Combo 1.3 city plus cdti Direksiyon Kutusu Arızası

07hasan66

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2004 corsa var bende direksiyndan tak tak ses geliodu çevirince sona doğru sertleşiodu servise anlattım 130 ytl gibi bi ücretle halloldu bilginizee.
 

erayersoy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkese merhaba... direksiyon kutusu sorunu bende de vardı...söktürdüm...tamir takımı pahalı. gereksiz bozuk olmayan bir sürü parçada değişmiş olacağından sadece tıkırtı burcu denilen parçayı tornacılar yapıyorlar. zaten tornacılar da alışmışlar görür görmez tanıyorlar parçayı...sorunu ben bu şekilde hallettim. ama özel servislerde işin püf noktalarıyla daha uzmanca halledilebileceğine inanıyorum.
 

celalyayla

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
corsa c lerde direksiyon kutusu sorunu

2004 ve 2005 üretimi belli seri numaralı corsalardaki direksiyon kutusu tıkırtı/lakırtı/boşluk sesi için iki çözüm vardır (mak. mühendisiyim. kendi corsama yaptırdım ve her işleminin başında durdum, ondan biliyorum);

1- pahalı ve garantisi olmayan seçenek; yetkili servislerde tamir kitiyle direksiyon kutusu içindeki burcun değiştirilmesi. burc ve mil arasına darbeyi dolayısıyla tıkırtı sesini sönümleyen esnek kauçuk malzeme konulur.direksiyon kutusu orjinalindeki gibi kuru (yağsız) çalışır. kauçuk zamanla aşınabilir.

2- sizin usta'nın tam doğru yapmadığı, eksik yağtığı seçenek. doğrusu; direksiyon kutusu sökülüp, aşınan tıkırtı burcu çıkarılır. bunun yerine tornada, direksiyon kutusu mili çapından 0.15mm daha büyük çaplı sert kestamid malzemeden yeni burc işlenir. direksiyon miline geçirilir ve hareket ettirilerek alıştırılır. çok sıkı geçerse direksiyon ağırlaşır, gevşek olursa bir süre sonra tıkırtı tekrar başlar. burc ve mil arasına gres sıza bilsin diye burcun içine yiv (diş) açılır. en sonda direksiyon kutusu delinerek gresörlük açılır ve gres basılır (alüminyum alaşımdan imal edilen kutu delinirken, talaş parçaları direksiyon kutusunun içine kaçmasın diye matkap ucuna işlem sırasına hava tutulur). basılan gresin sentetik bazlı olması önemlidir. aksi takdirde uzun vadede direksiyon kutusunda oksidasyona (pas) neden olur. sizin ustanın yaptığı kutuyu sökmeden ve aşınan burcu değiştirmeden, yiv açmadan gresörlük açıp gres basması kolay fakat eksik işlem. doğru değil!


sanırım kesin çözüm bu gibi_____________________________
 

celalyayla

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ha bu arada makine mühendisi olan ben değilim gene aynı sorunu yaşayan bu yazıyı yazan arkadaşı tanımam etme fikir olsun diye yazdım
 
Üst