Arkadaşlar bir ara cam filmi macerasına girmiştim nedense, hiç sevmediğim halde cam filmi uygulattım belki hoşuma gider düşüncesiyle güneş i engeller vs. sebeplerle;gece görüşümü engellediği için 2 gün sonra dikkatlice söküp atmama rağmen arka camda tam 8 tane rezistansın kopmasına neden oldu.
arka cam rezistansı benim için çok önemli bir donanım ufacık bir buharda bile açarım arkayı net görmem gerekli çünkü.neyse önemliydi yani,çok araştırdım sağlam olmalıydı tamirden sonra camı silerken de tamir edilen yer tekrar bozulmamalı ve uzun ömürlü olmalıydı.
Nette tamir eden fakat kabaca sıvı iletken uyguladığı için o bölgeyi çok ısıtan çirkin duran estetik olmayan görüntüler, sonuçlar gördüm.
aşama aşama anlatıyorum uygularsanız sorunsuz tamir edebilirsiniz ;
önce kopan bölgeyi tam tespit etmeniz lazım.dikkatlice gözlemlerseniz içerden net olarak görünüyor ama çok küçük kopuklar için ölçü aleti gerekebilir.
ölçü aletini 20 volt a ayarlayıp ölçü aletinin uçlarından siyah olanı şasiye kırmızı olanı rezistans a değdirirseniz 0.50-0.80 mv değeri görmeniz lazım araçtan araca farkedebilir rezistansın kalınlığı vs.ama görsel olarak tespit edebilirseniz daha kolay olur sizin için ölçüm zor olabilir herkes için.
kopan bölgeler tespit edildikten sonra güneşli bir günde veya aracınızı çalıştırıp içeriyi tam ısıttıktan sonra başlayın aksi halde buhar oluşacak ve sıvı iletken yapışmayacaktır.kuruması amacıyla en uygunu güneşte uygulamak.
1-Kopan bölgeyi aseton ile yavaşça ve iyice temizleyin ve kurumasını bekleyin kuru değilse veya camda buhar oluşuyorsa olmaz,yapışmaz)
2-Resimdeki sıvı iletken gümüş boyayı temin edin.(https://urun.n11.com/diger-kislik-u...P215763453?icid=990004_prudsys_nosearchresult)
3-Siyah tesisat bant ile makas ile 3cm lik parçalar kesin ve kopan rezistansı alttan ve üstten kapatın arada en fazla 1-2 mm boşluk kalsın fazla boşluk olursa o bölge çok ısınır ve camda da güzel görünmez.böylece boya gereksiz yere sağa sola bulaşmayacak ve estetik olacaktır düz bir çizgi şeklinde
3-kutuyu her uygulamadan önce 20 sn muhakkak çalkalayın,kutudan fırça çıkıyor yada suluboya fırçaları ile uygulayanlar var ama ben kürdanın ucuna sürerek daha düzgün ve kolay sürebildim boyayı siz bilirsiniz elinizin yatkınlığına bağlı
4-ilk kat sürdükten sonra 20 dk bekleyip 2.kat boya sürüyorsunuz bu kadar.işin önemli kısmı boyayı kalın sürmeyin.
5-boya 5 saat sonra kurumuş oluyor.tesisat bandını yavaşça ve dikkatlice sökün sökerken yapışan yer kopmasın çok dikkat edin bende bişey olmadı.
6-ilk denemenizi yapın rezsitan/s larınızın çalışıyorsa tamamdır.
En son olarak benim rezistans dışında bir yere bulaşan boya olursa camda aseton ile temizleyebilirsiniz tırnağınızla dahi soyuluyor zaten merak etmeyin cama tutunum zor olduğu için.
bitirdikten sonra ben fazlalıkları rezsitans çizgisinin dışına taşan boyaları kuruduktan sonra maket bıçağı ile çok ama çok dikkatlice temizledim dikkatli olun tekrar kopmasın.
Son olarak da rezistans ın çalıştığından emin olduktan sonra japon yapıştırıcı ile kürdan ucuna ÇOK ÇOK az sürerek boyanın üstüne ve sınırlarına sürdüm bu sayede bez ile cam silinirken boya asla kalkmayacaktır.bu son yazdığım yöntemi uygulamasanız da olur kendim mantıklı buldum ve uyguladım.yanlışlıkla yanlış bir yere japon yapıştırıcısını damlatırsanız kendi sorumluluğunuzdur eliniz yatkın değilse uygulamayın derim.
burada tam 8 rezsitansın koptuğu görülüyor
boya
uygulanmış hali ilk kat sonrası
ve herşey bittikten sonra
boyadaki fazlalıkları temizledikten ve japon yapıştırıcı uygulamadan sonra dışardan görünüm dikkat ederseniz diğer resimlere göre boya daha küçük bir halde
ve içerden görünüm mutlu son
arka cam rezistansı benim için çok önemli bir donanım ufacık bir buharda bile açarım arkayı net görmem gerekli çünkü.neyse önemliydi yani,çok araştırdım sağlam olmalıydı tamirden sonra camı silerken de tamir edilen yer tekrar bozulmamalı ve uzun ömürlü olmalıydı.
Nette tamir eden fakat kabaca sıvı iletken uyguladığı için o bölgeyi çok ısıtan çirkin duran estetik olmayan görüntüler, sonuçlar gördüm.
aşama aşama anlatıyorum uygularsanız sorunsuz tamir edebilirsiniz ;
önce kopan bölgeyi tam tespit etmeniz lazım.dikkatlice gözlemlerseniz içerden net olarak görünüyor ama çok küçük kopuklar için ölçü aleti gerekebilir.
ölçü aletini 20 volt a ayarlayıp ölçü aletinin uçlarından siyah olanı şasiye kırmızı olanı rezistans a değdirirseniz 0.50-0.80 mv değeri görmeniz lazım araçtan araca farkedebilir rezistansın kalınlığı vs.ama görsel olarak tespit edebilirseniz daha kolay olur sizin için ölçüm zor olabilir herkes için.
kopan bölgeler tespit edildikten sonra güneşli bir günde veya aracınızı çalıştırıp içeriyi tam ısıttıktan sonra başlayın aksi halde buhar oluşacak ve sıvı iletken yapışmayacaktır.kuruması amacıyla en uygunu güneşte uygulamak.
1-Kopan bölgeyi aseton ile yavaşça ve iyice temizleyin ve kurumasını bekleyin kuru değilse veya camda buhar oluşuyorsa olmaz,yapışmaz)
2-Resimdeki sıvı iletken gümüş boyayı temin edin.(https://urun.n11.com/diger-kislik-u...P215763453?icid=990004_prudsys_nosearchresult)
3-Siyah tesisat bant ile makas ile 3cm lik parçalar kesin ve kopan rezistansı alttan ve üstten kapatın arada en fazla 1-2 mm boşluk kalsın fazla boşluk olursa o bölge çok ısınır ve camda da güzel görünmez.böylece boya gereksiz yere sağa sola bulaşmayacak ve estetik olacaktır düz bir çizgi şeklinde
3-kutuyu her uygulamadan önce 20 sn muhakkak çalkalayın,kutudan fırça çıkıyor yada suluboya fırçaları ile uygulayanlar var ama ben kürdanın ucuna sürerek daha düzgün ve kolay sürebildim boyayı siz bilirsiniz elinizin yatkınlığına bağlı
4-ilk kat sürdükten sonra 20 dk bekleyip 2.kat boya sürüyorsunuz bu kadar.işin önemli kısmı boyayı kalın sürmeyin.
5-boya 5 saat sonra kurumuş oluyor.tesisat bandını yavaşça ve dikkatlice sökün sökerken yapışan yer kopmasın çok dikkat edin bende bişey olmadı.
6-ilk denemenizi yapın rezsitan/s larınızın çalışıyorsa tamamdır.
En son olarak benim rezistans dışında bir yere bulaşan boya olursa camda aseton ile temizleyebilirsiniz tırnağınızla dahi soyuluyor zaten merak etmeyin cama tutunum zor olduğu için.
bitirdikten sonra ben fazlalıkları rezsitans çizgisinin dışına taşan boyaları kuruduktan sonra maket bıçağı ile çok ama çok dikkatlice temizledim dikkatli olun tekrar kopmasın.
Son olarak da rezistans ın çalıştığından emin olduktan sonra japon yapıştırıcı ile kürdan ucuna ÇOK ÇOK az sürerek boyanın üstüne ve sınırlarına sürdüm bu sayede bez ile cam silinirken boya asla kalkmayacaktır.bu son yazdığım yöntemi uygulamasanız da olur kendim mantıklı buldum ve uyguladım.yanlışlıkla yanlış bir yere japon yapıştırıcısını damlatırsanız kendi sorumluluğunuzdur eliniz yatkın değilse uygulamayın derim.
burada tam 8 rezsitansın koptuğu görülüyor
boya
uygulanmış hali ilk kat sonrası
ve herşey bittikten sonra
boyadaki fazlalıkları temizledikten ve japon yapıştırıcı uygulamadan sonra dışardan görünüm dikkat ederseniz diğer resimlere göre boya daha küçük bir halde
ve içerden görünüm mutlu son
Son düzenleme: