Vectra b 1.6 rampada bayılıyor.

YldrmByzt

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
2 Eyl 2022
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba. 2001 model 1.6 aracımı gün içinde ilk çalıştırdığımda eğer motorun ısınmasını beklemeden hareket edersem araç silkelemeye başlıyor. Silkeleme düzelmezmi diye gaza daha çok basıyorum (hatta sonuna kadar) silkeleme devam ediyor, araba hızlanamıyor, gaz yemiyor. Arıza lambasıda yanmıyor. Sonra hafif gazla araba kendini toparlayana kadar ben diyim 100 siz diyin 150 metre gittikten sonra düzeliyor. Seyiŕ halinde silkeleme olmuyor. Birde rampada araba bayılıyor. 5. Vitesden 3. Vitese kadar düşmek zorunda kalıyorum. Ne kadar gaza sonuna kadar bassamda km saatinin ve devir saatinin düşmesine engel olamıyorum. Solumdan dağ keçisi toros sağımdan kamyon beni geçiyor, arkamdaki şahinde sellektör yapıp kornaya basıyor. Özellikle yüksek rakımlı bölgelerde bulunan fazla dik olmayan böyle tatlı uzun rampalarda bayılmayı, yığılmayı, çekiş düşüklüğünü daha çok fark ediyorum. Genel olarak arabamdan memnunum. 130.000 de diri temiz bir araç. Düz yolda problem yok hızlı gidiyor. Üzerinde 3 yıllık atikerin gold Lpg'si var. Memnunum. Lpg ile ilgi bir arıza olduğunu düşünmüyorum. Sipop yanığı ihtimalini düşünmek istemiyorum. (inşallah değildir) Kompresör testi yaptırmadım. Eksozdan şüpheleniyorum. Araçdan böyle boğuk, tok bir eksoz sesi çıkıyor. Arabanın katalizörünü geçen sene değiştirmiştim. Sizce orta susturucu yada son susturucu bu arızanın sebebi olabilirmi? Yada bu arizaya sebep neler olabilir? Şimdiden herkeze teşekkür ederim.
 

Furkanbulus

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
28 Eyl 2021
Mesajlar
23
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Lamba yaksa aslında nokta atış yaparsın ama opelden iyi anlayan bi ustaya göstermende fayda var. Bende astra 1.4t var, başta turbodan hafif ıslık sesleri duymaya başladım sonrasında çekiş baya düştü sanki atmosferik araba kullanıyomuş gibiydi. Lamba yaktı p0299 hatası, manifold çatlamış değiştirdik düzeldi.
 

Alfonso

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
239
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Bogaz kelebeği bakıllmalı kirli ise temizlenmeli hava akış metresi kontrol edilmeli oksijen sensörüne bakılmalı egr kirli ise temizlenmeli kontrol edilmeli map sensörü veya maf sensörü hangisi deniyorsa ona bakılmalı bujilere ateşleme sistemine veya enjektörlere bakılmalı bunlara bakılmalı cihazada bilgisayara bağlanıp hatası varmı bakılmalı bunlar elden geçmeli diye düşünüyorum bendede astra g var
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkanbulus

Furkanbulus

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
28 Eyl 2021
Mesajlar
23
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bogaz kelebeği bakıllmalı kirli ise temizlenmeli hava akış metresi kontrol edilmeli oksijen sensörüne bakılmalı egr kirli ise temizlenmeli kontrol edilmeli map sensörü veya maf sensörü hangisi deniyorsa ona bakılmalı bujilere ateşleme sistemine veya enjektörlere bakılmalı bunlara bakılmalı cihazada bilgisayara bağlanıp hatası varmı bakılmalı bunlar elden geçmeli diye düşünüyorum bendede astra g var
aynen
 
  • Beğen
Tepkiler: Alfonso

YldrmByzt

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
2 Eyl 2022
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Lamba yaksa aslında nokta atış yaparsın ama opelden iyi anlayan bi ustaya göstermende fayda var. Bende astra 1.4t var, başta turbodan hafif ıslık sesleri duymaya başladım sonrasında çekiş baya düştü sanki atmosferik araba kullanıyomuş gibiydi. Lamba yaktı p0299 hatası, manifold çatlamış değiştirdik düzeldi.
 

YldrmByzt

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
2 Eyl 2022
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Öncelikle ilgi ve alakandan dolayı teşekkür ederim. Dediğin gibi lamba yaksa ben bu arızayı çözerim. Ama ne varki ne lamba yanıyor nede odb2 cihazına hata kodu düşüyor. İstanbula giderken Kayseride yolda kaldım. Araba teklemeye başladı sonrada motor lambasını yaktı stop etti. Sanırım hata kodu p0400 egr valfi gibi bişeydi. Yol üzerinde baya bir uğraştım. Egr valfini söktüm temizledim. Valfi çıkardığımda araç çalışıyor (çok sesli, patlamalar çatlamalar) valfi taktığımda araç stop ediyordu. Baktım olacak gibi değil ikindi olmak üzere, akşamda yaklaşıyor dağın başındayız, yol yardımdan çekici çağırdım. Sağolsun çekici 2 saatte gelmedi bu arada ben uğraşıyorum araba birden çalıştı. Araba çalıştıktan sonra çekici geldi. Kayseride sanayide bi dükkana girdik. Usta motorun orasına burasına baktı araba düzgün çalışıyor, bir sıkıntı görünmüyor, arıza tekrar yapınca gelirsin diye bizi başından savdı. Sanayide bir kaç tur attım arıza tekrarlar diye ama tekrarlanmadı. Araç saat gibi çalışıyor. Ama benim içimde bi kurt var, ya gece yolda kalırsak diye endişe ediyorum. Parçacıdan sıfır egr valfi aldım. Yolda araba yine bozulursa egr valfini değiştireceğim. Plan bu. Kayseri Sanayiden çıkıp otoyola girdiğimde içimdeki huzursuzluk dahada arttı. Darlandım bunaldım resmen. Bu ne biçim bir plan. Herşey egr'nin %100 bozuk olmasına bağlı. Bir B planım ne bileyim bi C planım yok. Sanayiye geri döndüm. Opel yetkili servisine gittim arızayı anlattım. Bizde parça yok bugün yapamayız dediler. Başka bir tamirciye gittim. Arızayı anlattım. Usta ekzoz ucuna avucunu yaklaştırdı gaza basmamı söyledi. Gaza basınca ustanın avucuna kum taneleri gibi parçalar geldi. Usta katalizör kırılmış dedi. Katalizörün içini boşalttı. Araba rahatladı. İstanbula sağ salim ulaştık. Ekzozcuda katalizörün içine euro4 yada euro3 flitre taktırdım. Flitreyi takarken ekzoz manifoldunda ufak bir çatlak olduğunu söyledi. Kaynak yaptı. Bir sıkıntı olurmu dedim? Olmaz dedi. Ama istersen orjinal katalizör var elimde (manifold katalizör komple) onu takabilirim dedi. Kaç para dedim? Şimdi hatırlamıyorum kaç para dediğini, duyunca bayılmışım. Ama yüksek bir meblağaydı sanırım. Taktırmadım. Şimdi düşünüyorumda ekzoz manifoldu kaynaklı çatlak yerinden hava kaçırıyorsa çekiş düşüklüğü yaparmı? Ekzoz manifoldu hava kaçırsa kaputu açtığımda kaçak hava sesini duyamazmıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkanbulus

YldrmByzt

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
2 Eyl 2022
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bogaz kelebeği bakıllmalı kirli ise temizlenmeli hava akış metresi kontrol edilmeli oksijen sensörüne bakılmalı egr kirli ise temizlenmeli kontrol edilmeli map sensörü veya maf sensörü hangisi deniyorsa ona bakılmalı bujilere ateşleme sistemine veya enjektörlere bakılmalı bunlara bakılmalı cihazada bilgisayara bağlanıp hatası varmı bakılmalı bunlar elden geçmeli diye düşünüyorum bendede astra g var
 

YldrmByzt

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
2 Eyl 2022
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Boğaz kelebeğini belkide 10 kez temizlemişimdir. Bujileri değiştirdim. Arabayı 106.000 de aldım. Bagajında eski delphi marka bobin duruyordu. Üzerinde takılı bobinde delphi marka. Bobinin yenilendiğini düşündüm. Bobine hiç bakmadım. Enjektörlerede bakmadım. Aslında ateşleme ile ilgili olsa motorun çalışmasından belli olmazmı? Araçın çalışması çok güzel, rolanti düzgün. Sadece motor ısınmadan yola çıkarsam sallıyor. O da 100-150m sonra normale dönüyor. Rampada bayılmayı, hem benzinde hemde lpg de yapıyor. Denedim. Oksijen sensörü, katalizörü değiştirdiğimde temizlendi. Egr valfini kayseride yolda kaldığımda temizledim. Daha sonra bir kaç defa daha temizledim. Araç hata kodu da vermiyor. Hava akışmetre (maf) temizledim. Ne yalan söyleyim map'a hiç bakmadım. Onada bakacağım. Cevap verdiğin için çok teşekkürler. Saol.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkanbulus

Furkanbulus

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
28 Eyl 2021
Mesajlar
23
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Abi manifolddaki çatlağın sesini dışardan duyamazsın, yanlız bendeki çatlak oluştuktan sonra belli bi süre hafif ıslık gibi ses duydum sadece ayrıca manifolda kaynak ne kadar sağlıklı bilemedim, aynı yerden tekrar çatlama ihtimali var ben kesin çözüm olsun diye direk manifoldu değiştirdim. Ayrıca manifolddaki çatlağın çekiş gücüne aşırı etkisi var, özellikle çoktan beri kullanıyosan çok net farkedersin.
 
Üst