Bosch Super 4 bu buji kombinasyonu dünyada tektir

teknikelektronikci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eyl 2006
Mesajlar
306
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et

LABARNA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bosch super 4

DBosch Super bujileri:
Modifiye için yüksek performanslı buji
00.gif
00.gif
Dizayn
00.gif
super4_verpackt.jpg
izaynBosch'un Super 4 bujileri konvansiyonel bujilerden şu bakımlardan farklıdırDört simetrik olarak ayarlanmış negatif elektrot
00.gif
Bakır özle kaplı krom nikel alaşımdan yapılmış gümüş plakalı bir merkez elektrodu.
00.gif
Bujinin kullanım süresimni uzatmak için öncede ayarlanmış elektrot aralığı
00.gif
00.gif
Fonksiyon prensibi
00.gif
Hava aralığı
Yüzey
hava aralığı
Buji tırnak aralığı
00.gif
Dört negatif elektrotlu bujiler kıvılcım, iki negatif elektrotlu bujilerdekine benzer olarak hava / ykarışımını ateşler akıt (yani ya hava aralıklı olarak yada yüzey aralıklı olarak). Super 4 bujilerinin dört negatif elektroduyla sekiz olasılıklı buji tırnak aralığı meydana gelir. Bu buji tırnak aralıklarından hangisi seçilir. genellikle tamamen rastgeledir. Kıvılcımlar izolasyon burnu çevresinden düzgünce dağıtılır. İzolasyon burnuherhangi bir noktada kirlenirse (kurum gibi) kıvılcım kirlenmiş bölgeden hızlıca geçecek ve oradan en yakındaki negatif elektroda atlayacaktır. Böyle durumda kıvılcım da eşzamanlı olarak kiri yakar.
00.gif
Düzgün elektrot aşıntısı
00.gif
Kıvılcımın yayılma olasılığı bütün elektrotlar için aynı olduğundan, negatif elektrodlardaki aşınma dört elektrodun tümü üzerine düzgünce dağıtılır. İletken camlı contaya tatbik edilen ohmik direnç yakmayı azaltır ve böylece elektrot aşıntısını azltmaya katkı sağlar
00.gif
Isı aralığı:
00.gif
Gümüş plakalı merkez elektrot ısıyı iyi bir şekilde iletir. Bu durum yüksek ısınmadan dolayı kendiliğinden ateşleme tehlikesini azaltır. Ve yüksek sıcaklıklarda emniyetli çalışma aralığı temin etmiş olur. Yüzey aralıklı düzenlemeden dolayı düşük sıcaklıklarda kendi kendini temizleme olur. Böylece Super 4 bujileri konvansiyonel bujilerin ısı aralıklarının en az iki kat kadardır. Bujinin verimliliği:
00.gif
Super 4 bujilerindeki negatif elektrotların ince şeklinden dolayı konvansiyonel bujilerde kıvılcım üretimi için gereken güçten daha az güç sarfedilir. Yakıt hava karışımı herbir ateşleme için % 40 daha fazla güç teminiyle ateşlendiğindenbuji verimliliği artar.teşleme olasılığı
00.gif
Güvenili bir şekilde ateşlenmekte olan karışım olasılığı hava oranı artarken düşmektedir. (fakir karışım, I>1). Labaratuar testinde I=1.55'e kadar karışımın emniyetli ateşlenmesi Super 4 bujileriyle sağlandı ve aynı aralıkta konvansiyonel buji ile yapılan testte tüm karışımın yarısından daha fazlasının başarısız olduğu görüldü.Faydaları:Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterirSekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliğiYüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizlemeGenişletilmiş ısı aralığıSuper 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur. Soğuk çalıştırmadaki davranışı:İyileştirilmiş düşük sıcaklık davranışı ve kendi kendini temizleme özelliğinden dolayı soğuk çalıştırmalarda konvansiyonel bujileriden üç katı daha fazla etkinliğe sahiptir.
00.gif
Katalitik konverter için muhafaza ve çevresel koruma
00.gif
İyileştirilmiş soğuk çalışma davranışı ve hatta ısıtma fazında artan ateşleme güvenirliği yanmamış yakıt miktarını azaltır ve böylece HC emisyonlarını aşağıya çekilir. Bu durum katalitik konverterin servis ömrünü uzatıcı etkiye sahiptir.
00.gif
Geliştirilmiş ivmelenme
00.gif
Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı
 

nihatayhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
766
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
dun aldım ve kullanmaya basladım sunu soliyebilirim alt devirlerde herhangi bir fark sanırım yok ust devirlerde 5000 ve uzeri biraz fark ediyor daha kolay devirleniyor gibi bir hisse kapıldım hatta ust devirlerdeyken gaza gelip EvO 7 ye makas attım oda beni kovaladı bende dedim erkeklik elden gitmeden saga sinyal veriim
isteyen taksın arkadaslar durum budur


:kop: :kop: :kop: :kop:
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
12.10.2006 senesinde kullanmaya başladıgım bujilerin ömrü doldu ve yenileri ile değiştirdim.
19 ay'da 30.000km yol yaptım
benzini tam yakarak egzos ta ki tüm kurumu ve motorumda ki tüm kurumu temizledi hergeçen gün daha iyi sonuç almaya başladım hem yakıt tasarrufu hem daha sessiz çalışma hemde performans sürekli artan bir grafik çizdi.

Avantajları:
bullet-dark.gif

Hızlanmada hissedilir iyilişme
bullet-dark.gif

Belirgin şekilde daha sessiz çalışma
bullet-dark.gif

Üstün motor performansı
bullet-dark.gif

Fabrikada, gereken şekilde ayarlanmış elektrod aralığı


bütün avantajları tam olarak yerine getirdiği için artık servisimizde tüm opeller için Bosch Super4 bujilerini kullanmaya başladım.
 

appi28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
288
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Valla bunlardan bende almistim ve taktirdim,baska bi tamirciye trigeri degistirmek icin gittigimde 4 tirnaklari söküp yerine 2 tirnaklardan takmis,bunlari bi daha kullanma ise yaramaz demisti,dogrusu bende bi farkini görememistim
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Valla bunlardan bende almistim ve taktirdim,baska bi tamirciye trigeri degistirmek icin gittigimde 4 tirnaklari söküp yerine 2 tirnaklardan takmis,bunlari bi daha kullanma ise yaramaz demisti,dogrusu bende bi farkini görememistim


her 4 tırnaklı buji super4 değil sonuçta, eğer super4 olsaydı farkını hissederdin mutlaka
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Ben bu bujileri astra f için almıştım. Ama opel ustaları tavsiye etmediği için hiç binmeden çıkarmıştım. Şimdi ben bu bujileri vectra b için kullansammı diye düşünüyorum...
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Ne diyorsunuz arkadaşlar fikriniz nedir. Astra f için kullanmamıştım. Vectra b 2.0 için kullanayımmı bu bujileri?
 

appi28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
288
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
her 4 tırnaklı buji super4 değil sonuçta, eğer super4 olsaydı farkını hissederdin mutlaka

Neden bahsettiginizi ve basligi görebiliyorum vesti,bende super4,ten bahsediyorum,ilk ciktigi zaman almistim.Kimseyi etkilemek istemem zaten aralarinda cok büyük bi fiat farki yok,denenebilir
 

SANCAR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
494
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Takımını 50 ytl ye almıştım.Ayrıca Vectra c aracımın orgınal bujileri de 4 tırnak çıktı.
 
Üst