Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

mehmety

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Tem 2013
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

özetle kaç km de sıkıntıların oldu değermi değmezmi neticede herşey para değil paranla rezl oldumu da ne anladım o işten arac kaç km de ilk sıkıntı ne oldu sübab işi ne kadar dogru
 

wave61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
3,736
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

fatih407 link' Alıntı:
ևoğumuzun bildiği gibi araçlarımızda yanma odasına giren hava oranına göre püskürtülen yakıt miktarı sürekli olarak değişir lpg olduğunda ise motora gönderilen yakıt sürekli sabittir. Bu sebeple motor ya zengin karışımda yada fakir karışımda çalışmış oluyor. Bu düzensizlik basitçe subapların, ateşleme bobinin,bujilerin,kam milinin çalışma düzenini bozuyor ve zamanla pistonlara kadar iniyor.  Ben 5 bin km önce ateşleme bobinini değiştirdim. şimdi subaplar değişiyor ilerleyen km lerde kam milinin bir problem çıkartıp çıkartmayacağını bilemiyorum. 75 bin bakımında bujileri değiştirmiştim subap probleminden dolayı bujiler bile 5 bin km de ömrünü doldurmuş. 2 yılda ettiğim kar kabaca 8 bin tl şuana kadar yaptığım masraf ise lpg montajı, ruhsata işletilmesi, lpg bakımı, ateşleme bobini ve subap değişimi dahil 4000 tl. Eğer bundan sonra bir masraf çıkartmazsa  ve çektiğim çileyi de hesaba katmazsak :) karda gibiyim.
Lpgde yakit nasil hep ayni oranda gidiyor ? Sehir ici ve disi tuketim farki neden o zaman?
 

personal coach

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

WeReWoLF link' Alıntı:
Benim anlamadigim şu oldu LPG de stop eden araç Benzinde sıkıntı çıkarmıyor ve sorun subap oluyor! Doğru mu anladım? Subap olsa her ikisinde de aynı sıkıntıyı vermez mi?

Benzinde de az da olsa titreme yapıyor, yani az da olsa sıkıntı var ama lpg de istisnasız 15-20 sn ye kalmıyor kesin stop ediyor. Önce subap değişmeden diğer parçaları gözden geçirdik. bobinler sağlam,enjektörler A-B arızalıydı onu yaptırdım ve bujilerden 1 tanesi çatlak diğerlerinde de kılcal çatlamalar vardı hepsini değiştirdim. Yine de sıkıntı devam etti. 31agryyy.Lpg den soğumaya başladım yeni 136 lık dizel astralara bakmıyor değilim.
 

personal coach

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Ayrıca merak ettiğim şey atmosferik motor kullananlar böyle bir arızayla karşılaştılar mı? 023hm
 

fatih407

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2010
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

wave61 link' Alıntı:
Lpgde yakit nasil hep ayni oranda gidiyor ? Sehir ici ve disi tuketim farki neden o zaman?

Farklı bir forumda çok güzel anlatılmış


Lpg sistemlerinin mantığını anlayabilmemiz için öncelikle aracımız benzinde nasıl çalışıyor bunu anlamamız gerekiyor.Çok fazla teknik kelime ve detaya girmeden basit açıklamalarla konuyu anlatmaya çalışayım.Aracımız benzinde çalışırken bir çok sensörden veri alır.Bu sensörlerden (motor ısı sensörü ,hava emiş sensörü ,manifolt basınç sensörü, oksijen sensörü... vs vs vs ) aldığı verilere göre motora yakıt püskürtülür.Örneğin kışın motor -20 derecede iken motor ısı sensörü bu veriyi benzin ECÜ süne yolar ve Ecü anlar ki fazla bir yakıta ihtiyaç var ,bu durumda motora gönderilen yakıt miktarı değişir.Yani basitçe biz neden yazın T-SHORT giyiyoruz ya da neden sıcakta daha fazla su içiyoruz ... aynı mantıkla örnekleyebiliriz.
Benzin ecüleri bu verileri toparlayarak yanma odasına yakıt püskürtür ,motorda yanma meyda gelir ve yanan gaz en son nerden çıkar ? Eksozdan.Eksozdan çıkmadan önce yanma durumunu ölçen bir sensör var ,bu sensörün ismi oksijen sensörüdür.Oksijen sensörü motordaki yanmanın durumunu ölçer ve aracın benzin ecüsüne bu değeri gönderir.Örneğin oksijen sensörü motordaki yanma oranını ölçtü , yanma oranı %3 fazla(zengin) olsun.Bu durumu aracın benzin ecüsüne bildirir ve benzin ecüsü bu veriyi aldıktan sonra bir sonraki döngüde yakıtı %3 az gönderir ,motorda yine yanma meyda gelir oksijen sensörü yanma oranını ölçer ve bu sefer -%2 kısık (fakir) olduğunu yine benzin ecüsüne gönderir ,benzin ecüsü bir sonraki döngüde yakıtı %2 açar ve bu döngü sürekli böyle devam eder.Yani OEM benzin ecüsü yanma oranını sürekli bir aralığın içinde tutmaya çalışır .Bu oran araçtan araca ,motordan motora değişir

yukarda gördüğümüz gibi OEM Benzin ecüsü sürekli bir aralıkta yanmayı kontrol ediyor ve yanma oranları bu aralığın içinde kaldığı için sistemde herhangi bir arıza meydana gelmiyor.Şimdi benzinli bir araca lpg montajı yapalım...

Araca lpg dönüşümünü gerçekleştirdik Sistem otokalibrasyon ile benzin işletim sisteminden aldığı bazı verileri yorumlayarak LPG de bir yakıt haritası oluşturdu ve aracımız artık LPG ile çalışmakta.Araç lpg de çalışırken benzin enjektörlerinin elektiriği kesildi yani benzin enjektörleri uyutuldu ve fakat araçtaki tüm sensörler yine devrede .OEM Benzin ecüsü hala çalışmakta ve aracın benzin ile devam ettiğini düşünmekte fakat araca artık sadece LPG gönderilmekte.Oksijen sensörü yine devrede (yukarda ne işe yaradığını anlatmıştım) ve yanma oranlarını yine ölçmekte.Motora LPG gönderilmeye devam ediyor ve sensör motordaki yanmayı ölçüyor ve bir bakıyor yanma oranı %-20 fakir ,bu durumu hemen aracın benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü bu veriyi öğrenince araca %20 fazla yakıt gönerilmesi gerektiğini düşünüyor ve benzin enjektörlerine bu sinyali yolluyor fakat araç lpg de olduğu için yakıt artmıyor ,motor hala fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor ,oksijen sensörü yine ölçüme devam ediyor ve bakıyor ki yanma oranı hala %-20 fakir bu durumu yine benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü yanma oranını artırmak için yakıtı %20 artırmalıyım diyor ama ne fayda Lpg ye müdehale edemiyor ve bu durumda motor %_20 fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor.

Alıntıdır.
 

levyon1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cvp: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Bu konuda son durum nedir?
 

İrfanP

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Cvp: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Merhaba arkadaşlar foruma yeni üyeyim ve yeni bir astra 1.4 t kullanıcısyım. Aracım biraz sert yollarda kullanıyorum ve ortalam değeri 9.5 falan. tüm bu konusulanlar benim aracım içinde geçerli midir? Gördüğüm kadarıyla çoğu kişi memnun bu lpg işinden.Bu yüzden bende taktırmayı düşünüyorum. Bursa da bu işin ustası var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

Komando1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Cvp: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

1.6 atmosferik motorda Prins Silverline LPG ile subap eritme kaç km sonra başlar?
 

abex

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2016
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Cvp: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

2010 1,6 115bg var ama araç 85000km de şimdi lpg taksak subap eritme olayı tahminen na zaman olur
 

metinmb407

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,161
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
RE: Cvp: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Komando' Alıntı:
1.6 atmosferik motorda Prins Silverline LPG ile subap eritme kaç km sonra başlar?
Prins bu boru mu demistiniz tekrar burda sormussunuz. Bildiginiz kit ise neden sordunuz?

A7 with Tapatalk
 
Üst