OGS kullanıcıları bunlara dikkat edin!!

barcha

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
1,322
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
OGS kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, yaşanan sorunlar da artmaya başladı. Eğer birgün beklemediğiniz cezalarla karşılaşmak istemiyorsanız bu uyarıları dikkate alın.

36409va3.jpg


İsa SEZEN'in haberi

Köprü ve otoyol gişelerinde otomotik geçiş cihazı (OGS) kullananların kredi limitine dikkat etmemesi kabarık cezaları da beraberinde getiriyor. Bunun son örneğini Ümit Dönmez isimli otobüs sahibi yaşadı.
İstanbul-Adapazarı hattında çalışan Dönmez, aracını götürdüğü muayene istasyonunda görevlilerin “Köprü ve otobanlardan 900 kez kaçak geçmişsiniz.” sözleri karşısında önce şaka yapılıyor zannetmiş.

LİMİT BİTİMİNE DİKKAT

Dönmez, “47 bin YTL’lik borca karşılık otobüse haciz konulduğunu gösteren evrakı görünce gerçeği anladım.” diyor. Dönmez’in borcu, yüzde 25 peşin ödeme indirimi ile 39 bin yeni liraya düşürülmüş. Karayolları, ‘nasıl olsa cihazım var, ceza yazmazlar’ düşüncesiyle kredi yüklemeden geçiş yapan 30 binin üzerindeki aracın OGS’sinin iptal edildiğini vurguluyor. Söz konusu sürücülere her geçişte artan oranda ceza uygulanıyor. Geçiş sayısı belli bir limite ulaştığında cihaz tamamen iptal ediliyor ve geçişlerde 10 katı ücret plakaya işleniyor.

Elektronik geçiş sistemine sahip araçların sayısı artarken, dikkatsizlik ya da hatalı kullanım sebebiyle yeni mağdurlar da ortaya çıkıyor. Çok sayıda sürücü, turnikelerdeki elektronik panoda ‘kredi yetersiz' uyarısına rağmen kontör yüklemeden geçiş yapmaya başladı. Oysa eksi 10 YTL limitini aşan sürücülere her geçişte ceza uygulanıyor. Otomobiller için 2,4 yeni lira olan ücret, kredisi yetersiz olan araçlar için her geçişte artarak 3, 5 ve 10 YTL'ye çıkıyor. Ziraat Bankası, borcu kabaran sürücülerin kara listeye alınması için Karayolları Genel Müdürlüğü'ne yazı yazıyor.

KARA LİSTE'YE DİKKAT

Yazıyı değerlendiren idare listedeki cihazları iptal ederken, kara listeye alınan araçlar için gişe panolarında ‘kara liste' notu görünüyor ve alarm çalıyor. Kaçak geçenlere dönük ‘her geçiş için 10 katı ceza' bu araçlar için de uygulanıyor. Bu şekilde bazı araç sahiplerinin vergi dairelerindeki borç faturası binlerce yeni lirayı buluyor.

İstanbul-Adapazarı hattında yolcu otobüsü çalıştıran Ümit Dönmez, 3 yıl önce aldığı elektronik cihazı 34 YSC 54 plakalı otobüse taktı. Her gün 5-6 kez Fatih Sultan Mehmet ve Anadolu Otoyolu gişelerinden geçiş yapan otobüsün şoförü, elektronik panoda ‘okunmadı' yazısını dikkate almadı. Şoför, ücretin hesaba yazıldığını düşünerek cihaza kontör yüklemeden gidiş gelişlere devam etti. Aracın fenni muayene vakti geldiğinde ise 47 bin YTL'lik ceza sürprizi ile karşılaşan Dönmez, bilgi almak için Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü'ne müracaat etti.

Verilen bilgiye göre otobüs 8 aylık sürede gişelerden 900 geçiş yapmış. Geçişlerin normal ücreti 3 bin 700 YTL. Ancak kredi yüklenmediği için hesabın bin YTL'yi aşmasından sonra her geçiş için 10 katı para cezası uygulanmış. Dönmez, cezaya itiraz için başvurduğu avukatın yüksek ücret istemesi ve mahkemenin uzun süreceği düşüncesiyle yüzde 25 peşin ödeme indiriminden faydalanmayı tercih ettiğini söylüyor. Yaşadıklarını ‘haksızlık' diye nitelendiren Dönmez, geçişlerdeki ‘okunmadı' yazısının 'hesaba yazılıyordur' şeklinde algılandığı görüşünde.

PLAKA HER HIZDA OKUNABİLİYOR

Hacizden haberinin olmadığını da belirtiyor: "Tebligat gelseydi borcumuzu 10 kat ceza kesilmeye başlamadan önce öderdik." Karayolları yetkilileri ise ‘okunmadı' ve ‘kara liste' gibi ibarelerin cihazın borcu sebebiyle aktif halde olmadığı anlamına geldiğini belirterek, sürücüleri uyarıyor. Araç ne kadar hızlı geçerse geçsin plakanın okunacağını belirten yetkililer, "Sistem tamamen elektronik, hata payı yok. Her şey kayıtlı ve ortada. Kara listeye alınıp Emniyet'e bildirilen araçlara ait adreslere mutlaka tebligat gider. Adres değişikliklerini ilgili yerlere bildirmeyenler sıkıntı yaşıyor." değerlendirmesinde bulunuyor.

Trafiği rahatlatmak için İstanbul Boğaziçi Köprüsü’nden nisandan bu yana nakit gişelerin kaldırılması Otomatik Geçiş Sistemi'nin önemini artırdı. OGS ve KGS abonesi sürücü sayısı 1 milyon 200 bine ulaşırken, bunu fırsat bilen bazı uyanıklar OGS takipçiliği de yapmaya başladı. Bu kişiler karayollarında cihaz satılan gişelerin önünde bekleyen vatandaşlara, "Siz beklemeyin işleminizi ben yaparım." diyerek komisyon karşılığında anlaşıyor. Yetkililer vatandaşların bu kişilere itibar etmemelerini istiyor.

OGS Kullanırken nelere dikkat edilmeli?

Otoyol ve köprülerden geçerken cihazınızın eksi 10 YTL'lik kredi sınırını aşmayın

Eksi limit aşılırsa araç için cezalı ödeme başlıyor

Turnikeden geçerken alarm sesi duyduysanız Karayolları ile görüşün. Alarm, kaçak geçiş ve geçiş ücretinin 10 katı fazla para cezası anlamına geliyor

Elektronik tabeladaki ‘okunmadı’ uyarısını da dikkate alın

Cihazın kontör miktarını Karayolları ya da Ziraat Bankası'ndan öğrenebilirsiniz

Kara listeye alınan sürücülerin cihazları ceza ödendikten sonra aktif hale getiriliyor.
 

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
barcha' Alıntı:
"Sistem tamamen elektronik, hata payı yok. Her şey kayıtlı ve ortada.

Tam bir yalan 52.00 YTL bakiyem varken Bahçeşehir gişeler çıkışımı okumadı.
 

alpasch

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
1,151
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
asTRa' Alıntı:
Tam bir yalan 52.00 YTL bakiyem varken Bahçeşehir gişeler çıkışımı okumadı.

sorun orda herhalde..
sistemin tamamen elektronik olmasinda... elektronikse kesin hata payi vardir...
bence de yazida bi hata var..
 

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
alpasch' Alıntı:
sorun orda herhalde..
sistemin tamamen elektronik olmasinda... elektronikse kesin hata payi vardir...
bence de yazida bi hata var..

Bence yazıda filan hata yok !Hep tüketici hatalı hep tüketici haksız.
Ben bir keresinde gişelere TAG Cihazımı götürdüm çalışmıyor diye, adam bu arızalı diye rapor verdi.Garanti süresi dolduğu için yenisini alacaksınız dedi.
Fabrika ya geldim elektrikçi arkadaş içindeki pili değişip yenisini lehimledi şimdi bomba gibi çalışıyor.Kimse işini ciddiye almıyor anlayacağın.
 

corsaDistorsiyon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
1,404
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu konu ülkemizde malesef böyle,kimse işini ciddiye almıyor,ben kişisel olarak yetkili servislerin bile yetkilerini bilmediklerinin farkındayım.Kime ne iş yaptırırsan yaptır,kontrol kesinlikle gerekiyor,insanın içi rahat etmiyor.Sektörel eksiklikler temelde kişisel gelişim ve donanımla da ilgili tabanda aslında.OGS sistemini,KGS sistemini kaldırmak gibi bir girişimin karayollarında konuşulduğunu okumuştum sanırım,şimdi de geliştirmekten bahsediyolar,sanırım birileri yine zenginleşme çabası içinde
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Oturmuş sistem . Sallabaşını al maşını . Zaten bundan dolayıdırki havanda su dövüyoruz. Bir arpa boyu ilerleyemiyoruz.Sonuç yerinde say marş olmuş her şeyimiz.:confused:
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opellerde(ve bazı araçlarda) okumıyabiliyormuş ama sonra kayıtlıysa bakıp düşüyolarmış bide bnzeri bnm başıma kredili su sayacında geldi 15 ay hiç kontör istemedi :D sonra su miktarını kaydetmiş 300 küsür(ytl) ödedik. :D
 

reco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
93
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
ben KGS kullanıyorum
kartlı geçiş sistemi sızın gıbı hiç durmadan gecemıyorum ama hiç bir sorun yasamıyorum
bende ogs alıcaktım benı ev sahıbım uyardı kendısı bogaz koprusunde calısıyor bide ogs geri verilirken de sorun yasanıyormus dedi birton prosedür uyguluyorlarmıs
dikkatli olun dostlarım
 
Üst