performans desteği astra g

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
illa opel mi guclendirmek istiyorsun yani?
peugeot falan daha mantıklı bence ..neyse gerekli bilgile sapasaglam verilmis zaten..ellerine saglık skyeye
 

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
skyeye' Alıntı:
Öncelikle arabanın daha rahat nefes almasını, daha iyi yakmasını ve yaktığını da daha rahat atmasını sağlamalısın.Başlangıç olarak kutu içi performans filtre ya da kazanlı bir kit alabilirsin.Kutu içi olarak K&N veya Green, kazanlı olarak Pipercross, K&N veya HP Maxflow olabilir.Kazanlı kitler yaklaşık 250€ civarlarında ma araban hurdaya çıkana kadar bir daha hava filtresi almıyorsun.Eğer soğuk hava almasını garanti edemiyorsan açık hava filtresini önermem, Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olursun.Yakma için yapılabilecek en ucuz yollu değişiklik Splitfire'ın Platinium buji seti olur.Çift tırnak ve ateşlemesi daha iyi olduğundan hem ilk çalışmada atılan çiğ benzini de daha iyi yakıyor, hem de 150.000 mil dayanıyor.Egzost gazını atım için de en çok kullanılan yöntem son susturucu değişimi.Sebring, HKS, Remus, Supersprint iyi markalar.Fiyatları 250€-300€ civarlarında.Devil nispeten daha ucuz ama gürültü dışında hiç bir işe yaramıyor.YED de kullanabileceğin markalar arasında...Yol tutuşu arttırmak ve görüntüyü agresifleştirmek için yay+amortisör olayına girebilirsin.Yay takımı 180€ civarlarında, Eibach ya da H&R öneririm.Amortisör olarak da elbette Koni.Sertlik ayarlı sarıların takımı Oktaykan Power'da 1.000 YTL civarlarında.Buna ilave olarak kule gergisi düşünürsen o da 150 YTL civarlarında sanırım.OMP öneririm...

Daha ilersi için dereceli egzantrik, emme manifoldu düşünülebilir.Emme manifoldu zaten arasan da bulamıyorsun, Lexmaul 750€ civarlarında.Dereceli olarak Kent Cams, C&B vs. markalar var. Ama bir girersen dereceliye çıkması zor biraz...Gaz atımını rahatlatmak için headers, komple egzost sisteminin değişimi ve katalizatör iptali gibi seçenekler mevcut.

Tamamdır, başka birşey yüklemeyeceğim dedikten sonra chip tuning düşünebilirsin.En son düşün dememin sebebi eklediğin her majör parçalardan performans alabilmen için haritalandırmanın bu parçaya göre tekrar yapılması gerekliliği.Yani çifte masraf olur...

Abartacağım dersen turbo veya supercharger uygulamaları düşünebilirsin ki bunun için 5.000$ civarında bir parayı gözden çıkarman lazım.Zaten atmosferik bir araca turbo eklemesi oldukça zahmetli ve bir o kadar da problemli, dolayısı ile turbo bir araç alıp revize etmek her zaman daha mantıklı...

Şimdilik bu kadar :)
dizel için ne yapılabilir power box ve filtre dısında, motor için abartıya kacmadan
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
coRSac' Alıntı:
dizel için ne yapılabilir power box ve filtre dısında, motor için abartıya kacmadan

Valla ne yalan söliim dizeller konusunda pek bir bilgim yok ama şu an aklıma gelen turbo salyangozu ile intercooler'ın büyütülmesi...
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Eftamintokofti' Alıntı:
1.6 astra g den mi bahsediyoruz :confused:

Valla bu arabaya spesifik deil zaten.Başka biyerde arkadaşa GTI-GSI sınıfında bi araba almasını önermiştim yüklemeyi düşünüyorsa.Zaten bu model 1.6 için Lexmaul da yoktur muhtemelen, ya dbilas vardır ya da mantzel...
 

Eftamintokofti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
skyeye' Alıntı:
Valla bu arabaya spesifik deil zaten.Başka biyerde arkadaşa GTI-GSI sınıfında bi araba almasını önermiştim yüklemeyi düşünüyorsa.Zaten bu model 1.6 için Lexmaul da yoktur muhtemelen, ya dbilas vardır ya da mantzel...

X16XEL motorlar için... Lexmaul, mantzel, dbilas.. 3ünün de emme manifoldları var. Lexmaulun 2 ayrı tipi var. Lexmaul ve Mantzel yaklaşık 20 hp, dbilasın kendi çipiyle 32 hp. Bunlar TÜV belgeli güç artışları tabi bana da biraz iyimser geliyor ama X16XEL 2.0 motorlardan (X20XEV, 20XE, C20XE) çok daha fazla güç veriyor modifiye edilince. 1.6 motordan 150 hp çıkarmak hayal değil. Yani sonuç olarak 2.0 motora da 1.6 motora da aynı işlemleri yapın 1.6 daha fazla güç verecektir.
 

ordu52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
190
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
skayeye abi sana yeterince yeterli oldu galiba daya diyecek bişe yok
 

sefaefe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eyl 2006
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
vallaha cok sagolun ya kaldım resmen ben sanayıde kendı ımkanlarımla yed acık hava fılıtresı taktım sactan ellerımle boru bukup onu soguk hava alacak bı yere cıkardım sonsusturucuyuda degıstırdım once bı remus aldım ama o benım tatmın etmedı bende bılenın el yapımı bı abart ını aldım gayet ıyı ama performans konusunda bı bılgım yok ama kazanı gayet genıs hava rahat cıkıo gıbı duruyo kalatızoru ıptalettım elımle yerıne sprel boru taktım esnıyebılıyo sımdıde komple boru olayına taktım onu nasıl yapayım sızce kendım yapacam ıyı bı tarıf olursa cok sevınırım
bıde headers nasıl bulurum fıyatı nedır
 
Üst