Neler yeni

Periyodik Bakım İçin ÖZEL SERVİS Tavsiyeleri ?

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
624
Beğeniler
243
Puanları
43
Şehir
Siirt
Ad Soyad
Yunus Emre
Araç
Astra F
Yakıt
Benzin/Lpg
Vites
Otomatik
Donanım
GLS
Model Yılı
1997
#21
Speedy 'nin sloganı güzeldi: en yetkili özel servis. Hep aradığım şeydir.

Yetkili servisin sunumu, parça dahil işçilik garantileri, herşeyi kayıt altına almaları tercihe sebep. hem periyodik bakım cetveli sayesinde daha bozulmadan pek çok parçayı değiştirmeleri uzun vadede sorunsuz araç kullanmanızı sağlıyor lakin;

Araca yapılan müdahaleyi görmüyorsunuz, bazılarını tenzih ederim ama soru sormanıza dahi toleranslari yok, ne dedilerse kabuk etmek zorundasınız, arka planda işlerin pek çoğunu kalifiye olmayan elemanlara yaptırıyorlar, her şeyi de fazla fazla fatura ediyorlar.

Ama şöyle bir özel servis olsa :

TSE 12047 belgesine sahip,
Her işini faturayla yapıp, sisteminde kayıt altına alan,
İş ortamı ve sunumu güzel.
Müşteriyi bilgilendirmek ve elbette rızasını almak kaydıyla bakım cetveline uygun müdahale eden..

Tadından yenmez.

Bu özelliklere yakın servisler var, ben de onları tercih ediyorum.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Belge almanın çok zor bir olay olmadığını hatırlatmak isterim. Yetkili servislerin de belgesi var ve güvenilirlikleri ortada. TSE belgesi olmasın demiyorum ama herşey belge üzerinde kaldığından, yani uygulanmaya pek yansımadığından TSE belgesine sahip olması işletmeye çok ta birşey katmıyor... TSE belgesi haricinde tüm söylediklerinize katılıyorum.
Mesela benim 10 yıldır gittiğim bir özel servis var, bu servise 3 yıldır götürdüğüm aracın her yıl mazot filtresi şişip patlıyor(ki 2 yılda bir değişir) 10-15lt mazotumuz heba oluyor:) İlk iki yıl idare ettik, üçüncü yıl ücretsiz değiştirdiler. (Bu sene de 1-2 ay içinde bir mazot fışkırması bekliyoruz :) artık alışkanlık yaptı) Araştırdım ki yerli filtre kullanıyorlar. Orjinal filtre kullanmalarını istediğimde tüm vw grubuna bu markayı taktıklarını söylediler, kullandıkları motor yağı champion diye abuk bir marka... şimdi ben de sizler gibi malzemeleri almayı düşünüyorum fakat bu satın alacağım ürünlerin orjinal olup olmadığını nasıl anlarım? Bir de sürekli gittiğim yere elimde malzemelerle gidersem bana bozulurlar ve bunu ödeme esnasında faturada yansıtırlar:) yeni biryer bulacaz o zaman...
Madem yeni bir yer bulacaksınız, kaliteli malzeme kullanan bi yer bulun, malzeme almakla uğraşmayın.

Şu da var ki, bu iş böyle olmamalı. Müşteri memnun değilse bunu belirtmeli, ya onlar gereğini yapmalılar, ya da gerekirse anlaşmalı bi şekilde yolları ayırmalı

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Beğeniler
193
Puanları
43
Yaş
35
Şehir
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
#22
Madem yeni bir yer bulacaksınız, kaliteli malzeme kullanan bi yer bulun, malzeme almakla uğraşmayın.

Şu da var ki, bu iş böyle olmamalı. Müşteri memnun değilse bunu belirtmeli, ya onlar gereğini yapmalılar, ya da gerekirse anlaşmalı bi şekilde yolları ayırmalı

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tanıdık olunca çok ta birşey denmiyor.
 

mskirca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
189
Beğeniler
154
Puanları
43
Yaş
33
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Mehmet Sümmani KIRCA
Araç
Opel Astra J
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
#23
Periyodik 10bin km bakımını bugün yaptırdım. EGR Valfi temizliği ile toplamda 150tl işçilik verdim. Motorun sesi arabanin gidişi değişti :)

Malzemelerin Bosch olması tavsiyemdir. Özellikle karbonlu polen filtresini kesinlikle hangi araç olursa olsun Bosch kullanın ve aracın içerisindeki hava kalitesinin nasıl değiştiğini görün derim.

Bu arada bugün anahtar için Opel Gürses yetkili servise gitmiştim, işlemlerim esnasında beklerken EGR Valfi için parça + işçilik 1300tl fiyat verdiklerini duydum tevafuk oldu sonrasinda kendi aracimin EGR valfinin halini gördüm :) yani bu konu hem aracın performans ve yakıt tuketimi açısından hemde parçanın daha uzun ömürlü olmasi açısından önemli diye düşünüyorum. Siz siz olun bakım esnasında EGR Valfi temizliği yaptırın. WV yetkili servisleri bunu her 40bin km'de bir yapıyorlarmış. Bilgilerinize..
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Beğeniler
193
Puanları
43
Yaş
35
Şehir
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
#24
Periyodik 10bin km bakımını bugün yaptırdım. EGR Valfi temizliği ile toplamda 150tl işçilik verdim. Motorun sesi arabanin gidişi değişti :)

Malzemelerin Bosch olması tavsiyemdir. Özellikle karbonlu polen filtresini kesinlikle hangi araç olursa olsun Bosch kullanın ve aracın içerisindeki hava kalitesinin nasıl değiştiğini görün derim.

Bu arada bugün anahtar için Opel Gürses yetkili servise gitmiştim, işlemlerim esnasında beklerken EGR Valfi için parça + işçilik 1300tl fiyat verdiklerini duydum tevafuk oldu sonrasinda kendi aracimin EGR valfinin halini gördüm :) yani bu konu hem aracın performans ve yakıt tuketimi açısından hemde parçanın daha uzun ömürlü olmasi açısından önemli diye düşünüyorum. Siz siz olun bakım esnasında EGR Valfi temizliği yaptırın. WV yetkili servisleri bunu her 40bin km'de bir yapıyorlarmış. Bilgilerinize..
Güle güle kullanın...
 
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
758
Beğeniler
327
Puanları
63
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Cemil ŞEN
Araç
Opel Astra J 1.3 CDTI
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
#25
Periyodik 10bin km bakımını bugün yaptırdım. EGR Valfi temizliği ile toplamda 150tl işçilik verdim. Motorun sesi arabanin gidişi değişti :)

Malzemelerin Bosch olması tavsiyemdir. Özellikle karbonlu polen filtresini kesinlikle hangi araç olursa olsun Bosch kullanın ve aracın içerisindeki hava kalitesinin nasıl değiştiğini görün derim.

Bu arada bugün anahtar için Opel Gürses yetkili servise gitmiştim, işlemlerim esnasında beklerken EGR Valfi için parça + işçilik 1300tl fiyat verdiklerini duydum tevafuk oldu sonrasinda kendi aracimin EGR valfinin halini gördüm :) yani bu konu hem aracın performans ve yakıt tuketimi açısından hemde parçanın daha uzun ömürlü olmasi açısından önemli diye düşünüyorum. Siz siz olun bakım esnasında EGR Valfi temizliği yaptırın. WV yetkili servisleri bunu her 40bin km'de bir yapıyorlarmış. Bilgilerinize..
Aracınız kaç km.de?Diye yazdım ama başka bir konuda 130 bin demişsiniz..Benimde 128 binde..Bende geçen gün videolara baktım söküp temizlerimmi diye..Baya meşaketli..Çok ufak parçaları var içi içe geçmiş..Havalar ısınsın belki denerim..Olmazsa ustama temizletirken videosunu çekerim..
 

mskirca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
189
Beğeniler
154
Puanları
43
Yaş
33
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Mehmet Sümmani KIRCA
Araç
Opel Astra J
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
#26
130bin km de Cemil bey. Ve hiç sökülmemis bugüne kadar. Tüm bağlantı Civata ve vidaları fabrika montajindaki gibi duruyordu :) Şuan için büyük fark var çekişte, tabi yakıt sarfiyatı arttı hava miktarı arttığı için, ama 1 hafta içinde optimum değerlere ulaşır diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
758
Beğeniler
327
Puanları
63
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Cemil ŞEN
Araç
Opel Astra J 1.3 CDTI
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
#27
Aracınız 1,3 mü,1,6 mı?
 
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
758
Beğeniler
327
Puanları
63
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Cemil ŞEN
Araç
Opel Astra J 1.3 CDTI
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
#29
Valla açıkçası alt devirlerde bu 1,3 ler ölü..Ama sonra canlanıyor..Bende yapsam alt devirlerde ne gibi artış olur veya olurmu ben bunu farkedermiyim :)gibi sorular var..Egr valfi temizliği konunuzda bir video paylaştım..Hafta sonu hava güzel olursa onu deniycem..Bakalım sökmeden temizlik işe yarıyacakmı?
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Beğeniler
193
Puanları
43
Yaş
35
Şehir
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
#30
Az önce petrolde yakıt alırken periyodik bakım fiyatı almak için ustalarıyla görüştüm. Egr valfini temizletmeyi düşündüğümü söyledim, egr arıza ışığının yanıp yanmadığını sordu. Yanmıyor deyince öyle bir işleme gerek olmadığını söyledi. Son aşamaya gelmesini bekleyecekmişiz demekki:)
Periyodik bakım için de shell helix yağ 168tl lt'sini sormadım. Filtrelere de fiyat yazarken wunder marka olduğunu görünce, (şu bahsettiğim mazot filtresi şişenden). petroldeki ustaya anlattım durumu, onlar takamamıştır 2 yıl garantisi var dedi.
Ben yine de tüm filtreleri bosch marka alıp shell petrol istasyonunda yaptırmayı düşünüyorum...
Petrolde yaptırmanın bir mahzuru olur mu sizce?

Unuttuğum bir nokta da triger seti ve rulman değişimi... petrolde olmaz...

Yine trigerle ilgili bilginize başvurmak istiyorum. Bakım tablosunda 120.000km de değişir yazıyor. Nereden aklımda kaldıysa km dolmasa da 5 yıl sonra değişir diye hatırlıyorum.
Araç 59.000km'de 2012 1.2 tdi vw polo
downloadfile.png
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
758
Beğeniler
327
Puanları
63
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Cemil ŞEN
Araç
Opel Astra J 1.3 CDTI
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
#31
Ben petrol istasyonlarına pek güvenmiyorum..Yağı vakkumla falan çekiyorlar..Ne derece bakım ürünlerine ve montajına hakimler bilmiyorum açıkçası..O yüzden hiç yaptırmadım..Triger zinciri ve rulmanına gelince,daha önce dediğim gibi,kayış olsa belkide,zincir ses yapmıyorsa o km.lerde bence hiç gerek yok...Zincirin kopma ve aşınma olasılığı kayışa göre çok daha zordur..Bisiklet ve motorsikletlerin zincirlerini düşünün(görüntüsü ve şekli benzer) ben onların dişliden attığını gördüm ama kopanını pek görmedim..
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Beğeniler
193
Puanları
43
Yaş
35
Şehir
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
#32
Ben petrol istasyonlarına pek güvenmiyorum..Yağı vakkumla falan çekiyorlar..Ne derece bakım ürünlerine ve montajına hakimler bilmiyorum açıkçası..O yüzden hiç yaptırmadım..Triger zinciri ve rulmanına gelince,daha önce dediğim gibi,kayış olsa belkide,zincir ses yapmıyorsa o km.lerde bence hiç gerek yok...Zincirin kopma ve aşınma olasılığı kayışa göre çok daha zordur..Bisiklet ve motorsikletlerin zincirlerini düşünün(görüntüsü ve şekli benzer) ben onların dişliden attığını gördüm ama kopanını pek görmedim..
Astra 1.6 cdti de zincir olduğunu sizin de verdiğiniz bilgilerle öğrendikten sonra triger zinciri konusuna vakıf oldum, (hatta serviste çektiğim triger zincir fotolarını da paylaşmıştım.) ve değişimden vazgeçtim. Şimdiki sorum polo 1.2 tdi içindi. Fikir vermenizi rica edeceğim...
 
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
758
Beğeniler
327
Puanları
63
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Cemil ŞEN
Araç
Opel Astra J 1.3 CDTI
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Edition
Model Yılı
2012
#33
Pardon :)Sizin araçtan bahsediyoruz sandım..Polo olduğunu görmedim açıkçası..Yani kataloğa göre 90-120 bin gibi görünüyor bende 4 yıl diye biliyorum..Şahsi fikrim,önce kontrolunu yaptırın..Bana kalsa 100 bin gibi değişime giderdim..
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Beğeniler
193
Puanları
43
Yaş
35
Şehir
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
#34
Pardon :)Sizin araçtan bahsediyoruz sandım..Polo olduğunu görmedim açıkçası..Yani kataloğa göre 90-120 bin gibi görünüyor bende 4 yıl diye biliyorum..Şahsi fikrim,önce kontrolunu yaptırın..Bana kalsa 100 bin gibi değişime giderdim..
O zaman acele etmeye gerek yok ama sabredemeyip değiştirebilirim yine de :).

teşekkür ediyorum...
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
624
Beğeniler
243
Puanları
43
Şehir
Siirt
Ad Soyad
Yunus Emre
Araç
Astra F
Yakıt
Benzin/Lpg
Vites
Otomatik
Donanım
GLS
Model Yılı
1997
#35
Turbolu aracı olanlar yazılımsiz binmesin derim özellikle 1.2, 1.3, 1.4 gibi küçük motorlar muhakkak. 1.6 ya lafım yok

Astra h 1.3 cdti + yazılım çok memnun idim. Alt devirler özellikle, çok güzel topluyordu. Klima da baymıyordu arabayı.

2CR tek geçerim bu konuda.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Beğeniler
193
Puanları
43
Yaş
35
Şehir
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
#36
Turbolu aracı olanlar yazılımsiz binmesin derim özellikle 1.2, 1.3, 1.4 gibi küçük motorlar muhakkak. 1.6 ya lafım yok

Astra h 1.3 cdti + yazılım çok memnun idim. Alt devirler özellikle, çok güzel topluyordu. Klima da baymıyordu arabayı.

2CR tek geçerim bu konuda.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yazılımı araştırdım, paşaoğlu'na sordum, dpf temizliği çok azalır (nerdeyse sürekli dpf temizliği modunda araç ekonomik kullanılırsa), araç 75hp'den 100hp'ye, 180nm torktan 210nm'ye çıkar, alt devirlerde bile gaza dokunduğunuzda eskiye kıyasla uçar, yakıtı bayağı düşer vb. dediler.

Yazılım yapınca motoru çabuk yıpratmaktan korkuyorum. Bir de az kullanılıyor yılda 7-8000 km zor yapıyor, 600tl yazılıma vermeye değer mi?
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
624
Beğeniler
243
Puanları
43
Şehir
Siirt
Ad Soyad
Yunus Emre
Araç
Astra F
Yakıt
Benzin/Lpg
Vites
Otomatik
Donanım
GLS
Model Yılı
1997
#37
Turbolu aracı olanlar yazılımsiz binmesin derim özellikle 1.2, 1.3, 1.4 gibi küçük motorlar muhakkak. 1.6 ya lafım yok

Astra h 1.3 cdti + yazılım çok memnun idim. Alt devirler özellikle, çok güzel topluyordu. Klima da baymıyordu arabayı.

2CR tek geçerim bu konuda.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yazılımı araştırdım, paşaoğlu'na sordum, dpf temizliği çok azalır (nerdeyse sürekli dpf temizliği modunda araç ekonomik kullanılırsa), araç 75hp'den 100hp'ye, 180nm torktan 210nm'ye çıkar, alt devirlerde bile gaza dokunduğunuzda eskiye kıyasla uçar, yakıtı bayağı düşer vb. dediler.

Yazılım yapınca motoru çabuk yıpratmaktan korkuyorum. Bir de az kullanılıyor yılda 7-8000 km zor yapıyor, 600tl yazılıma vermeye değer mi?
Yazılımla alakalı sadece mantığa dayalı yorumlara itibar edemiyorum maalesef, bu iş düz mantık: motoru zorlarsan çabuk yıpranır açıklamasına indirgenecek kadar basit değil. Henüz aleyhte bir delile rastlamadım.

EGR ve DPF iptali ile performans çok keyifli hale gelıyor. Denilebilir ki emisyon artıyor, öyle fakat havaya atılmayan emisyon EGR ve DPF temizliğinde katı olarak yine atılıyor doğaya zaten.

Bır okuyun derim >>

https://www.otopark.com/2016/04/hem-yakit-azalacak-hem-de-beygir-artacak/



D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mskirca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
189
Beğeniler
154
Puanları
43
Yaş
33
Şehir
İstanbul
Ad Soyad
Mehmet Sümmani KIRCA
Araç
Opel Astra J
Yakıt
Dizel
Vites
Manuel
Donanım
Sport
Model Yılı
2012
#38
Yazılımla alakalı sadece mantığa dayalı yorumlara itibar edemiyorum maalesef, bu iş düz mantık: motoru zorlarsan çabuk yıpranır açıklamasına indirgenecek kadar basit değil. Henüz aleyhte bir delile rastlamadım.

EGR ve DPF iptali ile performans çok keyifli hale gelıyor. Denilebilir ki emisyon artıyor, öyle fakat havaya atılmayan emisyon EGR ve DPF temizliğinde katı olarak yine atılıyor doğaya zaten.

Bır okuyun derim >>

https://www.otopark.com/2016/04/hem-yakit-azalacak-hem-de-beygir-artacak/



D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Makale konuyu müthiş anlatmış :) Teşekkürler
 

omeroz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
388
Beğeniler
193
Puanları
43
Yaş
35
Şehir
Adana
Araç
Astra j 1.6 cdti
Yakıt
Dizel
Vites
Otomatik
Donanım
Edition+
Model Yılı
2016
#39
Yazılımla alakalı sadece mantığa dayalı yorumlara itibar edemiyorum maalesef, bu iş düz mantık: motoru zorlarsan çabuk yıpranır açıklamasına indirgenecek kadar basit değil. Henüz aleyhte bir delile rastlamadım.

EGR ve DPF iptali ile performans çok keyifli hale gelıyor. Denilebilir ki emisyon artıyor, öyle fakat havaya atılmayan emisyon EGR ve DPF temizliğinde katı olarak yine atılıyor doğaya zaten.

Bır okuyun derim >>

https://www.otopark.com/2016/04/hem-yakit-azalacak-hem-de-beygir-artacak/



D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Makalede hemen hemen tüm detaylar belirli bilimsel kabuller dahilinde mantık yürütülmesi ile açıklanarak basite indirgenmiş :) yani gayet anlaşılır. Teşekkür ediyorum paylaşımınız için.

Ama bu konu laboratuvar, ve dış ortam testleri yapılmadan hakkında kesin bir bilgi verilecek kadar basit bir konu da değil.

İşin mantığını hakkında makaledeki kadar ayrıntılı olmasa da fikir sahibi olduğumu düşünüyorum.

Mesela makalede yakıtı pompası basıncının, dolayısı ile piston iç basıncının bir miktar artırılacağından bahsedilmiş, bu yapıldığında belirli bir basınç altında ya da belirli şartlar altında çalışmak için tasarlanıp üretilmiş tüm motor ve diğer aktarma organları sınırlarını aşacaktır. Tasarım mühendislerinin parçaları ne kadar tolerans ile hesapladığını, yani sınırlarının ne kadar zorlanabileceğini bilemeyeceğimizden körü körüne, bilinçsiz bir çalışma olacaktır. Bunun etkisi belki 100.000km sonra belki 500.000km sonra görülecek, belki de hiç görülmeyecektir.

Bilimsel çalışmalar yapacak imkanım olmadığından, arkadaşımın 200.000km'den sonra daha yeni çıkma bir motor takılmış ve geçenlerde şanzuman dağıtıp çıkma şanzuman takılan 1.7 dti corsa'sını bizzat aracımla çekmiş biri olarak gerçek hayattan bir örnek vermiş olayım o zaman...

Benim size belirtmek istediğim bu konu ile ilgili kafamda soru işaretleri olduğu idi, bunu söyleyerek konuyu basite indirgedi isem kusuruma bakmayın.
 
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
1,630
Beğeniler
711
Puanları
113
Yaş
35
Şehir
Afyonkarahisar
Ad Soyad
Hasip TOSUN
Araç
Opel Astra
Yakıt
Benzin
Vites
Otomatik
Donanım
Cosmo
Model Yılı
2011
#40
Yazılım firmalarının en büyük savunduğu konulardan birisi araçlar fabrikadan çıkarken tek tipte çıkarlar, bu aracı hem genç hem orta yaş, zaman gelir yaşlı kişilerde kullanır. Bu nedenle fabrikalar bu değerleri belirli tolerans aralığında bırakırlar. Yazılım ile bizler bu ivmelenme vb durumları ortadan kaldırıyoruz denilir. @omeroz hocamın dediği gibi bir parçanın dayanabileceği maximum güç vardır bu güç bizlerle paylaşılmadığı için malesef bizler hangi parçaya ne kadar yüklenilebileceğini bilemiyoruz. Örneğin magnezyum subap konusu buna en güzel açıklamadır. LPG ile sorun çıkarttığını unutmamak lazım.

Diğer bir konuysa Türkiye'de artık araç değiştirme sıklığı çok arttı, örneğin yazılım ile kullanılmış bir aracı 40-50 bin km kullanan birisi yazılım veya donanım cihazını söküp aracını o şekilde satıyor. Yeni sahibi aracı sorunsuz kullanmaya devam edebilecek mi ? Benim kişisel görüşüm şu şekilde bu donanımları fabrikalar test edip evet bizim araçlarımızda kullanılabilir gibisinden onay vb bir izin vermelilier yoksa bu tarz muallaklar sürekli olacaktır. Belkide gerçekten araçlarımıza faydalı bu yazılımlar veya donanımlar. Belkide faydası yok kimbilebilir ki...
 

Bu konuyu okuyan(lar) (Kullanıcı(lar): 1, Misafir(ler): 1)

Üst