Dik yokuşta el freniyle kalkarken...

theopel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2008
Mesajlar
262
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar dik bir yokuştaydım trafik sıkışmıştı el freniyle kalkarken kaputtan dumanlar çıkmaya başladı servise gitmeme gerek var mı, dik yokuşlarda nelere dikkat edeceğiz paylaşalım lütfen. Bazen kavramada beklemek gerekiyor bu yanlış mı? Şimdiden teşekkürler...
 

opc line

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
3,852
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
anlasilan oki debriyaj balatasini siyirttirmissin bir defada belki zarar görmeyebilir ama yinede tekrarlamasan iyi olur sen en iyisi bir dahaki yokus kalkisinda el frenini cek vitese at debriyaji tam birakirken kavrama noktasina geldiginde el frenini birak hem debriyaji zorlamamis olursun hemde arabayi bagirttirmamis..
 

memati09

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2008
Mesajlar
415
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
anlasilan oki debriyaj balatasini siyirttirmissin bir defada belki zarar görmeyebilir ama yinede tekrarlamasan iyi olur sen en iyisi bir dahaki yokus kalkisinda el frenini cek vitese at debriyaji tam birakirken kavrama noktasina geldiginde el frenini birak hem debriyaji zorlamamis olursun hemde arabayi bagirttirmamis..


:good:
 

knightrider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
El freniyle kalkışın sürücüye hiçbir + sı bulunmuyor aslında düşününce... Hatta arabayı daha da zorluyor bence. O yüzden kullandığımız araçlara alışmaya bakalım.
 

cagdasca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2009
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
El freni güvenlik tedbiri, sürücüye faydası olmuyor yorumun ilginç.
 

knightrider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
El freni güvenlik tedbiri, sürücüye faydası olmuyor yorumun ilginç.
Arabaya yokuş yukarı kalkarken ilk hareketi verebilmek için mecburen el frenini indirmeli ve debriyajı ayarlamalıyız. El frenini indirmeden zaten debriyajdan ayağımızı çekemeyeceğimize göre, yani demek istediğim çok fazla yüklenmemek lazım. Daha çok arabamızın debriyajına alışmaya bakmmalı.

Ha bunun dışında sürücüye ayağını frenden çekip gaza basma süresince elbette kolaylık sağlıyor, o yönden iyi bir teknik.

Düzeltiyorum, çok dik yokuşlarda elbette kullanılmalı...
 
Son düzenleme:

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
arabayı kaldırırken gaza yüklenip ayağını debriyaja basılı tutarsan 30000 de yersin baskı balatayı motorun küçük el freni ile kalkman en mantıklısı
 

tunerrus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
3,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
dik yokuşta elfreni kullanmam diyordum ama taa ki kağıthanenin dik bir yerinde arkası full yüklü 1,3 dobloyla dur kalk yapmak zorunda kalana kadar :D Ustayım diyen kaldıramaz çünkü araba alt devirde gaz yemiyordu o sıralar :D
 

erman54

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2009
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bence araca zarar verecek olan el frenıyle kalkmak deıl yarım debrıyajda yuksek devırde cok bekleme yapmaktır
 

Ghent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
2,385
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Gözünü sevdiğimin hill assisti :D

Yokuşta kalkış desteği nasıl çalışıyor bilen var mı? Frenlerle ilgili sanırım?
 
Üst