Sıcak, Yoğun trafik, Yanık lastik kokusu

vespone

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sıcak...Yoğun Trafik....
Arkadaşlar merhaba, burada okuduklarımdan çok faydalanıyorum yazan bilgilendiren herkese teşekkür ediyorum.

Aracım 1997 corsa, otomatik, sıcaklar malum, trafikte güneşin altında dur kalk gittiğimde, sürekli frene bastığımda bazen açık camlardan içeri çok pis yanık lastik kokusu sızdığını duyuyorum....yol aktığında hızlanıp gittiğimde hemen koku bitiyor.

açıkçası bu pis yanık lastik kokusunun benim arabamdan geldiğini de bilmiyorum çünkü hep bu durumu yoğun istanbul trafiğinde kızgın güneşin altında yaşıyorum, başka bir araçtan da böyle bir koku gelebilir çünkü devam etmiyor, yol aktığında aynı kokuyu bir daha duymuyorum.normal havalarda ve açık yollarda bastırıp giderken bu koku hiç yok.



şimdi kafama takılanlar.

1- sıcakta hep ayağım frende ( otomatik ) dur kalk gitmek, bu pis yanık lastik kokusunun sebebi olabilir mi, çözümü, önlemleri...

2- kokunun benim aracımdan geldiğini kesin bir biçimde nasıl anlayabilirim.

bütün opelcilere sevgiler saygılar

nejat
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
O lastik kokusu dediğin muhtemelen balata kokusudur...
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
aracınız otomatik miş. dolayısı ile sizden gelebilecek balata kokusu ihtimali yok..

bütük ihtimal trafikteki diğer araçlardan geliyordur.
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Pardon, otomatik vites oldunu atlamışım.
Şu sebeptendir diyemeyeceğim ama otomatik vitesin doğru kullanımı konusunda aşağıdaki bilgiler yararlı olur sanırım.Tabi önceden bilmiyorsan...

Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.

• Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.

• R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.

• Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.

• Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.

• Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır.

• L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır .
 

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınız otomatikse kokuyu ısınan şanzuman yağınız yapıyor. Yağını filtresini bi kontrol ettirin.
 
Üst