Soğuk Havalarda Geç Çalışma

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar böyle bi problemim vardı. Allah'a şükür şu yöntemle çözüldü;

LPG li araçlarda motor soguk iken ilk marşta çalışmama, hatta bazen 3 marşta zor çalışma, rölantide dengesizlik, bazen stop etme sorunu yaşayanlar.Arkadaşlar bu konu hakkında çok ugraştım bir sürü parça değiştirdim serviste,hiç bir işe yaramadı.Zaten arızada şurdan demiyorlar o parçayı değiştir olmadı bunu değiştir, arıza arıyorlar.Bir sürü yerde mail attım.Gelen cevaplara göre şunu anladım.Kısaca durum ,zamanla LPG de kullanıldıgında Benzin LFT ve SFT degerlerinin standarttan sapması ve ilk çalışmadada araç benzin kullandıgı için fakir yada zengin karışım oluşturmakda bu durumda sorunları dogurmaktadır.
ÇÖZÜM : Aracınızın LPG dügmesini kapatın ve bir hafta sadece benzinde kullanın yaklaşık 250 km.( Bu sürede Beyin kendi standart LFT ve SFT degerlerine ulaşacaktır.)Bu degerlerin normale döndügünü anlamanız çok basit aracınız soguk iken bile tek marşta çalışmaya başlayacaktır.sorunlarınız bittiğinde gaza hiç geçmeden LPG servisine gidin ve yeniden LPG programı yükletin.Program yüklenirken özellikle ustayı uyarın ve Benzin Enjeksiyon degerleri ile LPG enjeksiyon degerlerini mümkün oldugunca eşitlesin ve yol ince ayarı yapsın.Size LPG enjeksiyon süresi Benzin Enjeksiyon süresinden daha fazla olmalı derse itiraz edin montaj esnasında daha iyi çeksin daha iyi gitsin araç diye bu yanlışı yapıp LPG yi Benzinden daha fazla ayar yapıyorlar buda sorunu ortaya çıkartıyor.siz ısrarla eşit olmasını isteyin.Zaten Benzin LFT ve SFT degerlerini zamanla bozan faktör LPG enjeksiyon süresinin Benzin Enjeksiyon süresinden fazla olmasıdır.Benzin enjeksiyon süresine göre LPG enjeksiyon süresinide ayarlatıp programı yüklettiğinizde sorununuz bir daha olmayacaktır.ben bu sorundan çok çektim ve bu şekilde çözdüm şimdi hiç sorunum kalmadı Allaha şükür hem aracın performansı arttı hemde yakıtım düştü ilk marştada çalışıyor artık.ALINTI:
Yakıt yönetimi aracın ECU’ su tarafından SFT –Short Fuel trim ve LFT-Long Fuel trim stratejilerine göre yönetilir.
Anlık yakıt yönetimi diyebileceğimiz SFT, kapalı devre yakıt kontrolü (Closed Loop) esnasında devrededir ve O2 sensöründen gelen bilgilere göre püskürtülen yakıt miktarını ayarlarken kullanılır. Bu program araç ilk çalıştırılırken, motor soğukken, ani hızlanmalarda, cutt-off’ ta ve gaz kelebeği ful açıkken devrede değildir. (Open Loop Fuel Control System)
Anlık yakıt düzeltme değerleri aracın belleğine kaydedilmez ve kontak kapatılınca silinir.
Yukarıdaki durumlarda yakıt kontrolü LFT denilen (Ortalama Yakıt Tüketimi) ve aracın belleğine kayıtlı ana yakıt stratejisine göre yapılır. Ana yakıt yönetimi de diyebileceğimiz LFT, anlık yakıt tüketimi olan SFT değerlerine göre devamlı modifiye edilir. Ancak bu LFT değerleri aniden ve hızlı olarak değişmez ve aracın kontağı kapatıldığında silinmez. Araç her defasında aracın belleğine kaydedilmiş bu ortalama yakıt tüketimi değerlerine göre aracı çalıştırmaya programlanmıştır.

İşte ince ayarı iyi yapılmamış LPG’ li araçlarda sıkıntı burada başlamaktadır.

Anlık yakıt düzeltme motor sıcakken gayet iyi algılanıp araç LPG’ de çok rahat ve sıkıntısız çalışmaktadır. Ancak fakir karışım nedeniyle anlık yakıt tüketimi devamlı ortalamayı düşürmekte ve LFT eksiye doğru gitmekte ve bu değerler ECU’ nun belleğine kayıt edilmektedir.

Motor soğukken ECU aracı belleğinde kayıtlı LFT- ortalama yakıt parametrelerine göre motoru çalıştırmak istemekte fakat motor fakir karışım nedeniyle zor çalışmaktadır. Yaptığımız denemelerde ilk çalıştırmada zorlanan aracın emme manifoltuna bir miktar benzin enjekte ettiğimizde aracın hemen düzgün bir şekilde çalıştığını gördük.

Sebebi LPG ile ince ayarların hassas bir şekilde yapılmamasından kaynaklanmaktadır.

Benzin haritasını ilk haline getirmeden LPG programını yeniden yapmak çözüm olmamaktadır.

2 türlü çözüm vardır.

A- Araç Ortalama yakıt parametreleri düzelinceye kadar benzinle çalıştırılacaktır. Araçtaki benzin ECU’ su yazılımına bağlı olarak bu süre 1 veya 2 gündür. Aracın soğukken ilk çalıştırması düzelince LPG servisine gidilecek ve LPG sıfırdan programlanıp aracın rölanti ve yol ince ayarları dikkatlice yapılacaktır.

B- Aracın servisine gidilerek benzin ECU’ sundaki yakıt parametreleri silinip ECU güncellenecek ve soğuk motorda ilk çalıştırmanın düzeldiği görülünce LPG servisine gidilip LPG programı sıfırdan yapılacaktır.
 

Utkan2008

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2010
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sabahları geç çalışma problemi= krank devir sensörü değişimi

opel vectra c 2007 model geç çalışma problemim vardı. aracıma 25000 km de lpg uygulaması yaptırdım. 10000 km sonra aracım lpg de iken kekeleme yaptı önceki tecrübelerimden bobin sıkıntısı olduğunu anladım değiştirdim. Aracım daha sonra sabahları geç çalışması problemi oluştu. Aracımın sitelerde yazan bilgiler ışığında benzin pompasını değiştirdim. Marş motorunu kontrol ettirdim. Aküyü kontrol ettirdim. Acaba lpg manifolta yakıtmı kaçırıyor diyerek geçici lpg sistemini devre dışı bıraktırdım. depodan gazıda kapattım. ama sonuç çıkmadı.

sonunda geç çalışma probleminin krank devir sensörünü değiştirerek buldum.

siz siz olun sabahları aracınız geç çalışıyor. Birkaç defa kontak yapma ve almama gibi bu problemi yaşıyorsanız ilk önce krank devir sensörünü değiştirin.

opelcilere saygılarımla.
 
Üst