2008 Astra 1.3 cdti hb triger değişimi hk.

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar. 2008 astra 1.3 cdti aracım 150.000 km ye ulaştı. Triger zinciri değişim zamanın geldiğini söyledi ustalar ve yakın zamanda değiştireceğim. Aracımda ayrıca egr valfi sorunu ve turbo selonoid valfi arızası olduğunu düşünüyorum (arıza lambası yanıyor ve uzun yolda bir kaç kez gaza bastığım halde 100km hızı geçemedim turbo devreye girmedi araştırmalarım sonucu bu bilgilere ulaştım). Sizlere sorum şudur ki ; triger zinciri değişimi , egr valfi ve turbo selonoid valfi arızalarının giderilmesi (parça değişim yada temizleme) işlemlerini serviste yaptırmak mı daha doğru yoksa sanayide iyi bir usta yapsa daha mı iyi fikirlerinizi almak istedim. Birde bu işlemler ortalama olarak bana serviste ve sanayide ne kadara mal olur.? sanayide yapılsa parçaların yan sanayi olma ihtimali biraz endişelendiriyor beni. Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkür ederim
 

KavacıkOpel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Merhaba, trigerinizde ses yoksa degistirmenize gerek yok. Bizim kullandigimiz combo su an 300.000km de orjinal zinciri ile devam ediyor. Yaklasik 100.000km dir yazilimli ustelik. Selenoid'i disardan alacaksaniz uzerinde basinc dengeleyici subapin olmasina dikkat edin, kucuk siyah kare kesitli bir cikinti.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Triger zamani gelmis triger set orjinal 150 lira civari bir 150 lirada iscilik aliyorlar ,kesinlikle orjinal alin motorun canidir, triger setini degistirirken orjinal su devir daim pompasi degistirilmesi bu parcalar kesinlikle orjinal olmali... selenoid valf eliniz yatkinsa cok basit hemen arabanin altinda kornanin yaninda, araba icersinde iken size göre sag tarafta gercekten degistirmesi cok basit 1 vida 2 tanede ince boru baglaniyor o kadar,EGR valfini temizletirsiniz olmazsa yenisini almak zorunda kalirsiniz...... fakat yolda giderken ariza lambasi yaniyor ve bassanizda gitmiyorsa bana 2-3 hafta kadar önce olmustu hatta bu konu ile baslik acmistim, bendeki sorun DPF nin dolu olmasi normalde kendi kendisini temizliyor fakat uzun bir zaman sonrasinda artik yapisan katran cikmiyor ( bu arada arabanizda DPF varmi bilmiyorum)ve DPF üzerinde bulunan sensörden beyne yüksek basinc uyarisi gelerek motoru korumaya almasi, bende buna istinaden uzun yola cikip 3000devir üzeri 4 viteste 30 km kadar sürdüm filtre acildi ve hersey normale döndü, sizden istegimiz tahminimce biliyorsunuzdur, arbanin gaz ve fren pedalina ayni anda basip kontagi yarim cevirip beklemeniz Km. yazan ekranda ECN ile baslayan ariza kod-kodlari gözükecektir, eger bunlardan bir tanesi ECN 190107 benzeri numaralari ise son iki numarasi farkli olabilir bu DPF ile ilgili sorundur...ariza kod-kodlarini yazabilirseniz daha net yardimci olabiliriz

seloneid valf
1323280684.jpg

rresimdeki gibi
 
Son düzenleme:

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Triger zamani gelmis triger set orjinal 150 lira civari bir 150 lirada iscilik aliyorlar ,kesinlikle orjinal alin motorun canidir, triger setini degistirirken orjinal su devir daim pompasi degistirilmesi bu parcalar kesinlikle orjinal olmali... selenoid valf eliniz yatkinsa cok basit hemen arabanin altinda kornanin yaninda, araba icersinde iken size göre sag tarafta gercekten degistirmesi cok basit 1 vida 2 tanede ince boru baglaniyor o kadar,EGR valfini temizletirsiniz olmazsa yenisini almak zorunda kalirsiniz...... fakat yolda giderken ariza lambasi yaniyor ve bassanizda gitmiyorsa bana 2-3 hafta kadar önce olmustu hatta bu konu ile baslik acmistim, bendeki sorun DPF nin dolu olmasi normalde kendi kendisini temizliyor fakat uzun bir zaman sonrasinda artik yapisan katran cikmiyor ( bu arada arabanizda DPF varmi bilmiyorum)ve DPF üzerinde bulunan sensörden beyne yüksek basinc uyarisi gelerek motoru korumaya almasi, bende buna istinaden uzun yola cikip 3000devir üzeri 4 viteste 30 km kadar sürdüm filtre acildi ve hersey normale döndü, sizden istegimiz tahminimce biliyorsunuzdur, arbanin gaz ve fren pedalina ayni anda basip kontagi yarim cevirip beklemeniz Km. yazan ekranda ECN ile baslayan ariza kod-kodlari gözükecektir, eger bunlardan bir tanesi ECN 190107 benzeri numaralari ise son iki numarasi farkli olabilir bu DPF ile ilgili sorundur...ariza kod-kodlarini yazabilirseniz daha net yardimci olabiliriz

seloneid valf
1323280684.jpg

rresimdeki gibi



Teşekkür ederim yorumunuz için. Dediğiniz gibi aracımdaki gaz ve frene basarak arıza kodlarına ulaştım kodlar şu şekilde ;

ECN 040061
ECN 024312
ECN 068304
 

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
[MENTION=70110]KavacıkOpel[/MENTION]

Forumlarda görüyorum sizin gibi diyenlerde var doğrusu. Bende çok bilmiyorum değiştirilmeli mi değiştirilmemeli mi. Şuanda herhangi bir ses yok ama ilerde daha büyük sorun açmadan değişim gerekli olabilir belki de.
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
ariza kodlarini incelerken en sondaki 2 sayiyi atip basina P ekliyoruz
zaten opel astra H ariza kodlari diye google dan aratirsaniz veya opel forumlardan hata kod listelerine ulasabilirsiniz.
P0400: Egzoz Gazi Recirculation Akis arizasi yani EGR
P0243: Atik kapisi Selenoidi A arizali ... bende de bu ariza kodu vardi kesinlikle selenoid valfi , degisitirdim düzeldi ortalama fiyati 150 lira civari
P0683: Kizdirma bujileri 1 yada 1 kactanesi arizali... burada dikkat etmen gereken 1 yada 2 tanesi arizali ise hepsini degistir cünkü digerlerininde zamani gelecek ve bozulacak + materyal yorgunluktan isitma sekilleride yani süresi miktari vs degismekte bu yüzden hepsinin degistir ,1 tanesi Bosch alirsan 25-30 lira civari ve en önemlisi bu isi bence kesinlikle yetkili serviste yaptir neden diye soracak olursan bu kizdirma bujileri kisa sürede yüksek isiya eristiklerinden erime yapabiliyor ve ic ksimda biryere yapisiyor yani motor kapaginin ic kisminda biryerlere cikartirkende dogal olarak kiriliyor ve parcasi motor icine düsüyor , motoru bu sekilde calistirinca olanlari sen tahmin et, kirilma durumda sanayideki normal tamirci bu riski kabul etmez motor kapagi acmaya kadar gidecektir 1000 lira civari..basit ama biraz riskli bir is normalde sen bile yapabilirsin fakat kesinlikle yapma derim ;)


 

KavacıkOpel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
[MENTION=70110]KavacıkOpel[/MENTION]

Forumlarda görüyorum sizin gibi diyenlerde var doğrusu. Bende çok bilmiyorum değiştirilmeli mi değiştirilmemeli mi. Şuanda herhangi bir ses yok ama ilerde daha büyük sorun açmadan değişim gerekli olabilir belki de.

Merhaba, triger zinciri tamamen kullanıcının araç kullanım tarzı ve aracın bakımlarının kalitesiyle alakalı bir parça. Sorun çıkartmadan önce ses yapıyor zaten, ses yapmadan değiştirilmesi gerekli değil ama içiniz rahat edecekse tabii ki değiştirebilirsiniz. Sonuçta piyasadaki en uygun fiyatlı zincir.
 

Puxavida

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ariza kodlarini incelerken en sondaki 2 sayiyi atip basina P ekliyoruz
zaten opel astra H ariza kodlari diye google dan aratirsaniz veya opel forumlardan hata kod listelerine ulasabilirsiniz.
P0400: Egzoz Gazi Recirculation Akis arizasi yani EGR
P0243: Atik kapisi Selenoidi A arizali ... bende de bu ariza kodu vardi kesinlikle selenoid valfi , degisitirdim düzeldi ortalama fiyati 150 lira civari
P0683: Kizdirma bujileri 1 yada 1 kactanesi arizali... burada dikkat etmen gereken 1 yada 2 tanesi arizali ise hepsini degistir cünkü digerlerininde zamani gelecek ve bozulacak + materyal yorgunluktan isitma sekilleride yani süresi miktari vs degismekte bu yüzden hepsinin degistir ,1 tanesi Bosch alirsan 25-30 lira civari ve en önemlisi bu isi bence kesinlikle yetkili serviste yaptir neden diye soracak olursan bu kizdirma bujileri kisa sürede yüksek isiya eristiklerinden erime yapabiliyor ve ic ksimda biryere yapisiyor yani motor kapaginin ic kisminda biryerlere cikartirkende dogal olarak kiriliyor ve parcasi motor icine düsüyor , motoru bu sekilde calistirinca olanlari sen tahmin et, kirilma durumda sanayideki normal tamirci bu riski kabul etmez motor kapagi acmaya kadar gidecektir 1000 lira civari..basit ama biraz riskli bir is normalde sen bile yapabilirsin fakat kesinlikle yapma derim ;)



anladım teşekkür ederim. Peki triger zincirini değiştirmem gerekiyormu ? herhangi bir ses yada arıza yok şuan için ? sadece kodlarda görünen eksiklikleri gidermem yeterli mi?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zincire birşey diyemem,Ben o KM ye gelirsem değişirmi idim? evet
Değişirken graf devirdaim dahil değişir idim,
Arızalara gelince kızdırma bujilerini takım değişin, p0243 için selenoit(artı manifoltbasınc sensorunuda temizeyin bu arada)
EGR temizlensin sorunuz biter
 
Üst