araba spın attıgında ne yapmalı

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar zaten o an geldiğinde ki umarız gelmesin reflex olarak doğru hareketi yaparsınız yormayın kafanızı;)
:D doğru hareket derken döne döne bankete, ya da baska araçlara çarparak drumayı kastetmediğinizi umuyorum refleksle alakası yok bence hatta daha kötü sonuçlar doğurabilir bu yüzden bilgilenmek,hatta önce aracın neden ve nasıl,hangi şartlarda spin attığını araştırıp,sorgulamak bu şartları oluşturmayacak tarzda pilotaj yapmak gerekir zannımca....
 

m__sonmez

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
1,457
Tepki puanı
0
Puanları
36
www.facebook.com
otobanda bir kere istek dışı spin başıma geldi dediğiniz gibi lastiklerimden(marangoni 195*50*15 v ) kaynaklandığını düşünüyorum 110 ile su birikintisine girdim ve dünya gibi dönmeye başladım ve fren dahil hiç bir reflexte bulunmadım zaten bulunsaydım eminim şarampole girerdim dönmesi biraz yavaşladıktan sonra direksiyonu dönüş yönümün tersine çevirip gaza bastın yarım tur sonra kendini toparladı şansıma ki önümde ve arkamda başka araç yoktu !!!!!
 

serkan_2120

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2006
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
arabanın koptugu tarafa dogru tersıne dıreksıyon cevırıceksın ve tabı basarabırlısen sol ayak frenıı :D her mzan ters tarafa dıreksıyon cevırıceksın :D yoksa baska turlu kurtulamazsın yada patlayıp durucaksın :D


:alkis: :alkis: sol ayak freni en iyi yöntem bencede oda olmadı riski göze alıp el freni çekip dreksiyonu kaymanın tersi yöne çevirip toplamaya çalışmak ama arka tekerler kitleneceği için sol ayak freni daha iyi bir çok kez başıma geldi hepsindede el freniyle dönüş aldım :good:
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
bu sorduğun sorular öyle kolayca forma yazılıp böyle yapacaksın demekle olmaz sevgili kardeşim.
9 sene profesyonel ralli+pist 3 sene eğitmenlik + ileri sürüş teknikleri dersleri eğitmenliği yapmış olmama rağmen o anki psikolojin neyse hayatını ona borçlusun saliselerle verilmesi gereken kararlara bağlıdır mesela demişsinki hızla su birikintisine girince ne yapmalı ?
şimdi girdinde araban sağamı solamı kaydı spinmi atmaya başladı su birikintisi seni ne yöne çekmeye başladı ? öyle çok olasıları varki
en güzeli deneyerek öğrenmektir aracın ve alanın tepkilerini öğrenmek size tecrübe kazandırır en güzel tecrübeyi ise karlı ve buzlu havalarda yaşarsınız işte orda boş alanlarda en güzel tecrübe kazanılacak mevsimdir yada kurslara katılacaksınız
ŞUNU VURGULAMADAN GEÇEMİYECEĞİM
3 kuruştan kaçmayın hatta 7 kuruş verin marka lastik kullanın kazaların /80 i lastik sebepleridir + spinlerin unutmayın lastik+lastik
 

elpadre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
4,931
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
dogru soyluyorusn yalcın abıı herseyın ıyısı ve kalıtelısı onemlıdır :D
 

m__sonmez

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
1,457
Tepki puanı
0
Puanları
36
www.facebook.com
bu sorduğun sorular öyle kolayca forma yazılıp böyle yapacaksın demekle olmaz sevgili kardeşim.
9 sene profesyonel ralli+pist 3 sene eğitmenlik + ileri sürüş teknikleri dersleri eğitmenliği yapmış olmama rağmen o anki psikolojin neyse hayatını ona borçlusun saliselerle verilmesi gereken kararlara bağlıdır mesela demişsinki hızla su birikintisine girince ne yapmalı ?
şimdi girdinde araban sağamı solamı kaydı spinmi atmaya başladı su birikintisi seni ne yöne çekmeye başladı ? öyle çok olasıları varki
en güzeli deneyerek öğrenmektir aracın ve alanın tepkilerini öğrenmek size tecrübe kazandırır en güzel tecrübeyi ise karlı ve buzlu havalarda yaşarsınız işte orda boş alanlarda en güzel tecrübe kazanılacak mevsimdir yada kurslara katılacaksınız
ŞUNU VURGULAMADAN GEÇEMİYECEĞİM
3 kuruştan kaçmayın hatta 7 kuruş verin marka lastik kullanın kazaların /80 i lastik sebepleridir + spinlerin unutmayın lastik+lastik
Lastik+lastik konusunda kesinlikle katılıyorum size gerçekten başa gelmeyince anlaşılmıyor !!!!!!!
 

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Hayatımda bir kere kaza yaptım oda spinden corsayla 60 la girilecek viraja rampa aşağı aşırı pürüzsüz bir alsalfta 90 la girince başıma gelmişti.Tabiki kontra yaptım ki daha önceden daha düşük süratlerde hatta hipodromdada spinde kontra denemeleri yapmama rağmen kazada arabayı toplayamadım ters yöne doğru kontra yaptım arac kendini topladı ama bu seferde virajın diçine doğru arkası kaydı yani (2 . kontra) virajın içine doğru kontrada geç kaldım ama o kadar çabuk gelişiyorki kesinlikle yetişemiyorsunuz heralde 3-4 spin attım..Eğitimin önemi çok büyük ama eğitimde aracın spin atacağını önceden bilip temkinli bir şekilde viraja giriyorsunuz.Siz en iyisi virajlara yavaş girin ,su birikintisinde ise eğer önünüzde yavaşlamanı gerektiren bir sebep yoksa gazın ayarını bozmadan ve direksiyonu düz bir şekilde tutarak birikintiden girin ve çıkın.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bende her zaman olası durumları aşmak için önceden tecrübe edilmesinden yanayım.
 
Üst