astra g coupe 2.2 hava alınması

oğulcann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkese iyi akşamlar. aracımın şarj dinamosunda problem vardı yapılırken su hortumu sökülünce suyun birazı boşaldı. yapıldıktan sonra su ekledik üzerine fakat hararet göstergesi en fazla 90 ı görmüşken 93 94 ün altına inmez oldu. kime sorduysam bunlar hava yapmaz dedi. bi bilgisi olan var mı ? eğer hava yapmazsa neden hararet yüksek. ve suyun kapağını açtığımda ne kadar yavas olursa olsun direk taşma oluyor hemde bıraksam komple su boşalıyor ve içinden hava sesi geliyor ve su köpük gibi. bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
herkese iyi akşamlar. aracımın şarj dinamosunda problem vardı yapılırken su hortumu sökülünce suyun birazı boşaldı. yapıldıktan sonra su ekledik üzerine fakat hararet göstergesi en fazla 90 ı görmüşken 93 94 ün altına inmez oldu. kime sorduysam bunlar hava yapmaz dedi. bi bilgisi olan var mı ? eğer hava yapmazsa neden hararet yüksek. ve suyun kapağını açtığımda ne kadar yavas olursa olsun direk taşma oluyor hemde bıraksam komple su boşalıyor ve içinden hava sesi geliyor ve su köpük gibi. bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim

Saf su mu eklediniz musluk suyu mu eklediniz? Aracınızdaki soğutma sıvısı %50 antifiriz %50 saf su olmalı. Bu oran bozulmuşsa sıcaklığın yükselmesi normaldir.

Motor sıcakken kapağı açarsanız taşar, eğer basınçtan dolayı kapak atarsa ki atmadığı için şanslıymışsınız, kendinizi yakabilirsiniz. Kapak sadece motor soğukken açılmalıdır.

Durduk yere hava yapmaz doğru, ama sadece antifiriz değişimi yapılırken hava yapar o yüzden de havalandırma en sıcak konuma getirilerek fan da en hızlı kademede çalıştırılarak genleşme tankı kontrol edilir ki sıvı devir daim yaparak havayı boşaltsın. Hava çıktıkça tanktaki sıvı miktarı azalır.

Dediğim gibi saf su + antifiriz oranı bozulduğu için sıcaklık yükselebilir. Az su konduğu için sıcaklık yükselebilir, bu iki ihtimalden yükselir.
 

oğulcann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle açıklamanız için teşekkür ederim. evet dinamo 3 4 kere söküldüğü için sürekli su eklendi bu oran kesinlikle bozulmuştur. sıcakken açmamın sebebi hava varsa atsın istedim. şuan araba calısırken lıkır lıkır bi ses geliyo bende bunu hava var onun sesi sanırım
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
öncelikle açıklamanız için teşekkür ederim. evet dinamo 3 4 kere söküldüğü için sürekli su eklendi bu oran kesinlikle bozulmuştur. sıcakken açmamın sebebi hava varsa atsın istedim. şuan araba calısırken lıkır lıkır bi ses geliyo bende bunu hava var onun sesi sanırım

Kapağı sıcakken açarsanız kaynamaya başlar ve soğutma sıvısı taşar. Sıvıyı aracı falan boş verin kapat basınçtan dolayı atıp sizi de yakabilir. Siz şöyle yapın, aracı çalıştırın havalandırmayı da en sıcak konuma getirip fanı en hızlı kademeye getirdikten sonra bir gözünüz sıcaklıkta olacak şekilde 5-6km tur atın. Kaputu açın ve genleşme kabındaki suyun seviyesine bakın, muhtemelen çizginin altında kalarak epey azalmış olacaktır. Azaldı ise saf su eklemek üzere motoru stop ettirip evinize gidin yada 1 saat oyalanın ki motor, sıvıyı kaynatmayacak kadar soğumuş olsun. Daha sonra kaputu tekrar açıp eksilmiş suyu rahat rahat ekleyebilirsiniz. 3-4 derecelik bir sıcaklık artışı çok önemsenmez fakat neden 3-4 derece sıcaklık artar bunun sebebini bulmak önemli. Daha önceden başıma gelmişti yaklaşık olarak 500ml lik bir saf su eksiğiniz olabilir.

Sıvıda herhangi bir azalma yoksa ufak bir masrafınız daha olacak. Radyatörden bütün sıvıyı boşaltıp %50 antifiriz %50 saf su olacak şekilde yeni bir soğutma sıvısı hazırlayıp koyulması gerekiyor, hem erkenden kışa da hazırlık yapılmış olur.
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
"bunlar hava yapmaz" denilmesinin sebebi soğutma suyu deposunun üstündeki sarı kapağın altında ventil var,basınç yüksek ve kapak kapalı olduğunda oradan havayı atar ve çat gibi ses çıkar kaputun altından bu işlem olduğunda geçmişte bu başıma geldi.Kapak ventili arızalı veya işe yaramayan bir yan sanayi kapak varsa o zaman ne olur bilemem fakat herhalde en zayıf yerinden patlatır.Üstteki mesajlarda bahsedildiği gibi yaz kış %50 su ve %50 antifiriz karışımı bu genel tavsiye olup bende bu şekilde oranlıyorum kendi aracımda,bölgeye göre oran farklı olabilir,eski antifiriz mavi ise yeniyide mavi renkli,pembe ise pembe renkli antifiriz kullanılır ve işin doğrusu üstte bahsedildiği gibi kaloriferi sıcağa alıp,fanları açıp ve motor devrini yükseltip devirdaimi devreye sokturmak gerekiyor,devirdaim yapıldığında blop vs şeklinde su tankının dışına hava ve su karışımı çıkar açık olan kapak yerinden sonra motor durdurulup,eksik suyu olması gerek işarete kadar ekleyip kapak kapatılır ve birkaç gün takip etmek şartı ile işlem tamamlanmış olur.Yeni değişen soğutma sıvısı motoru çalışma sıcaklığına daha çabuk çıkartır buda daha sağlıklı motor demek,el kitabı soğutma sıvısı ve fren hidroliği için 2 yıl değişim periyodu koymuş ticari olmayan araçlar için.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
"bunlar hava yapmaz" denilmesinin sebebi soğutma suyu deposunun üstündeki sarı kapağın altında ventil var,basınç yüksek ve kapak kapalı olduğunda oradan havayı atar ve çat gibi ses çıkar kaputun altından bu işlem olduğunda geçmişte bu başıma geldi.Kapak ventili arızalı veya işe yaramayan bir yan sanayi kapak varsa o zaman ne olur bilemem fakat herhalde en zayıf yerinden patlatır.Üstteki mesajlarda bahsedildiği gibi yaz kış %50 su ve %50 antifiriz karışımı bu genel tavsiye olup bende bu şekilde oranlıyorum kendi aracımda,bölgeye göre oran farklı olabilir,eski antifiriz mavi ise yeniyide mavi renkli,pembe ise pembe renkli antifiriz kullanılır ve işin doğrusu üstte bahsedildiği gibi kaloriferi sıcağa alıp,fanları açıp ve motor devrini yükseltip devirdaimi devreye sokturmak gerekiyor,devirdaim yapıldığında blop vs şeklinde su tankının dışına hava ve su karışımı çıkar açık olan kapak yerinden sonra motor durdurulup,eksik suyu olması gerek işarete kadar ekleyip kapak kapatılır ve birkaç gün takip etmek şartı ile işlem tamamlanmış olur.Yeni değişen soğutma sıvısı motoru çalışma sıcaklığına daha çabuk çıkartır buda daha sağlıklı motor demek,el kitabı soğutma sıvısı ve fren hidroliği için 2 yıl değişim periyodu koymuş ticari olmayan araçlar için.

hava alınma esnasında motor çalışıyorken ve kalorifer sıcak konumda son ayarda üflerken kapak kapatılmalı ve araç çalışmıyorken soğumadan açılmamalı yoksa hava yapar tekrar.
 

oğulcann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
teşekkür ederim cevaplarınız için bugun komple boşaltılıp dolduruldu sorunum çözüldü herkese teşekkürler
 
Üst