Mehmet Usta (Elektronik modifikasyon ve Dizel Motor Problemleri)

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Selam,
Yazılarının çoğunu okumaya çalıştım.ama arada atladığım,görmediğim de olabilir.yine de bi sorayım dedim;
1) 2004 corsa cdti 70 hp ye chip takmanın + sı güç ve tork olarak nedir(yazılım olarak ve modül olarak)?
2) maliyeti nedir(yazılım olarak ve modül olarak :) )?
3) meriva,combo ve corsa c de aynı motor(1.3 cdti) kullanılıyor bildiğim.uygulanan yazılım yada modül hepsi için geçerli olurmu???
4) son olarak chip lenen corsa c ye frenler yeterli geliyormu? bence ona bi el atmak lazım gibi geliyor...
sevgilerimle,

1- chip ile 90-94 hp ve %35 ekstra tork box ile 85-88 Hp ve %25 ekstra tork alıyoruz..

2- chip 600 box 700 lira sitemiz üyelerine özel avantajlar var..

3- box hepsine uyar ama chip araca özeldir..

4- Frenlerin kaldıramayacağı kadar yüklenmiyoruz arabalara..Kaliteli bir takım balata ile o sıkıntı çözülebilir..
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
chip le me ile frenlemenin ne alaksı var anlamadım ben
hız yapmadıktan sonra ne diye fren kuvvetlendirilmesi lazım etsin ki
chip benim bildigim kadarıyla son hızı falan da etkilemiyor
aracın aerodinamigini ve yol tutusunu degiştirmiyor agırlıga mudehale de bulunmuyorsunuz bi düşünün derim ben bu yazdıklarınızı

Elektronik modifikasyon sonrası araç siz anlamadan hızlanıyor..Bu handikapı kendi arabamda yaşadım..Son sürat değil herşey..iki ışık arası eskisine nazaran daha yüksek bi hıza ulaşıyorsunuz..Sonra durdurmak veya yavaşlamak için daha fazla bir frenleme kuvveti gerekiyor..
 

TheFox34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eyvallah

Usta eyvallah cevapların için.:good:
box sanırım çok kısa sürede ve basit takılıyor diye bi yazını okumuştum.chip daha zor sanırım.ne kadar süre de uygulanabilir?
bide servisin yazılım güncellemesi ile uçurma tehlikesi var demişsin.buna tedbir alınabilirmi?
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
chipin yüklenmesi 1-2 saat lik bir iş..Uçurma tehlikesini servisdekilere aracıma herhangi bir güncelleme yazılımı yüklenmesin talimatını vererek ortadan kaldırabilirsiniz..
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Elektronik modifikasyon sonrası araç siz anlamadan hızlanıyor..Bu handikapı kendi arabamda yaşadım..Son sürat değil herşey..iki ışık arası eskisine nazaran daha yüksek bi hıza ulaşıyorsunuz..Sonra durdurmak veya yavaşlamak için daha fazla bir frenleme kuvveti gerekiyor..
mehmet ustaaa...
ibre gozunun onunde duruyor basmassan gitmez arac biliyorsun
kavga cıksın diye soylemedik biz o kadar sozu
ışıkta cok hızlanmak istersen en fazla 10-20 km fark eder herhalde ki kısa mesafe olsa gerek duramadıgına gore iki ışık arasında o kadar hız da pek frenaj mesafesini etkilemez zamanla alışırsın 1 sn erken basmaya frene olur biter
ne alakası var motor gucunun o kadar artmasıyla frenlemenın ben anlamadım
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
4-5 kişilik aile kullanımında yeterli görmediğim corsa frenlerini bir tunning uygulaması olan chiplemeden ve performanslı kullanımdan sonra da yeterli olamayacağını düşündüm. astra da sanırım 4 disk ABS+EBD var.corsa da önler disk ve yalnızca önler ABS arka kampana.
aile aracı olarak dusundugunuze gore sakın bir suruş sitiline sahipsiniz ki ben de oyleyim
bu hızlarda disk ile kampana arasındaki farkı kullanma ihtiyacı hissetmezsiniz yani içinizde benim aracta arkalar kampana durmaz gibi bir kuşku olmasın
halen disk mi kampana mı tartışmaları yapılıyorsa bunun tek nedeni benim yogurdum ekşi dememelerinden ileri geliyor
tunnıng ve modıfıkasyonlu araclarda zaten 100 ve uzeri hp kapasitesini 150*160 civarına cıkartıyorlar ki işte bu kadar oynama ile birlikte cılgın surus tarzı suspansıyon degişimi kasa agırlıgına mudahaleler teker değişimler gibi aracın genel aerodinamigini bozan uygulamalardan kaynaklı fren desteginin arttırımına gidiliyor ki en dogrusu da budur DURDURAMAYACAGIN ARACI HIZLANDIRMA! kuralına istinaden
içiniz rahat olsun hiç bir ekleme lazım değil frenlere...
 

scuba

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2007
Mesajlar
91
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
usta hoşgeldin bende 1999 ast. cd var benim bu aracla epeğdir uğraştığım bi sorunum var.aracımda egr ve yakıt pompa role temas sorunu vardı.ve sabahları hafiften patlatma yapıyordu.motor beynini değiştirdik egr ve yak.pom.role temas sorunu düzeldi.ama sabahları soğuk iken patlatma yapmaya devam ediyor.ama bu işlemleri yapmadan önce silindir kapağını söküp kurum temizliğini de yaptım.şimdi aracın bütün elk.parcaları söküp denedim hala sorun devam ediyor şimdi kavamdaki tek sorun acaba rektifiye işlemi doğru yapılmadımı?subapları söküp kontrol edeyim mi ne dersin bu konudaki bilgilerini bekliyorum.şimdiden tşk.
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
mehmet ustaaa...
ibre gozunun onunde duruyor basmassan gitmez arac biliyorsun
kavga cıksın diye soylemedik biz o kadar sozu
ışıkta cok hızlanmak istersen en fazla 10-20 km fark eder herhalde ki kısa mesafe olsa gerek duramadıgına gore iki ışık arasında o kadar hız da pek frenaj mesafesini etkilemez zamanla alışırsın 1 sn erken basmaya frene olur biter
ne alakası var motor gucunun o kadar artmasıyla frenlemenın ben anlamadım

bi gün motor gücün artarsa anlıyacağından eminim..

Başlığa kattığın renk den ötürü teşekkür ederim..
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
usta hoşgeldin bende 1999 ast. cd var benim bu aracla epeğdir uğraştığım bi sorunum var.aracımda egr ve yakıt pompa role temas sorunu vardı.ve sabahları hafiften patlatma yapıyordu.motor beynini değiştirdik egr ve yak.pom.role temas sorunu düzeldi.ama sabahları soğuk iken patlatma yapmaya devam ediyor.ama bu işlemleri yapmadan önce silindir kapağını söküp kurum temizliğini de yaptım.şimdi aracın bütün elk.parcaları söküp denedim hala sorun devam ediyor şimdi kavamdaki tek sorun acaba rektifiye işlemi doğru yapılmadımı?subapları söküp kontrol edeyim mi ne dersin bu konudaki bilgilerini bekliyorum.şimdiden tşk.

Bana mümkün mertebe benzinli soru ve sorunlarıyla gelmeyin..Çünkü bu sitede çok değerli benzinli ustaları var..Ben özellikle başlığa dizel diye belirttim..Yine bilgim ölçüsünde probleminizi yorumlamaya çalışayım;

Sabahları aracın patlaması, patlama esnasında karışımın aşırı zengin olduğunu gösterir..Sabah olduğundan jikle devrededir ve karışım özellikle zenginleştirilir..Ama sanırım normalin üzerinde zenginleştiriliyor..Bunun bi kaç sebebi olabilir, ortam sıcaklığını veya motor sıcaklığını normalin altında görüyor ve daha zengin karışım gönderiyor olabilir..O andaki benzin basıncı normalin üzerinde olupda patlatma yapabilir ki bunu olası sebepleri benzin pompası veya regülatörüdür..Silinidir kapağına rektefiye yaptırttım dediniz 1.si henüz subaplar yerine oturmamış 2.si tam basmayan eksoz subabları aynı arızayı yaptırabilir..Son sebep soğuk çalıştırma da ki avans problemidir..sistem sabahları avansı yeteri kadar yükseltemiyorsa benzinin hepsi yanamaz ve bi kısmı eksoz borusunda yanmaya devam eder..

Bu anlattıklarım sizin için çok karmaşık gelebilir ama arabanızı tamir eden vatandaşa gösterdiğinizde yeterince fikir sahibi olacaktır..
 
Üst