Neler Yeni
  • Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Tepki puanı
200
Puanları
43
Yaş
36
Konum
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
Alakasız konulara geçmişsiniz. Gördüm dediğiniz servis kitapcığınızı paylaşırmısınız, mevcut klavuz artniyetli hazırlanmış size göre.

Milli menfeat,milli sermaye" cok göreceli kavramlar. Yabancı bir aracı alıp, yine yabanci yağ ile değişimini yapacağız altı üstü Yoksa yerli üretim yağ ile değişim yapıp şanzımana ömür üstüne ömür katmayacağız. Millilik vs. den cok teknik olarak uygunluğunu araştırıyoruz.
Yetkili servislerin art niyetine birkaç kez bizzat maruz kalmış olmama rağmen bakımlarımı yetkili serviste yaptırma taraftarı idim. Forumdaki arkadaşlardan motor yağı vb. ile ilgili duyduklarım, yetkili servisi kafamda bitirmeme sebep oldu.

Yetkili servis, yetkili satıcı bile bu ülkenin vatandaşı olmasına rağmen bu kadar art niyetli iken, elin yabancısına güvenmek doğru olmaz diyorum.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Şanzıman yağı değişiminde de yetkili servis müdürü ve bir kaç personeli defalarca sordular şanzıman yağını neden değiştirmek istiyorsunuz diye. Ama mastertech iyi yaptın ben olsam 30.000km de bir değişirim dedi:) sonra neden değiştirmek istediğimi soranlar aaa simsiyah olmuş diyerek bana hak verdiler.

Ben 50.000km'de değiştirdim. İlk başta belki psikolojik olarak olumlu değişimler oluştu gibi geldi. Şu an yağ değişeli 2500km oldu. Değişim öncesi/sonrası bir fark yok bence şanzıman aynı şanzıman. Ama şanzıman yağını bu mantıkla değiştirmeme gerek yoksa, motor yağı ve diğer sıvıları da değiştirmeme gerek yok çünkü değişim öncesi-sonrası motor aynı motor:)

Yapılan bu değişimlerin etkisinin uzun vadede hisedileceğinden bahsetmeye gerek görmüyorum. Motor kaputu bile 5-10 sene sonra kilidini yağlamayınca kapanmazken, otomatik şanzıman kadar kompleks bir parçada yağın değişmemesi gerektiği, değişirse sorun çıkartacağı söylemi bana pek mantıklı gelmedi.
 
Son düzenleme:

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
647
Tepki puanı
266
Puanları
63
Konum
Ankara
Ad Soyad
Yunus Emre
Araç
Astra F
Yakıt
Benzin/Lpg
Vites
Otomatik
Donanım
GLS
Model Yılı
1997
Alakasız konulara geçmişsiniz. Gördüm dediğiniz servis kitapcığınızı paylaşırmısınız, mevcut klavuz artniyetli hazırlanmış size göre.

Milli menfeat,milli sermaye" cok göreceli kavramlar. Yabancı bir aracı alıp, yine yabanci yağ ile değişimini yapacağız altı üstü Yoksa yerli üretim yağ ile değişim yapıp şanzımana ömür üstüne ömür katmayacağız. Millilik vs. den cok teknik olarak uygunluğunu araştırıyoruz.
Yetkili servislerin art niyetine birkaç kez bizzat maruz kalmış olmama rağmen bakımlarımı yetkili serviste yaptırma taraftarı idim. Forumdaki arkadaşlardan motor yağı vb. ile ilgili duyduklarım, yetkili servisi kafamda bitirmeme sebep oldu.

Yetkili servis, yetkili satıcı bile bu ülkenin vatandaşı olmasına rağmen bu kadar art niyetli iken, elin yabancısına güvenmek doğru olmaz diyorum.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Şanzıman yağı değişiminde de yetkili servis müdürü ve bir kaç personeli defalarca sordular şanzıman yağını neden değiştirmek istiyorsunuz diye. Ama mastertech iyi yaptın ben olsam 30.000km de bir değişirim dedi:) sonra neden değiştirmek istediğimi soranlar aaa simsiyah olmuş diyerek bana hak verdiler.

Ben 50.000km'de değiştirdim. İlk başta belki psikolojik olarak olumlu değişimler oluştu gibi geldi. Şu an yağ değişeli 2500km oldu. Değişim öncesi/sonrası bir fark yok bence şanzıman aynı şanzıman. Ama şanzıman yağını bu mantıkla değiştirmeme gerek yoksa, motor yağı ve diğer sıvıları da değiştirmeme gerek yok çünkü değişim öncesi-sonrası motor aynı motor:)

Yapılan bu değişimlerin etkisinin uzun vadede hisedileceğinden bahsetmeye gerek görmüyorum. Motor kaputu bile 5-10 sene sonra kilidini yağlamayınca kapanmazken, otomatik şanzıman kadar kompleks bir parçada yağın değişmemesi gerektiği, değişirse sorun çıkartacağı söylemi bana pek mantıklı gelmedi.
Şanziman aynı şanziman.
Motor aynı motor.
Değisim yok.

Amaç da bu zaten.
Mekanik kondisyonu korumak

Bir kaç sene değiştirmeden devam etsek de baksak bir de , aynı motor ve aynı şanziman diyebilecek miyiz

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Wir leben Autos

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
82
Tepki puanı
45
Puanları
18
Konum
istanbul
Araç
opel astra j
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
Elmalarla armutlar baya karıştı sanırım. Bu forumun başlığı adı üstünde "teknik destek".
"Elin yabancısına" gibi garip sıfatlamalara gerek yok. Aynı mantıkla bahsi geçen elin yabancısının ürettiği 180 le giden araca binip canımızı emanet etmemeniz gerekir aynı mantıkla..

Konumuza gelirsek ;

Teknik konularda bana göre, şuna göre, sanayideki bilmem ne ustaya göre bir kriter yok. Senelerce sanayideki eski kafalı ustaların yapısını anlamadıkları dağıtınca toplayamadıkları otomatik şanzımana "çabuk bozulur, yaramaz" dediklerini de biliyoruz. Artık okuyarak araştırarak ciddi bilgimiz oluşuyor. Bazı özel servisler bile internetten grup kurarak teknik tecrübelerini paylaştığını görüyoz. (Tecrübe ayrı birşey, bu yazının konusu değil.Ek olarak yetkili ve özel servislerin artısı eksisini ayrı bir başlıkta tartışmak isterim.Konu dağılmasın. )

Buradaki konu şanzıman yağ değişimi, Mantıken belli kilometrede bu yağın niteliğini kaybedeceğini düşünebiliriz haklı olarak. İçindeki yağ elbetteki ilk haliyle kalmayacaktır, ( Okuduğum ve araştırmalarımdan illa gerekir veya kesin gerekmiyor da diyemedim ek olarak )

Soru şu ? Peki servis bunu neden rutin 30.000 de bir bakımına eklemiyor. En az 350 tl lik bir fatura çıkıyor ( 6 servisden gelen yanıtlara göre).
Her araçtan 2 bakımda bir bunu alsa ciddi bir gelir kapısı üstelik.Bunun cevabı şanzımanı bozulsun, masraf çıksın olduğunu pek zannetmiyorum. Böyle bir şey marka zarar vereceği belli, pek ihtimalde vermiyorum. Cünkü rutinde yaptığında da ciddi bir geliri olacak.

Opel türkiyeden uzun ümürlü olduğuna dair bir cevap aldım. Cevabı callcenterdaki arkadaş iletti , karşımda daha teknik biri olsaydı daha iyi olurdu.

En son almanya opel e bu sporu ile ilgili bir mail atım. Araç detaylarını sordukları bir mail geldi, bir de sıra numarası verilmiş. Onları gönderdim yanıt bekliyorum. Detaylı bir mail gelirse burada paylaşacağım.

Bir de bizim bir aracı kullandığımız süre de avrupa ülkelerine göre ciddi fazla,Bizimkinde yazıyor mu bilmiyorum ama bir polo klavuzunda araç kullanım ömrü 10 sene yazıyordu :) Araç 94 model bu arada. Almanyada 7 sene üzerine hurda indirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam. Airbagların bile kullanım ömrü var çoğu kişi bilmiyor. Bizde bu süreler ciddi fazla.

Yetkili servis, yetkili satıcı bile bu ülkenin vatandaşı olmasına rağmen bu kadar art niyetli iken, elin yabancısına güvenmek doğru olmaz diyorum.
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,614
Tepki puanı
1,344
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
@Mutlug bey öncelikle bizle fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Forumların en büyük amacıda fikir alışverişi yapmaktır. Şimdi söylediğiniz gibi avrupa ülkelerine göre araçlarımızın kullanım yılları oldukça uzun, yolların durumunuda göz önüne alırsak vay halimize. Aslında keşke imkan olsa aynı özelliklerde yurtdışında X kilometre yapmış bir araç ile bizim ülkemizde X kilometre yapmış bir aracın bu kilometre boyunca kaç defa vites değişimi yaptığı, kaç defa frene basıldığı vs gibi detaylı istatistikleri temin etsek. İnanın ki oturur ağlarız gibi geliyor bana. Şimdi yurtdışında alım gücünden kaynaklı 10 yıl üzerinde yaşı olan araçlara pek rağbet gösterilmiyor. Üreticiler bu sebepten ötürü belkide bakım giderlerinin düşürülmesi adı altında bazı kritik bakımları pas geçebilirler (Bu benim düşüncem). Şimdi bizim tarafa dönersek servislerin bu konuda net birşey söyleyemiyor olmaları oldukça garip geliyor bana. Özel servislerdeki otomatik vitese çıraklığından beri karşı olan (kendini yeniliklere açmamış) ustaları hiç saymıyorum.

Kişisel fikrimi savunmaya devam ediyorum. Her sıvının özelliğini kaybettiği bir nokta mutlaka vardır. Bu nedenle tüm yağların değiştiği gibi şanzıman yağının değiştirilmesi şarttır.

2008 yılında 1997 model vectra aracım vites geçişlerinde sorun yapınca özel servise çekiciyle gitti, yapılan detaylı incelemede 1. ve 4. vites dişlilerinde sorun olduğu görüldü işin dahada ilginç tarafı aracın yağı eksilmişti. Şanzıman parçalanıp yağı süzdüğümüzde yağ içersinde partiküller ve dağılan dişliden metal parçaları mevcuttu. O gün ben kararımı verdim, bu yağ işini 60 binde bir yapmak şart. Takip etmezseek içinde ne kadar yağ kaldığını bile takip edemeyiz ki...

Bir de bizim bir aracı kullandığımız süre de avrupa ülkelerine göre ciddi fazla,Bizimkinde yazıyor mu bilmiyorum ama bir polo klavuzunda araç kullanım ömrü 10 sene yazıyordu
Şu konuyla ilgili olarakta muhtemelen bizim araçlarımızdada yazıyordur. Aracın parça ömrü 10 yıldır şeklinde yazıyordur. Buda şu anlama gelir, Fabrika bu araç için 10 yıl boyunca parçasını üretecektir sonrasında bilinmez :)
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Tepki puanı
200
Puanları
43
Yaş
36
Konum
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
Elmalarla armutlar baya karıştı sanırım. Bu forumun başlığı adı üstünde "teknik destek".
"Elin yabancısına" gibi garip sıfatlamalara gerek yok. Aynı mantıkla bahsi geçen elin yabancısının ürettiği 180 le giden araca binip canımızı emanet etmemeniz gerekir aynı mantıkla..

Konumuza gelirsek ;

Teknik konularda bana göre, şuna göre, sanayideki bilmem ne ustaya göre bir kriter yok. Senelerce sanayideki eski kafalı ustaların yapısını anlamadıkları dağıtınca toplayamadıkları otomatik şanzımana "çabuk bozulur, yaramaz" dediklerini de biliyoruz. Artık okuyarak araştırarak ciddi bilgimiz oluşuyor. Bazı özel servisler bile internetten grup kurarak teknik tecrübelerini paylaştığını görüyoz. (Tecrübe ayrı birşey, bu yazının konusu değil.Ek olarak yetkili ve özel servislerin artısı eksisini ayrı bir başlıkta tartışmak isterim.Konu dağılmasın. )

Buradaki konu şanzıman yağ değişimi, Mantıken belli kilometrede bu yağın niteliğini kaybedeceğini düşünebiliriz haklı olarak. İçindeki yağ elbetteki ilk haliyle kalmayacaktır, ( Okuduğum ve araştırmalarımdan illa gerekir veya kesin gerekmiyor da diyemedim ek olarak )

Soru şu ? Peki servis bunu neden rutin 30.000 de bir bakımına eklemiyor. En az 350 tl lik bir fatura çıkıyor ( 6 servisden gelen yanıtlara göre).
Her araçtan 2 bakımda bir bunu alsa ciddi bir gelir kapısı üstelik.Bunun cevabı şanzımanı bozulsun, masraf çıksın olduğunu pek zannetmiyorum. Böyle bir şey marka zarar vereceği belli, pek ihtimalde vermiyorum. Cünkü rutinde yaptığında da ciddi bir geliri olacak.

Opel türkiyeden uzun ümürlü olduğuna dair bir cevap aldım. Cevabı callcenterdaki arkadaş iletti , karşımda daha teknik biri olsaydı daha iyi olurdu.

En son almanya opel e bu sporu ile ilgili bir mail atım. Araç detaylarını sordukları bir mail geldi, bir de sıra numarası verilmiş. Onları gönderdim yanıt bekliyorum. Detaylı bir mail gelirse burada paylaşacağım.

Bir de bizim bir aracı kullandığımız süre de avrupa ülkelerine göre ciddi fazla,Bizimkinde yazıyor mu bilmiyorum ama bir polo klavuzunda araç kullanım ömrü 10 sene yazıyordu :) Araç 94 model bu arada. Almanyada 7 sene üzerine hurda indirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam. Airbagların bile kullanım ömrü var çoğu kişi bilmiyor. Bizde bu süreler ciddi fazla.
Elin yabancısı dememi neden garipsediniz anlamadım. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı için teknik olarak yabancıdır. Bahsettiğim elin yabancıları ise dünyayı sömürenlerdir. Ülkemizde araç üretildiğinde çoğu kimsenin yabancı menşeili araç tercih etmeyeceğinden emin olabilirsiniz.

Tüm dünya vw'nin emisyon skandalını konuşmuşken, psa, gm'ye emisyon değerlerinde yanıltma var paramızın bir kısmını geri verin derken hala güvenden, marka prestijinden bahsetmeniz de ayrı konu...

Ayrıca geçen hafta aracımın garantisi bitip, bu elin yabancıları ve yerli temsilcileri ile ilişiğim kesildiği için ayrıca mutluyum... Size opel türkiye, almanya ve bilimum şubeleriyle mutluluklar diliyorum.

Evet konunun başlığı şanzıman yağı değişimi. Şanzıman yağını başka bir yerde değiştiremeyeceğimize göre burada yetkili/özel servisten bahsetmek çok ta tuhaf olmasa gerek.

Sorunuzun cevabı;
Bir araç 30.000de bir ş.yağı değişimi yapsa ve 200.000kmde 6 kez yağ değiştirse, toplam masrafı 2100tl olur. En ufak arızada şanzımanı açmak için yetkili serviste istenilen para geçen temmuzda 1500tl idi, söylenilen de

"masraf belli değil açılıp bakılacak... 35.000tl'ye(2015 corolla'nın şanzıman bedeli) kadar yolu var".:)

Özele götürdük açıldı, bakıldı. Basit bir rulman değişecekti, tr'de bulunamadı, araç 1 ay yattı aliexpressten bulundu parça 35$. Ustaya da 1500tl verildi, olay kapandı. Parçayı yetkili serviste sorduğumuzda tek satılamadığını grup olarak 4000tl'ye temin edebileceklerini söylediler. Yetkili serviste yapılsaydı çıkışımız min 5500tl olacaktı.

Yetkili servisler belki yağ değişimi konusunda art niyetli davranarak, daha fazla kazanıyor olabilirler mi?


Teknik teknik demişsiniz sürekli. Teknik nedir? Konunun başından beri ben ve diğer opel kullanıcısı arkadaşlar tarafından yapılan yorumlar Yağı değişelim mi değişmeyelim mi, 5 lt mi koyalım, 3 lt mi koyalım, şurada mı yapalım burada mı yapalım şeklinde. Ben burada kendiminki de dahil olmak üzere teknik bir yaklaşım göremiyorum. Bu çok doğal çünkü burası otomatik şanzıman üzerine uzmanlaşmış mühendisler kulübü değil. Ama eğer öyleyse mühendislerimizin okuyup analiz ederek yorumlamaları için, bu şanzımanı tasarlayıp, üreten ekibin bu şanzımanın hesaplarında kulanmak üzere öngördüğü verileri ve üretime geçmeden önce yapılan test sonuçlarını bulmak gerekir ki bu veriler öngörüdür %100 doğru sonuca götürmeyebilir, testler de gerçek ortamı tam anlamıyla yansıtamayabileceğinden kesin sonuca götürmeyebilir.

En mantıklı yaklaşımın zamana bırakıp bu şanzımanların tr şartlarında 200/250binkm yapmasını beklemek olacağı kanaatindeyim. Ama ben otomatik şanzumanlı araca bindiğim sürece inşallah 30.000km'de bir ş.yağını değiştireceğim.

Herkese kazasız, arızasız, mutlu sürüşler...
Not: Tarafımdan temiz manuel astra j sport tourer aranıyor. Israrla değil ama bazı bazı aranıyor...
 
Son düzenleme:

Wir leben Autos

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
82
Tepki puanı
45
Puanları
18
Konum
istanbul
Araç
opel astra j
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
Rica ederim, maksat bilgi paylaşımı.

@tuleybihayat arkadaşın 97model astrasının kitapcığında yağ değişimi zaten yazıyor paylaştığı üzere. Sizinkinde de yazacaktır, neden değiştirmediniz anlamadım.

Vites dişlilerindeki sorunu sadece yağ a bağlamak yine de bana doğru gelmiyor. Şanzıman yapısı,yaş ve özellikle kullanım büyük etmenler. Şanzıman yağını bütün bunların çözümü değil, sağlıklı çalışmasını sağlayan yardımcı olarak görebiliriz. (ileri giderken daha tam durmadan geriye takıp hızlıca park etmeye çalışan valelere selam olsun burdan) Birebir alakalı olmasa da her iki bakımda bir yağ değişimi yapılan DSG lerin durumu da ortada malum.


@Mutlug bey öncelikle bizle fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Forumların en büyük amacıda fikir alışverişi yapmaktır. Şimdi söylediğiniz gibi avrupa ülkelerine göre araçlarımızın kullanım yılları oldukça uzun, yolların durumunuda göz önüne alırsak vay halimize. Aslında keşke imkan olsa aynı özelliklerde yurtdışında X kilometre yapmış bir araç ile bizim ülkemizde X kilometre yapmış bir aracın bu kilometre boyunca kaç defa vites değişimi yaptığı, kaç defa frene basıldığı vs gibi detaylı istatistikleri temin etsek. İnanın ki oturur ağlarız gibi geliyor bana. Şimdi yurtdışında alım gücünden kaynaklı 10 yıl üzerinde yaşı olan araçlara pek rağbet gösterilmiyor. Üreticiler bu sebepten ötürü belkide bakım giderlerinin düşürülmesi adı altında bazı kritik bakımları pas geçebilirler (Bu benim düşüncem). Şimdi bizim tarafa dönersek servislerin bu konuda net birşey söyleyemiyor olmaları oldukça garip geliyor bana. Özel servislerdeki otomatik vitese çıraklığından beri karşı olan (kendini yeniliklere açmamış) ustaları hiç saymıyorum.

Kişisel fikrimi savunmaya devam ediyorum. Her sıvının özelliğini kaybettiği bir nokta mutlaka vardır. Bu nedenle tüm yağların değiştiği gibi şanzıman yağının değiştirilmesi şarttır.

2008 yılında 1997 model vectra aracım vites geçişlerinde sorun yapınca özel servise çekiciyle gitti, yapılan detaylı incelemede 1. ve 4. vites dişlilerinde sorun olduğu görüldü işin dahada ilginç tarafı aracın yağı eksilmişti. Şanzıman parçalanıp yağı süzdüğümüzde yağ içersinde partiküller ve dağılan dişliden metal parçaları mevcuttu. O gün ben kararımı verdim, bu yağ işini 60 binde bir yapmak şart. Takip etmezseek içinde ne kadar yağ kaldığını bile takip edemeyiz ki...



Şu konuyla ilgili olarakta muhtemelen bizim araçlarımızdada yazıyordur. Aracın parça ömrü 10 yıldır şeklinde yazıyordur. Buda şu anlama gelir, Fabrika bu araç için 10 yıl boyunca parçasını üretecektir sonrasında bilinmez :)
 

Cemil

Admin
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
1,279
Tepki puanı
672
Puanları
113
Yaş
44
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Cemil ŞEN
Araç
Opel Astra J 1.3 CDTI
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
Büyük Liderimiz Mustafa Kemal Atatürk zamanında ''beni Türk hekimlerine Emanet ediniz'demiş ama malesef imkan olsa dışardaki servislere aracımı götürürüm..Markaları malesef servislerimiz rezil veya vezir ediyor..Kitapçık nederse o dur..Okadar test vs.boşunamı yapılıyor..Şu var tabi,adamlar sana şu km.de değiştir demiş..Bu tarih en sona yakın km.veya kullanma süresidir..Yeni yağ veya parça ile eskisi bir olurmu?İmkanın varsa değiştirmek iyidir..
 

Wir leben Autos

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
82
Tepki puanı
45
Puanları
18
Konum
istanbul
Araç
opel astra j
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
Garipseme değil de anlayış farkı diyelim. "100 yildir gelişimimize izin vermediler, dış güçler vs. gibi" daha önce mesajınızda bulunan "sonradan sildiğiniz" ifadelerden ben genel çerçeveyi anladım. Bu konuyu geçiyorum. Size mutluluklar tarzı ifadelerin forum adabında yakışmadığı düşüncesindeyim.


6 yağ değişimini çarparak 2.100 tl bularak karşılaştırmanın söyle eksik yönleri var. Birincisi 350 tl nin 10 sene sonundaki %11 faizle (ikinci yilda başladığını düşünürsek) bileşik faizle ederi 1.046 lira. Digerlerini 8-6-4-2 yıllık diger değiişimleri de dahil edebilirsiniz. Rakam yabana atılacak bir rakam değil.

İkincisi hem şanzıman arızası verecek ve o servise gidecek araç oranı ne olacak. Kaçta kaçı sanzumandan dolayı servise gidecek. Bunun yerine yağ değişimi servis için daha karlı ve zahmetsiz bir kapı. Üstelik araç yaşı düşükken yetkili servise gitme oranı yüksek yaştakı araçlara göre çok daha fazla. Üstelik her türlü yağını filtresini değiştirsende yine servise gitme durumun baki.

Bahsettiğiniz corallanın peryodik bakımında zaten yağ değişimi mevcut. Hem yağ değişimi yapılıp hemde şanzıman tamirine gidilmiş gibi görünüyor. Bu durumda şanzuman arızasının yüksek olduğunu belirtmek için bu örneği verdiğinizi düşündüm.

En nihayetinde servisler kar amaçlı kuruluşlar. Opel tabelası asabilmek için lisans bedelleri egitimler sigortalar vs.ödüyor. Bunu bir şekilde bir yerde çıkaracaklar. Her iş kolunda olduğu gibi makul davrananı da aç gözlü davranananı da olacak. İş bileni olduğu gibi, iş bilmezi de olacak. Ek olarak eskiden tamir agirlikli işler, moduler araç üretiminden dolayı parça değişimine kaymış durumda. O yüzden genelleme yapmamaya çalışıyorum.

Ama bu konuda direkt kazanma imkanı varken dolaylı yönden kazanım sağlamaya çalışmaları pek aklıma yatmadı açıkcası.

Detaylı bir bilgi edinirsem burada paylaşırım tekrar.


Elin yabancısı dememi neden garipsediniz anlamadım. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı için teknik olarak yabancıdır. Bahsettiğim elin yabancıları ise dünyayı sömürenlerdir. Ülkemizde araç üretildiğinde çoğu kimsenin yabancı menşeili araç tercih etmeyeceğinden emin olabilirsiniz.

Tüm dünya vw'nin emisyon skandalını konuşmuşken, psa, gm'ye emisyon değerlerinde yanıltma var paramızın bir kısmını geri verin derken hala güvenden, marka prestijinden bahsetmeniz de ayrı konu...

Ayrıca geçen hafta aracımın garantisi bitip, bu elin yabancıları ve yerli temsilcileri ile ilişiğim kesildiği için ayrıca mutluyum... Size opel türkiye, almanya ve bilimum şubeleriyle mutluluklar diliyorum.

Evet konunun başlığı şanzıman yağı değişimi. Şanzıman yağını başka bir yerde değiştiremeyeceğimize göre burada yetkili/özel servisten bahsetmek çok ta tuhaf olmasa gerek.

Sorunuzun cevabı;
Bir araç 30.000de bir ş.yağı değişimi yapsa ve 200.000kmde 6 kez yağ değiştirse, toplam masrafı 2100tl olur. En ufak arızada şanzımanı açmak için yetkili serviste istenilen para geçen temmuzda 1500tl idi, söylenilen de

"masraf belli değil açılıp bakılacak... 35.000tl'ye(2015 corolla'nın şanzıman bedeli) kadar yolu var".:)

Özele götürdük açıldı, bakıldı. Basit bir rulman değişecekti, tr'de bulunamadı, araç 1 ay yattı aliexpressten bulundu parça 35$. Ustaya da 1500tl verildi, olay kapandı. Parçayı yetkili serviste sorduğumuzda tek satılamadığını grup olarak 4000tl'ye temin edebileceklerini söylediler. Yetkili serviste yapılsaydı çıkışımız min 5500tl olacaktı.

Yetkili servisler belki yağ değişimi konusunda art niyetli davranarak, daha fazla kazanıyor olabilirler mi?


Teknik teknik demişsiniz sürekli. Teknik nedir? Konunun başından beri ben ve diğer opel kullanıcısı arkadaşlar tarafından yapılan yorumlar Yağı değişelim mi değişmeyelim mi, 5 lt mi koyalım, 3 lt mi koyalım, şurada mı yapalım burada mı yapalım şeklinde. Ben burada kendiminki de dahil olmak üzere teknik bir yaklaşım göremiyorum. Bu çok doğal çünkü burası otomatik şanzıman üzerine uzmanlaşmış mühendisler kulübü değil. Ama eğer öyleyse mühendislerimizin okuyup analiz ederek yorumlamaları için, bu şanzımanı tasarlayıp, üreten ekibin bu şanzımanın hesaplarında kulanmak üzere öngördüğü verileri ve üretime geçmeden önce yapılan test sonuçlarını bulmak gerekir ki bu veriler öngörüdür %100 doğru sonuca götürmeyebilir, testler de gerçek ortamı tam anlamıyla yansıtamayabileceğinden kesin sonuca götürmeyebilir.

En mantıklı yaklaşımın zamana bırakıp bu şanzımanların tr şartlarında 200/250binkm yapmasını beklemek olacağı kanaatindeyim. Ama ben otomatik şanzumanlı araca bindiğim sürece inşallah 30.000km'de bir ş.yağını değiştireceğim.

Herkese kazasız, arızasız, mutlu sürüşler...
Not: Tarafımdan temiz manuel astra j sport tourer aranıyor. Israrla değil ama bazı bazı aranıyor...
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Tepki puanı
200
Puanları
43
Yaş
36
Konum
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
Sildiğim ifadelerde 100yıl ve daha fazlasından bahsetmiştim. Kapatılan, uçak fabrikaları, devrim araçları, vb örnekler çoğaltılabilir ve matbaanın gelişinin geciktirlimesinden de geriye götürülebilir. Sizinle tartışmak istemiyorum. Burada olma sebebim birilerine yardımcı olmak ve bilgi alışverişinde bulunmaktı eldimden geldiğince aklımın yettiği konularda yardımcı olmaya çalıştım. Çoktandır forumla fazla vakit harcadığımı düşünüyorken bu da bahanesi oldu. Herkese teşekkür ediyor, haklarını helal etmelerini temenni ediyorum. Hatam olduysa affola. Herkese iyi forumlar.
 

Murat

Admin
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
701
Tepki puanı
522
Puanları
93
Yaş
34
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Murat gülcan
Araç
Opel astra j
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Sport
Model Yılı
2015
Sildiğim ifadelerde 100yıl ve daha fazlasından bahsetmiştim. Kapatılan, uçak fabrikaları, devrim araçları, vb örnekler çoğaltılabilir ve matbaanın gelişinin geciktirlimesinden de geriye götürülebilir. Sizinle tartışmak istemiyorum. Burada olma sebebim birilerine yardımcı olmak ve bilgi alışverişinde bulunmaktı eldimden geldiğince aklımın yettiği konularda yardımcı olmaya çalıştım. Çoktandır forumla fazla vakit harcadığımı düşünüyorken bu da bahanesi oldu. Herkese teşekkür ediyor, haklarını helal etmelerini temenni ediyorum. Hatam olduysa affola. Herkese iyi forumlar.
Ömer abi devam et senin bilgilerine ihtiyacımız var abisiz bırakma bizi
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,614
Tepki puanı
1,344
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
@omeroz hocam, lütfen saygı çerçevesinde fikirlerin paylaşıldığı bir ortamdır forumlar. Sizden ricam hemen kestirip atmayınız. Hayat her zaman böyle değilmidir farklı fikirlerde insanlar her zaman olacaktır. Farklı fikirler bizleri kim zaman doğruya kimi zamansa yanlışı görmemize vesile olduğu için saygı duymalıyız. @Mutlug hocam ile 2 gündür yazışmalarınızı okuyorum. Bence gayet medeni şekilde saygı sevgi çervesinde yazışmalar oluyordu. Ben sizin gitmenize şahşen karşıyım. Sizden ricam kararınızı lütfen gözden geçiriniz. Bizler son kullanıcıyız ama doğru ama yanlış hareketlerimiz mutlaka olacaktır. Üreten fabrika bile hata yapıp aracını geri çağırabiliyorken, bizler hatasız olamayız.
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Tepki puanı
200
Puanları
43
Yaş
36
Konum
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
Ömer abi devam et senin bilgilerine ihtiyacımız var abisiz bırakma bizi
@Hasip @Murat ve tüm arkadaşlardan Allah razı olsun, teşekkür ederim. Başta @ikra71 arkadaşım olmak üzere birçok yardımsever forum üyesi benim yokluğumu hissettirmeyecektir bile. Ben olurum, bir başkası olur, kimin yardım ettiği önemli değil. ... @Hasip fikirlere tabi ki saygımız sonsuz, ama ukalalığa, ve yaftalamaya tahammül edemedim, bu da benim kusurum. Affedin...ALLAHA EMANET OLUN...
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,614
Tepki puanı
1,344
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
@Hasip @Murat ve tüm arkadaşlardan Allah razı olsun, teşekkür ederim. Başta @ikra71 arkadaşım olmak üzere birçok yardımsever forum üyesi benim yokluğumu hissettirmeyecektir bile. Ben olurum, bir başkası olur, kimin yardım ettiği önemli değil. ... @Hasip fikirlere tabi ki saygımız sonsuz, ama ukalalığa, ve yaftalamaya tahammül edemedim, bu da benim kusurum. Affedin...ALLAHA EMANET OLUN...
Hocam rica ediyorum, birazcık hatrımız varsa bu güzel ortamın kurulacağı hatrına aramızda kalınız.
 

Cemil

Admin
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
1,279
Tepki puanı
672
Puanları
113
Yaş
44
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Cemil ŞEN
Araç
Opel Astra J 1.3 CDTI
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
Bu forumların amacıda bu değilmi?Bilgi paylaşımı..Aileler arasında tartışma ve küslük olur..Önemli olan sevgi ve saygıdır..Bence bu sitede budurum var..Yani biz burda şimdilik küçük bir aile gibiyiz..Tabiki fikir ayrılıkları olabilir önemli olan en doğrusunu bulmaktır..Yazıyı yazan kişileri görmediğimiz için onun hissttikleri veya düşündüklerini (tecrübeme dayanarak)yanlış yorumlayabiliyoruz..Ömer kardeşim paylaşımların,yazıların ve karakterin düzgün biri olduğunu zaten gösteriyor..Yani bilmiyorum ama bence bunun için bırakmaya gerek olmadığını düşünüyorum..Ben forum adınada konuşmuyorum yanlış anlama..Bir çok platform var veya hiçbiri ile muhatap olmazsın..Ben ne biliyim biraz buraya duygusal yaklaşmışım demekki..Hepinize forum üyesi değilde arkadaş,kardeş gibi gördüğüm için..Üzüldüm açıkçası..Yokuluğumu hissetmeyecekti sözünede üzüldüm açıkçası..Sen hissetmeyenleri değil hissedekleri düşüneceksin..Kararına saygı duyuyorum ama üzüldüğümü belirtmek isteri..Benden yana Helal olsun ama aramızda olmanı gerçekten isterim..
 

Wir leben Autos

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
82
Tepki puanı
45
Puanları
18
Konum
istanbul
Araç
opel astra j
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
Bu arada dönüş oldu, garip gelse de yağ ömrü şanziman ömrü kadar değişime gerek yok şeklinde. Sonucu degerlendirmek size kalmış.
Servislere de rutin değişime bu yüzden eklenmiyormuş.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
647
Tepki puanı
266
Puanları
63
Konum
Ankara
Ad Soyad
Yunus Emre
Araç
Astra F
Yakıt
Benzin/Lpg
Vites
Otomatik
Donanım
GLS
Model Yılı
1997
Bu arada dönüş oldu, garip gelse de yağ ömrü şanziman ömrü kadar değişime gerek yok şeklinde. Sonucu degerlendirmek size kalmış.
Servislere de rutin değişime bu yüzden eklenmiyormuş.
Bazı eklenenler neden ekleniyormus

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Wir leben Autos

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
82
Tepki puanı
45
Puanları
18
Konum
istanbul
Araç
opel astra j
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
Servislerin de çoğu pek yapma taraftarı degil aslında, kimisi kullanıcı isterse yaparız diyor. Bunu da sordum servisleri tekrar bilgilendireceğiz dendi.
Teamüllere ters ve kafa karıştırıcı bir durum.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
647
Tepki puanı
266
Puanları
63
Konum
Ankara
Ad Soyad
Yunus Emre
Araç
Astra F
Yakıt
Benzin/Lpg
Vites
Otomatik
Donanım
GLS
Model Yılı
1997
Benim anlamadığım bazı kılavuzlarda değişmesi gerektiği neden yazıyor o zaman

Amaan, neyse... Ben değiştiriyorum.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Wir leben Autos

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
82
Tepki puanı
45
Puanları
18
Konum
istanbul
Araç
opel astra j
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
Sizin araç astra f , ve kitapcığında var , değiştirmenizde sorun yok zaten.
J de bir değişim görünmüyor. Başka bir forumda arkadaşın belirttiği gibi içindeki sıvı sadece yağ değilmiş. Bizimki biraz ağız alışkanlığı. Şanzuman sıvısı aslında. ATF = Automatic Transmission Fluid
 

rene

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 May 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Konum
SAKARYA
Araç
Astra J 1.4 Turbo
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Sport
Model Yılı
2014
Arkadaşlar merhaba ,

Aynı araçtan kullanıyorum 2014 Astra J 1.4 Turbo AT aracımda 3.ve 4.viteslere bazen yavaş geçiyor hatta bazen araç vites düşürürkende hissediyorum yağı değiştirmek istiyorum 69 binde araba yağ hiç değişmedi yetkili servis 350 tl fiyat verdi ama makine falan yok tapa boşatıp yapıyorlar...

Ben daha önceki Golf aracımda başıma gelen selenoid valf sorunundan şüpheleniyorum ilk etapta yağ seviyesi kontrol ettirmek istiyorum bu araçlarda seviye kontrolü mümkün mü ? yoksa yağ boşaltılmak zorunda mı ?

Ayrıca görüştüğüm bir şanzımancı yetkili serviste yazılım güncellemesi yapıldığını ve denememi söyledi aslı astarı var mı bunun.
 
Son düzenleme:
Üst