Corsa B 1997 1.4 16Valf GLS Isinma ve Fan

captainTvZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Siteyi ziyaret et
IMerhaba donanım haber uyeleri, 1 ay kadardir. 97 model 1.4 16v corsa b gls sahibiyim. Ilk aracim. Cok severek aldigim ama arac hakkinda hic birsey bilmeden aldigim bir arac. Aldigimdan beridir arac rolantide calisirken ve sehir ici dur kalkta 100 ℃ kadar geliyor hem klima hemde radyator fani acarak 95 ℃ kadar sogutuyor. Bu donguyu dur kalkta surekli tekrar ediyor. Bindigim diger marka araclar sabit bir sicaklikta calistigi icin hararet gostergesi surekli dinamik bir sekilde hareket edince bende hararet yapar oldum. Arac yuksek sicakliktayken 3, 4, 5. Vitesde 1-2 dk kadar seyredince sicaklik 90 ℃ kadar dusuyor. Uzun yolda sicakligin 90 ℃ nin uzerine ciktigini gormedim. Fakat sehir ici dur kalkta 100 ℃ oluyor fan aciyor 100,5 ℃ 101 ℃ olup hemen 95 ℃ yapip fanlari kapiyor. Onun haricinde hicbir sicaklikta fan acmiyor. Kimi gsi kullanicisi bunlarin fan 2 kademeli 95 ℃ de fan acmali diyor. Kimisi normal opel sicagi sever diyor. Hiç birini dinlemedim ustaya goturdum. Ustada bir kac yeri aradi. En son hem bu aractan uzun senelerce kullanmis hem de servisinde calisan birisine ulasti sordu. Oda normal bu meretler sicagi seviyor dedi. Simdi benim aklima takilan soru su. Bu meretler cidden bu kadar sicaklikta nasil calisabiliyor ?Motora bir zarari yok mu ? Bunlarin fan 2 kademelimi ?
100 ℃ ye kadar dur kalkta isinmasi normal mi ?

Lutfen bana bir yardimci olun 2007 de ki bir konuyu okudum oradada normal yazmislar. Youtubedeki kimi videoda 95 de fan acani var.
 

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
bende de aynı araba var ve bu yüksek sıcaklıkta piston segman yani sürtünen parçalarda aşınma az oluyor böyle biliyorum
hatta 5 yıl önce yanlışlıkla su kapağını açık unuttum ertesi sabah trafikte sıcaklıktan motor stop etti sonra hemen su ekledim cos diye ses geldi hiç dokunmadım çalıştırmadım ustaya götürdüm orda kontrol etti sonra çalıştırdı birşey yok dedi opeller sıcağı sever dedi birkaç yıl öyle kullandım yavaş yavaş yanma odasına antifiriz kaçırdı normalde istesem birkaç yıl daha binilirdi ama ben açtırdım elden geçirdim ve kullanıyorum benim hararet hep 90-92 civarında dururyor trafikte ısı yükselince fan açıyor
eğer hararet çabuk yükseliyorsa radyatörden olabilir bende radyatörü değiştirmeden önce hararet çabuk yükselirdi
tecrübemi aktarmak istedim
 
Üst