CORSA B nasıldır=cevap burada

GEREMY

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
2 yılın aşan corsa b sürüş ve araç özelliklerini anlatmak istiyorum.
corsa b modelinin birkaç çeşidi var.en çok kullanılan 1,2 ve 1,4 motorlar 1,4 motor seçeneğinde swing ler 8 valf 65 bg gls ler ise 16 valf 90 bg.ayrıca gls donanım bakımdan 1 tık önde ve dolayısı ile piyasada aranan model oluyor.(ecotech motor)
donanım ve motor gücü bakımından aradaki farklardan dolayı fiyatıda biraz pahalı.benim tavsiyem 2000 e kadar devam eden b kasalardan alacaksanız gls yi tercih edin.en azından gls parasını swing e vermeyin.
benim kullandığım araç 1997 opel corsa b gls otomatik 1,4 16 valf brc sıralı lpg li.
klima-hidrolik direksiyon -ön cam otomatikleri-gm orjinal alaşım jantları ve tek airbag li-merkezi kilitli

ARTILAR:

-aracın ön ve arka koltukları rahat.
-ön göğüs gayet şık ve eksiksiz
-bagaj hacmi beklenildiği gibi.simit tank olduğu için bagajda uzun yollarda stepne taşıyorum.
-şehir içi kullanımı kolay park sorunu yok.
-b serileri alman üretimi olduğu için yaşına göre halen diri durmakda.
-uzun yolda 120 lere kadar ucurtma hissi vermiyor sonrasında rüzgar ve motor sesi yükseliyor
-viraj giriş ve çıkışları küçük olmasına rağmen iyi.
zaten aracı kullanırken sanki vectra kullanıyormuş hissi veriyor.
-otomatik vites oranları / geçişleri / kullanımı rahat ve sorunsuz.kar ve sport mod ları var.
-yedek parça olayı yan sanayi devreye girdiği için pahalı değil.
-alman kalitesi aynı yaşdaki özellikle fransız araçlarını geride bırakıyor

-klima yeterli ve çok zorlamıyor.

EKSİLER:

-yol bilgisayarı olan bölümdeki sıcaklık doğru göstermiyor ve tarih saat ayarlanmıyor.daha doğrusu stop edince 1992 yi gösteriyor.tamiri biraz uzun sürermiş ve tuzlu sanırım.
-direksiyon hidrolik olmasına rağmen hissedilir şekilde ağır.yeni nesil bir araç sürüyorsanız farkı daha iyi anlıyorsunuz.
-otomatik olmasına rağmen lpg gayet iyi ama benzinde çok cömert.
-arka lastiklerin havası az ise lastikler hemen kilitleniyor.
-akü sökme takma işi biraz uğraştırıyor.ben aparat yaptım.akü yeri açıkta
-soğukda ilk çalıştırma çok sesli
-kışın iç kısımda tıkırtı sesi çok
-iç hacim ufak olduğu için tüm camlar çabuk buğu oluyor.
-harareti seven motormuş ibre hep 100 lere yakın duruyor.
-abs yok
yapılan masraflar aklımda kaldığınca şöyle
-dörtlü düğme 25 tl
-son egzoz 180 tl
-termostat 55 tl
-ön disk+kale balata işçilikle 170 tl
-kumho lastik 90 tl
-yedek anahtar 5 tl
-uzakdan kumanda 70 tl işçilikli
-flaşör 10 tl
-polen filitresi 10 tl
-silecek 10 tl
-arka poryo bilyaları 100 tl
-rotil 20 tl
-bobin 150 tl
fiyat ve işçilikler konya ve 2 yıl içindedir.

bunların dışında gösterge ampül değişimi kapı siviçleri gibi çok şeyi kendim tamir ettim.
aldığımda yeni vizeli idi 2 yıl sonunda(yaklaşık 10 bin km sonra) tekrar girdim sadece sol ön tekerde boşlukdan dolayı kaldım 20 tl ye rotil değişti ve geçti.

yakıt konusuna gelince kesinlikle lpg siz olmaz. lpg lt si 2 tl civarında iken 20 tl ile şehir için 75 km den aşağı düşmedi.


son bir kaç yılda otomatik ve küçük araçlar çok atak yaptı.fiyatlar arttı ve iyi denk getirmek zorlaştı.corsa b kasası parasına göre çoğu araçdan daha iyi.
aracda sıkıntı yoksa sürüşü keyifli bir otomobil ben tavsiye ederim.
ayrıca ayrıntılı bilgi için bana ulaşabilirsiniz
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Corsa modelinin c sini b sini bilmem ama tanıtılan bir modeli var. Bir şeye benziyor. Corsa bana göre sadece araba o kadar. Tork yok. Beygir düşük donanım eksik ama eşek yükü ile para iste sanırım bazı sıfır modellerinde bile arka camlar elle çevirmeli idi.
 

GEREMY

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
piyasada oldukça rağbet gören bir modeli artı ve eksileri ile dile getirmeye çalıştım.amacım bu bu tarz araç bakanlara yardımcı olmaktır.yoksa 20 bin tl lik aracı övmek değildir.eski ve yeni modelleri kendi segmentindeki araçlarla kıyaslayacak olursak donanımlarda çokda eksiklik göremiyorum.97 model 1,4 lerde 90 bg olan kaç model var.2000 model üstü küçük araçlarda bile halen 75 bg sunuluyor.bildiğim kadarı ile hiç bir corsada arka cam otomatiği yok zaten olsa idi astrayı satamazdı.
zamanında ecotech motorlar şimdiki tsı motorlar gibi iyiydi.otomatik vitesdede opel bu şanzumanla gayet başarılı.12-13 bin reno 9 a istenirken 14-15 bin şahine verilirken corsaya istenen fiyatlar bence makuldur.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,508
Tepki puanı
235
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
............................12-13 bin reno 9 a istenirken 14-15 bin şahine verilirken corsaya istenen fiyatlar bence makuldur.

Çok doğru bir tespit. Konuya o açıdan bakacak olursak bizim arabalar gerçekten bedavaya gidiyor :(
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
piyasada oldukça rağbet gören bir modeli artı ve eksileri ile dile getirmeye çalıştım.amacım bu bu tarz araç bakanlara yardımcı olmaktır.yoksa 20 bin tl lik aracı övmek değildir.eski ve yeni modelleri kendi segmentindeki araçlarla kıyaslayacak olursak donanımlarda çokda eksiklik göremiyorum.97 model 1,4 lerde 90 bg olan kaç model var.2000 model üstü küçük araçlarda bile halen 75 bg sunuluyor.bildiğim kadarı ile hiç bir corsada arka cam otomatiği yok zaten olsa idi astrayı satamazdı.
zamanında ecotech motorlar şimdiki tsı motorlar gibi iyiydi.otomatik vitesdede opel bu şanzumanla gayet başarılı.12-13 bin reno 9 a istenirken 14-15 bin şahine verilirken corsaya istenen fiyatlar bence makuldur.

Üzerine alınma ya bende opel kullanıcısıyım ya ;) güzel paylaşım ayrıca.
 

Capt.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
2,170
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Virajda iyi zaten araç vectra hissi veriyor deneyimi ilginç geldi. B segmenti araçlar biraz performanslı kullanan kişiler için çok uygun değil. Daha önce polo ve fiesta kullandım. Agresif kullanişta asla C segmenti araçların verdiği güveni vermediğini gördüm. Eleştiri için değil şahsi deneyimimi paylaşmak için yazdım.
 

GEREMY

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Virajda iyi zaten araç vectra hissi veriyor deneyimi ilginç geldi. B segmenti araçlar biraz performanslı kullanan kişiler için çok uygun değil. Daha önce polo ve fiesta kullandım. Agresif kullanişta asla C segmenti araçların verdiği güveni vermediğini gördüm. Eleştiri için değil şahsi deneyimimi paylaşmak için yazdım.

yanlış yorumlamış olabilirim.düzeltmek isterim.
araçla uzun yolda dik iniş çıkış bol virajlı kullanım tecrübelerim oldu.
üstelik aynı yolu doblom ilede gittim.
doblo gibi büyük geniş ve yüksek araçdan corsaya binince daha doğrusu binene kadar tereddüt ediyorsun ama kullanım esnasında tedirginlik hissi vermiyor.
yoldaki kasisleri dobloda net hissederken corsada daha az hissediyorsun.süspansiyon sistemleri farklı tabiki.
bence şehir içi kullanışlı olduğu kadar şehir dışıda 110 lara kadar gayet yeterli kullanım hissi veriyor.
 

Capt.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
2,170
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
yanlış yorumlamış olabilirim.düzeltmek isterim.
araçla uzun yolda dik iniş çıkış bol virajlı kullanım tecrübelerim oldu.
üstelik aynı yolu doblom ilede gittim.
doblo gibi büyük geniş ve yüksek araçdan corsaya binince daha doğrusu binene kadar tereddüt ediyorsun ama kullanım esnasında tedirginlik hissi vermiyor.
yoldaki kasisleri dobloda net hissederken corsada daha az hissediyorsun.süspansiyon sistemleri farklı tabiki.
bence şehir içi kullanışlı olduğu kadar şehir dışıda 110 lara kadar gayet yeterli kullanım hissi veriyor.

aslında B segmenti araçlar büyük bagaj ihtiyacı olmayan kişi ve küçük aileler için ideal. yakıtı daha az, park sorunu daha az. uzun yolda 110 km birşey değil, daha üst hızlarda da güven verir. Önemli bir konudan bahsetmişsiniz farklı araçlar kullandıkça öncekilerinin iyi ve zayıf yanlarını daha net görebiliyoruz. Sonuçta bu işin sonu da yok.Hele arabalara ilgi varsa hep elde edilenin bir üstünü istiyor insanoğlu :D Allah kaza bela vermesinde, dünya malı sonuçta.
 

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
bende 8 yıldır kullanıyorum ve çok memnunum bir üst segment olmasa asla değiştirmeyi düşünmem asıl gücünü rampada devir azalması olmadan aşması bana yeter atiktir bir tavşan gibidir
 
Üst