işte yeni aracım chevrolet cruze

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
115ps DIN normundadir, SAE normunda 113hp dir. Ayni degerdir.

Bu arabalarin 115ps cikarmasi yaniltmasin cekisi sadece yuksek devirde oluyor, dusuk devirlerde canli degil. Bu yuzden cekmiyor vs. deniyor.

Bizde metalik siyah 124hp, 125-126ps modeli var, 2012 model. Istanbulda ortalmasi 14.6lt/100km ama dehset bir trafikde.

124hp icin bayagi bir iyilestirme yapilimis, hem dusuk devirlerde daha iyi cekiyor, hem de 6300 devire kadar tork daha fazla.

Bu arabayi sifir alirken, bayi 2000 Opel Astra 1.4 5 vites icin iyi bir bedel sayacakti. Iyi ki vermemisiz...Bir kere Opel Astranin kullandigi parca kalitesi cok daha yuksek. LPG uyumu daha iyi, benzin ekonomisi daha iyi vs.

Obur taraftan, C sinifinda en mukemmel otomatik sanzuman ve en guvenli arabadir Cruze. Boynuz kulagi gecmis derler ya. Darisi Opelin J kasa sedanina..

Gule gule kullanin.





220km hıza çok rahat çıktı derken sanırım yokuş aşağıydı?
220km çıkmaz demiyorum cıkar ama düz yolda ve sizin dediğiniz gibi rahat şekilde değil :)

Aracınız 115bg değil orjinal fabrika çıkışı 113bg'dir.Ayrıca 0-100km hızlanması 13.5 saniye fabrika verisi.
İvmelenme konusunda 1.6 astra ve vectradan iyi demissiniz, vectra belki ama astra manuel kesinlikle daha seri sizin araçtan

Kendim de kullandım otomatik cruze gayet sağlam ve virajlarda iyi tek sorunu yakıt tüketimi, 10.5lt şehiriçi fabrika verisi var ama siz daha az yakmışsınız tebrikler :)

Hayırlı olsun


 

yasin90

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben yıllardır sitede çok kişiyi yönlendirmişimdir daha bir kişi bile olumsuz dönmedi , sen merak etme benide yazdıklarımıda iyi anlayan çok arkadaşımız var. sende belki tanırsın daha sonra......

Valla kusura bakmayın 0-100 km 13,5 olan bir araba için süper gidiyor diyemem ;)

Ben sadece sizin yorumunuzu eleştiriyorum daha öncede belirttim gibi o fiyata alınacak en iyi araçlardan biri, tepkim anlatma şekliniz

Neyse siz farklı boyuttan bakıyorsunuz zorlamayım daha fazla :)

Hayırlı olsun tekrardan
 

canım opelim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
14 Nis 2010
Mesajlar
632
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
güle güle kullanın hayırlı olsun aracınız
 

Rotweiler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
262
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.azmiallusoglu.com
Yasin bey, zorlamayın.
Ethem beyin her teknik veri içeren başlığında sonuç aynı. Kıyaslama ya da fikir alış-verişinde bulunamıyorsunuz. Problem çekememek felan değil, tez-anti tez moduna hiç bağlayamıyoruz. Başında yazıp da daha sonra "He abim tamam, yaşın küçük daha" gibisinden muhabbetler de zaten yabancı değil. Sonuç hep buraya bağlanıyor.

Bi gereken tadı yakalayamadı şu forum sakinleri ya. Vallahi geriliyorum her seferinde =)


Bu arada Ethem bey, Allah kazasız belasız sürüş nasip etsin. Çok karizma bir araç. Tam bir amerikan kaslısı... Denemedim ancak, umarım geri bildirimler doğrudur ;)
 

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cruzeda 1.6 motor var, Vectradaki 2.0 motora gore bayagi tasarruf saglar. Hele, 1.4 Turbo gelsin, hem tasarruflu hem performansli. 1.4 motorlar, Family
0 motor serisindenler,eski 1.2 litrelik motorlarin guncellestirlmis halleri.

Vectrada bildigim kadari ile multilink arka suspansiyon var, Cruze da Astra gibi yari bagimsiz bir aks var. Biraz sert bir suspansiyon ayari var ama kasasinin burulma direncide bir hayli iyilestirilmis.

Vectra B, Opel Astra G ye gore mesela cok az ic hacim farki sunuyor. Vectra Bnin kasasi, 3.0 motoru kaldiracak sekilde. Bakiyorum, Opel Vectra 1.6 mesela Astra Gye tercih edilemez.

Cruze, asagi yukari J kasa sedan, biraz daha kuvvetli atmosferik bir motor, ve hesapli fiyati ile Astranin Koreli yegeni.


Yasin bey zorlamayın.
Ethem beyin her teknik veri içeren başlığında sonuç aynı. Kıyaslama ya da fikir alış-verişinde bulunamıyorsunuz. Problem çekememek felan değil, tez-anti tez moduna hiç bağlayamıyoruz. Başında yazıp da daha sonra "He abim tamam, yaşın, küçük daha" gibisinden muhabbetler de zaten yabancı değil. Sonuç hep buraya bağlanıyor.

Bi gereken tadı yakalayamadı şu forum sakinleri ya. Vallahi geriliyorum her seferinde =)


Bu arada Ethem bey, Allah kazasız belasız sürüş nasip etsin. Çok karizma bir araç. Tam bir amerikan kaslısı... Denemedim ancak, umarım geri bildirimler doğrudur ;)
 

Rotweiler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
262
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.azmiallusoglu.com
Vectradaki 10 sene öncesinin revize görmemiş motor ile şimdiki yeni yazlım, yeni malzeme alaşımı, sıkıştırma oranlarını, süpab teknolojilerini ve birçok benzeri revizyonu karşılaştırmak tabii ki doğru olmaz. Her marka'nın performans serisi araçları hariç tek amacı var, kaslı görünsün, ama az yaksın. Bu yüzden her ne kadar "muscle car" görüntüsü verse de, aslaında bizim vectraların 2. vitese geçmeden önceki 1. vitesteki o bağırtısından öteye gidemiyorlar. Hiç yeni nesil 1.2 leri denediniz mi? TSI motor felan? 160'dan sonra yakıt ibresinin kıpırdadığına yemin ederim, o nebze. Ses? Aman yarabbi... O nasıl bir bağırtı. Vectradaki yalıtımın yanına dahi yaklaşamaz.

Ha bana gelince mi? Kesinlikle eski nesil atmosferik motorlar bana göre en iyisi. B kasa da bunun en iyi örneği. Bu yüzden 4. süne biniyorum. Bana göre bu eski döküm motorlar sıkıştırmaya, zorlamaya, hakkını vermeye daha müsait. İş ne kadar mekanikten çıkıp elektronikleşiyor ise, sürücü de o kadar şöförlükten çıkıp kullanıcı oluyor.

Nacizhane fikirlerim bunlar.
 

Rotweiler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
262
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.azmiallusoglu.com
Ha bu arada, bence mesele 1.6 cruze ve 2.0 farkı değil. O aradaki 10 yıl... Kasalar halen ağır, ancak motorlar küçülüyor. Her ne kadar teknolojiden yararlanılıp birçok yenilik ile yüksek tork ve beygir gücü verilse de, eski atmosferik motorların sıkıştırma oranlarını yakalayamıyorlar. Örnek mi vereyim? Buyrun örnek...

Bu bahsettiğiniz 1.6 GÜYA ekonomi yapan motor Maksimum Güç: 113/6400 hp/dd
Maksimum Tork: 153/6400 Nm/dd değerlerine sahipken, ESKİ VECTRA 188 Nm tork üretebiliyor. Her ne kadar eski nesil bir kavrama ve şanzımana sahip olsa da, iyi bakılmış güncel bir vectra o kasada ekonomiyi alır götürür. Şahsımla yaptığım denemelerde 13-14 litre/100 km aralıklarında GERÇEL VERİ'ye ulaşırken, Cruze fabrika verilerinde:

Şehir İçi: 9 lt/100km
Şehir Dışı: 5.5 lt/100km
Genel: 6.8 lt/100km

sunuyor. İşte hepimizde biliyoruz ki, biz bu verilere 2-3l/100 km ekleyeceğiz. Dolayısı ile, bu kadar cafcafla lanse edilen bir aracın, SÖZÜM ONA EKONOMİSİ beni düşündürmüyor değil... Hele bir de otomatik iken. Gerçi ekonomi ve tork kontrolü için tiptronik var ama...
 

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Onemli olan arabanin emniyeti, Cruze cok emniyetli

http://www.youtube.com/watch?v=9r_YVAZulJY

http://www.theaa.com/allaboutcars/n...el=Cruze&year=2009&publicationDate=2009-11-01

Cruze ne kadar ekonomik, ve emsallerinden daha ucuza satilsa da, guvenlikten hic taviz vermiyor. Hem aktif (ESP, vs., surus dinamikleri), hem de pasif emniyet olarak lider.

Motor teknolojisinde, bir iki sene bile cok fark yapabiliyor. 113bg Cruze motoru sanki 100hp Ecotec motora, Twinport manifold ve VVT ekzantrik eklenmis, cok da farkli olmayan bir motor, ama Koreliler buna yeni variable length runner teknolojisi katmislar (Twinportun daha gelismis bir nesli).

GM, Ecotec motorlarin son dizayn edecekleri icten patlamali motorlar oldugunu belirtmisti. Bundan sonra GM dan yeni motor beklemeyin. Gelecek Ampera/Volt tipi teknolojilerde...


113bg de tork 6300 devirde 153Nm degil....4000 devirden sonra asagi iniyor.

http://www.chevroletkulubu.org/forums.php?m=posts&q=2718

124hp motorda hem dusuk devirler, hem de yuksek devirlerde tork daha yuksek. Burada yeni emme manfioldu teknolojisi var. Bunun avantaji ozellikle dusuk devirlerde daha yuksek vitesleri kullabilmek.

Eski nesil kavrama/sanzimandan kasit gereginden daha kuvvetli ve kayiplari olan sanziman ise, burada sorun o degil. Daha ziyade ekonomiden ziyade performans dusunulerek yapilmis bir secim.

Opel Vectranin vites oranlari gereginden fazla devirde donduruyor. Mesela 2.0 Vectranin disli oranlari nerede ise 1.6 Opel Astra G ile ayni.

http://www.theaa.com/staticdocs/pdf...LL-VECTRA-2.0_5_DOOR-APRIL1999-TESTUPDATE.PDF


http://www.theaa.com/staticdocs/pdf...STRA_1.6_16V_HATCH_AND_2.0DI_ESTATE_R9842.PDF



Opel Vectra Bnin guvenligi de keza Opel Astra G den daha kotu...


http://www.theaa.com/allaboutcars/n...l=Vectra&year=1997&publicationDate=1997-08-01

makyajli kasa da biraz da iyi

http://www.theaa.com/allaboutcars/n...elYear=Vectra:2001&publicationDate=2001-11-01

http://www.theaa.com/allaboutcars/n...el=Astra&year=1999&publicationDate=1999-01-01

Bu arada ayni platformu kullanan Amerikadaki Saturn L serisi cok daha guvenli, keza Saab 95 serisi de cok daha guvenli. Burada teknolojiden cok Opelin Vectra B kasasina gerekli yatirimi yapmamasi problemi var.

http://www.youtube.com/watch?v=ci2hyLuRiBc

Saab 95, 2000 senesinde European NCAPde o zamana kadar test edilen en guvenli araba....

http://www.theaa.com/allaboutcars/n...odel=9-5&year=1998&publicationDate=2000-03-01


Ha bu arada, bence mesele 1.6 cruze ve 2.0 farkı değil. O aradaki 10 yıl... Kasalar halen ağır, ancak motorlar küçülüyor. Her ne kadar teknolojiden yararlanılıp birçok yenilik ile yüksek tork ve beygir gücü verilse de, eski atmosferik motorların sıkıştırma oranlarını yakalayamıyorlar. Örnek mi vereyim? Buyrun örnek...

Bu bahsettiğiniz 1.6 GÜYA ekonomi yapan motor Maksimum Güç: 113/6400 hp/dd
Maksimum Tork: 153/6400 Nm/dd değerlerine sahipken, ESKİ VECTRA 188 Nm tork üretebiliyor. Her ne kadar eski nesil bir kavrama ve şanzımana sahip olsa da, iyi bakılmış güncel bir vectra o kasada ekonomiyi alır götürür. Şahsımla yaptığım denemelerde 13-14 litre/100 km aralıklarında GERÇEL VERİ'ye ulaşırken, Cruze fabrika verilerinde:

Şehir İçi: 9 lt/100km
Şehir Dışı: 5.5 lt/100km
Genel: 6.8 lt/100km

sunuyor. İşte hepimizde biliyoruz ki, biz bu verilere 2-3l/100 km ekleyeceğiz. Dolayısı ile, bu kadar cafcafla lanse edilen bir aracın, SÖZÜM ONA EKONOMİSİ beni düşündürmüyor değil... Hele bir de otomatik iken. Gerçi ekonomi ve tork kontrolü için tiptronik var ama...
 
Son düzenleme:

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Valla kusura bakmayın 0-100 km 13,5 olan bir araba için süper gidiyor diyemem ;)

Ben sadece sizin yorumunuzu eleştiriyorum daha öncede belirttim gibi o fiyata alınacak en iyi araçlardan biri, tepkim anlatma şekliniz

Neyse siz farklı boyuttan bakıyorsunuz zorlamayım daha fazla :)

Hayırlı olsun tekrardan


bencede zorlama :sopa:
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yasin bey, zorlamayın.
Ethem beyin her teknik veri içeren başlığında sonuç aynı. Kıyaslama ya da fikir alış-verişinde bulunamıyorsunuz. Problem çekememek felan değil, tez-anti tez moduna hiç bağlayamıyoruz. Başında yazıp da daha sonra "He abim tamam, yaşın küçük daha" gibisinden muhabbetler de zaten yabancı değil. Sonuç hep buraya bağlanıyor.

Bi gereken tadı yakalayamadı şu forum sakinleri ya. Vallahi geriliyorum her seferinde =)


Bu arada Ethem bey, Allah kazasız belasız sürüş nasip etsin. Çok karizma bir araç. Tam bir amerikan kaslısı... Denemedim ancak, umarım geri bildirimler doğrudur ;)


arkadaşım istemeyen girmez benim konularıma zorlama yok :) ayrıca karşılaştırma falan derken ben cruze nin vectra b cdx ten daha iyi bir araç olmadığınıda söyledim. şu an benim için araç kapalı kutu .sadece ilk gözlemlerimi yazdım ,olumlu yada olumsuz geri bildirim yapacağımıda yazdım.

tad bulamayan ve gerilende başka forumlara takılabilir...
 
Üst