Astra Lastik Basıncı

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhaba;

benim araçta da tüm lastiklerin havası 32 idi ve sanki 150 ile giderken direksiyonu kuş gibi oynatabiliyordum. Geçen hafta servise yolum düştü bir balans ayarı yaptırdım sonra usta senin lastiklerin havası fazla ben hepsini 30 yaptım.. Normali bu dedi. Dediği gibi şimdi direksiyonun yüksek hızlarda yola daha sertleştiğini ve çevirmenin zorlaştığını hissediyorum ama bu seferde park halindeki manevralarda tek elle yaptığım çevirme hareketlerini iki elle yapmaya başladım.. Süper bir ağırlaşma yok ama bu ağırlaşmanın nedeni gerçekten lastik havaları olabilir mi?
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhaba;

benim araçta da tüm lastiklerin havası 32 idi ve sanki 150 ile giderken direksiyonu kuş gibi oynatabiliyordum. Geçen hafta servise yolum düştü bir balans ayarı yaptırdım sonra usta senin lastiklerin havası fazla ben hepsini 30 yaptım.. Normali bu dedi. Dediği gibi şimdi direksiyonun yüksek hızlarda yola daha sertleştiğini ve çevirmenin zorlaştığını hissediyorum ama bu seferde park halindeki manevralarda tek elle yaptığım çevirme hareketlerini iki elle yapmaya başladım.. Süper bir ağırlaşma yok ama bu ağırlaşmanın nedeni gerçekten lastik havaları olabilir mi?

Bunun enkolay yöntemi lastiklere tekrar 32 hava basmak= sonuç.;)
 

EpiNeFRiN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
156
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
ben 32 kullanıyorum memnunum. 30 olunca sanki tekerler inikmiş hissi veriyo :)
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
önler 30 arkalar 28 iyidir. Lastikçilerin lastik ebadına bakarak ifade ettikleri havalar bence doğru değil çünkü önemli olan otomobilin ağırlığı karşısında lastiğin yere taban olarak düz basıp basmamasıdır. Örneğin Astra Vectra dan hafif olduğuna göre astra ya vectradan daha az hava basılmalıdır aynı zamanda ön ve arkalara aynı havayı basmakta bence doğru değil çünkü otomobilin önü ağırdır öndeki lastik aynı hava basıncında ezilirken arkadaki lastiğe aynı oranda yük binmez bu da eşit bir konfor için arkalara önden daha az basmak gerekir anlamına gelir.
Astra için doğru havalar önler 30 veya 31 arkalar 27 veya 28 olmalıdır.
Vectra için 32 ve 30 olmalıdır.
34 gibi havalar bana kalırsa konforu olumsuz yönde etkilemekteler.
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
önler 30 arkalar 28 iyidir. Lastikçilerin lastik ebadına bakarak ifade ettikleri havalar bence doğru değil çünkü önemli olan otomobilin ağırlığı karşısında lastiğin yere taban olarak düz basıp basmamasıdır. Örneğin Astra Vectra dan hafif olduğuna göre astra ya vectradan daha az hava basılmalıdır aynı zamanda ön ve arkalara aynı havayı basmakta bence doğru değil çünkü otomobilin önü ağırdır öndeki lastik aynı hava basıncında ezilirken arkadaki lastiğe aynı oranda yük binmez bu da eşit bir konfor için arkalara önden daha az basmak gerekir anlamına gelir.
Astra için doğru havalar önler 30 veya 31 arkalar 27 veya 28 olmalıdır.
Vectra için 32 ve 30 olmalıdır.
34 gibi havalar bana kalırsa konforu olumsuz yönde etkilemekteler.
dediklerine katilmiyorum... aracin dengesinin sadece dedigin faktorlere bagli olmadigini ve de araclarin teker olculerinin kendi kasalarina uygun olarak secildigini bunun sonucunda da bu degerlerin saptandigini biliyorsun( durgun halde ve bos iken tamam da aracin bagaji ve de yolcularin agirligini da hesaba katmak lazim degil mi ) ayrica arac uzerinde olcum yapildigi icin o bahsettigin tum agirliklar zaten teker uzerine binerek mevcut basinc degerini olusuturuyor... ne demek bu? aracin on kismi zaten on tekerlere fazla agirlik bindirerek birim miktardaki havanin basincini olusturmaya katkida bulunuyor ve lastigin icindeki basinc olusturan havanin hacmi degisiyor ama sibopa yansiyan deger degismiyor ve 30psi olarak kaliyor. sonuk bir balonun uzerine oturursan ve hacmini kucultirsen o da hava kacirir ya da cok sisirilmis bir balonu hic ellemesen de hava kacirir illa ki agirlik binmesi lazim degildir cun ki icindeki gazin mevcut balonun hacmindeki basinci zaten siboptan kacisa yeterli olmaktadir.
 
Son düzenleme:

yalçın yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
94
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benzin kapağının içinde yazıyor ordaki değeri 14.5 ile çarpıyorsun ve ona göre hava basıyorsun ama tabiki taşıdığın yüke görede bu değerler değişiklik gösteriyor ama fazla yolcu taşımıyorsan ön için 32 arkalar için 30 fena değerler değil.yolcu sayısı artarsa arkaların havasını artırabilirsin.
 

dc6189

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2007
Mesajlar
63
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
ben 32 kullanıyorum memnunum. 30 olunca sanki tekerler inikmiş hissi veriyo :)

bende de astra h var 1.3 cdti.... 32 basıyorum her lastige.. 30 inikmiş gbi geliyo guven vermiyo bana ayrıca sanki yol tutuşu da etkileniyo sanki 30 basınca.. 32 de daha saglam gibi geliyo bana...
 

nirvana1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Bended 2011 astra classic hb var, bunlara lastik basıç göstergesi takılabilirmi bilgisi olan varmı?? arkadaşlar birde hazır konu açılmışken sormak istiyorum;geçen gün sağ ön lastiğin havası inmiş,lastikçiye gittim vida girmiş çıkarttı oraya fitil koydu,sonrada 32 br hava bastı 32 iidir dedi,ama benim sorum şu astranın direksiyonu çok sert geliyor bana sizdede böylemi? yoksa lastiklerim 205 bundanda kaynaklanabilirmi??
 
Üst