Optimum devir aralığı

pedodentist

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,
Ankara trafiği çoğunuzun malumu. Bu trafik içinde sıklıkla vites değiştirmek gerekiyor. Özellikle de Astra 1.3 CDTI kullanıyorsanız. Bu durumda motorun sağlığı göz önüne alındığında en az düzeyde benzin sarfiyatı için ideal vites değiştirme için motor devir aralığı sizce ne olmalı? Mesela 1500 - 2500 nasıl ?.
Saygılarımla
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
1500 rpm de yanılmıyorsam astra 1.3 CDTİ için çok düşük En iyisi 2000-3000 rpm arası tabi 2500 rpm en ideali olur bence
 

pedodentist

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Söyle bir sorun var ki birinci vitesde 3000 devire kadar yükseltmeden ikinci vitesde 1500 yakalanamıyor. İkide de durum aynı. 2500 de vites atma olayı sadece 3. vitesten sonra olabiliyor.
Yüksek devirde vites değiştirmenin iyi olacağı yazılmıştı forumda ama bu hem yakıt sarfiyatını çok arttırıyor hem de daha sık vite değiştirmek gerekiyor.
Düşük devirde de, sanki araba zorlanıyor gibi geliyor bana.
Nasıl yapsak bilmiyorum... :confused:
 

daskinoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
539
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
mahoniye katılıyorum..2000-2500 arası en ideali...
 

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
pedodentist' Alıntı:
Söyle bir sorun var ki birinci vitesde 3000 devire kadar yükseltmeden ikinci vitesde 1500 yakalanamıyor. İkide de durum aynı. 2500 de vites atma olayı sadece 3. vitesten sonra olabiliyor.
Yüksek devirde vites değiştirmenin iyi olacağı yazılmıştı forumda ama bu hem yakıt sarfiyatını çok arttırıyor hem de daha sık vite değiştirmek gerekiyor.
Düşük devirde de, sanki araba zorlanıyor gibi geliyor bana.
Nasıl yapsak bilmiyorum... :confused:

1500 d/dk vıtes degıstırırsen motoru ezersın..yanı devır almadan vıtes degıstırmek motoru dusuk devırde yorar tam motor toparlanmaya calısırken hoop vıtes degıstır buda yuksek devırde vıtes degıstırmek gıbı fazla yakıt sarfıyatına neden olur motoru zamanla sagırlastırır.opel zaten 2000-3000 d/dk arasında vıtes degıstırılmasını onerıyor
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
imagoodman' Alıntı:
1500 d/dk vıtes degıstırırsen motoru ezersın..yanı devır almadan vıtes degıstırmek motoru dusuk devırde yorar tam motor toparlanmaya calısırken hoop vıtes degıstır buda yuksek devırde vıtes degıstırmek gıbı fazla yakıt sarfıyatına neden olur motoru zamanla sagırlastırır.opel zaten 2000-3000 d/dk arasında vıtes degıstırılmasını onerıyor

aynen.sürekli düşük devirler motor için yüksek devirlerden daha kötü bir durum.mesela en bilineni kurum oluşması.Motorun karakteristik özelliğine göre değişsede genel olarak günümüz dizellerinde 2000-3000 en fazla istisnalarda 3500 ve sonrası.
 

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
ideali her 3000 devir değişim ,2500 altında değiştirdiğinizde sanjuman oranından dolayı turbodan mahrum bir şekilde ilermek durumunda kalabiliyorsunuz.
 

Goksad

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
172
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
coRSac aynen katılıyorum. Zaten Turbo olduğu için 1500 devirde değiştirmeniz hiç uygun olmaz
 

pedodentist

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim söylediğim bir şey yanlış anlaşıldı sanırım. Ben 1500 devirde vites değiştirebilirmiyim demiyorum.
Mesela 1. viteste 2500 devirde vites değiştirdiğinizde 2. vitesde gördüğünüz devir 1200 civarında oluyor. 2. vitesde de 2500 de vites attığınızda 3. vitesde 1700 lü devirleri görüyorum.
Bu durumda bir kısım arkadaş da diyor ki, her halukarda motorun sağlığı için vites değiştirdiğinizde karşılaşacağınız devir 2000 civarında olmalı ki, bu durumda 1. vitesi 3000-3500 aralığında 2. vitesi de 3000 civarında değiştirmek gerekli. Ama bu da yoğun trafikte yakıt sarfiyatını arttırıyor. (mesela vites değişim devrine ulaşamadığınız durumda yüksek devirde kullanma zorumluluğu gibi).
Sizce hangisi doğru??
 
Üst