astra h turbo özelliği

spaceghost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
VNT Turboşarj – Astra-H GTC
Z 13 DTH motorda yeni jenerasyon bir turboşarj, VNT (Variable Nozzle Turbines) kullanılmaktadır. Kılavuz kanatlara elektro-pnömatik olarak kumanda edilir. Bu teknik sayesinde turboşarj her hız alanında optimum etkinlikte çalışır.
Turboşarjın görevi
Turboşarj ile yüksek motor tork değerlerine ve yüksek motor kapasitelerine erişmek amaçlanır. Buna ulaşabilmek için emilen hava sıkıştırılır. Bu sayede her emme zamanında motorun yanma odasına daha fazla oksijen girer. Oksijen miktarının yüksek olması daha iyi bir yanma sağlar ve motorun gücü artar.
Turboşarjın egzoz türbinini tahrik etmek için egzoz gazlarındaki ısı ve hareket enerjisi kullanılır. Kompresör egzoz türbini tarafından çalıştırılır. Kompresör de toplanan havayı sıkıştırır ve ısıtır. Isınan hava şarj havası soğutucuda tekrar soğutulur.
Çalışması
Düşük hızlarda turboşarjın kılavuz kanatları elektrik kumandalıdır ve vakum altında egzoz akımının türbin kanatlarının dış kenarına ulaşabileceği şekilde ayarlanır (I). Bu durum, egzoz akımının daralmasına ve egzoz gazlarının akış hızlarının ve şarj basıncının yükselmesine sebep olur. Fizikteki kaldıraç yasasına göre, bu da düşük hızda yüksek tork sağlar.
Motor devri yükseldiğinde, kılavuz kanatlar yeniden ayarlanarak egzoz gazlarının giriş kesiti tekrar büyür (II). Gaz parçacıkları artık kanadın dış kenarlarına değil, tüm uzunlukları boyunca dağılır. Turboşarj artık o kadar etkin çalışmaz, fakat bu durum yüksek motor hızında yüksek egzoz hacimleri tarafından dengelenir.
Motordan maksimum güç almak gerekiyorsa (örn. öndeki bir aracı geçerken), elektro-pnömatik kumandalı kılavuz kanatlar düşük devir konumuna getirilir, bu sayede türbinin gücü ve böylece şarj basıncı oldukça yükselerek, maksimum motor gücü sağlanır.
Turboşarjın yapısı
1.Düşük motor hızı ve egzoz miktarı2.Yüksek motor hızı ve egzoz miktarı
 
Üst