Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız.

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lpg kullanan arkadaşlara yazıyorum... hiç düşündünüzmü acaba lpg nin oktan sayısı kaç diye..::D:D neyse belirtmek gerekirse lpg nin oktan sayıları 110 diye biliyorum ve bu yüzden silindirlerden kül kurum bırakmazlar motorun ömrünü uzatır:D ayrıca Doğalgazın CNG nin 120 dir en yüksek oktan sayısına sahip olan hidrokarbon yakıt türüdür Etan ve MEtan... bence benzinde 95 kullanın fazlasına gerek yok... ayrıca istasyonlarınıza dikkat edin .... oktan sayısını artırmak içinde zaten özel katkılar koyuyorlar yakıtın rengi tutuşma gecikmesi(oktan sayısı) kalitesi hep içine katılan katkılardandır aslında tüm yakıtlar aynıdır opetinde shelinde petrol ofisinde ... sadece içine katılan katkı maddeleriinin oranları farklı oldğundan mesela petrof ofisinde v-max performasn yakıtları var hepsi ayn yakıt katkı var içlerinde...
ayrıca bende bi konu açmıştım oktan hakkında gerçekler diye araın isterseniz tabi ilgilenenlere..saygılar
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yöneticiler bu konun sabitlenmesini istiyorumn.. sizden.... gerekli döküman saygılar....
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Opel'in kitapçığında 95 ve üstü diyor. Çok yüksek oktan kullanmanın zararı yok ama faydası da her zaman olmuyor.

Sanırım şu an Shell 3 çeşit benzin satıyor:

- Kurşunsuz 95 (ki yok denecek kadar azaldı)
- V power 97
- V power Racing 100 (100 oktan diye geçiyor ama bildiğim kadarıyla artık 100 oktan satmıyorlar, 98 oktan olarak satılıyor, zaten pompaların üstünde de 98 oktan diye belirtiyorlar)

Şu an 115 bg'lik 1.6 Astra H arabamda V power Racing kullanıyorum. Bir fark olacağını sanmıyordum ve fark olduğunu iddia edenlerle de olamayacağı konusunda tartışıyordum ancak düzenli olarak kullanmaya başladığımdan beri aracımın memnun olmadığım ilk kalkış performanslarında , ilk kalkış çekişinde hissedilir fark oldu.

Bunda benzinin oktanından ziyade, Opel Astra 115 bg motorların yazılım sorununun olduğunu düşünüyorum.

Belki takip etmişsinizdir, 115 BG güce sahip olan XER kodlu motorlara, Opel servislerinde yeni yazılım güncellemesi yapılıyor, ben de bunu yaptıracağım 11 Ekim'de. Bu güncellemenin sebebi, aracın özellikle kalkışlarındaki performans ve çekiş sorununun önüne geçilmesi.

Motorun beyni ise, yakıtın oktan durumuna göre kendini ayarlayan bir yapıya sahip. Sanırım buradaki problem, motorun beyninin düşük oktanlı (95-97) gibi benzinlere göre ayarını yapamaması. Bu yüzden 98-100 gibi yüksek oktanları koyduğumda çekiş probleminin önüne geçiliyor.

Yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra, sanırım 97 ve 98 oktan arasında kullanım ve performans açısından bir farkım kalmayacak.
 
Üst