Aracınızın Tüketim Değerlerini Paylaşın

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
garaj kapalı değil :) gayet acık ve net sadece yanlardan kapalı bir araba boyu.

o zaman sizin memleket sıcak :) çnkü benim arabanın 30 derece sıcaklığa çıkması biraz uzun sürüyor nerden baksanız 1dk sürüyordur hava 5-10 derece arasında olduğunda...
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet çok sürüyor. ben bazen LPG'yi kapatıp benzinde gidiyorum kısa yol gideceksem. çünkü çalıştır LPG'ye geçmesini bekle bazen zaman olarak çok uzuyor.

aracı çalıştırıp çok beklemeden yola çıkabilirsiniz eğer yolda gerekli sıcaklığa gelirse lpgye geçer eğer gelmezse sıcaklığa geçemz benzinle gitmiş olursunuz... ama olurda lpgye geçerse tasarrufa başlamış olursunuz siz niye lpgyi kapatıyorsunuz tam olarak anlayamadım?? :confused::confused:
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracı çalıştırıp çok beklemeden yola çıkabilirsiniz eğer yolda gerekli sıcaklığa gelirse lpgye geçer eğer gelmezse sıcaklığa geçemz benzinle gitmiş olursunuz... ama olurda lpgye geçerse tasarrufa başlamış olursunuz siz niye lpgyi kapatıyorsunuz tam olarak anlayamadım?? :confused::confused:

onu bende anlamadım da, sizin arabanın 1 dakika da nasıl 5-10 derece sıcaklık ta lpg ye gectiğini hiç anlamadım. benim garajım yerin altında ve yaz kış 10-25 derece aralığında oynar sıcaklığı, yani kış ortalamasının 10 derece uzerınde, yaz ortalamasnın 10 derece altında oynar. ama 30 veya 35 dereceye ayarlı olmasına ragmen lpg ye gecmesı tam 2 dakıka suruyor sabah , gunun ılk çalıştırmasında.
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
onu bende anlamadım da, sizin arabanın 1 dakika da nasıl 5-10 derece sıcaklık ta lpg ye gectiğini hiç anlamadım. benim garajım yerin altında ve yaz kış 10-25 derece aralığında oynar sıcaklığı, yani kış ortalamasının 10 derece uzerınde, yaz ortalamasnın 10 derece altında oynar. ama 30 veya 35 dereceye ayarlı olmasına ragmen lpg ye gecmesı tam 2 dakıka suruyor sabah , gunun ılk çalıştırmasında.

benimki 30 dereceye ayarlı... hava 10-12 derece iken ölçtüm 64-75 sn civarında lpgye geçiyor... ama işin ilginci mesela 20derece iken ölçtüm gene 45sn civarında sürdü lpg geçmesi.... 5 derecede hiç ölçmedim ama havalar soğusun biraz onu da ölçeceğim... ama sizinkinin 20-25 dereceden 30-35 dereceye 2 dakikada egçmesi biraz uzun... size bir tuyo vereyim mesela araç lpgye geçmeden kalorifer soğuk konumda olsun bölece içerdeki kalorifere su dolanmamış olur daha çabuk ısınır su...
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benimki 30 dereceye ayarlı... hava 10-12 derece iken ölçtüm 64-75 sn civarında lpgye geçiyor... ama işin ilginci mesela 20derece iken ölçtüm gene 45sn civarında sürdü lpg geçmesi.... 5 derecede hiç ölçmedim ama havalar soğusun biraz onu da ölçeceğim... ama sizinkinin 20-25 dereceden 30-35 dereceye 2 dakikada egçmesi biraz uzun... size bir tuyo vereyim mesela araç lpgye geçmeden kalorifer soğuk konumda olsun bölece içerdeki kalorifere su dolanmamış olur daha çabuk ısınır su...

kalorifer soguk konumda ufluyor mu olması gerekıyor anlayamadım. sıcak konumda olsa ısınması gerekmezmı. hadi onu da gectım araç ısıtmaya calısırken daha çok motora yuk bındırıp aynı yakıt sarfıyatı yapılmaz mı beklemek ile?

"daha çabuk ama daha fazla anlık tüketim = daha yavas ama daha az anlık tüketim"
mantığı kurdum.
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kalorifer soguk konumda ufluyor mu olması gerekıyor anlayamadım. sıcak konumda olsa ısınması gerekmezmı. hadi onu da gectım araç ısıtmaya calısırken daha çok motora yuk bındırıp aynı yakıt sarfıyatı yapılmaz mı beklemek ile?

"daha çabuk ama daha fazla anlık tüketim = daha yavas ama daha az anlık tüketim"
mantığı kurdum.

kaloriferin üfleyip üflememesi farketmez... kaloriferi soğukveya sıcak konuma getirdiğinizde kalorifer musluğu ona göre hareket eder... siz konumu sıcakta bırakırsanız daha yeni ısınan su kaloriferide ısıtmaya çalışır oradaki su da devirdaime dahil olur... ama eğer soğukta durursa kaloriferin içindeki su devirdaime dahil olmaz ve arabanız daha az bir suyu ısıtır bu da suyun daha hızlı ısınmasına neden olur...
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kaloriferin üfleyip üflememesi farketmez... kaloriferi soğukveya sıcak konuma getirdiğinizde kalorifer musluğu ona göre hareket eder... siz konumu sıcakta bırakırsanız daha yeni ısınan su kaloriferide ısıtmaya çalışır oradaki su da devirdaime dahil olur... ama eğer soğukta durursa kaloriferin içindeki su devirdaime dahil olmaz ve arabanız daha az bir suyu ısıtır bu da suyun daha hızlı ısınmasına neden olur...

evet gayet mantıklı geldi ama bu aksam ıtıbarıyle nazar mı deydi bilmiyorum aracım gaz a geçmiyor. prins marka kit takılı. benzınde çalışırken turuncu bir ışık yanıyor. gaza otomatik geçince gaz gostergeleri olan yeşil ışıklar yanında turuncu ışık sönüyor ve araç gazda çalışıyor. bugun araba gaza geçerken yeşil ışıklar yandı fakat turuncu ışık sönmedi. lpg enjektorlerıne gıren elektrik soketlerini söktüm tamamını araç hala çalışıyordu. demekki benzinde kalıyor araba. motor bloğundan da lpg tankından da valflerden tık tık dıye ses gelıyor lpg aktif olunca fakat araba benzınde kalıyor. acaba denenmesi gereken bir cozum yolu varmı. akü kutup başlarını söksem çare olurmu?
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet gayet mantıklı geldi ama bu aksam ıtıbarıyle nazar mı deydi bilmiyorum aracım gaz a geçmiyor. prins marka kit takılı. benzınde çalışırken turuncu bir ışık yanıyor. gaza otomatik geçince gaz gostergeleri olan yeşil ışıklar yanında turuncu ışık sönüyor ve araç gazda çalışıyor. bugun araba gaza geçerken yeşil ışıklar yandı fakat turuncu ışık sönmedi. lpg enjektorlerıne gıren elektrik soketlerini söktüm tamamını araç hala çalışıyordu. demekki benzinde kalıyor araba. motor bloğundan da lpg tankından da valflerden tık tık dıye ses gelıyor lpg aktif olunca fakat araba benzınde kalıyor. acaba denenmesi gereken bir cozum yolu varmı. akü kutup başlarını söksem çare olurmu?

bazen lpg kitleri bazı arızaları lpg beynine alıp lpgye geçişi önlüyor... o zaman hatanın beyinden silinmesi gerekiyor... lpg beyinleride benzin gibi aküyü sökünce sıfırlanmazlar içlerinde ufak bir pil vardır bölelikle akünün sökülmesinden etkilenmezler... zaten iyiki böleler yoksa aküyü değiştirdikten veya böle müdahalerlerde yeniden ayar yaptırmak gerekirdi.... bayramda lpg servisi kapalı değilse götürün, kapalıysa genede deneyebilrsinzi akü başını sökmeyi... birde gaz kesici dedikleri bir yer var... oradaki soketlerden biri çıkınca lpgye geçmiyor... benimki atiker ben bu sorunla karşılaşabiliyorum bazen sizde bakın belki böle birşey olabilir sizdede... sölediğim aletin fotosu bu linkte var...
http://www.atiker.com.tr/kitdetay.asp?KitStokKodu=K01.000041&AltGrupID=1&AnaGrupID=1&GrupID=200
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yaa can birşey sorayım benim multivalf lpg'ye geçiş esnasında fazlaca tıkırdıyor. hem ses yüksek hemde araç hareket ediyorsa tıkırtı uzun sürüyor. multivalf sorunsuz çalısıyor bu arada eminim...
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yaa can birşey sorayım benim multivalf lpg'ye geçiş esnasında fazlaca tıkırdıyor. hem ses yüksek hemde araç hareket ediyorsa tıkırtı uzun sürüyor. multivalf sorunsuz çalısıyor bu arada eminim...

mutlivalf dedğini sanırım enjektörler değil mi?ne marka sistem kullanıyorsunuz? atiker tarzı enjektör kullananlarda(aslında enjektör değil valf atikerin kullandıkları) sesin çok daha az olması gerekir... onun bağlandığı yeri kontrol edin isterseniz genelde koyulduğu yere sapa sola çarptığı veya bir yere değdiği için ses yapar bu tarz enjektörler çünkü normalde çok sessizdirler...
 
Üst