Astra h 1.3 ctdi tekleme ve turbo sorunu

kuzeyliyim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arakadaşlar. Sitenize yeni üye oldum. 2006 model astra h 1.3 dizel aracım var. Aracımda düşük devirlerde yada hızlarda bi tekleme var. Vuruntu halinde oluyor. Hatta belli belirsiz hareketsiz halde gaza bastığımda da oluyor. Birde turbo çok geç devreye giriyor nerdeyse 3200 devirlerde devreye giriyor. 2 viteste aracın kendini toplayıp hızlanması neredeyse 30 saniye civarı sürüyor üstelik düz yolda. 1. Vitesde bazen yokuşları çekmeyecek seviyeye geliyor. Egr ve map sensörü yeni değişti. Orjinal egr taktırdım. Birde volant bozuk epeyce bozuk. Aracın sorunu ne olabilir ?Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Merhaba arakadaşlar. Sitenize yeni üye oldum. 2006 model astra h 1.3 dizel aracım var. Aracımda düşük devirlerde yada hızlarda bi tekleme var. Vuruntu halinde oluyor. Hatta belli belirsiz hareketsiz halde gaza bastığımda da oluyor. Birde turbo çok geç devreye giriyor nerdeyse 3200 devirlerde devreye giriyor. 2 viteste aracın kendini toplayıp hızlanması neredeyse 30 saniye civarı sürüyor üstelik düz yolda. 1. Vitesde bazen yokuşları çekmeyecek seviyeye geliyor. Egr ve map sensörü yeni değişti. Orjinal egr taktırdım. Birde volant bozuk epeyce bozuk. Aracın sorunu ne olabilir ?Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Merhaba, bildiğim kadarıyla aynı motora sahibiz benimki corsa d z13dth 6 vites dizel, ustası denk gelince daha iyi bir yanıt verecektir.

Ben aklıma gelenleri yazayım size: maf sensoru temizliği (hava filterisinden hemen sonradır yeri) ve hava geçtiği her yerin kontrolu. (hava girişi çekiş için önemlidir bilirsiniz)

Enjektorlor temizletilebilir (bosch servislerde 250 - 300 civarı fiyatı vardı en son). Vuruntulu denince aklıma enjektörler geliyor. Mazot pompası da kontrol edilebilir, bunu yazmışken aldığınız yakıt da çok önemli. (benimkilerin geçen mayıs 130binde komple memeleri değişti 1000 TL tuttu)

Turbo 3200 d/d demişssiniz baya üst bir devir, turbonun ve hortumlarının komple kontrolu.

Bir diğer nokta; volan güç kaybına sebep oluyormuş. benimki de gidici, ses yapıyor, motorun sallantılı çalışmasına sebep oluyor ancak vuruntu ve herhangi bir çekiş kaybım yok. (benimki 132binde ses yapmaya başladı şu an 138bin de) (volan+debriyaj+bilya komple değiştirilmesi tavsiye ediliyor, parçalar toplamda 1150 den başlayıp yukarıya doğru gidiyor, işçilik de 300 den aşağı olmaz tahminimce)

Bu forumdan edindiğim bilgiler ve yaşadıklarımdan derledim :) Bence en güzeli güvendiğiniz bir ustaya gösterin, inşallah en maliyetsiz şekilde halledersiniz.
 

kuzeyliyim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba, bildiğim kadarıyla aynı motora sahibiz benimki corsa d z13dth 6 vites dizel, ustası denk gelince daha iyi bir yanıt verecektir.

Ben aklıma gelenleri yazayım size: maf sensoru temizliği (hava filterisinden hemen sonradır yeri) ve hava geçtiği her yerin kontrolu. (hava girişi çekiş için önemlidir bilirsiniz)

Enjektorlor temizletilebilir (bosch servislerde 250 - 300 civarı fiyatı vardı en son). Vuruntulu denince aklıma enjektörler geliyor. Mazot pompası da kontrol edilebilir, bunu yazmışken aldığınız yakıt da çok önemli. (benimkilerin geçen mayıs 130binde komple memeleri değişti 1000 TL tuttu)

Turbo 3200 d/d demişssiniz baya üst bir devir, turbonun ve hortumlarının komple kontrolu.

Bir diğer nokta; volan güç kaybına sebep oluyormuş. benimki de gidici, ses yapıyor, motorun sallantılı çalışmasına sebep oluyor ancak vuruntu ve herhangi bir çekiş kaybım yok. (benimki 132binde ses yapmaya başladı şu an 138bin de) (volan+debriyaj+bilya komple değiştirilmesi tavsiye ediliyor, parçalar toplamda 1150 den başlayıp yukarıya doğru gidiyor, işçilik de 300 den aşağı olmaz tahminimce)

Bu forumdan edindiğim bilgiler ve yaşadıklarımdan derledim :) Bence en güzeli güvendiğiniz bir ustaya gösterin, inşallah en maliyetsiz şekilde halledersiniz.


Çok teşekkür ederim ancak söylediklerinizin hepsini yaptık. Volan olmadığı kesinleşti, enjektörlere ve pompaya bakıldı, hava debi metresi, map sensörü, valflere bakıldı, turbo hortumlarına bakıldı ancak hala çözüm bulamadık. İşin ilginç yanı map sensörünün fişini çıkartınca araç daha çok rahatlıyor ve tekleme kalmıyor. Map sensörüde yeniydi ancak biz onun bozulduğuna kanaat getirip bi yenisini daha aldık ama sorun devam etti ve ediyor bilmiyorum bakalım ne çıkacak sıkıntısı tekrar teşekkürler.
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkür ederim ancak söylediklerinizin hepsini yaptık. Volan olmadığı kesinleşti, enjektörlere ve pompaya bakıldı, hava debi metresi, map sensörü, valflere bakıldı, turbo hortumlarına bakıldı ancak hala çözüm bulamadık. İşin ilginç yanı map sensörünün fişini çıkartınca araç daha çok rahatlıyor ve tekleme kalmıyor. Map sensörüde yeniydi ancak biz onun bozulduğuna kanaat getirip bi yenisini daha aldık ama sorun devam etti ve ediyor bilmiyorum bakalım ne çıkacak sıkıntısı tekrar teşekkürler.[/QUOT

Rica ederim, zor konu :confused: bir de manifold un incelenmesi de faydalı olabilir belki, manifoldu temizlettirip memnun kalanlar da var, kolay gelsin.
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Emme manifolduna iyice bakın biryerlerden hava almasın ayrıca map sensörünün kablo tesisatını kontrol ettirin.birde turbonun selenoid valfi aklıma geliyor.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
rail müşürüne bakıldı mı
 

kuzeyliyim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar araçla uğraşmaktan bakamadım sorun çözülünce yazacağım buraya. Hala bi çözüm bulamadık herkese teşekkürler
 

kuzeyliyim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Bugün aracı teslim aldım. Turbo işlem gördü içi tamamiyle kurum bağlamıştı. Araçtaki sorunlar büyük ölçüde giderlildi ancak hala istediğim seviyede değil. Ustamda bunu kabul ediyor. Turbo artık normal zamanında devreye giriyor. Performansı artırmak için egr iptali yapıldı. Yinede araç alçak devirlerde cansız birde devir göstergesi rolantide sürekli dalgalanıyor çözüm bulamadık. Ustam motorda kurum olabileceğini ve silindir kapağının taşlanması gerekebileceğini söyledi ancak ben biraz bekleme kararı aldım. Tüm bu süre içinde araçta turbo, enjektörler, pompa, map sensörü, hava debimetresi, egr, rail müşürü, emme manifoldu, egzoz manifolduna bakıldı. Biraz kullanalım olmadı silindir kapağını taşlatacağız artık ustam kurumdan başka bişey kalmadı diyor. Bir sorum olacak carbon clean işe yarar mı acaba benim araçta araç 150 binde birde devir dalgalanması neden olur arkadaşlar bir yol gösterirseniz sevinirm. Birde tüm saydığım ücretler için 400 tl gibi bir para ödedim. Hepinize teşekkürler.
 

kuzeyliyim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ARKADAŞLAR FİKİRLERİNİZE İHTİYACIM VAR!!!

Önceki mesajlarımda araçta oluşan sorunları ve düzeltmek içşn yaptırdığım işlemleri yazmıştım. Ancak hala aracım düzelmedi. Şimdi sorunlar pek değişmesede ben tekrar yazmak istiyorum.
1-Araç düşük devirlerde çok cansız resmen turbonun zoruyla gidiyor.
2- Genel itibariyle çekişte düşüklük var örneğin 2 vitesle yokuş çıkarkan 4500 devirlerde vitesi 3 e attığım zaman asla toparlamıyor
3- 1500-2000 devir aralığında araç gaz yemekte zorlanıyor sanki o arada bir tekleme mevcut. Araç hareket halindeyken de o arada bir tekleme hissediyorum. Özellikle 1. Vitesten 2 ye geçtiğim zamanlarda daha fazla hissediliyor ayrıca 1. Viteste de yapıyor bunu. Belki diğerlerinde de yapıyor ama aracı bu haliyle yüksek vites ve düşğk devirde kullanmam imkansız.

Arkadaşlar pek çok ustaya götürdüm. Şimdi öne çıkan 2 seçenek var

1- Motor kurumlanması
2- Volant

Tecrübelerinizi paylaşın. Kafayı yiycem.

Yapılan işlemler ise şunlar;
Enjektör temizliği, egr iptali, turbo hortumları ve turbo işlemi, map sensörü, hava debimetresi, selonoid valfi.
 
Üst