C20xe & c20let

dragon

Editör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,695
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Satılık yedek parçalar başlığında uzayıp giden ve aslında benimde ilgimi çeken bir konu var.. Son 10-15 gündür bende C20XE motorumu C20LET'e çevirmek için Forumda bilgi,birikim,deneyimine güvendiğim arkadaşlarımla fikir alışverişi yapıyordum.Buradan devam edelim o zaman ve bilip bilmediğimiz daha neler çıkacak görelim

Konumuz şu; c20xe'yi c20let'e çevirmek.

Parçalar konusunda nelere dikkat edilmelidir
Hangi parçaların değişmesi gereklidir
İşçilik konusunda dikkat edimesi gereken hususlar
Hangi güçlere kadar hangi şanzıman kullanılabilir
Maliyetler nedir vs vs..

Ben başlamak istiyorum;
1990 model c20xe Kadett GSI sahibiyim.Aracım 970kg ve önden çekişli.Benim isteğim standart bir LET motora ve F20 şanzımanla 204 beygirlik güçle sahip olmak.Asla fazlası için extra sıkıntıya girmek istemiyorum.. Şu an için bu projeden vazgeçmiş olsamda ortaya dökülecek bilgiler ve tecrübeler doğrultusunda kararım değişebilir ;)

Buyurun arkadaşlar
 

34NVL80

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
297
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
yaparsan öle bişi haber ver de hırdavatcı açalım o yakınlara :) civata pul somun derken köşe oluruz ;)

sen şarjı bitirme kanka hadi ii geceler sana.
Dostum bi kere nesi farklı arkadaşın dediği gibi anlamadım bu bir 2. si herşeyi aynı olan bi motora sadece turbo ekleyerek ve beyin ile tesisatınıda kullandınmı nesi farklı nesi sorun çıkartıyor anlamadım silindir kapağından kranka siboplarda kapağa kayıtlardan piston kollarına emme manifoltundan bolağa kadar aynı nesi sonradan turbolama oluyor inan anlamadım çok yanlış biliyorsun tek bir problemi yok heee normal olarak çıkan sensör arızaları saymassanki bu hesinde var lamda ve ısı sensörü ;) ayrıca enjektör eksantrik cooler ve silindir kapak contası ile kapak işlemesini yapmadanda 240 hp nin üstüne çıkman zorrrrmax 250...
Bunun yanısıra turbo yağ delikleri bile mevcut blokta dediğim gibi bloklarda aynı ayrıca blokta çift yağlama değili var yani istersen twin turbo yap bununda kitleri var C20xe ve C20leti kırmak ve kolay yıpratmak zor bir iş düzgün yapılmadığı süreceki bende ARP vida dahil yok 550hp kitim geldiği için satıyorum bu kitide GT35R yada GT3076 birtek eksiğim bu kaldı... hangisi karar veremiyorum...

BUDA RESİMLERİM BAK C20LET ten ne farkı var
http://www.hizliupload.com/img/186842n1546034687_30113658_859.jpg
http://www.hizliupload.com/img/521129n1546034687_30113660_1369.jpg
http://www.hizliupload.com/img/293462n1546034687_30113659_1116.jpg
http://www.hizliupload.com/img/87287n1546034687_30132246_3191.jpg
http://www.hizliupload.com/img/151914n1546034687_30113656_344.jpg
http://www.hizliupload.com/img/541575n1546034687_30126948_3813.jpg
 
Son düzenleme:

Kunteper Canavarı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu opel çok çakal yaaaa bütün motorlarda aynı parçaları kullanmış 1.6 gsi la 1.4 te 2 parça dışında baştan aşağıya aynı:D:D:D
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
çok güzel bir proje, full destek sfim.
 

34NVL80

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
297
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bu opel çok çakal yaaaa bütün motorlarda aynı parçaları kullanmış 1.6 gsi la 1.4 te 2 parça dışında baştan aşağıya aynı:D:D:D
bende mesela Z20LET astra coupe turbo silindir kapak contası var yani şöyle düşünelim demekki ecotech ile Dohc kapağın delik su ve yap kanal yerleri bile aynı :) :) :) :)

çok güzel bir proje, full destek sfim.
yani elimizde böyle bir imkan varken neden yapmayalım ben soranlara orjinal diyorum dememem için bi parça gösterim hepsinde GM kabartması var yani GM dışında bi parça kullanılmadı tesisatından beynine kadar c20let calibra ;) aynı motoru calibrada kullanmış turbolu olarak sende calibra parçalarını kullanınca seninkide C20LET ve tamamen fabrika parçaları ile orjinal oluyor bu kadar basit
 
Son düzenleme:

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
standart motorda sağlam bir f20 sorun çıkartmaz
let için kapak taşlanmamış olursa çok iyi olur ( temiz ks700 fena olmaz )
yağ pompası z20let kullanılırsa iyi olur
üst alt tk conta elring
silindir kapak contası let
enjektör, tesisat, ecu, sensörler, cooler, borular
k16

5000 civarı ortalama + sı olur eksisi olmaz sanırım.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
usta sabret kendime bg den kız, sana da c20let kapıp geleceğim 2-3 ay sonra :D
teknikden anlamadığım için anca bu kadar yazabildim :D
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
c20let bloğa z20let conta takılacaksa yanlışım yoksa ;) 2 su kanalı deliğinin yanına bir tane daha açmak gerekiyor 3 taneden 1'i karşılamıyor.
 

34NVL80

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
297
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
standart motorda sağlam bir f20 sorun çıkartmaz
let için kapak taşlanmamış olursa çok iyi olur ( temiz ks700 fena olmaz )
yağ pompası z20let kullanılırsa iyi olur
üst alt tk conta elring
silindir kapak contası let
enjektör, tesisat, ecu, sensörler, cooler, borular
k16

5000 civarı ortalama + sı olur eksisi olmaz sanırım.


5000 civarı ortalama + sı olur eksisi olmaz sanırım.

Aynen söyledğin gibi bendede pompa z20let ama kapak portpolish ve ufak bi taşlama operasyonu geçirmesi lazım 300 lerin üzerine çıkacaksan eğer 8.5:1 ise gerekir...
usta sabret kendime bg den kız, sana da c20let kapıp geleceğim 2-3 ay sonra :D
teknikden anlamadığım için anca bu kadar yazabildim :D
Cengiz abim senin insanlığın yeter ;)
 
Üst