Neler yeni
  • STİCKER (LOGO) DAĞITIMLARI EN KISA SÜRE İÇERİSİNDE BAŞLAYACAKTIR.
    STİCKER TALEBİNDE BULUNMADAN ÖNCE BURAYA TIKLAYARAK TALEP BİLGİLENDİRME KONUSUNU OKUYUNUZ.
    LÜTFEN ÖRNEK ŞABLONA GÖRE TALEPTE BULUNUNUZ.

Lpg & Afr Ayarı & Yazılım Astra j 1.4t

Ergün

VIP Üye
Şehir:
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
213
Beğeniler
100
Puanları
43
Yaş
28
Ad Soyad
Ergün u.
Araç
Astra j hb
Yakıt
Benzin/Lpg
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
#1
Bugün Instagramda denk geldim paylaşmak istedim başlıktaki konularla ilgilenen arkadaşların ilgisini çekeceğine eminim.


""'Opel'in en çok kullanılan 1.4 Turbo A14NET motor kodlu LPG'li ünitesine yazılım yaptık. LPG - Benzin stock ve Stage1 olarak ayrı ayrı ölçtük. Ortalama 170Hp - 270Nm sonuç aldık. LPG'de yazılım olur mu ? Başından beri en sık sorulan sorular arsında yer almaktadır. Maalesef ülkemizde herbokolog'ların mebzul miktarda olması ve " teknik " gerektiren işlerin herkes tarafından yorumlanması sebebiyle bu hususa uzman olarak bir değinmek istedim. Öncelikle, LPG düzgün montaj ve kalibrasyon olmadığında başlı başına bir problemler dizilimidir. Öyle ki sizi yıldırabilir 3 kuruş kar edeceğim derken cebinizde büyük bir delik açtırabilir. Bu sebeple önce montaj ve işçilik kusursuz olmalı, ayar kalibrasyon zaten gelir. Ayar düzgün olmaz ise EGT vuruntu çok yakma az çekme şaşı görme çitf sayma vs sıkıntılar bitmez. Yazılım ise aracın kendi ECU'sunda yapılır. LPG ECU'ları piggy back olduğundan ayna vazifesi görür. Nasıl yazılım yaparsanız o sonucu alırsınız. Örnek aracımız İnsignia - Mokka - Zafira ve Astra'da çokça kullanılan A14NET motor kodlu opel'in 1.4 Turbo A14NET motoru. Aracı stock LPG'de ayrı, benzinde ayrı ve yazılımlı iken LPG'de ayrı Benzin'de ayrı ayrı ölçtük. Ölçüm yöntemi olarak Yük tipi Frenli 0-80Hp aralığında ters kuvvet uygulayarak 4 x 295Kg doğrusal momentum direnci ile yol similasyonuna tabi tuttuk. Hava sıcaklığı +-35C ve Nem %50 seviyelerinde. Barometrik basınç 1013mbar Gelelim grafik değerlendirmesine ; _Stock Benzinde : 122Hp 195Nm _Stock LPG : 119Hp 190Nm _Stage 1 Benzin : 150HP 262Nm _Kazanç + 28 Hp @ + 67 Nm Tork _Stag1 LGP : 154Hp 258,5 Nm _Kazanç + 35 Hp @ + 68,5 Nm Tork Fakat herşey burada bitmiyor, turbo basıncının neredeyse gelmediği bir alan olan 2,000RPM'i örnek göstermek istiyorum. 2.000Rpm'de Stock LPG'de 150Nm tork üretirken, yazılım sonrası 185Nm güç üretir hale gelmiş ve böylece ölü olan devirde bile +35Nm tork kazancımız olmuştur. Benzinde ise 2.000 RPM'i esas alarak grafiği okuduğumuzda 155Nm tork üretiyorken yazılım sonrası 195Nm güç üretiyor ve +40 Nm tork kazancımız oluyor. Toparlayacak olursak ; Örnek aracımızın LPG markası LOVATO ve AFR ayar kalibrasyonu Candan Mühendislik tarafından yapılmış ( kullanıcı beyanı ) LPG'de enjeksiyonlama miktarları süre açıklığı regülatör basıncı gibi ayarlar neredeyse kusursuz görünmekte. Yazılım sonrası hiçbir çekiş düşüklüğü arıza gibi problemler yaşamadığımız gibi, LPG'nin oktan sayısına ( 102oct ) uygun yazılım ile araçta benzinden +4 Hp kadar daha fazla güç alındığı ispat edilmiştir. Fakat LPG'de benzine kıyasla alt ve orta devirlerde daha düşük tork ürettiği görülmektedir. Yazılım öncesi ve sonrası benzine kıyasla oran değişmemektedir. Gerek LPG'nin yanma reaksiyonu sonucu daha düşük enerji üretmesi, gerek daha kusursuz bir ayar ve kalibrasyon ile bu olumsuzluğun da ortadan kalkacağına inanıyoruz. Dip Not, Fabrika verisini esas alırsanız araç LPG'de 175Hp @ 269Nm Benzinde ise 168,5Hp @ 269Nm sonuç hesaplanır. Filtre Egzost vs gibi eklentiler yok ve LPG olduğu için soft düzeyde bıraktık. Kısacası, bugüne kadar ne vaad ettiysek fazlası var eksiği yoktur :)) Okuyan, izleyen ve yoruma katılan herkese teşekkürler. Varsa sorularınız müsait oldukça cevaplayacağım. Saygılarımla"""

Kaynak: 2cr performans instagram + YouTube sayfası.

YouTube

Instagram
 
Son düzenleme:
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
1,883
Beğeniler
870
Puanları
113
Yaş
35
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
#2
Aslında bu konuda bize detaylı bilgiyi @tuleybihayat hayat müsait olduğu bir zamanda verecektir diye düşünüyorum.
 

Bu konuyu okuyan(lar) (Kullanıcı(lar): 1, Misafir(ler): 0)

Üst