• Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.
Kaynak ikonu

Tam Otomatik Şanzıman - "Active Select" Nedir ?

Arkadaşlar bugün sizlere dilim döndüğünce Opel araçların son dönemlerde nerdeyse tamamında kullanılan şanzıman yapısından bahsetmek istiyorum. Öncelikle Astra J kasa ve Insignia A kasa hayatımıza giren "Active Select" şanzıman geldiğimiz bu günde birçok marka ve model araçta tercih ediliyor. Aslında bu şanzıman Tork Konventörlü Tam Otomatik Şanzıman olarak uzun zamandır biliniyor. Bu şanzıman tipini tercih eden markalar kendilerince yeni isimler ekleyip bu şekilde satış stratejisi belirliyorlar.

Tork Konventörlü Şanzıman: Aslında ismindende afarketmişsinizdir bu şanzıman tork yani motorun döndürme gücünü belli bir süre 2-2.5 kata kadar yükselterek şanzımana aktarır. Gücü artırdığı için kelime anlamında Konvertör yani dönüştürücü kelimesi yer alır. Tork konvertörlü şanzımanlar en az parça ile sorunsuz çalışabilme yeteneğine sahiptirler. Oldukça basit temellere dayalı bir çalışma prensibi vardır.

Tork Konvertörlü Şanzıman Nasıl Çalışır: Fazla teknik detaya girmeden anlatacak olursam, bir hazne içersinde sıkıştırılmış olan yağın bir tarafında bulunan türbinin diğer taraftaki türbini döndürmesiyle çalışır. Aslında daha net anlayabilmeniz için örnek verecek olursak, Karşılıklı 2 vantilatörümüz olduğunu varsayalım, bunlardan birisi fişe takılı ve dönüyor. Ancak karşısında bulunan vantilatör fişe takılı değil ve boşta duruyor. Eğer elektriğe takılı olan vantilatörün hızı artarsa karşısında bulunan vantilatörüde döndürmeye başlayacaktır. (Bakınız alttaki resim)

tork-konventor.jpg


Tork konvertörlü şanzıman işte bu mantıkta çalışmaktadır. Sistemde hava yerine yağ bulunur ve yağın sayesinde güç korunmuş ve sıcaklık düşürülmüş olur. Bu örneğe göre fişe takılı olan vantilatör bizim motorumuz oluyor. Boşta duran vantilatörse şanzımanımız oluyor. Teknik detaylara girdiğimiz zaman anlatılacak ve yazacak çok şeyler bulabiliriz ancak kısaca çalışma mantığı bu şekilde.

Tork Konvertörlü Şanzımanların Artıları:
  • Sağlamlık
  • Yüksek torka dayanıklık
  • Yumuşak ve sarsıntısız vites geçişleri
  • Manuel kullanıma imkan verme
  • Düşük bakım maliyetleri
  • Çok yüksek dur/kalk ve düşük süratlerde konfor

Tork Konvertörlü Şanzımanların Eksileri:
  • Tork konvertörü nedeniyle motor gelen gücün kaybedilmesi,
  • Tork konvertörü nedeniyle diğer otomatik şanzımanlara göre yüksek yakıt tüketimi


Bakınız ilgili video :)
Görüntüleme: https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
Yazar
Hasip
Görüntüleme
669
İlk Yayınlama
Son Güncelleme
Değerlendirme
0.00 Oylama 0 İnceleme

Hasip Kullanıcısının Diğer Kaynakları;

Üst