• Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

Araç çalışınca klimanın otomatik olarak devreye girmesi

obiwankenobi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
9
Konum
Düzce

Merhaba,
Aracı çalıştırınca eğer fan "0" dan farklı bir konumduysa klima direk olarak aktif oluyor.
Nedenini bulamadım. Bilen var mı merak ettim.?

Diğer bir sorum ise aküyü değiştirdim.
Aracı çakmalığında takılı FM Transmitter var.
Araç ilk çalıştığında akü voltaj değerini gösteriyor.
Aracı yarım kontak yaptığımda;
11 V altına kadar düşüyor,
araç çalışınca 12.4 yükseliyor,
belli bir süre sonra da 14.4 14.3 volta sabitleniyor.
bu değerler normal mi ?
Araç çalızmazken akünün 12 V. altına düşmesi kafamı karıştırdı.
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
Emektar Üye
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
769
Konum
gaziantep
Araç çalışmıyorken 12v altına düşmemesi gerekli mars anında 11.5 volt klimayı ön camda çalıştırıyorsanız klima otomatik devreye girer
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
Emektar Üye
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
769
Konum
gaziantep
14v ve üzeri arabanız iyi şarj ediyor şarjı sağlam
 

obiwankenobi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
9
Konum
Düzce
On camda degilken de klima devreye giriyor.
 

obiwankenobi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
9
Konum
Düzce
Bende sizin gibi dusunup akuyu degistirdim inci aku vardi 72 A. Daha sonra mutlu taktirdim ama yine ayni degerler.
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
Emektar Üye
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
769
Konum
gaziantep
O zaman elektriksel bir sıkıntı var bir de akü voltajı direk Aküden ölçülmeli
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
3,237
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Havalar bu aralar aşırı soğuk, muhtemelen ısıtma (kızdırma) bujileri devreye giriyor. Bu nedenle voltaj düşüyor olabilir. Tüm ışıklar söndükten sonra voltaj kaç gösteriyor acaba ?
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
Emektar Üye
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
769
Konum
gaziantep
Isıtma bujileri sürekli çalışıyor zaten durmaz ki
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
3,237
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Isıtma bujileri sürekli çalışıyor zaten durmaz ki
Hocam benim bildiğim ısıtma bujileri yarım kontakta silindirleri ısıtmak amacıyla bir süre çalışırlar sonrasında dururlar. Hatta kışları ısıtma bujilerinin ışığı sönene kadar beklememiz, duruma göre birkaç defa kontağı kapatıp açarak ısıtma bujilerini birkaç defa çalıştırmamız gerektiği şeklinde biliyorum.
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
Emektar Üye
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
769
Konum
gaziantep
ısıtma bujisi ilk anda ısınması biraz uzun sürdüğü için öyle yapıyoruz hatta aracınızı çalıştırın ve ısıtma bujileriden birisinin soketini cıkarın bakın motor nasıl tepki vericek anlarsınız hasip hocam ilk başta ısınması bekleniyor yanma odası ve bujının ısıtılması biraz sürüyor çünkü asıl amacı içeri giren havayı hep belirli bir derecede ısıtmak sonra ısıtılan havayı sıkıştırıp patlatma sağlamaktır hasip hocam yani sürekli çalışıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
3,237
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Doğrudur hocam. sayenizde bilgilenmiş oldum teşekkür ediyorum. Ben sadece ilk ısıtmayı yapıyorlar sanıyordum.. iyifikir
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
Emektar Üye
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
769
Konum
gaziantep
Ne demek hasip hocam.Burada paylaşım yaptıkça birşeylere çözüm buldukça birbirimizden bişeyler öğreniyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

obiwankenobi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
9
Konum
Düzce
Havalar bu aralar aşırı soğuk, muhtemelen ısıtma (kızdırma) bujileri devreye giriyor. Bu nedenle voltaj düşüyor olabilir. Tüm ışıklar söndükten sonra voltaj kaç gösteriyor acaba ?
Hocam öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Elimde voltmetre olmadığı için dediğinizi yapamadım. Kontağı bir tık çevirince çakmaklık kısmına elektrik geliyor. Sırf bunun için bir voltmetre alıp o şekilde ölçeceğim :)
En sağlıklısı bu olacak herhalde.
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
Emektar Üye
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
769
Konum
gaziantep
akü başından ölçün içeriden ölçülen değer tam vermeyebilir yada orta bilgisayardan bakacaksınız
 

Joseques

Teknik Destek Ekibi
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
171
Konum
İstanbul
Isıtma bujileri sürekli çalışıyor zaten durmaz ki
Isıtma bujileri kontağı açtığınız da çalışmaya başlar yani ısınmaya başlar piston odasını ısıtır yaklaşık 5 saniye isttiktan sonra kapanır ve motor çalışırken devre dışıdır yani calismazlar
 

Joseques

Teknik Destek Ekibi
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
171
Konum
İstanbul
Merhaba,
Aracı çalıştırınca eğer fan "0" dan farklı bir konumduysa klima direk olarak aktif oluyor.
Nedenini bulamadım. Bilen var mı merak ettim.?

Diğer bir sorum ise aküyü değiştirdim.
Aracı çakmalığında takılı FM Transmitter var.
Araç ilk çalıştığında akü voltaj değerini gösteriyor.
Aracı yarım kontak yaptığımda;
11 V altına kadar düşüyor,
araç çalışınca 12.4 yükseliyor,
belli bir süre sonra da 14.4 14.3 volta sabitleniyor.
bu değerler normal mi ?
Araç çalızmazken akünün 12 V. altına düşmesi kafamı karıştırdı.
Hava sartlari aküyü etkiler yani hava soğuksa akü az şarj kaybedebilir ve ısıtma bujileri motorun soğukluğunu göre uzun yanmaktadır o an biraz fazla şarj kaybolur araç çalışınca düzelir bu sistem ısıtma bujileri değil de role ile alakalıdır burda bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum sadece sabah marş yaparken motor güçlü mu dönüyor yoksa zayıf mi dönüyor ona bakınız yani marş kuvettlimi basıyor zayifmi buna kulak verin önce durumu yazın
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
3,237
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Isıtma bujileri kontağı açtığınız da çalışmaya başlar yani ısınmaya başlar piston odasını ısıtır yaklaşık 5 saniye isttiktan sonra kapanır ve motor çalışırken devre dışıdır yani calismazlar
Hüseyin ustam bende öyle biliyordum, ancak markadan markaya farklılık olabilir mi ? İnternette araştırdığımda birçok site bu konuda net bilgi verememiş. Belkide kimse bizim gibi bu kadar detaylı düşünmemiştir :)
 

obiwankenobi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
9
Konum
Düzce
Hava sartlari aküyü etkiler yani hava soğuksa akü az şarj kaybedebilir ve ısıtma bujileri motorun soğukluğunu göre uzun yanmaktadır o an biraz fazla şarj kaybolur araç çalışınca düzelir bu sistem ısıtma bujileri değil de role ile alakalıdır burda bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum sadece sabah marş yaparken motor güçlü mu dönüyor yoksa zayıf mi dönüyor ona bakınız yani marş kuvettlimi basıyor zayifmi buna kulak verin önce durumu yazın
Hocam araci cok aktif kullanmiyorum bazen 3 4 gun yattigi oluyor. Boye uzun yattigi zamanlarda calsistiriken mars suresi uzuyor biraz ve mars zayifliyor. Yeni aku olunca boyle yapmamasi lazim gibi dusunmustum. Amansoylediklerinizden anladigim normal bir durum gibi.
 

Joseques

Teknik Destek Ekibi
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
171
Konum
İstanbul
Hüseyin ustam bende öyle biliyordum, ancak markadan markaya farklılık olabilir mi ? İnternette araştırdığımda birçok site bu konuda net bilgi verememiş. Belkide kimse bizim gibi bu kadar detaylı düşünmemiştir :)
Sadece eski cintoen lerde var role bir sire daha ısıtmaya devam ediyor sonra duruyor lakin hava soğuksa role çalıştıktan sonra çok kısa bir sire daha ısıtmaya devam eder sonra durur çünkü dizel araçlar içten yanmalıdir sıkıştırılmış hava üzerine mazot toz halinde püskürtünce yanma meydana gelir yani motor ilk önce havayi sıkıştırıyor sıkışan hava ısınıyor ve en son mazot püskürtülür yanma sağlanıyor abim
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
3,237
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Sadece eski cintoen lerde var role bir sire daha ısıtmaya devam ediyor sonra duruyor lakin hava soğuksa role çalıştıktan sonra çok kısa bir sire daha ısıtmaya devam eder sonra durur çünkü dizel araçlar içten yanmalıdir sıkıştırılmış hava üzerine mazot toz halinde püskürtünce yanma meydana gelir yani motor ilk önce havayi sıkıştırıyor sıkışan hava ısınıyor ve en son mazot püskürtülür yanma sağlanıyor abim
Detaylı bilgilendirme için teşekkürler Hüseyin ustam, bu arada elin nasıl oldu iyileştimi ?
 
Üst