Disk mi kampana mı??????

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Valla türkçe bir bilgi bulamadım ama İngilizce olarak bulduğum bir bilgiye göre standardında ESP olmayan araçlara ESP uygulayan bir firma lastiklerin tümünün kampana yada da disk-kampana olması durumunda da bu sistemin uygulamasını yapabiliyor.
 

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
skyeye' Alıntı:
Valla türkçe bir bilgi bulamadım ama İngilizce olarak bulduğum bir bilgiye göre standardında ESP olmayan araçlara ESP uygulayan bir firma lastiklerin tümünün kampana yada da disk-kampana olması durumunda da bu sistemin uygulamasını yapabiliyor.

tüm fren tiplerine ve boyutlarına uygulanabiliyormuş...
gerçekten çok sağol yanıtlanmış oldu böylece...
 

kurt_35li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
astra g ye esp taktıra bilirmiyiz?
 

mbaran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar,

Ehliyet aldığımdan beri 15 değişik aracım oldu, ilk defa bu araçta arka frenlerim disk fren. Frenlerimden çok memnunum.
Disk fren daha dengeli bir duruş sağlıyor. Yüksek hızlarda disk fren kampanadan daha performanslı çalışıyor.
Önceden yüksek sınıf araçlarda görmeye alıştığımız arkada disk frenler şimdi birçok arabada standart hale geldi. Hayat devam ediyor ve teknoloji son sürat gelişiyor, ayrıca araba firmalarının da müşteri memnuniyetine giderek artan bir şekilde verdiği önem arka frenlerin diske dönmeye başlamasına temel sebeplerdir gibime geliyor.
Hyundai getz, clio, polo vs... araçların çoğu modelinde arka frenler disk. Orta sınıfta sanıyorum arka disk frenler giderek artan bir hızda standart hale gelecek. Kampana frenin teknolojisinin eskidiğine inanıyorum.
Açılış formunda sorulduğu üzere, 1996 yılında 96 model doğan slx (yeni göğüslü modelinden) aracımın arka kampana frenlerini fiat 125 marka aracın (parçalarını Ankara Karşıyaka'daki hurdacılardan temin etmiştim) arka disk frenleri ile değiştirmiştim. 15 inch stilauto marka jantlarla birlikte araç çok spor görünüyordu. O aracın hala kalbimde yeri ayrıdır:good: .

Saygılarımla.
 

CeyCeyX

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,973
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
arkadaslar kapnana eski teknolijidir.. disk ise yenii
eski bi teknolojiye yeni teknoloji yaparsan.......
fiil the in blank
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
skyeye' Alıntı:
Peki merak ettim, disk diyen arkadaşlar kendi arabalarının arka frenlerini kampanadan diske dönüştürdüler mi? Ya da mevcut arabalarında varsa olmaması durumunda böyle bir işe girişirler miydi? Burada arkadaşın sormak istediğini yanlış anladınız sanırım.Disk elbette ki daha yeni bir teknoloji olmasından dolayı daha iyi, hatta spor alabaların olmazsa olmazı ama günlük kullandığımız binek araçlarda ne kadar gerekli?Ani hızlanmalar ve duruşlar yapılıyorsa, araç limitlerinde kullanılıyorsa o zaman ihtiyaç duyulabilir belki...Eğer sürüş güvenliğini düşünüyorsanız arka frenleri kampanadan diske dönüştürmek yerine arabanızın amortisörlerini koni ile değiştirin, bu çok daha etkili olacaktır...
Koni amortisör bilgilendirilmesinden sonra disk in bence büyük bir avantajı yok .koni artıları dahafazla . Budurumda kampana.
 

Terror_Squad

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2006
Mesajlar
730
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Kapana olsa daha güzel rahat rahat bir el freni bile cekemiyosun..(((-: Eski astra ' da arkalar kampanaydı bir zararını görmedim vectra da disk ti bir faydasınıda görmedim...((-:

carsiip9.jpg


avatar149502gifzm1.jpg

 

demiray

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
skyeye' Alıntı:
Peki merak ettim, disk diyen arkadaşlar kendi arabalarının arka frenlerini kampanadan diske dönüştürdüler mi? Ya da mevcut arabalarında varsa olmaması durumunda böyle bir işe girişirler miydi? Burada arkadaşın sormak istediğini yanlış anladınız sanırım.Disk elbette ki daha yeni bir teknoloji olmasından dolayı daha iyi, hatta spor alabaların olmazsa olmazı ama günlük kullandığımız binek araçlarda ne kadar gerekli?Ani hızlanmalar ve duruşlar yapılıyorsa, araç limitlerinde kullanılıyorsa o zaman ihtiyaç duyulabilir belki...Eğer sürüş güvenliğini düşünüyorsanız arka frenleri kampanadan diske dönüştürmek yerine arabanızın amortisörlerini koni ile değiştirin, bu çok daha etkili olacaktır...


sağolasın dostum bence bu yeterli bir cevap
 
Üst