ön amortisör nelere kaadirmiş

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
corsac de 3,5 luk yay kullnan artı ve eksilerini yazabilir mi.aracı alçaltmak istiyorum.
 

aKSeL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
2,184
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Abi bu araç çok uğraştırdı seni. Bende de 3.5luk spor yay var eibach. Ama takmak nasip olmadı bakalım 1-2 ay içinde takamazsam satmayı düşünüyorum.
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
:sorry: kazadan sonra sol amortisörüm eğilmişti tamircinin tavsiyesi ile çıkma amortisör alarak takıldı (sadece ön sol) araba yapılalı 3 ay oldu. 3 ay içersinde 5 defa rot balansa 3 kerede şaseciye gittim. hepsi problem yok diyordu ama özellikle arka taraf yüklü iken araç hep bana virajlarda kayıyor gibi geliyordu. çukurlara girince araba bazen sanki sola kaçıyo gibiydi. kazanın psikolojisi dedim hep.

kime sorduysam hep bu amortisörlerin ayarı yok dediler. bende internetten araştırdım ve piston kolunun üzerine lastik takoz koydum. taktırdığım çıkma amartisörün diğerine göre boyunun kısa olduğunu ve arabanın sol ön tekerleğinin 3 aydan beri meğerse yay üzerinde gittiğini tespit ettim. böylece amortisör boylarını eşitlemiş oldum.(bahs ettiğim yükseklikler 1-2 cm yani gözle dahi hissedilmiyor.)

araçla test sürüşüne çıktım. inanılmaz fark vardı. farklar.

1. virajlarda savurma yok
2. araba dururken arkadan bakınca teker kayık gibi geliyordu. şimdi çamurluk mesafeleri eşitlendiği için fark kayboldu. (sol ön amortisör boyu sağ arka tekerin yüksekliğine direk etki ediyor.
3. so ön amortisör yüksekliği sağ arka amortisör alt bağlantısı dingile oturduğu için ordaki basma kuvvetinede kumanda ediyor düz gbi gözüken sağ arka lastik yere iyce oturunca kamber açısı yerine geliyor.)
4. araba dengeye geldi. park ederken direksiyonu çeviremiyordum çok ağırdı. şimdi yarı yarıya hafifledi.
5. arabanın ön arka tüm dengeleri yerine geldi birbirinden farklı olan dört tekerin çamurluk mesafeleride eşitlendi.

aldığım dersler ise
1.rot balansçıya gitmeden önce mutlaka amortisörlerin sertlik ve yükseklik ayarının kontrol edilmesi (abi boşver problem varsa rot ayarında çıkar deselerde)

2. ne olursa olsun amortisörleri aynı marka ve çift olarak değiştirilmesi.

tayfun bey bu lastik takoz nası bişey resim veya link var mı..
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
tayfun bey???
 
Üst