Neler Yeni
  • Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

Lastik Basıncı

mgkmgk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 May 2016
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
47
Model Yılı
2015

Merhaba arkadaşlar, 2015 astra j kullanıyorum. Kapı içinde lastik basınç çizelgesi kpa olarak verilmiş. Benzinliktekiler ise PSI malumunuz. Kapı içi çizelgede eco 270 kpa diyor, buda yaklaşık 40 PSI a karşılık geliyor. Bende 40 PSI basmıştım. Lastikçide latiikleri rotasyon yaparken lastikci basıncın fazla olduğunu 34 PSI ın yeterli olduğunu belirtti. 34 yaptı bütün lastikleri. Bu seferde lastiklerdeki sensörler ekrana 4 lastik içinde düşük basınç gösteriyor. Sizler basıncı kaç yapıyorsunuz?
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,871
Tepki puanı
1,450
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
@mgkmgk bu konuda ben lastikçiye güvenmeni öneriyorum. Benim aracımda sensör olmadığı için net birşey söyleyemem.
 

Sedat34

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 May 2016
Mesajlar
31
Tepki puanı
10
Puanları
8
Yaş
32
Model Yılı
2015
Arkdasim 35 bas hicbir arica vermez ekrandaki basincinda 265 olsun Yeterli bnm aractada ayni sorunu yasadim
 

nejdet can

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Nis 2016
Mesajlar
59
Tepki puanı
48
Puanları
18
Yaş
116
Konum
İstanbul
Model Yılı
Cosmo 2013
Merhaba arkadaşlar, 2015 astra j kullanıyorum. Kapı için lastik basınç çizelgesi kpa olarak verilmiş. Benzinliktekiler ise PSI malumunuz. Kapı içi çizelgede eco 270 kpa diyor, buda yaklaşık 40 PSI a karşılık geliyor. Bende 40 PSI basmıştım. Lastikçide latiikleri rotasyon yaparken lastikci basıncın fazla olduğunu 34 PSI ın yeterli olduğunu belirtti. 34 yaptı bütün lastikleri. Bu seferde lastiklerdeki sensörler ekrana 4 lastik içinde düşük basınç gösteriyor. Sizler basıncı kaç yapıyorsunuz?
Arkdasim 35 bas hicbir arica vermez ekrandaki basincinda 265 olsun Yeterli bnm aractada ayni sorunu yasadim
Ben adminimizin görüşüne katılmıyorum Lastikçiler hep düşük havadan yanadır çünhü düşük hava lastiği çok daha hızlı yıpratır ve büyük ölçüde akaryakıt sarfiyatını artırır.
benim aracımın basınç talimatındaki KPA Eco olarak 32 PSİ diyor ben 41 PSİ hava vuruyorum 4 lastiğede tabi çok azda olsa asfalt olmayan yollarda veya çukurlara hızlıca girdiğinizde konfordan ödün veriyorsunuz. ama aracın dahada ivmelenmesi ve büyük ölçüde yakıt tasarrudu için yüksek basınç iyidir. ben çok faydasını gördüm ayrıca korkmayın lastik patlamaz ve bir zararı olmaz.
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,871
Tepki puanı
1,450
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
Aslında kapı içlerinde yazan değerlerde ECO kısmı aracımızın daha az yakması için gerekli değerleri veriyor bizlere. Benzinliklere şu nedenle güvenemiyorum cihazın birisi 34 gösterirken başka yerde 32 gösteriyor vs. Sanki cihazların değerleri birbirlerini tutmuyor gibi. Benim aracımda sensör olmadığı için malesef kontrolü veya çevirisinide yapamıyorum o nedenle lastikçiye güvenmeyi tercih ediyorum. Lastikçinin zihniyeti bozuk olursa halimiz harap zaten :(
 

nejdet can

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Nis 2016
Mesajlar
59
Tepki puanı
48
Puanları
18
Yaş
116
Konum
İstanbul
Model Yılı
Cosmo 2013
Aslında kapı içlerinde yazan değerlerde ECO kısmı aracımızın daha az yakması için gerekli değerleri veriyor bizlere. Benzinliklere şu nedenle güvenemiyorum cihazın birisi 34 gösterirken başka yerde 32 gösteriyor vs. Sanki cihazların değerleri birbirlerini tutmuyor gibi. Benim aracımda sensör olmadığı için malesef kontrolü veya çevirisinide yapamıyorum o nedenle lastikçiye güvenmeyi tercih ediyorum. Lastikçinin zihniyeti bozuk olursa halimiz harap zaten :(
Evet akaryakıt istasyonlarındaki hava cihazları sağlıklı değil bir çoğu bozuk zaten ama ben her zaman üreticinin basınç değerlerinin daha üstünde bir hava değeri tercih ediyorum yukarıdaki yazdığım nedenlerden dolayı :)
Her hafta lastik basınç kontrolu yapmayı ve gece yarısı yol yapmadan lastikler soğuk iken hava basma işini yapmaya itina gösteriyorum.
 

Sedat34

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 May 2016
Mesajlar
31
Tepki puanı
10
Puanları
8
Yaş
32
Model Yılı
2015
Peki ben size sole birsey sormak isterim arabayi ilk aldigimda 270 basinc gosteriyordu simdi ise 250 basincla biniyorum 270 basinci yakalamak icin kac psi basmam gerekiyor
 

nejdet can

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Nis 2016
Mesajlar
59
Tepki puanı
48
Puanları
18
Yaş
116
Konum
İstanbul
Model Yılı
Cosmo 2013
Peki ben size sole birsey sormak isterim arabayi ilk aldigimda 270 basinc gosteriyordu simdi ise 250 basincla biniyorum 270 basinci yakalamak icin kac psi basmam gerekiyor
39 Psi bastırmanız gerekiyor birazda küsüratı var siz 40 bastırın daha iyi
ayrıca KPA & PSİ converter linki veriyorum. oradan değer çevirimleri yapabilirsiniz.

KPA & PSİ converter
 

ylc

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
23
Tepki puanı
15
Puanları
3
Yaş
43
Konum
İzmir
Model Yılı
2013
Ben adminimizin görüşüne katılmıyorum Lastikçiler hep düşük havadan yanadır çünhü düşük hava lastiği çok daha hızlı yıpratır ve büyük ölçüde akaryakıt sarfiyatını artırır.
benim aracımın basınç talimatındaki KPA Eco olarak 32 PSİ diyor ben 41 PSİ hava vuruyorum 4 lastiğede tabi çok azda olsa asfalt olmayan yollarda veya çukurlara hızlıca girdiğinizde konfordan ödün veriyorsunuz. ama aracın dahada ivmelenmesi ve büyük ölçüde yakıt tasarrudu için yüksek basınç iyidir. ben çok faydasını gördüm ayrıca korkmayın lastik patlamaz ve bir zararı olmaz.
Bende size katılıyorum basınç konusunda. Lastikciler emin olun bizim kadar araştırma yapmıyorlardir.
Ben 38 basıyorum 4 tekerede.
 

ylmzmtl

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2017
Mesajlar
25
Tepki puanı
10
Puanları
3
Yaş
44
Konum
istanbul
Model Yılı
2010
215 50 17 ölçüler için basınç 38 - 40 psi arası değerler yazılmış bunlar çok yüksek, araç 500 kg civarı yükte bile olsa bu değerler yüksek arkadaşlar olması gereken önler 36 arkalar max. 34 psi olmalı
 

NihatChe

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Eyl 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
23
Konum
Hatay
Model Yılı
2011
17lik lastiğe ben de 36 basıyordum en fazla ama samimi olduğum lastikçi arkadaş daha fazla tasarruf ve asfalt yol tutuşu için lastiklerin de ömrünün uzun olması için 40 psi basmam gerektiğini söyledi.
 

Hasip

Admin
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,871
Tepki puanı
1,450
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
17lik lastiğe ben de 36 basıyordum en fazla ama samimi olduğum lastikçi arkadaş daha fazla tasarruf ve asfalt yol tutuşu için lastiklerin de ömrünün uzun olması için 40 psi basmam gerektiğini söyledi.
40 psi basınca yakıt tüketimide azalacaktır ancak araç biraz süspansiyonlarda sert davranmaya başlayacaktır diye tahmin ediyorum.
 

ylmzmtl

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2017
Mesajlar
25
Tepki puanı
10
Puanları
3
Yaş
44
Konum
istanbul
Model Yılı
2010
Kesinlikle admine katılıyorum kasislerde zaten spor olan amortisörler daha da sert tepki verecektir. Ama şunu da unutmamalıyız bence basınç yükselince yola temas eden lastik yüzeyinin genişliği de azalır. Bu bize düz yolda hız yapmamızı sağlar yakıtı düşürür. lastik ömrünü uzatır. Ama basınç düşünce de yola tutunma mesafesi artar. yakıtı arttırır lastik ömrünü azaltır.
Özetle;
1- düşük basınç= daha iyi yol tutuş, fazla yakıt, kısa lastik ömrü, yumuşak süspansiyon
2-yüksek basınç= daha fazla hız, daha uzun lastik ömrü, sert süspansiyon
 
Üst