Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Kanka rolantı valfi değil onu defalarca değiştirdik. Gaz potansyometresi değişti oda değilmiş varmı fikrini zorlamak isteyen bu arada manifolda bakacas die bidon bidon su döktük bulamadık bi değişiklik.
valla şef ben şuna inandım terzi kendi söküğünü dikemiyo benim bi arkadaşda c20xe var arabanın sıkıntısını çözemedik .benim fikrim eğer her yeri kontrol ettiyseniz birde beyini deneyin.biyerlerden denemek için ödünç yada hurdadan alabilirseniz birde ona bakın derim.çünki geriye başka seçenek kalmamış gibi
Akışmetreden kelebeğe kadar hortumlar , kelebek contaları , sfi kutusu ,relanti ayarlayıcı , manifolt ve tps .Bunları zaten denemişsiniz ama tekrar kontrol etmekte fayda var.
Geriye kalanlar:
-gaz teli ayarı ve kelebek relanti pozisyonunun mekanik ayarı
-Tps nin relanti konumundaki ayarı
-Kelebeğe giren 2 tane ince kritik vakum hortumları ( genelde görüntüde zor anlaşılır)
relanti ayarlayıcıyı dışarıda voltaj vererek te deneyebilirsiniz.Ayrıca relanti ayarlayıcı nın soketinin beyine kadar olan kabloları iletim açısından ölçülmeli.Ayrıca voltmetre ile voltaj kontrolüde yapılırsa iyi olur.
Bunların dışında daha zayıf ihtimal ama :
akışmetre (hava ısı sensörün ayrı ise air temp sensor) kontrolü
ve birde ısı sensörü.
Tech 1 ile akışmetredeki hava kütlesi değeri normalmi.Yanlış hatırlamıyorsam relantide 17 civarı idi.(rakamdan emin değilim teyitlemeni tavsiye ederim).
he birde fren booster.Westinghouse yani.Gerçi ondaki sıkıntı daha çok dalgalanma şeklinde belli eder ama bellide olmaz.Frenlerde anormal bir durum varmı?
1- tam tamına 3ü 0 olmak üzere 1 adet çıkma bosch rolanti valfi (regülatörü) değiştirdim sorunda hiç bir değişme olmadı. En sonunda bmw den çıkma bosch regülatör takınca durum normale indi.
2- Gaz potansyometresini komple yerindne çıkardım değeri voltaj olarak 0.25 e çekmeye çalışsamda bu şekilde montajına izin vermiyordu. En iyi ihtimalle bende olan 0.50v u 0.40 kadar düşürdüm. Bu arada potansyometrenin mekanik yerleşimininlede oynadık tabi.
3- Zaten sfi kutusundan başlamak üzere sızıntı kontrolu yaptık. Debimetre öncesi ve sonrası körükleri vede rolanti valfi borularını 0 olanlarla değiştirdim.
4- Debimetre başta olmak üzere birçok sensörün soketlerini 0 olanla değiştrdik.
5- Boğaz kelebeğini yaklaşık 2-3 defa tekrar tekrar temizledik. Malum yağlı ellerle açıp açıp ellediğimiz için
Sonuç; Araç katalog değeri olan 960-1020 aralığında çalışabiliyor artık. Bunların yanında ilk gaz tepkimeside oldukça değişti. Şehir içi ortalama yakışı 10-10.5 lt idi (iş yerim 12 km ancak tam 1 saatte alabiliyorum yolu, maksimum 3. vites, aynı yol akşamda yapılıyor aynı saat diliminde) sanırım düşecek. eskiden 2. viteste çıktığım yokuşu bugün neredeyse rolanti itibariyle 3 te çıkabildim. Birde eklemeden yapamıyacağım BORPOWER ekledim aracıma vede inanılmayacak kadar mekanik seste azalam var. Kesinlikel piskolojik sayılmıyacak derecede.
Bu arada tech1 dahil 3 adet diagnostikte deneme yaptık. Aracım en ufak bakın en ufak bir hata vermediği için bu denli uğraştık. Bir yerden rolanti valfi bobin arzası uyarısı verse sadece onu değişerek çözerdik. Kısacası diagnotikler arzalı olabilir die onları bile kendi aralarında değiştik. Sonuç bence gerçekten mükemmel.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.