Corsa D Performans Egzoz-tecrübe ile sabittir

erincaydin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2011
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Corsa D aracına performans egzoz yaptırmak isteyenler,performans egzozlarla ilgili kafasında soru işareti olanlar,kendim denedim-tecrübe ile sabittir :)
Öncelikle aracın motorunu ele alalım 1.2 veya 1.4 hiç farketmez atmosferik motora sahip güçlü catalitic convertor e sahip yakıt cimrisi bu araçların egzoz sistemlerinde orta susturucu bulunmuyor.çünkü sessizliği zaten güçlendirilmiş convertor sağlayabiliyor.bunun üzerine tekrardan orta susturucu yapmak olmayan sesi kesmeye çalışmaktır.Ne var ki çevremizde gördüğümüz ve veba gibi yayılan performans son susturucuları geçenlerde benim de kafama yatmıştı ve çok fazla düşünmeden gidip son susturucuyu çıkarttırıp yerine iyi bir markanın performans tipi egzozunu taktırdım.Bir defa hata burdaydı egzoz işi aracın çıkardığı gazın hacmine çıkış hızına ve sıcaklığına göre seçilmeliyken ben piyasada kullanılan standart ölçülerde olan perf. egzoz taktırdım.Ses olarak inanılmaz tok-bas ve güçlü bir ses aldım ancak içeride gürültüden çok fazla rahatsız oluyordum.dışarıdan ise kızgın hoş bir ses duyuluyordu ancak istediğim şey bu kadar gürültülü değildi.Kaldı ki egzozu yapan usta bile içi boş düz boru çektiren 206lardan bile bu kadar güçlü ve tok gelmediğini söyledi.Performansı ölçmek için 4litre benzin harcayıp defalarca deneme yaptım.Kalkış-roll-top speed-ani hızlanmalar...gibi bir çok testten sonra farkettim ki aracın arka baskısı düştüğü için kalkışlar ve ara hızlanmalar eskisinden daha kötüydü.Alt devirlerde araç çok fazla zorlanıyor,üst devirlerde ise daha fazla güç üretip daha iyi hızlanıyordu.Aslında yaptığım şey orta olan balansı bozup alt devirlerden ödün verip üst devirleri canlandırmaktı.Ara hızlanmalar ise rezalet denilecek seviyedeydi.Sesten rahatsız olup egzozcuya tekrar gittim ve orta susturucu takmasını istedim.Çıkan ses içeride yine fazlaydı ama dışarıya hafif bir hırıltı geliyordu.Söz yerindeyse OPC nin çıkardığı sesin aynısıydı dışardan duyulan ancak araç içinde akustik yankı oluşup beni rahatsız etmişti.Performansı tekrar test ettiğimde ise alt devirlerin serileştiğini aracın çok seri kalktığını ancak üstlere doğru dengesizleştiğini ve seste aşırı bozulma-incelme olduğunu farkettim.Şu an tekrar eski egzoza döndüm.Sanırım iyi para verip orjinal opc egzozu kullanmadığımız sürece bu iş hep böyle olacaktır.Hem sessiz hem çok hafif hırıltılı hem de performans isteyen arkadaşlara orjinalden şaşmamalarını tavsiye ederim....

teknik açıklamaya gelirsek şunları söyleyebilirim:

1)atmosferik motor geri basınca ihtiyaç duyar.geri basınç egozda sıkışan havanın piston kollarına kadar tekrar ulaşıp güç uygulaması ve hızlanmasına yardımcı olması içindir.Bunu araç düşük devirlerde yani şehir içinde en çok kullanılan devirlerde yapar.yüksek devirlerde ise artık olabildiğince egzoz gazının hızlı tahliye olması lazımdır.bu tip egzozlar düz boru mantığıyla yapıldığı için araç tabiki de üst devirlerde gazı hızlı tahliye edip çabuk hızlanır.Yani aslında performans egzoz diye satılan şeyler düz boruya sarılmış sahte kazandan ve göz alıcı krom uçtan ibaret olduğu için geri basıncı düşürür.ayrıca delikli haznesi veya elyafı olmadığından egzoz buharı boruda kalır ve zamanla boruları çürütür.Bunun yanında bir de çıkan gaz soğuyamadığından manifolt sıcak kalır ve motora uzun vadede çok zarar verir.

2)Orta susturucusu olmayan bu araca üzerindeki orjinal son susturucusu veya piyasadaki performans susturucuları ile beraber yapılan orta susturucu ise geri basıncı artıracağından kalkışlarda veya düşük devirde aracı serileştirir,ara hızlanmalar düzelir ve araç daha da sessizleştirir,yakıt ekonomisi sağlar ancak üst devirlere çıktıkça orjinali kadar seriliği kalmaz.

bu durumda ya üst devirden vazgeçersin çabuk kalkarsın sessiz gidersin ya alt devirden vazgeçersin çok dikkat çekersin motoruna ve cebine zarar verirsin :)

ya da paraya kıyıp orjinal opel performans egzoz taktırıp hem güç alırsın hem çok haifif hırıltı...

zaten insan şöyle bir soru sorabilir kendine : opelin deliler gibi ar-ge yapıp hesap kitapla ürettiği egzozdan nasıl olabilir de sanayide merdiven altında hazırlanmış düz boru üzerine kaynatılmış boş kazan ve parlak krom ucu olan egzoz daha fazla güç verebilir?
 

swordfish0606

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
717
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Stock bir araç ile araç fiyatı kadar tuningine para harcanmış bir aracın Körfez pistteki bir tur boyunca (aynı şöför ile) farkı maksimum 1,5 - 2 saniyedir (turbo olmadığı sürece). Standart araca takılan egzos ile şöförün hissettiği, sese duyarlı olarak aracın daha hızlı gittiği hissidir. Hele ki 400 mt drag yarışını ele alırsak aradaki fark milisaniyelerle ölçülür. Fark bile olmayabilir. Sonuç olarak araç modifikosyonu, filtre, egzos, performans bujisi üçlüsünden ibaret değildir. Ciddi bir mali harcama ve bilgi gerektirir. Aracına dediğim üçlemeyi yaparak aracımı modifiye ettirdim diyen arkadaşları gördükçe gülesim geliyor. Ben yarıştığım 94 SFI Asta'yı teker gücü olarak 203 hp verdirene kadar af buyurun anam ağlamıştı. O modifiyeydi işte. :)
 

Ghent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
2,385
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
İlk olarak egzoz olayı,bilinmese de mühendislik ölçümleri ile ince elenip sık dokuma yapılması gereken bir konu. Taktırdığınız son susturucudan,yaptıgınız boru çapına,kaynak tipine,kıvrım şekline kadar hepsi araç performansını etkilemekte. Herşey doğru olsa,fakat egzozun kıvrımlarında pot olsa hiçbir fayda olmaz.

Egzoz modifikasyonu genellikle turbo araçlarda tercih ediliyor. Çünkü bilindiği gibi turbo için no exhaust best exhaust - yani egzoz gazı ne kadar rahat cıkarsa araç o kadar performans alıyor.

Konu atmosferiklere geldiğinde iş değişiyor. Atmosferikler bahsettiğiniz gibi back pressure yani geri basınca ihtiyaç duyuyor.

Ülkemizde çoğu insan sağ-sol daki egzozculardan aldıkları 100 TL lik son susturucu ile performans aldıklarını sanıyor. Takılan hava filtreleri aslında aracın sağlık ve performansını nasıl olumsuz etkiliyor kimse bilmiyor.

Bu tarz modifiyeleri yapacak iseniz mutlaka aracınız için hali hazırda yapılmış kitlere yönelmelisiniz. 1.2-1.4 corsa için OPC'nin egzoz sistemi oldugunu sanmıyorum. Corsa OPC'nin egzoz sistemi zaten uymaz,sonuçta 1.6 Turbo için üretilmiş,manifold ve çapı farklı.

Fakat Remus,Milltek vs. gibi markalar çoğu araçlar için egzoz kiti üretiyor.Kit kelimesine dikkat edilmeli,çünkü yine Remus'tan alacağınız bir son susturucu hiçbir görev görmeyecektir.

Bazı araçlar ise yalnızca egzoz modifikasyonu ile inanılmaz güçler alıyor.
Paşaoğlunda GTR35 Skyline'a HKS kit takılmıştı ve yalnızca egzoz ile 63 hp almıştı araç. Keza Corsa opc'ye egzoz kit taktıgımızda araç dynoda 212 hp veriyordu.

Kısacası egzoz modifikasyonu göründüğü kadar basit olmayan bir işlem. Kaldı ki günümüz standart binek araçlarda çok da etkisi olmadıgı aşikar. Performans için üretilmiş bir aracınız yoksa,bence boş yere para harcamak gereksiz bu konuya. Bunun yerine mapping veya yay-amortisör modifikasyonu daha faydalı.. Aracınız turbo değilse mapping pek birşey kazandırmaz,en azından iyi bir coilover vs. ile yol tutusu sağlayabilirsiniz ;)
 

erincaydin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2011
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
İki arkadaş da çok haklı modifiye dediğimiz şey kendi başımıza kafamıza göre veya sağda solda gördüğümüz apaçi tuninglerden dur filtre takayım dur egzozu çıkarayım hooobaaa sese bak araç uçuyo değildir :) dikiz aynasına tespih takıp 10 beygir aldığını sananların içi boş düz egzozu atmosferik motora taktırdığında uçtuğunu sanması çok normal.diğer forumlarda falan da denk geldim okudum hemen herkeste şöyle bir kanı var : "karşiim performans istiyorsan egzozu çıkar düz boru attır bi de remus veya otto son susturucu rahat 15 beygirin var." tabi ya mühendisler gerizekalı demi :) opc nin egzozu direk olamaz tabiki de ama irmscher gibi official tuning firmalarında model ve motor hacminine göre özel tasarlanmış performans kitleri mevcut.ben izmirdeki yerle konuştum fiyat olarak 500-600 arası tutabileceğini söyledi catalitic'ten itibaren değişmesi gerektiğini kit olarak takılacağını söyledi ve zaten gösterdiği egzozda orta tüp susturucu vardı ve arka da dahil her iki susturucunun giriş ve çıkışları farklıydı yani girişi soldan yapıp çıkışı sağdan yapmışlardı bu da demek oluyor ki tamamen back pressure a dayalı bir egzoz sistemi.Kaldı ki araca eğer re-map dereceli eksantrik falan yapılcaksa da mümkün olunduğu kadar kendi tuning yerinde yapılmalıdır çünkü yurt dışından gelen yazılımlarla burdaki hava şartları ve benzin tipi uyumsuzluk gösterebilir.modifiye işi arkadaşlarımın dediği gibi zor birşeydir ve egzoz tek başına hiç birşeydir-keza performansı bile düşürebilir.
 

erincaydin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2011
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
ama tüm bunlara rağmen ben besleme sistemine doğru yapılan işlemlerin iyi sonuçlar vereceğinin kanısındayım.misal ben olabildiğince soğuk hava girişi sağladım yaptığım şeylerin yarısı kendi üretimim okuldan arta kalan zamanlarda hobi olarak apartman garajında uğraştığım işler :) gidip arkadaşların aynı motor aynı model aracıyla defalarca kalkış-roll-top speed denedik benim corsa her denemede diğerlerinden bir boya yakın farkla önde oluyor.demek ki soğuk hava beslemesi işe yarıyor.Beygir verir mi orasını bilmem ama motoru olabildiğince en yüksek marjinal faydasınında kullandığım kesindir.egzoz işine gelince de bırakalım o kadar karmaşık işi hesap kitap işini fabrika veya kendi official tuning firması halletsin :)
 

Cantekin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
bir gece ansızın sırtımda 1 çuval patates ile dolanıp gördüğüm her sonradan egzozlu arabanın egzozlarını patates ile tıkayabilirim...
 
Üst