben çıkardım ve biraz gittikten sonra tekrar yaptı ve geri döndüm usta bu Seferde şanzıman balatası var değişirse düzelme ihtimali var dediler oda 1 ay araba kalması lazım dedi değiştirme yanılma yöntemi ile mi düzelecek arkadaşlar ? Bu sorun nedir arkadaşlar başınıza geldi mi ? Bir usta baktığın Vites düşürmediği için bunu yapıyor dedi ne kadar doğrudur bilemedim şimdi ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz?
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay
Arkadaşlar yardım edecek yok mu ? Başına gelen yok mu ?
 

omeroz

Admin
Dizelciler Kulübü
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
533
Tepki puanı
315
Puanları
63
Yaş
36
Konum
Adana
Bir video paylaşabilirseniz, sorununuzun anlaşılması kolaylaşabilir. Bildiğim kadarıyla yağ değişimi sonrası düzelmediyse, şanzıman beyni kontrol edilir, sorun yoksa şanzıman açılıp mekanik parçalara bakılması gerekebilir... Geçmiş olsun...
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay
İlginiz için teşekkür ederim. Bugün yavaş kullandım arabayı Sıkıntı olmadı. Servise götürdüm servis kalkerken yavaş kalk ve ışıklar da boşa al N ye getir dedi beyni değişirse 10 bin TL istediler şanzıman balatası da olabilir diyor o da kesin çözüm değil dediler 10 tl verip beyin değişipte hasar gitmezse para iade olmaz dediler valla ne yapacam bilmiyorum ustanın demesi durunca araba boşa almıyor diyor sorun bu diyor
 

omeroz

Admin
Dizelciler Kulübü
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
533
Tepki puanı
315
Puanları
63
Yaş
36
Konum
Adana
Rica ederim. Götürdüğünüz servis yetkili opel servisi mi? Bulunduğunuz yerdeki en iyi şanzıman ustası kimse aracınızı ona göstermenizin arızayı doğru ve hızlı tespit etmenizi sağlayacağını düşünüyorum. Araç kendi kendine vitesi boşa almaz. Durduğunuzda manuel olarak müdahale etmedikçe vites 1 dedir. Siz N konumuna alınca boşa geçer. Vites konumu değişimlerinizde frene biraz kuvvetli basarsanız PRND geçişlerini hissetmezsiniz. Bir de motordan kaynaklı bir sorun da olabilir, N konumunda ve aracın vites geçişlerinde bir sorun yoksa, lpg/motpr kaynaklı bir sorun da olabilir...

Bu konulara
benden daha hakim olan @Zafer715 ve diğer arkadaşlar yorumlayacaklardır. Ama yine söyleyeyim bir video paylaşırsanız daha anlaşılır olur...
 

Hasip

Admin
Benzinciler Kulübü
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,968
Tepki puanı
1,516
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
10 bin tl verip sadece beyin alacagima cikma sanziman alir takarım. Servisler uçuyor bazen...
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay
Arkadaşlar mesajlarınız için çok sağolun Opel servise götürdüm, iyi bir şanzımana götürdüm baktı çıkartıp bakılması gerek dedi güvenemedim araya verir diye çekindim benzinde kullandım sıkıntı devam etti şuan yavaş kullanıyorum ve ışıklar da N ye getirdim sıkıntı olmadı birazdan yine denemeye gidecem yapacak mı bilmiyorum ama 10 milyar masraf çok abartılı geldi bana ve garanti de vermiyor
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
475
Puanları
83
Konum
Elazig
Bu tip arizalar sadece sanzuman ile ilgili degil. Araciniz d de iken isiklarda durdugunuzda frene bastiginiz,anda oksijen sensoru ve maf map sensorler sistemi minimum rolanti duzeyine getiriyor. Bu aracin bosta calismasiyla ayni seviyede calismasi demek. O sirada arac bilincsizce fazladan yakit ve ya fazladan hava girisine maruz kaliyorsa dediginiz olay olabilir. Oncelikle sensorlerinizi bi temizletin. Birde kanister valfinde kacak varmi baktirin bi
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay
Bu tip arizalar sadece sanzuman ile ilgili degil. Araciniz d de iken isiklarda durdugunuzda frene bastiginiz,anda oksijen sensoru ve maf map sensorler sistemi minimum rolanti duzeyine getiriyor. Bu aracin bosta calismasiyla ayni seviyede calismasi demek. O sirada arac bilincsizce fazladan yakit ve ya fazladan hava girisine maruz kaliyorsa dediginiz olay olabilir. Oncelikle sensorlerinizi bi temizletin. Birde kanister valfinde kacak varmi baktirin bi
ben bunu söyledim senin araba mazotlu değil ki dediler servis bana böyle dedi şimdi servise gitsem onlara ne söylemem gerekiyor Yada servis dışında nere götürmem lazım
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
475
Puanları
83
Konum
Elazig
Sanayide bi ustaya gidin maf map ve oksijen sensirunu temizletin once
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay

omeroz

Admin
Dizelciler Kulübü
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
533
Tepki puanı
315
Puanları
63
Yaş
36
Konum
Adana
Video süresince araç bu değişik tepki ve sesleri verirken vites konumu D'de ve ayağınız sürekli frende değil mi?
Eğer öyle ise ve vites konumu N'de iken motordan bu tuhaf tepkileri almıyorsanız sanki sorun şanzımanda olabilir gibi geldi bana...
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay
Video süresince araç bu değişik tepki ve sesleri verirken vites konumu D'de ve ayağınız sürekli frende değil mi?
Eğer öyle ise ve vites konumu N'de iken motordan bu tuhaf tepkileri almıyorsanız sanki sorun şanzımanda olabilir gibi geldi bana...
Ayağım frende vites konumu d de, vitesi boşa aldığım da düzeliyor tekrar d ye getirdiğim de sıkıntı olmuyor belli bir süre kullandığım da galiba şanzıman ısınınca oluyor yada fazla yük bindirince kimse bilmiyor şanzıman diyip sökmek istiyorlar araya verecekler diye çekiniyorum
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
475
Puanları
83
Konum
Elazig
Map sensorunu bi temizleyin, bide turbo selenoid valfinde skintiniz olabilir. yarim kontakda selenoid valfe iyice kulaginizi yanastirin bakalim ses geliyormu
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
475
Puanları
83
Konum
Elazig
Ayrica aracniz astra j 1.4 turbo zannedersem. Hangi beyin yoksunu ustaya gittiyseniz araciniz tam otomatik tork konvertorlu sanzumana sahip balata olmaz bu sanzumanda. Balata var diyen ustaya sakin gitmeyin. Aracinizdaki dengesizligin nedeni muhtemelen ya turbo selenoid valfi yada kanister valfi.Kanister valfini sokturup ucunu suya sokun ufleyin hava geciyorsa o parcayi degistirin
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay
Ayrica aracniz astra j 1.4 turbo zannedersem. Hangi beyin yoksunu ustaya gittiyseniz araciniz tam otomatik tork konvertorlu sanzumana sahip balata olmaz bu sanzumanda. Balata var diyen ustaya sakin gitmeyin. Aracinizdaki dengesizligin nedeni muhtemelen ya turbo selenoid valfi yada kanister valfi.Kanister valfini sokturup ucunu suya sokun ufleyin hava geciyorsa o parcayi degistirin
Valla ustam Opel kendi yetkili servisi dedi siz düşünün direk 500 tl şanzıman yağı değiştirdi sonrada düzelmezse ki düzelmedi şanzıman sökülüp gidecek dedi oda 10 bin TL dediler şimdi başka bir ile götürecem ustaya
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
Hatay
Ayrica aracniz astra j 1.4 turbo zannedersem. Hangi beyin yoksunu ustaya gittiyseniz araciniz tam otomatik tork konvertorlu sanzumana sahip balata olmaz bu sanzumanda. Balata var diyen ustaya sakin gitmeyin. Aracinizdaki dengesizligin nedeni muhtemelen ya turbo selenoid valfi yada kanister valfi.Kanister valfini sokturup ucunu suya sokun ufleyin hava geciyorsa o parcayi degistirin
Ustam Opel yetkili servisi aradım bu dedikleriniz söyledim bu dedikleriniz şanzıman için de biz yapamayız diyorlar ve şanzıman Balata sıkıntılı diyor değişmesi gerek hala diyor ben en iyisi sanayi de usta ariyim
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
LPG Kullananlar Kulübü
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
475
Puanları
83
Konum
Elazig
Araciniz astra j dogrumu h degil? yetkili servismi ozel servismi h ile j yi karistirmis olabilirler h kasalarda yarim otomatik sanzuman, j kasalarda tam otomatim sanzuman var.J lerde balata yok h larda balata var.
 
Üst