Neler Yeni
  • Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

Hararet.(şuanlık çözüldü) takibe devam.

Kemal55

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Eyl 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Puanları
3
Konum
Kırşehir
Ad Soyad
Kemal bartın
Araç
İnsignia
Yakıt
Benzin
Vites
Manuel
Donanım
Editions elegance stil
Model Yılı
2012

Herkese hayırlı günler. Aracım 2012 1.4 t 5 gün önce hararet 130 a yükzeldiğinden silindir contası değişti nedeni contanın suya hava kaçırıp radyatör borularının taş gibi olması. 2 gündür aracımı kullanıyorum bugün 2, 3 kere hararet 100 e yükseldi ancak bu sefer seyir halinde olmuyor aracı bir süre kullandıktan sonra stop ettikten 5 dk sonra tekrar çalıştırdığımda hararet tam 100 de oluyor güçlü bir şekilde fan açılıyor 2,3 sn de 90 a düşüyor sebebi ne olabilir termostat, devirdaim turba yağ soğutucu yakın tarihte değişti.
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,871
Tepki puanı
1,450
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
Öncelikle geçmiş olsun hocam, anlattıklarınıza göre sistemde hava olabilir gibi geldi bana.
 

Kemal55

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Eyl 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Puanları
3
Konum
Kırşehir
Ad Soyad
Kemal bartın
Araç
İnsignia
Yakıt
Benzin
Vites
Manuel
Donanım
Editions elegance stil
Model Yılı
2012
Tespiti ve çözümü nedir hocam.
 

Kemal55

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Eyl 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Puanları
3
Konum
Kırşehir
Ad Soyad
Kemal bartın
Araç
İnsignia
Yakıt
Benzin
Vites
Manuel
Donanım
Editions elegance stil
Model Yılı
2012
Öncelikle geçmiş olsun hocam, anlattıklarınıza göre sistemde hava olabilir gibi geldi bana.
Hasip bey hareketin 90 ı geçmesi seyir halinde de nüksetmeye başladı, 105 derceye çıkıp 90a düşüyor. 3 ay önce devirdaim değişti sadece antifiriz kaçaığı vardı hararet yoktu yan sanayi markası wutseldi sanırım, 15 gün önce uzun yolda bu hakaretin max. 130 a çıkmasından termostat değişti, sorun devam edince conta yanık dediler silindir contası değişti turbo yağ soğutucusu ise tıkalı olduğundan değişti. Kafayı yiyecem en sonunda. İl kırşehir detaylı bir yer yok ankara ya da kayzeriye gitmeyi düşünüyorum ama tırsıyorum malum durumdan.
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,871
Tepki puanı
1,450
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
Hocam anladığım kadarıyla yağ soğutucu tıkandı dediklerinden dolayı bu parçada bir işlem yapılmış. Benim size önerim, radyatörde ve borularda bir tıkanıklık varmı bunu kontrol ettirmeniz olacaktır. Radyatörde veya sistemde tıkanıklık yoksa öncelikle devirdaim sonrasında yağ pompasının tekrar kontrol edilmesi gerekiyor. Seyir halindeyken karşıdan rüzgar geldiği için aracınızın kendini soğutabilmesi gerekiyor. Sistemde bir tıkanıklık olabileceği aklıma geliyor.
 

Kemal55

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Eyl 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Puanları
3
Konum
Kırşehir
Ad Soyad
Kemal bartın
Araç
İnsignia
Yakıt
Benzin
Vites
Manuel
Donanım
Editions elegance stil
Model Yılı
2012
Bugün hararet sorunu çözdük gibi, gösterge takibine devam. Aslında 3 ay önce devirdaimin bozulmazıyla arabanın dilinden anlamalıydık , 2 hafta önce termostat çalışmıyordu değiştik cıkarttığımızda kireçliydi, yine hâla uyanamadık resmen ölüm uykusunda gibiyiz ve 5 gün önce hararetin aniden yükselmesi ile contayı yaktık, usta conta yanık dedi ama benim bildiğim suya yağ ya da yağa su karışır öyle bişe yoktu conta da ki havanın suya karışması imiş böylece radyatör boruların şişmesi ve kaya gibi sert olması bunu söyleyen ustada ankarada tanınmış usta serçal oto. Biz kırşehirdeyiz serçal oto ile fikir alışverişi yapıyoruz birisinin hatrına yoksa telefondan bu kadar ilgileneceğini düşünmüyorum, çünki telefonla olacak iş değil, söylemişti contanın yanık olduğunu suya hava karıştığını tabi bize mantıklı gelmememişti ilk başta taki yukarıda olay gerçekleşince contayı söktüğümüzde conta yanıktı diğer parçalara bakarken birde ne görek turbo yağ soğutucunda antifiriz tortullaşmış adeta çürütmüş içinden hava gecmiyor, tabi bu sefer birazcık uyandık radyatör aklımıza geldi hava bastık ama hava geçiyordu demekti radyatörde sıkıntı yok dedik, nese yola çıktık araç bu sefer max. Hararete yükzelmesede 105 e çıkıp iniyordu agresif kullanımda klima klimasız farketmez çıkıyordu moraller alt üst , suya basınçmı var acaba dedik, termostat gövdesine bakıyoruz çatlak yok ALLAH ALLAH radyatörcüye gittik ve orada temizlettik beklenen an içerisinden tortol tortul antifiriz cıktı tekrar denedik ilk başta 1,2 kere 92, 93 oldu buda sistemdeki havalı aldık ki buda ondan olabilir dedik devam ettik ara ara zorladık 5000 6000 deviri şükür 90 ı geçmedi en yakın zamanda radyatörde değişeceğim. Araca bu süreçte 2 kişi niyetlendi satılık değil dedik ALLAHA şükür kötü niyetli insan değiliz. bu saatten sonrada zor satarım ALLAH tan bişe olmaz ise çünkü bu süreçte bu kadar hasardan sonra motorun içi sağlamsa demekki bu motor boş değil en azından bunu anladık 🙈. Aracın 2. Sahibiyim ilk sahibi suyunu felan yeni değiştik dedi aldığım kişinin hiç bir art niyeti olmadığını düşünüyorum ve biliyorum o yüzden sıkıntıda çıkartmadım. siz siz olun antifiriz kırmızı renkli diye hemen almayın organik antifiriz olduğundan emin olun. Hatta bu yaşadıklarımdan sonra paraya kıyıp gm antifiriz almanızı tavsiye ederim.
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,871
Tepki puanı
1,450
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
Cok geçmiş olsun hocam. Sorunun çözüldüğüne sevindim. Tahmin ettigimiz gibi tıkanıklık varmış. Tekrardan geçmiş olsun.
 
Üst