Opelim.Net Bilgi Bankası

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
...:::LÜTFEN OKUYUN:::...

Arkadaşlar Opelim.Net Bilgi Bankası başlığı sadece Bilgi Paylaşımı için kurulmuştur.

Amaç PÜF değeri veya Teknik Bilgi niteliği taşıyan bütün bilgileri tek bir yerde toplamak ve Ard arda sıralamaktır.

Bu nedenle bu başlıkta Sadece BİLGİ lere yer veriniz. TEŞEKKÜR ve YORUM MESAJLARI kesinlikle yazmayınız, aksi takdirde mesajlarınız Silinecektir.


Bu başlığın kurulmasının bir amacı da bilgi karışıklığını önlemek ve tek bir çatı altında toplayıp, Başlığa girenlerin BİLGİ PAYLAŞIMININ Sonlandığını sanmadan, devamlı BİLGİ ve BİRİKİM sahibi olmasını sağlamaktır.

Paylaşım yapacak arkadaşlara Bütün OPELIM.NET AİLESİ OLARAK şimdiden

TEŞEKKÜR EDERİZ...

Keyifli Forumlar...
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bunları Biliyor musunuz?

- Çogu opel serılerınde kontak anahtarını surucu kapı kılıtleme yuvasına sokup anahtarı kılıtlı konumda 2 sn tuttugunuzda acık olan tum camların kalktıgını bılıyormuydunuz?

- bu servıs sıfırlamasınıda [ınsp] (göstergenizde INSP uyarısı çıktığında)... km sıfırlama dugmesıne kontak kapalıyken basılı tutarak kontagı acıp 4-5 sn bekledıgınzde ekranda degısıklık olacak sonra dugmeyı serbest bırakın. ekrandan Servis uyarısı silinecektir... 30.000 km ve 1 sene surenız var. bu süre zarfında bir daha yanmayacaktır.

- otomatık kalkar cama elınız sıkıstıgında kendılıgınden ındıgını bılıyormuydunuz?

- merkezı kılıdın ıkı kere kılıtenebıldıgını bılıyormuydunuz arka arkaya kılıtleme dugmesıne basın veya kontak anahtırını yuvada 2 kere kılıtleyın + guvenlık koruması + ıcerıden dısarıya kımse cıkmaz bunu ıcerıde bırı varken yapmayın.

- teyp kodu gırilmesi: teyp kapalıyken as dugemsıne basılı tutarak acın 1.2.3.4 tuslarıyla sıfrenızı gırın as tusuna basılı tutun tamam. yanlız 3 den fazla yanlıs gırınce 10 dk teyp acık beklemelısın 4.cüde 30 dk 5.cide 60 artarak gıdıyor..


Teşekkürler: astrammm
 
Son düzenleme:

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
selimkocer' Alıntı:
arkadaşlar uzaktan kumandanız calışmıyorsa vede pili de yeni ise bir servise gitmeden yapmanız gereken bir işlem var yoksa boşuna para ödersiniz


ANAHTAR SEKRONİZE OLAYI
1.
anahtarı kontaga takıp açık duruma yani ışıklar ın yandıgı duruma getırıyorsunuz
2.
açık duruma aldıktan 30 sanıye içinde araçla kumanda arasında bilgi transferi var bu sürede kumandanın acma veya kapama dümesine basıyorsunuz
sekronizenın oldugunu göstermek için kapı anahtarı bir defaya mahsus kendiliğinden açılıp kapanacaktır böylece işlem tamam
eger yınede calışmazsa geçmiş olsun bır servıse müracaaaaaaaaaat.
.
 
Son düzenleme:

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
uralhan' Alıntı:
"merkezı kılıdın ıkı kere kılıtenebıldıgını bılıyormuydunuz arka arkaya kılıtleme dugmesıne basın veya kontak anahtırını yuvada 2 kere kılıtleyın + guvenlık koruması + ıcerıden dısarıya kımse cıkmaz bunu ıcerıde bırı varken yapmayın. "

bir kapama basma ile iki kere kapatmamnın ne farkı var, extra bir güvenlik sağlıyomu , ayrıca içerden dışarıya birinin çıkamamasının ne gibibir avantajı olabilir, hırsızı arabaya kapatmak omasa gerek
.
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
spaceghost' Alıntı:
VNT Turboşarj – Astra-H GTC

Z 13 DTH motorda yeni jenerasyon bir turboşarj, VNT (Variable Nozzle Turbines) kullanılmaktadır. Kılavuz kanatlara elektro-pnömatik olarak kumanda edilir. Bu teknik sayesinde turboşarj her hız alanında optimum etkinlikte çalışır.
Turboşarjın görevi
Turboşarj ile yüksek motor tork değerlerine ve yüksek motor kapasitelerine erişmek amaçlanır. Buna ulaşabilmek için emilen hava sıkıştırılır. Bu sayede her emme zamanında motorun yanma odasına daha fazla oksijen girer. Oksijen miktarının yüksek olması daha iyi bir yanma sağlar ve motorun gücü artar.
Turboşarjın egzoz türbinini tahrik etmek için egzoz gazlarındaki ısı ve hareket enerjisi kullanılır. Kompresör egzoz türbini tarafından çalıştırılır. Kompresör de toplanan havayı sıkıştırır ve ısıtır. Isınan hava şarj havası soğutucuda tekrar soğutulur.
Çalışması
Düşük hızlarda turboşarjın kılavuz kanatları elektrik kumandalıdır ve vakum altında egzoz akımının türbin kanatlarının dış kenarına ulaşabileceği şekilde ayarlanır (I). Bu durum, egzoz akımının daralmasına ve egzoz gazlarının akış hızlarının ve şarj basıncının yükselmesine sebep olur. Fizikteki kaldıraç yasasına göre, bu da düşük hızda yüksek tork sağlar.
Motor devri yükseldiğinde, kılavuz kanatlar yeniden ayarlanarak egzoz gazlarının giriş kesiti tekrar büyür (II). Gaz parçacıkları artık kanadın dış kenarlarına değil, tüm uzunlukları boyunca dağılır. Turboşarj artık o kadar etkin çalışmaz, fakat bu durum yüksek motor hızında yüksek egzoz hacimleri tarafından dengelenir.
Motordan maksimum güç almak gerekiyorsa (örn. öndeki bir aracı geçerken), elektro-pnömatik kumandalı kılavuz kanatlar düşük devir konumuna getirilir, bu sayede türbinin gücü ve böylece şarj basıncı oldukça yükselerek, maksimum motor gücü sağlanır.
Turboşarjın yapısı
1.Düşük motor hızı ve egzoz miktarı2.Yüksek motor hızı ve egzoz miktarı
.
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
DİZEL PARTEKÜL FİLTRESİ


Ana özellikler
  • Yenilikçi egzoz ardıl işlemesi ek katkı maddesi gerektirmeden çalışır
  • Performansa, yakıt tüketimine ve CO2 emisyonuna neredeyse hiçbir negatif etkide bulunmaz
Fonksiyon
Yeni bir rejenerasyon işlemi sayesinde yakıt tüketimi, CO2-atımı ve performans, filtresiz işletimle neredeyse aynı seviyede kalır. Temizleme, motora yakıt ön ve zemin altı katalizatörü ile işbirliği içerisinde tüm egzoz gazı emisyonları etkili bir şekilde düşürülecek biçimde tasarlanmıştır. Bunlar kurum partiküllerinin yanısıra hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksitlerdir (CO).
Opel'in yenilikçi dizel partikül filtresi teknolojisi 2004 yılının başında Vectra serisinde ve bu "Teknik Yenilikler MY 2004,5"te açıklanacaki yeni geliştirilmiş 1.9 CDTI ECOTEC motorlu Signum'da seri kullanıma alınacaktır.
Yeni dizel partikül filtresi mikroskopik ölçüde kanallarla donatılmış sisilyum karbitten oluşan, petek biçimli katı seramik gövdeden oluşmaktadır. Egzoz gazı akımı yüzeyinde kurum partiküllerinin biriktiği kanal duvarlarından geçer.Filtrenin tıkanmaması için yerleşen tüm partiküller düzenli olarak yakılmalıdır. Rejenerasyon evresi için filtre temelinin paslanmaz çelik kaplaması ve hedefli çoklu enjeksiyondan faydalanılmaktadır. Bu şekilde dizel motorun egzoz gazı ısısı filtredeki yakma işlemi için 600 derece Celsius'luk bir ateşleme ısısına yükseltilir. Her motor yük alanında gerekli esnekliği sağlayacak bir enjeksiyon sistemi bunun ön koşuludur. Bu sayede sistem sadece tam yükte değil, örn. kısa mesafe sürüşlerinde olduğu gibi "soğuk durumda" da en iyi şekilde çalışacaktır.
Bu taleplerin karşılanması için Opel kendi dizel modellerinde en yeni jenerasyon Common Rail sistemli doğrudan enjeksiyonu kullanmaktadır. Bu teknoloji her zaman ihtiyaca uygun enjeksiyon miktarı ve basıncı yönetimini, silindirdeki yakıt enjeksiyon akışını mümkün kılmaktadır.
Akıllı Opel/GM çözümünün diğer bir avantajı: Rejenerasyon söz konusu sürüş davranışına uygun şekilde, düzenli olmayan aralıklarla yapılır. Yani yerleşen kurum partiküllerinin yakılması ve yakıt ardıl püskürtmesi, ancak filtrede tortular nedeniyle karşı basınç oluştuğunda gerçekleşecektir. Bu işlem DPF-biriminin çevresindeki basınç ve ısı sensörleri tarafından kumanda edilir - sürücü işlemi farketmez.
Partikül filtresinin ön devresine motora yakın "Start-Kat"ın yanında, dizel yakıttaki oksijen oranıyla HC ve CO emisyonunu okside eden bir oksidasyon katalizatörü yerleştirilmiştir. Azot oksit emisyonları, motor içerisinde alınan önlemlerle Euro 4-sınır değerlerinin altına çekilmiştir. Bu konfigürasyonla motorların gelecekteki egzoz gazı normlarına uygun olması sağlanmıştır.
.
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
westi555' Alıntı:
Fren Donanımının Havasının Alınması ve Sızdırmazlık Kontrolü
Önermek, dikkat çekmek: Fren sisteminin tamamen havasının alınmasını garantileyebilmek için, hava tahliye cihazının çalışma üst basıncı 2 ile 2,5 bar'a kadar ayarlanmalıdır. Bu, arka tekerlekleri disk frenli araçlarda fren semerinin tamamen havasının alınması için gerekmektedir.
Sadece DOT 4 fren hidrolik yağı kullanılmalıdır.
Fren donanımının havasının alınması:
Fren hava tahliye cihazını adaptörü ile birlikte (1) fren hidroliği kabına bağlayın. Fren sistemine (2 ile 2,5 bar'a kadar) basınç uygulayın - imalatçı firma verilerine dikkat edin.

Hava alma sırası:
Arka sağ

Arka sol

Ön sağ

Ön sol

Hava alma işlemini, hava alma sırasını takip ederek yapın.


Hortumu (2) söz konusu hava tahliye rakoruna bağlayın. Hava tahliye rakorunu (1) nolu anahtar ile açın ve kabarcıksız ve temiz hidrolik sıvısı gelinceye kadar akıtın. İlgili hava alma rakorunu sıkın – sıkma momenti için aşağıdaki tabloya bakın:


Sıkma momenti ***************************************Nm dir

Hava alma cıvatasını ön fren semerine ****************5

Hava alma cıvatasını arka fren semerine (M8) ********7

Hava alma cıvatasını arka fren semerine (M10) ******10

Hava alma rakorunu tekerlek fren silindirine ***********6


Fren hava alma cihazını sökün – Fren hidrolik deposu içinde kalan basınca dikkat edin.
Dikkat
Akan hidrolik yağı tekrar kullanılamaz.

Denemek
Eğer bir deneme sürüşünden sonra fren pedal yolu uzun bulunursa araç bir kanala veya lifte alınarak, aşağıda anlatıldığı gibi arka teker frenlerinin havası el ile alınır:
Fren sisteminde basınç yaratabilmek için fren pedalına yavaşça dibine kadar basın; hava alma rakorunu açın, hidrolik akmasını sağlayın, hava alma rakorunu sıkın, fren pedalını bırakın yukarı geldikten sonra tekrar yavaşça dibine kadar basın. Bu işlem yaklaşık olarak üç defa yapılır. Hava alma rakorunu sıkın – sıkma momenti için daha önce geçen tabloya veya "Teknik veriler – Sıkma momenti değerleri" bakın. Akabinde tekrar bir deneme sürüşü yaparak fren pedalının durumunu kontrol edin.
Fren hidrolik deposunu "MAX" işaretine kadar doldurun. Bunu müteakip fren donanımının sızdırmazlığını kontrol edin.
Fren Donanımı Sızdırmazlık Kontrolünün Yapılması:
Genişletmek, eklemek
Fren pedalına mükerrer defalar basmak suretiyle basınç oluşmasını sağlayın. Fren pedalı gerdirme aparatını sürücü koltuğuna dayayarak fren pedalını gerdirin.
Basınç düşme göstergesi olmayan bir fren pedalı kurma aparatının kullanılması durumunda MKM-558-A basınç kontrol cihazı kullanılmalıdır. Bu kontrol takriben 10 dakika süre ile yapılmalıdır. Fren sisteminde kaçak yok ise, basınç sabit kalır.

.
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
mtnplus' Alıntı:
OPEL ARAÇLARI HAKKINDA

Corsa'nın Performansı
Corsa küçük Avrupa arabaları ile yan yana sıralandığında göze batmakla kalmıyor, 1.41 16V ECOTEC benzinli motoru sayesinde, hızla bu kalabalıktan uzaklaşıyor da.
"Çevreyle dost performans", işte Opel teknolojisinin özeti. Ve Opel'in yarattığı ECOTEC motor, ekoloji, ekonomi ve teknoloji demek.


1.2 l 16V 65 hp ECOTEC Benzinli Maksimum hız: 163 km/s (otomatik vites: 155 km/s) 0-100 km/h: 14.0 sn (otomatik vites: 17 sn) Yakıt tüketimi*: 4.8 l/100 km (otomatik vites: 5.1 l/100 km)

1.4 l 16V 90 hp ECOTEC Benzinli Maksimum hız: 180 km/s (otomatik vites: 172 km/s) 0-100 km/h: 11.0 sn (otomatik vites: 13.5 sn) Yakıt tüketimi*: 5.3 l/100 km (otomatik vites: 5.5 l/100 km)

1.5 l 8V 67 hp Turbodizel Maksimum hız: 165 km/s 0-100 km/h: 14.0 saniye Yakıt tüketimi*: 4.2 l/100 km
* 90 km/saat sabit hızda, ECC 80/1268 standartlarına göre ölçülmüş fabrika test ortamı sonuçlarıdır


Astra:
Astra, gerek şehiriçi, gerekse otobanlarda performans için dizayn edilmiş bir otomobil. Astra size beklediğiniz sürüş zevki ve konforu kısıtlamadan, en üstün yol tutuş ve hızlanma özelliklerini sunmaktadır.


1.4 l 16V 90 hp ECOTEC Benzinli Silindir sayısı:4 Maksimum hız: 180 km/h Maksimum tork: 125 Nm/4000 d/d'da 0-100 km/h: 12.5 saniye Ortalama yakıt tüketimi: 7.1 lt/100 km (93/1161 EU standartına göre)

1.6 l 16V 100 hp ECOTEC Benzinli Silindir sayısı:4 Maksimum Tork:150 Nm/3600 d/d'da Maksimum hız: 188 km/h 0-100 km/h: 11.5 saniye Ortalama yakıt tüketimi: 7.4 lt/100 km (93/1161 EU standartına göre)

2.0 l 16V 136 hp ECOTEC-4 Benzinli Silindir sayısı:4 Maksimum Tork:188 Nm/3400 d/d'da Maksimum hız: 208 km/h 0-100 km/h: 9.0 saniye Ortalama yakıt tüketimi: 8.6 lt/100 km (93/1161 EU standartına göre)

1.7 DTI 16V 75 hp Turbodizel Silindir sayısı:4 Maksimum Tork:165 Nm/1800-3000 d/d'da Maksimum hız: 163 km/h 0-100 km/h: 17.0 saniye Ortalama yakıt tüketimi: 4.8 lt/100 km (93/1161 EU standartına göre)






Zafira: Yedi koltuklu bir sürücünün aracı
Ona gerçekten ihtiyacınız olduğunda yeni Zafira oradadır. Opsiyonel 1.8 L 16V 5-vites sizi 12 saniyede 100 km/s sürate çıkarır. Hassas sürüş ve sportif binişinden dolayı herkesin kullanmak isteyeceği kesin


1.6 l 16V 100 hp ECOTEC Zafira'nın yeni 1.6 16V ECOTEC motoru 100 hp'lik (74 kW) gücüyle kalitesini Astra ve Vectra'da kanıtladı. Kendi sınıfındaki en ekonomik motorlardan biri olarak kabul ediliyor ve en belirgin özelliklerinden biri anında güç sağlaması. Teknik ayrıntıları:
  • Silindir başına dört sübab
  • Üstten çift eksantrik
  • Tek bujili ateşleme bobinine sahip bakım gerektirmeyen direkt enjeksiyon
  • Silindir seçici vuruntu kontrolü
  • Elektronik kontrollü egzoz gazı devirdaimi (EGR)
  • Temiz hava enjeksiyonu (AIR= Air Injection Reactor- Hava enjeksiyon reaktörü)
1.8 l 16V 115 hp ECOTEC
  • 1.8 16V, modern ECOTEC motorları ailesindeki en gelişmiş üyelerden biri. Sahip olduğu elektronik kontrollü, çok aşamalı emme sistemi 4.000 d/devrin üzerinde emme mesafesini kısıtlıyor ve bu şekilde yüksek motor devirlerindeki motor torkunu arttırıyor. Bu sayede bütün motor devirlerinde çabuk hızlanma potansiyeli bulunuyor. 1.6 16V motoruna ek olarak, 1.8 16V ECOTEC motoru aşağıdaki özelliklere sahip:
  • Çok hafif hidrolik supap kaldırıcıları ve supaplara sahip daha sessiz supap mekanizması
  • Elektronik rölanti devri kontrolü
  • Çok hafif pistonlar
  • Hortumsuz krank yatağı havalandırması
  • Kağıt eko-filtre
  • Emme yoluyla ucuz yağ değişimi için tasarlanmış yağ kabı 1.8 16V isteğe bağlı olarak 4 vitesli otomatik şanzumanla da sunuluyor

Vectra: Sürüş heyecanı
Yeni Vectra'nızdan daha iyi perfonmans gösterebilecek bir tek siz varsınız. Tamamıyla yenilenmiş 1.8 I 16V motor, kapsamlı şasi tasviyeleri ve daha duyarlı direksiyon sistemi ve geliştirilmiş diğer motor seçenekleriyle yeni Vectra hemen hemen her yol koşulunda en iyi performansı sunar. Yeni Vectra'yla size en yakın Opel Bayisinde bir test sürüşü yapın. Haklı olduğumuzu göreceksiniz.

1.6 l 16V 100 hp ECOTEC motor Maksimum hız: 188 km/saat 0-100 km/saat: 12.5 saniye Yakıt tüketimi (şehir dışı): 5.6 l/100 km(düz vites)

1.8 l 16V 115 hp ECOTEC motor Maksimum hız: 203 km/saat 0-100 km/h: 11.0 saniye(düz vites); 12.5 saniye(otomatik vites) Yakıt tüketimi (şehir dışı): 5.6 l/100 km (düz vites); 6.3 l/100 km (otomatik vites)

2.0 l 16V 136 hp ECOTEC motor Maksimum hız : 215 km/saat (düz vites); 212 km/saat (otomatik vites) 0-100 km/saat: 10.0 saniye(düz vites); 11.0 saniye(otomatik vites) Yakıt tüketimi (şehir dışı): 6.2 l/100 km (düz vites); 6.8 l/100 km (otomatik vites)

2.5 l 24V 170 hp ECOTEC motor Maksimum hız : 230 km/saat (düz vites); 227 km/saat (otomatik vites) 0-100 km/saat: 8.5 saniye(düz vites); 9.5 saniye(otomatik vites) Yakıt tüketimi (şehir dışı): 7.3 l/100 km (düz vites); 7.6 l/100 km (otomatik vites)

2.0 l 16V 100 hp motor [FONT=ARIAL, HELVETICA][SIZE=-2]Maksimum hız : 195 km/saat (düz vites) Hızlanma (0-100 km/saat): 13.0 saniye(düz vites) Yakıt tüketimi (şehir dışı): 4.8 l/100 km (düz vites)
.[/SIZE][/FONT]
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tnng yln' Alıntı:
YOL BİLGİSAYARI İNGİLİZCE OLANLAR İÇİN

ENGİNE OİL MOTOR YAĞI SEVİYESİ
OİL LACK ANİ YAĞ EKSİLTMESİ
COLONT LEVEL SOĞUTMA SUYU SEVİYESİ
WASHER FLUİD LEVEL CAM SUYU SEVİYESİ
BRAKE LİGHT FREN LAMBASI
BRAKE PAD FREN BALATASI
BRAKE LAMP FUSE FREN LAMBASI SİGORTASI
HEAD LİGHT TAİL LİGHT FAR VE ARKA LAMBALAR
AOTOMATİC GEARHOW OTOMATİK ŞANZUMAN


MİD (YOL BİLGİSAYARI TERİMLERİNİN ACIKLANMASI)

TRİPCONSA L/H
SPEED KM/H ORTALAMA HIZ
TRİP DİST KM YAPILAN KM (sıfırlama)
INST.CONS L/H O ANKİ SARFİYAT
CONSUNPT L/H ORTALAMA SARFİYAT'dan sonra

RANGE KM MENZİL (kalan benzinle gidilecek km )

STOP WATCH O.OS KRONOMETRE
OUTS TEMP C DIŞ SICAKLIK
.
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
weSti555' Alıntı:


LASTİKLERİN HIZ DEĞERLERİ

Q********************* (max.160 km/s)
R *********************(max.170 km/s)
S********************* (max.180 km/s)
T *********************(max.190 km/s)
U********************* (max.200 km/s)
H********************* (max.210 km/s)
V *********************(max.240 km/s)
Z *********************(240 ve üzeri)
W*********************(max.270 km/s)
Y *********************(max.300 km/s)
.
 
Üst