Merhaba Forum; iki sorum olacaktı. Tecrübesi olan abi ve kardeşlerimden yardım bekliyorum. Acemi bir şoförüm. Opel Astra 2012 model yarı otomatik aracım var.
1. Soru: Bu zamana kadar aracımı park ederken ayağım frende N konumuna alıp ardından el frenini çektikten sonra aracı istop ettiriyordum. Fakat bir tanıdığım aracı konumuna göre A ya da R aldıktan sonra aracı istop ettirmem gerektiğini söyledi. Bu işin doğrusu nedir? Sırasıyla yapacağım şeyleri bana anlatabilir misiniz rica etsem?
2. Soru: İlk defa dün aracı çok dik yokuşta kullandım. Ve araç 1. Viteste 4.000 devirleri gördü araç bayağı zorlandı gibi geldi bana.Böyle çok dik yokuşlarda ne yapmam gerekir. Aracı nasıl daha efektif kullanırım. Mesela 4.000 deviri gördüğünde manule alıp 2. vitese atsaydım daha mı doğru olurdu. Yoksa aracın beynine mi bırakmam gerekir vites işini. (Bir de yokuş aşağı için de tavsiye verirseniz memnun olurum.
1. Soru: Bu zamana kadar aracımı park ederken ayağım frende N konumuna alıp ardından el frenini çektikten sonra aracı istop ettiriyordum. Fakat bir tanıdığım aracı konumuna göre A ya da R aldıktan sonra aracı istop ettirmem gerektiğini söyledi. Bu işin doğrusu nedir? Sırasıyla yapacağım şeyleri bana anlatabilir misiniz rica etsem?
2. Soru: İlk defa dün aracı çok dik yokuşta kullandım. Ve araç 1. Viteste 4.000 devirleri gördü araç bayağı zorlandı gibi geldi bana.Böyle çok dik yokuşlarda ne yapmam gerekir. Aracı nasıl daha efektif kullanırım. Mesela 4.000 deviri gördüğünde manule alıp 2. vitese atsaydım daha mı doğru olurdu. Yoksa aracın beynine mi bırakmam gerekir vites işini. (Bir de yokuş aşağı için de tavsiye verirseniz memnun olurum.