Spor Yay & Spor Amortisör & Coilover

TheOne

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
1,150
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.serkanuser.com
Otomobillerimizin yolda stabil kalmasında en büyük etkenlerden biridir süspansyon sistemleri. Araç tekerlerinin aracın şasi ve gövdesiyle birleştirildiği sistem yine süspansiyon sistemidir. Yaylar, yaprak yaylar yani makaslar ve amortisörlerden oluşur. Genellikle, otomobil türü araçlarda helezon yaylar, ağır hizmet araçlarında ise makaslar kullanılır. Yaylar yoldan gelen darbe titreşimlerini üzerine alır. Amortisör yayların salınımını kontrol eder.

Spor (kısa ve sert) Yaylar :
Otomobilin stabilitesini arttırmak üzere araçlarımızda kullanırız. Hem güzel görüntü hemde güzel bir yol tutuş elde etmek için en kolay ve en ucuz yoldur. Ancak kısa ve sert yaylardan tam randıman almanın asıl yolu , spor amortisör kullanmaktır.

Maliyeti fazla olsada , karşılığında alınan muazzam his bu bedelin hiçte gereksiz olmadığını ortaya koyar. Fabrika çıkışlı amortisörlere takılan yaylar ses yapar , tam randıman veremez ama çok çok zorlanmadığı sürece amortisörü de patlatmaz. Halk arasında kısa yayların standart amortisörler için sanki saatli bomba gibi her an patlatır tepkisini biraz abartılı buluyorum ancak kesinlikle kısa yayların sert amortisörlerle kullanılmasını tavsiye ediyorum. Yay ve amortisör kullanırken önemli bir ayrıntı vardır. Bu ayrıntı ise kaliteli ve çok yıpranmamış lastik kullanmaktır. Bunun en önemli nedeni ise amortisör ve yayı olan araçlara daha çok güvenip daha sert manevralar yapmanızdır. Bu durumda üzerine en çok görev düşen lastiklerinizdir.

Amortisörlerin çeşitleri vardır. Bazıları sadece pist kullanımı için geliştirilir bazıları ise cadde kullanımı içindir. Cadde kullanımı için TRde bilinmiş markalardan olan Koni , Bilstein , Tein tercih edilir. Bu markaların ürünlerinin çoğunda sertlik ayarı vardır. Kule başlarından yardımcı mandalla kolaylıkla ayar yapılabilir. Üzerindeki yay ne olursa olsun en sertte bile konili bir araç pist kullanımına hazır durume gelir.

1nn2.jpg

2pn0.jpg
3ut8.jpg


Coilover
Türkiye de pek tercih edilmeyen ancak gerçekten yararlı olan bir sistemdir. Kit halindedir ve en büyük özelliği bir çok ayarın manuel olarak yapılabilmesidir. Coiloverların ortalama 8cm indirip kaldırabilme özelliği vardır , kamber açılarını ayarlama şansınız vardır. Yapısı karmaşık değildir ancak pahalıdır bu yüzden çok tercih edilmez. Coiloverı alıp ,takıp sdce
yükseklik ayarlamak yanlıştır. Aynı zamanda açı ayarları yapılmalıdır. Bu ayarlar yapılmadığı zaman coiloverın, basit amortisörlerden herhangi bir farkı kalmaz ve verilen para sadece aracın alçalmasına yarar. TRde yaygın olmadığı için ayarlarından da herkes anlamaz. Ayarların tamamen sağlıklı olması için araç kantara çıkarılması her tekerlek için ayrı ayrı ağırlık ayarı yapılmalıdır.

4rd0.jpg


alıntıdır
 

vauxhall_mk3

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Spor yay olarak HR kullanıyorum ve oldukçada memnunum. araç inebileceği son noktada biraz sallanıyoruz ama şekil itibarı ile + sı çok
 

Kutlubay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Bende de 7.5 - 5.5 HR var bende çok memnunum biraz sekiyoruz ama görüntü ve performans inanılmaz keyifli...
 

Navaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Selamlar, Şimdi ben 94 bim km deki 99 model opel astra gl nin amortisörlerini değiştirmek istiyorum. Benim istediğim spor amortisör falan deil aslında fakat arabaın ön takımlarının tabir yerinde ise fabrikadan ilk çıktığına yakın elma gibi kütür kütür olması için yaylarıda mı değiştirmeliyim bu konuda ne tavsiye edersiniz?
 

TheOne

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
1,150
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.serkanuser.com
Yay veya amortisörlerinde sorun yoksa değiştirmene gerek yok... Ön takımdan gelen sesin veya senin rahatsızlığının yaylardan veya amortisörlerden olduğuna nasıl kanaat getirdin... Ön takımını komple elden geçirirsen ( Direksiyon kutunda problem yoksa ) seni rahatsız eden sesler de ortadan kalkacaktır.
 

Navaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
TheOne' Alıntı:
Yay veya amortisörlerinde sorun yoksa değiştirmene gerek yok... Ön takımdan gelen sesin veya senin rahatsızlığının yaylardan veya amortisörlerden olduğuna nasıl kanaat getirdin... Ön takımını komple elden geçirirsen ( Direksiyon kutunda problem yoksa ) seni rahatsız eden sesler de ortadan kalkacaktır.
İşte burda bahsi geçen ön takım dediğin nedir? Neleri gözden geçirecem. İşin aslı bi başkası baksa arabayı sürse abi bunda hiç bişey yok diyo ama ben biliyorum ki araba 30 bindeki gibi deil, tamam, olmasıda beklenemez ama bu şekilde olmamasını sağlayan parça hangisidir onu merak ediyorum. Bundan yıllar önce bi arkadaşım tipo marka arabasının z rotları amortisörleri falan değiştirmişti araba yepyeni oldu diyodu. Tamam ben gereksiz masrafda yapmak istemiyorum ama yine geçenlerde güvendiğim bi usta amortisörlerin içindeki yağın 70 binden sonra özelliğini kaybettiğini söyledi. Bende acaba diyorum...
 

TheOne

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
1,150
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.serkanuser.com
Ustalarımız daha iyi cevaplar aslında bunu ama aklıma gelenleri söyleyeyim.

Rot başları, akslar, aks körükleri, burçlar, salıncak, rotiller vs vs... Bunların dışında direksiyon kutunda da problem varsa o da ses yapar
 

hasansahin2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
slm arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım bana opel vectra b nin spor helezon yayları lazım aranızda bununla ilgili bilgi sahibi birisi var mı ?
 

Navaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
TheOne' Alıntı:
Ustalarımız daha iyi cevaplar aslında bunu ama aklıma gelenleri söyleyeyim.

Rot başları, akslar, aks körükleri, burçlar, salıncak, rotiller vs vs... Bunların dışında direksiyon kutunda da problem varsa o da ses yapar
Ya admalar ellerine bi levye alıp bu dediğin yerlere sokup kanırtıyolar sonrada bişey yok diyolar nedir bu anlamadım. Tamam belki bişey yok ama araba ilk zamanki gibi deil nedendir bu yaw? Ben arabanın ilk günkü gibi olmasını istiyorum
 

TheOne

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
1,150
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.serkanuser.com
Üst