multıtronıc vıtes kutuları

imagoodman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et


Geleneksel sistemlerin dezavantajlarına sahip olmayan sürekli değişken oranlı şanzıman


Multitronic sürekli değişken oranlı şanzıman - büyütmek için tıklayın
Multitronic nasıl çalışıyor. Makara çiftinin konik yüzeyleri birbirine doğru itildiğinde, zincir dışarı doğru kayar ve zincirin hareket çapı büyür. Konik yüzeyler birbirinden uzaklaştığında, zincir içeri doğru kayar ve çap azalır. İki makara çiftinin çapları arasındaki oran vites oranını belirler. "Aktarma adımları" teorik olarak sonsuzdur çünkü hareket çapları sonsuz bir şekilde değiştirilebilir.
Multitronic 'in ardındaki teknoloji.
Geleneksel otomatik transmisyonlarda kullanılan kilitli debriyaja sahip tork dönüştürücünün aynısı sürekli değişken oranlı şanzımanların çoğunda da kalkış için kullanılıyor. Audi ise bunun yerine elektro-hidrolik kontrollü çok plakalı yaş tip debriyaj kullanmaya karar verdi. Plakaların bastırılarak bir araya getirilmesiyle tutunma sağlanıyor.
Bu çok plakalı debriyaj çeşitli avantajlara sahip. Tork dönüştürücüsüne göre daha hafif, daha küçük ve daha az kayba sahip ve bu nedenle yakıt tüketimini azaltıyor. Aynı zamanda kalkış hareketinin elektronik olarak kontrol edilmesine de olanak tanıyor. Hem sportif hızlanma hem de düşük tüketimli ve sessiz otomatik transmisyon olarak kullanmak mümkün.
Çok plakalı debriyajın diğer bir avantajı da kontrol edilebilir kayma hareketi. Otomatik vitesli araçların yavaşça hareket etmesine olanak tanıyan budur, örneğin trafik ışıklarında "D" seçildiğinde. Fren sinyali belirlendiğinde, yavaş hareket multitronic kontrol birimi tarafından özel olarak azaltılabilir ve böylece yakıt tüketimi düşürülür. ABS'li frenleme sırasında, motor gücü kesilerek motorun frenleme gücünün olumsuz olarak algılanmaması sağlanabilir.
Multitronic transmisyonun iyi ayarlanmış oranları, çok plakalı debriyajda normal bir tork dönüştürücüdeki gibi tork dönüştürme bulunmamasını telafi ediyor. Bu da kullanıcıya avantaj sağlıyor: hızlanma çok daha güçlü.
Hız ayarlı akıllı kontrol.
Multitronic'te kullanılan elektronik kontrol sistemi doğrudan şanzımanla bütünleşik hale getirilmiş. Otomatik çalışma durumundayken, seçilen sürüş biçimi, yol ve trafik koşullarına göre en uygun vites değiştirme programını seçiyor, tıpkı DSP'ye sahip geleneksel bir 5 vitesli otomatik şanzımanda olduğu gibi. Vites değiştirme programları çok ekonomikle çok spor arasında değişiyor. Multitronic'te bu sisteme Dinamik Kontrol Programı (DRP) adı veriliyor.

resmi büyütmek için tıklayın
Multitronic'in şema görüntüsü. Parçalar daha iyi görülmesi için büyütülmüştür.
Geleneksel sürekli değişken oranlı transmisyon ile multitronic arasındaki en hissedilir fark motor devrinin daha hassas olarak kontrol edilmesi. Sürücü gaza bastığında normal bir otomatik şanzımanda alt vitese geçmiş gibi devir yükselir. Motor devri hızlanma sırasında yoldaki hızla birlikte yükselir. Hız kontrol ilkesi sürücüye otomatik vitesin sesini ve sürüş özelliklerini aktarır ama vites değişiklikleri sırasında herhangi bir sarsıntı yaşanmaz.
Elle değiştirilen altı vitesli kullanım olanağı.
Multitronic konforlu, akıllı bir otomatik transmisyonla daha sportif elle değiştirme arasındaki seçimi sürücüye bırakıyor. Elle vites değiştirildiğinde motorun frenleme etkisi de daha iyi kullanılabiliyor.
Magnezyumdan şanzıman yuvası.
Yağla birlikte toplam ağırlığı 90 kg; magnezyum ve alüminyum kullanılarak ve diğer ağırlık tasarrufu sağlayan tasarım önlemleriyle bu başarılı sonuca ulaşılmış. Bu nedenle multitronic transmisyon benzer bir beş vitesli otomatik şanzımandan daha hafif. Daha düşük ağırlık, daha düşük yakıt tüketimi ve daha dinamik bir sürüş anlamına geliyor.
Çok dinamik bir kullanım sunuyor. - Esneklik ve hızlanma düz vitesli şanzımandan daha iyi. Gaz pedalına basıldığında çok çabuk tepki veriyor.
Ortalama yakıt tüketimi 5 vitesli otomatik şanzımana göre yüzde 9.3 daha düşük. Düz vitesli şanzımana göre yüzde 2.1 daha düşük.
Hem şehir içi hem de şehir dışı yolculuklarda kademesiz ve hiçbir sarsıntı hissedilmeyen vites değişiklikleri sayesinde çok yumuşak bir sürüş. Daha düşük motor devri sayesinde 5 vitesli otomatik şanzımana göre daha iyi ses düzeyi. Römork çekmeye çok uygun çünkü en yüksek tork kalkıştan itibaren kullanılabiliyor

ALINTIDIR.
 

wingman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
teşekkür ederiz imagoodman, ancak sarsıntı hissedilmeyen vites değişikleri bizim astralar için geçerli değil...:)
 

torsion

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
1,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
abi biraz sarsıntı da olacak ki arabaya bindigini anlayacaksın ama di mi?
 

spaceghost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşım bunlar cvt şanzımanlar .astralarda yok vectra c lerde var .geneliklede yüksek torkve güçlü araçalarda kullanılıyor.çok harika bir şanzıman.ses yok vites geçişleri çok seri..icat edene çok çok tşekkürler
 
M

mdellal

Bilgi Girilmemiş
Teşekkürler !!! :alkis:
 
Üst