Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

  • Konuyu başlatan madmax50
  • Başlangıç tarihi

oczorlutuna

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
4,452
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

Mustafa Bey, şimdiden hayırlı olsun. Eminim çok güzel bir görüntü olacaktır :)
Gündüz farlarına tavsiyem beyaz :) Merakla bekliyorum fotoğrafları.
 
M

madmax50

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

chiv link' Alıntı:
Mustafa Bey, şimdiden hayırlı olsun. Eminim çok güzel bir görüntü olacaktır :)
Gündüz farlarına tavsiyem beyaz :) Merakla bekliyorum fotoğrafları.

Ömür hocam sizlerin yorumları ile beyaza kaymaya başladım, teşekkürler.
 

mucahitduran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2014
Mesajlar
5,207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.facebook.com
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

Bence de beyaz yapın. :))
 

daos009

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

madmax50 link' Alıntı:
Ömür hocam sizlerin yorumları ile beyaza kaymaya başladım, teşekkürler.
beyaz yap mustafa bence orjinal her zaman orjinaldir. Bu arada merakla bekliyorum çalışmanı işin maliyetini bittikten sonra net olarak yazarsan sevinirim
 

spitemre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2012
Mesajlar
2,090
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

Musatafa hayırlı olsun ılham senden gerısı bızden
 

daos009

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

mustafa ne yaptın sonucu merak ile bekliyorum.
 
M

madmax50

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

daos009 link' Alıntı:
mustafa ne yaptın sonucu merak ile bekliyorum.

Farları taktık birazdan fotoğrafları eklerim.
 

daos009

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

hadi bakalım merakla bekliyorum muhtemelen on numara olmuştur  ;D maliyetleri de yazarmısın
 

oktay toker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2012
Mesajlar
431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: Çıkma Cosmo farını kullanmak mümkün değilmiş

Sonradan afl far değişimi ile ilğili konuda yazmıştım burayada ekleyim istedim.İnsignia farından yola çıkarak bu başlığa destek amaçlı ve çözüm konusunda fikirler vermek istedim.Far değişimi yapmak isteyenlere faydası olur kanısındayım.

Farlar insignia tasarımla aynı tarz olduğu açık.Merceklerden başlayayım.Halojen farlı sisteme bu farı takınca hali ile   orjinal olan bi-xenon merceği bi-xenon tadında kullanılamıyor.Bunun nedeni ise mercek yapısı tamamen pic sistem kontrollü servo motorlardan oluşuyor olması.Merceğin bi-xenon tadında kullanmak için gerekli olan sensör Ecu sistemlerine ihtiyaç var bunların temin edilmesi ve montajı oldukça pahalıya çıkacağıda aşikar.Mercek klasik bi-xenon ile değişmeden olmuyor ve Başka çözümü bence kesinlikle yok.Far içi rahatlıkla diyebilirimki işin ehli kişi için her çeşit oem bi-xenon merceğin takılmasına müsait.Ayrıca far yükseklik motoruda servo olduğu için kullanılamıyor.Bunun içinde motor manuel standard motor ile değişmesi gerekiyor.Far açılmadan bu mümkün değil.

Led sistem ise aslında orjinalde nasılsa aynen çalışabilir buna engel bir yapısı yok.Orjinal led dizaynının çalışması için gündüz farı için ana soketinde 1 uç kullanılıyor ama far içinde park modu için park hattından led Ecu süne uç paralel bağlı oluyor yada diyeyimki park ucu direk yine bu gündüz farı Ecu süne bağlanıyor.Hali ile gündüz farı ve park için ana sokette 2 uç var bunlar direkt olarak gündüz farına gidiyor.İnsignia da ise şu durum var bundada aynı diye düşünüyorum.Far sensörü orjinal olan bu orjinal yapıda farlar otomatikte iken gece ve gündüz ayrımı far sensörü Ecu süne bağlı.Böyle olunca gündüz farı ve park için gece gündüz ayrımı sensör tarafından far anahtarı auto konumda iken otomatik yapılıyor.Manuel bir anahtarlama yapılmamış.Manuel bağlantı içinse bu 2 uç bulunup soketteki uçlara direkt bağlanınca park yanınca ledler otomatik kısılır.Bence çalışmaması mümkün değil.
Bu yapıda park ve gündüz farı led olduğu için halojen olan orjinal yapıdan dolayı arıza ışığı hali ile olacak.Gündüz farı için ben insignia için 2 tane 25watt sogutucu direnci paralel bağladım ve geniş tabanlı sogutucu ile destekledim.Sorun çözüldü.Ledler 350ma mantığı ile akım destekli olduğu için dirençle destekli yapıya her hangi bir yükü olmayacak.Park arıza ışığı için ise içinde yeşil ledi olan 5 bacaklı role kullandım.Bu role ohm degeri 40 ohm ve bu araıza ışığını söndürmeye fazlasıyla yetti.Bu rolelerden paralel bağlı olarak 11 ohm yakalanırsa gündüz farınada kullanılabilir.Ama yer kaplayacağı kesin.Orjinal ampul ile yapılacaklar çözüme yardımcı ama sağlıklı olmaz tavsiye etmem.


şimdiden eline sağlık.Bosch mercek kullanman kaliteyi artırır.Uzunlarda bütün merceklerden daha iyidir.Kısalarda zaten diğerlerinden çok farkı yok.Sellektör Helladan biraz yavaştır.Gen4 takacağın için buda sorun olmaz.İyi günlerde kullan.
 
Üst