Neler Yeni
  • Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

ÇÖZÜLDÜ Astra J 1.6 Otomatik Şanzıman Sorunu Yardım?

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara

merhabalar aracım otomatik vites 2010 astra J 74500 km lpgli. araç bir süre gittikten sonra vites artırmamaya başlıyor. özellikle ışıklarda bekledikten bir süre sonra hareket edince araç 1. vitesten yukarı çıkmıyor. 4000 devir 5000 devir görmesine rağmen araç vites yükseltmiyor. manuele çekip kendim yükseltiyim diyorum gösterge ekranında m2 m3 m4 m5 şeklinde sırasıyla yükseliyormuş gibi görünsede vites inatla yükselmiyor. Bunun sebebi ne olabilir
 
Son düzenleme:

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
aracı alalı yaklaşık 2 ay oldu. benden önceki sahibi şanzıman yağını değiştirtmiş. acaba şanzıman yağından kaynaklı bir sorun olabilirmi. yapılan işlemle alakalı verilen raporda 6 litre şanzıman yağı kullanıldığı yazıyordu. Bundan kaynalı br sorun olabilirmi acaba
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,816
Tepki puanı
496
Puanları
83
Konum
Elazig
Yagi normalde 5 litre alir eger makineyle cekmediyse. Tam otomatik sanzumanda yag seviyesi ve yag kalitesi cok onemli. yagi bosalttirip yag seviyesini kontrol ettirek degistirin sorununuzun nedeni yag,olabilir
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
3,058
Tepki puanı
1,597
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Hocam şanzıman yağı konusunda aklıma gelen tek ihtimal acaba dexron VI yağ kullanılmamış olabilir mi ? Piyasada bulmak zor oluyor bu nedenle ustalar biz 3 kullanıyoruz hiç sorun olmuyor vs gibisinden laflar ediyorlar. Öncelikle bunu teyit etmeye çalışın.
 

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
Yagi normalde 5 litre alir eger makineyle cekmediyse. Tam otomatik sanzumanda yag seviyesi ve yag kalitesi cok onemli. yagi bosalttirip yag seviyesini kontrol ettirek degistirin sorununuzun nedeni yag,olabilir
inşallah sadece yağdan kaynaklıdır, benim asıl korkum beynin zarar görmesi. umarım beyinde bir sıkıntı yoktur. P, R, N viteslerde sıkıntı yok, sadece D ileri vites yükseltmede devamlı olmasada ara sıra bir sıkıntı oluyor
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,816
Tepki puanı
496
Puanları
83
Konum
Elazig
Bu sanzuman kolay kolay ariza,veren bi sanzuman degildir. nadir ariza,yapar
 

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,816
Tepki puanı
496
Puanları
83
Konum
Elazig
Ben serviste 380 tl ye degistirmistim. mumkunse,yetkili servisi tercih edin. opel clup card indirimi vardi yuzde 20 devam ediyormu bilmiyorum
 

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
Ben serviste 380 tl ye degistirmistim. mumkunse,yetkili servisi tercih edin. opel clup card indirimi vardi yuzde 20 devam ediyormu bilmiyorum
teşekkürler sizinde söylediğiniz gibi problem yağ fazlalığından kaynaklıymış direk yetili serviste söylendi. Bazı kendini uyanık sana şanzıman ustaları beyinde sorun vardıri robot bozulmuştur falan deyip 6000-7000 masraf çıkarmaya çalıştılar daha telefonda. birde yanlarına gitsek kim bilir ne olacaktı
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715 ve Hasip

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,816
Tepki puanı
496
Puanları
83
Konum
Elazig
Gecmis olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: ozaslans

tayfux

VIP Üye
Katılım
1 Şub 2018
Mesajlar
181
Tepki puanı
94
Puanları
28
Konum
istanbul
Hocam konu çözülmüş ama sırf merakımdan soruyorum. Otomatik şanzımanlardan benim bildiğim kadarıyla yetkili servisler yağ değişimi arıza yada şanzıman açma olmadığı sürece önermiyor. Sizin aracınızın şanzıman yağı neden değişti acaba?
 

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
Hocam konu çözülmüş ama sırf merakımdan soruyorum. Otomatik şanzımanlardan benim bildiğim kadarıyla yetkili servisler yağ değişimi arıza yada şanzıman açma olmadığı sürece önermiyor. Sizin aracınızın şanzıman yağı neden değişti acaba?
Emin olun bilmiyorum, benden önceki sahibi genel bir bakıma sokmuş aracı, triger, hava filtresi, yağ değişim falan hepsini yaptırınca şanzıman yağınıda değiştirmiş bakım yapan usta. Aracı aldığım kadın araçtan anlamadığı için kendini usta sanan sahtekarda daha fazla kazanmak için böyle birşey yapmış muhtemelen. Zaten avukat aracılığı ve servis kayıt dökümleri ile beraber çıkan tüm masrafı o kendini usta sana sahtekara fatura ettirdik.
 

Zafer715

Admin
Teknik Destek Ekibi
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
1,816
Tepki puanı
496
Puanları
83
Konum
Elazig
80 binde bir sanzuman,yagi degisimi yaptirmak gerekir. Servislerde soyle bi skinti var. Otomatik sanzuman yag degistirme sistemleri olmadigi icin yagin 5 litresini dokup 5 litre koyuyorlar. ustten dokulen yag sistem icindeki zamanlar biriken talasi havaya kaldiriyo ve sistemin icine sokuyo. bu vites gecislerinde hissiyata neden oluyor. Serviste yag degistiren kisi yagi degistirdikten sonra boyle bi skinti oldu deyince kullanicilar fazla sikayet uzerine servis bu yag omurluk degismez politikasina gittiler. Yag omurluk dahi olsa sanzuman parcalarindaki asinan parcalar yagin ozelligini bozmakta. Tam,bir degisim yapmak icin makine ile temizleyici sivi koyarak icinin temizligi yapilarak degistirilmeli
 
  • Beğen
Tepkiler: mertk

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
80 binde bir sanzuman,yagi degisimi yaptirmak gerekir. Servislerde soyle bi skinti var. Otomatik sanzuman yag degistirme sistemleri olmadigi icin yagin 5 litresini dokup 5 litre koyuyorlar. ustten dokulen yag sistem icindeki zamanlar biriken talasi havaya kaldiriyo ve sistemin icine sokuyo. bu vites gecislerinde hissiyata neden oluyor. Serviste yag degistiren kisi yagi degistirdikten sonra boyle bi skinti oldu deyince kullanicilar fazla sikayet uzerine servis bu yag omurluk degismez politikasina gittiler. Yag omurluk dahi olsa sanzuman parcalarindaki asinan parcalar yagin ozelligini bozmakta. Tam,bir degisim yapmak icin makine ile temizleyici sivi koyarak icinin temizligi yapilarak degistirilmeli
Benimde şanzıman yağı konusunda pek fazla bilgim yok. kimisi 100 binde değiştirmek gerek diyor, kimisi 70 binde, kimisi kullanıma bağlı diyor. bana serviste söylenen aynı sizi söylediğiniz gibi temizlik yapılmadan direk yağ değişimi yapılmış ve yanlış yağ kullanılmış, Servis raporları kayıtları ile avukat aracılığı ile o sahtekara fatura ettirdik zaten.
 

tayfux

VIP Üye
Katılım
1 Şub 2018
Mesajlar
181
Tepki puanı
94
Puanları
28
Konum
istanbul
Benimde şanzıman yağı konusunda pek fazla bilgim yok. kimisi 100 binde değiştirmek gerek diyor, kimisi 70 binde, kimisi kullanıma bağlı diyor. bana serviste söylenen aynı sizi söylediğiniz gibi temizlik yapılmadan direk yağ değişimi yapılmış ve yanlış yağ kullanılmış, Servis raporları kayıtları ile avukat aracılığı ile o sahtekara fatura ettirdik zaten.
Peki hocam usta size geri dönüş yaptı mı?
 

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
Peki hocam usta size geri dönüş yaptı mı?
evet yaptı en başta inkar etti pek yanaşmadı ama elimizde kendi imzaladığı yaptığı işlemlerin belgesi olunca ve işin içine servis raporları girince sesini çıkaramadı. kısacası yaklaşık 1000 liralık masraf o kendini usta sanan şarlatana kesildi.
 

tayfux

VIP Üye
Katılım
1 Şub 2018
Mesajlar
181
Tepki puanı
94
Puanları
28
Konum
istanbul
evet yaptı en başta inkar etti pek yanaşmadı ama elimizde kendi imzaladığı yaptığı işlemlerin belgesi olunca ve işin içine servis raporları girince sesini çıkaramadı. kısacası yaklaşık 1000 liralık masraf o kendini usta sanan şarlatana kesildi.
Hocam tebrik ettim sizi peşine düştüğünüz için. Çoğu kişi buna ben de dahil arabam düzeldi ya boşver der geçer..
 

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
Servisin söylediği eğer zamanında fark edilmemiş edilmemiş olsaydı şanzıman tamamen gidebilirdi. Mademki bişeyler yapılıyor bari düzgün yapılsın, baştan savma yapılan iş aracı öldürecekti
 

ozaslans

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
ankara
aynı sorun tekrar yaşanmaya başladı. servis inatla yağdan kaynaklı diyor. yine bir süre sonra 2.vitesten yukarı çıkmamaya başladı. acaba mekanik taslarda kırık falan olabilirmi? servis bilgisayara bağlayınca yağdan kaynaklı diyor.
 
Son düzenleme:

wribro

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ocak 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Puanları
3
Konum
maltepe
Zamanında bir yerde servis mühendisi olarak calısmıstım.Marka model ve yer ismi vermicem ama opel markası değildi.Calıstıgım markanın bir modelinde gaza yuklenıldıgı halde otomatik arac vites atmamakta idi.Sebep turbo idi.Sizdeki problem icin konusursak su soruların cevaplanması gerekiyor.
1 sanzımanda dtc var mı?
2sanzıman yagı miktarı ve rengi normalmı (sanzıman sogutucusu bazen patlayıp yagın rengini değiştiriyor ve yagı bozuyor)
3 Dataloggerdan yapılan kontrollerde (Real time da denmektedir) Şanzıman yagı sıcaklıgı sıkayetin olustugu anda normal mi.Belli bir süre aracı kullandıktan sonra mı sıkayet olusuyor.
4)Motor kontrol varsa kilitli diferansiyel yada diger yürüyen aksam ünitelerinde herhangi hayati bir dtc kayıtlımı?Zira çalıstıgım markada turbo yeterli basınc üretmediğinden sanzımana vites atım sinyali gondermiyordu ve motor devri artsada motor bagırsada arac vites atmıyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Üst