225/50/17 kışlık lastik

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
İkinci el biraz riskli..Güvenilir yerlerden ve kişilerden almak gerek...Ve alırken dikkat edin balon,delik,kesik çatlak vs varmı..Birde üretim tarihine bakın...
Üretim tarihi, AB etiket değerleri konusunda hala yeterince bilinçli değiliz maalesef ilanlara bakınca anlıyorum.
Yeri gelmişken sorayım burda kışın yazlık lastiklerimiz takılıysa haliyle sertleşiyor. Yaz dönemine gelince tekrar eski esnekliğine ne kadar kavuşur? Yani ömrünü çok aşırı etkiler miyiz?
 

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
@Ergün

Dört Mevsim Lastikleri
Dört mevsim lastiği, bir yandan ıslak ve kuru zeminde kabul edilebilir bir performans sağlarken, bir yandan da karda iyi çekiş kabiliyeti sunar.

Dört mevsim lastikleri, ortalama sürücü için yapılmıştır, orta derecede diş derinliğine sahiptir ve daha az diş derinliği olan yaz lastiklerinden daha uzun diş ömrü sağlayacak şekilde üretilmiş kauçuk bileşiminden oluşmaktadır. Dört mevsim lastikleri, ekonomi sınıfı araçlardan sedanlara, hafif ticari araçlara ve kamyonetlere kadar uzanan çok çeşitli araç türlerinde kullanılmak üzere, pek çok tip/model, boyut, yük kapasitesi ve devir değerinde sunulmaktadır. Sürüş rahatlığı ve çoğu sürücünün önem verdiği başka performans özellikleri sağlamaktadır.

bs-icerik-4-mevsim-1.png


Dört mevsim lastikleri, sıcak havada iyi performans gösterirler ama yaz lastiklerinden daha az yol tutarlar ve direksiyon, fren ve viraj alma yetenekleri daha düşüktür. Hafif kış şartlarında kabul edilebilir bir performans sunabilmek ve dişlerin daha uzun süre dayanması için bu özelliklerden biraz fedakarlık edilmesi gereklidir.

Dört mevsim lastikleri, kış şartlarında çekiş gücü sağlarlar ama sert kış şartlarında kullanılacak en iyi lastikler değildir. Sert kış havası ile karşı karşıya olan sürücüler, kışın kar lastiklerine geçmeyi düşünebilirler.

Dört mevsim lastikleri, yaz ve kış performansının bir karışımını sundukları için genellikle ılıman iklimlerde ve makul sürüş şartlarında sürücüler için iyi bir seçenek olmaktadır.


Yaz Lastikleri
Yüksek performans araçları için idealdir ve hız ve çeviklik sağlayacak şekilde üretilmiştir. Daha hızlı tepki verirler ve viraj alma ve fren yapma yetenekleri daha yüksektir. Bunun sebebi genellikle yolda daha hassas bir sürüşü sağlayan sırt desenleri ve kullanılan kauçuk bileşimleridir, Yaz lastiklerinin sırt desenlerinde daha az oluk bulunur ve daha fazla kauçuğun yol ile temas etmesini sağlarlar. Maksimum yol tutma kabiliyeti sunacak şekilde tasarlanmışlardır. Yaz lastiklerinin kauçuk bileşimleri, daha esnek kalmalarını ve daha iyi çekiş ve yol tutmayı sağlamak üzere dizayn edilmiştir. Yaz lastiklerinin diş derinlikleri, sınırları zorlandığında daha fazla dengeli olmaya imkan vermeleri için fazla derin değildir.

bs-icerik-4-mevsim-2.png


Boyutsal özellikleri (lastiğin genişliği, kesit yüksekliğinin kesit enine oranı ve jant çapı gibi), hızlanma yeteneği, ve diğer tasarım özellikleri sayesinde yaz lastikleri, ıslak ve kuru zemin şartlarında, yüksek performanslı, spor araçlar için daha uygundur ve aracın daha iyi performans göstermesine imkan verirler, Bazıları şaşırtıcı bulabilir ama su tahliyesine yardımcı olan ve kaymayı önleyen özel sırt desenleri sayesinde, yaz lastikleri ıslak sürüş şartlarında daha iyi performans sağlarlar.

Kış şartlarında sürüş söz konusu olduğunda, dört mevsim lastikleri, yaz ve kış performans becerilerinin karışımına sahip olmalarından dolayı yaz lastiklerinden daha uygundur ancak biz, sert kış şartlarında en iyi çekiş ve performansı elde etmek için, kış lastiklerine geçmeyi öneririz.


Doğru Lastiği Seçmek
Doğru lastiği seçmek, bir takım seçip daha sonra hiç geriye bakmamak demek değildir. Yaz lastikleri ile dört mevsim lastikleri arasında bir seçim yapmaya çalışırken, sürüş şartlarınızı, yaşadığınız bölgenin iklimini ve performans ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurun.

Aracınızdaki bütün lastiklerin aynı türden – kış lastiği, dört mevsim lastiği ya da yaz lastiği gibi olması– en iyisidir. Aracınızın lastikleri, üretici firmanın tavsiye ettiği boyut, devir değeri, yük kapasitesi ve diğer özelliklere uygun olmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip ve Cemil

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Üretim tarihi, AB etiket değerleri konusunda hala yeterince bilinçli değiliz maalesef ilanlara bakınca anlıyorum.
Yeri gelmişken sorayım burda kışın yazlık lastiklerimiz takılıysa haliyle sertleşiyor. Yaz dönemine gelince tekrar eski esnekliğine ne kadar kavuşur? Yani ömrünü çok aşırı etkiler miyiz?
Mutlaka etkileniyor..O yüzden üretim tarihi önemlidir..Zamanla lastik esnekliğini kaybeder ve balon veya çatlaklar oluşur ve konforunuda kaybeder...Biz genelde diş derinliğine bakarız ama bu bizi malefes yanıltıyor..Şahsi Fikrim,bir lastik en az 5-6 yılda bir değiştirilmeli..Tabi bunu bütçeden dolayı bende uygulayamıyorum o ayrı konu.. :(
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Mutlaka etkileniyor..O yüzden üretim tarihi önemlidir..Zamanla lastik esnekliğini kaybeder ve balon veya çatlaklar oluşur ve konforunuda kaybeder...Biz genelde diş derinliğine bakarız ama bu bizi malefes yanıltıyor..Şahsi Fikrim,bir lastik en az 5-6 yılda bir değiştirilmeli..Tabi bunu bütçeden dolayı bende uygulayamıyorum o ayrı konu.. :(
Orijinal lastikleri değiştirirken bridgestonenun hala dişleri epey vardı ama aldatmasın lastikler sertleşiyor.
 
Üst