bir garip akü hikayesi

geographer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
341
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iyi akşamlar ve iyi forumlar;

2004 trafiğe çıkışlı 2005 model astra g aracıma 2010 ekim ayında bir akü aldım. birkaç hafta önce akünün zayıfladığını marşa basmadan iç aydınlatmadan farlardan ve en sonunda marşa basarken nazlanmasından anladım.oto elektrikçisine gittim aracında kaçak vs sorun yokşarj dinamosu saat gibi çalışıyor dedi. akü sıkıntılı yolda bile kalabilirsin dedi. bende akü garantide olduğundan bayi ye gittim durumu anlattım hemen aküyü bırakın servise göderelim dediler.başka bir araçtan aküyü kendi aracıma taktım.aküyü bayiye cumartesi günü bıraktım.
bugün beni cepten aradılar akünün servisinden elemanlar bayileri dolaşıyorlarmış benim akünün gerekli incelemesinin yapıldığını ve akünün sağlam olduğunu söylediler ancak aracınızda bir kaçak kontrolü yapmak isteyoruz sizce sakıncası var mı dediler bende hay hay memnun olurum dedim. nihayet ölçü aletiyle ölçüm yaptıklarında ;

araç stop vaziyetinde kontak anahtarı çıkarılmış kapılar kilitli değil ölçülen akım 0,01 A(sanırım bu 1 mili amper )
araç stop vaziyetinde kapılar kilitli ölçülen akım 0.10 A (bu da sanırım 100 miliamper)

adamların dediği şu: beyefendi aracınızda bir kaçak var ve bu da kilit sistemiyle alakalı. en kısa anda detaylı tespit yaptırıp tamir ettirmeniz.

ben daha sonra 1-2 oto elektrikçisine daha gittim ama tatmin edici bir sonuç alamadım.
fikir ve tecrübelerinize ihtiyacım var.ne yapmalı nasıl bir yol izlemeliyim.

araçta umandadan kilitleyince camları kapatan bir sistem var ama orjinal midir sonradan mıdır bilmiyorum ben aldığımda vardı. ben herhangibir ekleme yapmadım elektrik donanımı olarak.akümde 12 V 55 A

uzun oldu arkadaşlar ama yardımlarınız bekliyorum şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
orjinal değil sonradan yapılan sistem ve kesinlikle ondan
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
şöför tarafının kapısının iç kısmında bir tertibat var onu söktürün
 

geographer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
341
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şoför tarafının kapısının iç döşemesi mi sökülecek? kendim söksem cam modülünü devre dışı bırakabilir miyim?

3 gündür pekçok oto elektrikçi dolaştım," bagaj lambası, torpido lambası yok iç lambası, kapı fitillerinin içi derken" alakasız yerleri söyleyip duruyorlar
bende arıza kapılar kilitlenince ortaya çıkıyor dediklerinizle alaksı yok deyip kurcalatmadan ayrılıyorum ordan.

defalarca kontrol ettiğim yerleri tekrar tekrar kaçak vardır diye söylenip duruyorlar. sıkıntının nerede olduğunu söylüyorum dinleyen yok.

kendim sökebilirsem hiç olmazsa içim rahat edecek.
 

murat123456789

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
150
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim pek bilgim yok ancak şöyle bir şey var . siz aracı sık sık kullanıyorsanız 0,10 amperlik kaçak çokta önemsenecek bir kaçak değildir. sonuçta araba 1 hafta hiç binilmeden duruyorsa o zaman sıkıntı çıkartır bence . yoksa günlük binilen araçta bu kadarlık kaçak pek etkilemez diye düşünüyorum . belki yanlış düşünüyor olabilirim ama şarj dinamonuza bir kez daha baktırın derim .
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
araçta sonradan takılan alarm varmı ? sorun alarm'danda kaynaklı olabilir ve cam kaldırma modülündende...
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
benim pek bilgim yok ancak şöyle bir şey var . siz aracı sık sık kullanıyorsanız 0,10 amperlik kaçak çokta önemsenecek bir kaçak değildir. sonuçta araba 1 hafta hiç binilmeden duruyorsa o zaman sıkıntı çıkartır bence . yoksa günlük binilen araçta bu kadarlık kaçak pek etkilemez diye düşünüyorum . belki yanlış düşünüyor olabilirim ama şarj dinamonuza bir kez daha baktırın derim .


0.10 Ma Büyük bir kaçaktır.
Aracın ideal değeri 0.02 Ma dir.

Aracı kullandığınız zamanlar kullanmadığınız zamanlardan daha azdır.
günde 2 saat çalışsa 22 saat aküden yer.
Bunu haftaya aylara vurdugunuzda akü zamanla zayıflar ve biter.
Haftada bir çalıştrmanın pek bi anlamı kalmaz.

murat elinde lambayla kaçak kontrolü yapılmaz.
Eline lambayı alan ustadan uzak dur.
Elinde ölçü aleti tutmayı bilen bi usta bul.

Akünün boşalmaması için sorunu helledene kadar aracı parkettikten sonra işaretlediğim siğortyayı sökebilirsin.

attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • CIMG1859.jpg
    CIMG1859.jpg
    90.1 KB · Görüntüleme: 53

geographer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
341
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bugün itibariyle sorun çözüldü.

şoför kapısını soktük içine baktık herşey orjinal kabolara işlem yapılmamış.
ancak şoför kapısının eşiğinin altında sigorta kutusuna giden kablo yumağı var oraya bir diyot bağlamışlar. onu söktük.
fikirlerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Geçmişolsun.
Camlar yine kalksın istersen forumdaki akım çekmeyen çift kilit ile cam kaldırma devresini yapabilirsin.
 
Üst