Corsa 1.2 Essentia Easytronic 2012 Hakkında?

Kalender

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2012
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar dün opel neskar bayiinden corsa 1.2 essentia easytronic aldım,
aracımı haftaya teslim edecekler.

Bundan önceki aracım 2004 model honda jazz otomatikti.
Sizce corsa beni jazz kadar memnun eder mi?

Jazzda vites geçisi hiç hissedilmiyordu mesela, corsada biraz hissedilirmiş.

Bir de jazzla uzun yolda 23 kuruşa düşen yakıt tüketimi elde ettim aynısını corsada elde edebilir miyim.

Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Easytronic, Asm, Amt, Mmt, Duologic ve daha aklıma gelmeyen başka isimler ile anılan elektronik kontrol üniteli manuel şanzımanların sorunlarının çoğu kullanıcı hatasıdır.Bu vitesler bildiğimiz klasik otomatik değildir.Bu nedenle yakıt tüketimini arttırmazlar aynı zamanda otomatiğe yakın konfor sunarlar.Alıştıktan sonra da sorun çıkarmazlar. Sorunlu denmesinin nedeni genellikle rampada geri kaçmalarıdır. Buna da hill holder vs. adlar ile anılan Yokuş Kalkış Destek Sistemi eklenerek çözüm buldular.Çok diklerde'de el freni kullanıyoruz zaten. Aslında manuel viteslerde'de rampa kalkışlarında el freni kullanmak her zaman daha güvenlidir.
 

Kalender

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2012
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Easytronic, Asm, Amt, Mmt, Duologic ve daha aklıma gelmeyen başka isimler ile anılan elektronik kontrol üniteli manuel şanzımanların sorunlarının çoğu kullanıcı hatasıdır.Bu vitesler bildiğimiz klasik otomatik değildir.Bu nedenle yakıt tüketimini arttırmazlar aynı zamanda otomatiğe yakın konfor sunarlar.Alıştıktan sonra da sorun çıkarmazlar. Sorunlu denmesinin nedeni genellikle rampada geri kaçmalarıdır. Buna da hill holder vs. adlar ile anılan Yokuş Kalkış Destek Sistemi eklenerek çözüm buldular.Çok diklerde'de el freni kullanıyoruz zaten. Aslında manuel viteslerde'de rampa kalkışlarında el freni kullanmak her zaman daha güvenlidir.


Vites konusunda içime su serptiniz teşekkür ederim.Kullanım püf noktaları da var mı?
 

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dediğim gibi araç yarı otomatik şanzuman olduğu için çoğu rampada geri kayma yapabilir El Freni kullanın.Düşük devirde vites atar ve yakıt ekonomisini en aza indirmeye çalışır.Vites geçişlerinde hafif sarma yapabilir.''A1'' Konumu otomatik ''A2,A3,A4,A5'' diye devam eder.Vitesi bir kere sola çektiğinizde direk manuel moda geçer vitesi ileri veya geri oynattığınızda vites küçülür ve büyür.Sağa çektiğinizde ''N'' konumuna geçer yani boştadır.Manuel vites gibi sağ geri yaptığınızda ''R'' konumuna geçer araç geri vitestedir.''P'' park modu yok.Zaten düz vitesin otomatik versiyonu gibi bişey easytronic ''P'' ve ''D'' gibi şeyler yok.Onlar tam otomatik viteste olur.2 modda kullanabilirsiniz ''Manuel'' ve ''Otomatik'' , ''Sport'' ise manuel vites tarzı gibi ''A5''te giderken basarsanız birden ''A2''ye düşer.Otomatik olarak vites geçer ama performanslı spor kullanımlarda işe yarar.Aracı eğer yokuş yukarı parkedecekseniz ''A1'' yada ''M1'' konumuna alırsanız viteste bırakmış olursunuz.El frenini çeker kontağı kapatır araçtan iner kilitlerseniz.Yokuş aşşağı parkedecekseniz eğer vitesi sağ yapıp geri çekip ''R'' konumuna alırsanız kontağı kapatıp el freninin çekip kilitlersiniz.
 

Kalender

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2012
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok teşekkür ederim.

peki yakıt olarak beni jazz kadar memnun eder mi acaba?
 

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok teşekkür ederim.

peki yakıt olarak beni jazz kadar memnun eder mi acaba?

Vallaha genel anlamda bakacak olursak bazı şehir efsaneleri var 1.2 hem gitmez hem çok yakar diyorlar ama bilemiyorum yakıt konusunda fazla yorum yapamıyıcam :D Ama tahmini olarak 220 krş belki az ama şehir içinde 230-240 krş'tan yakmaya başlar.İlk aldığınız zamanlarda yakıt tüketimi yüksek olacaktır.Zamanla araba km yaptıkça motor alıştıkça düşecektir.Arkadaşım 2012 Model 1.6 Chevrolet Cruze Sedan aldı.Tam otomatik araç.İlk aldığında 15 küsür lt yakıyordu.Şimdi 11-12 litre civarında geziyor..
 
Son düzenleme:

opelmi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2011
Mesajlar
393
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yokuş aşşağı parkedecekseniz eğer vitesi sağ yapıp geri çekip ''R'' konumuna alırsanız kontağı kapatıp el freninin çekip kilitlersiniz..


Yokuş aşağıdada a1 de bırakmak grekiyor.Bana arabayı geçen sene teslim alırken öyle söylendi.Bir seneden beri öyle yapıyorum.
 

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yokuş aşağıdada a1 de bırakmak grekiyor.Bana arabayı geçen sene teslim alırken öyle söylendi.Bir seneden beri öyle yapıyorum.

Düz vitestede otomatik vitestede geride bırakmak gerekir siz ileride bırakıyorsunuz ilginç :) Genelde yokuş yukarı ileri viteste yokuş aşşağı geri viteste bırakılır.Bu heryerde böyledir yani
 

opelmi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2011
Mesajlar
393
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Haklısın düz vites hundai getzm vardı.Daha önce doğan , fiat doblo vs.Arabayı galeriden çıkartırken bana söylediklerinde ısrarla tekrar sormuştum.Aynı cavabı alınca şaşırdım.Ancak öylede yapıyorum halen.
 

Kalender

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2012
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Vites olayını ise aracı teslim alırken yetkililere sorup ona göre hareket ederim,
sizle de paylaşırım.

Çok soru sordum ama :) araç içine ses alması ve yol tutuşu açısından nasıldır corsa?
 
Üst