Eksantrik devir sensörü hatası ve deneyimleriniz.Acil

empra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Hafta sonu motor ışığı ve özel servise götürdüm, sensör değişti, akşam sorun tekrarladı, tekrar götürdüm, kabloları lehim yaptıklarından bahsedildi, tekrar yapınca usta beyinden olabileceğini söyledi. 2 sene önce yetkili serviste bu arızaya bakılmıştı, 1 sene içerisinde garantiden olduğundan 2kez değişti en son yeni tip sensör takılarak sorun giderildi.

Yedek parçanın GM yazan orjinali ile değiştirdi usta sizce neden olabilir, dikkat ettiğim arabayı çalıştırınca lamba yanıyor kontağı kapatıp açınca yanmıyor, belirli bir süre gittikten sonra yanıyor, sorunun kaynağı hakkında bilgisi olan varsa sevinirim.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben beyine bakmadan evvel madem yeni parçada ilk bir kaç gün arıza vermiyor arayacağım bakacağım noktalar şunlar olurdu;
sensor çok hassas bu biline lehim fazlalığı dahi etkendir
kaployu beyinden sensora gidişleri ölçtürürdüm olmadı komple kaployu değişirdim,
arıt motor şaşe kaplosuna bakardım belki şase sorunu vardır,
triger kayışı gergi durumuna bakardım en son olarak bu devir sensor vuruntu sensoru ile ortak çalıştığından hatayı orada da arardım. sensor sonuçta hep birinci sildir ateşleme zamanını vuruntuya göre ayarlar
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arıza tekrarlıyorsa sorun beyinde hocam.Başıma gelen olayı anlatayım kısaca; aracı aldım alalı görmediğim bu egz. sensör arızası başladı sensörü krank devir sensörü ile değiştirdik 1 gün sonra arıza yine ortaya çıktı serviste 5 tane sensör taktık aracı çalıştırıyoruz sorun yok stop edip tekrar çalıştırdığımızda sorun baş gösteriyordu.Beyinden dediler beyini tamir ettirdim yeni sensör taktık 3 ay bindim sonra yine bozuldu.Sensörü değiştirdik yine hata verdi.Yeni tip dedikleri 2000 model üstü sensörden taktık orginal kablosuyla beraber gelen oda yemedi en son da gittim bi çıkma beyin aldım sorunsuz biniyorum.Tesisatın beyine giren soketiyle egzantirik devir sensörüne gelen 3 ucu ölçün direnç gösterecekmi eğer 0 felansa sıkıntı yoktur kabloda.Çıkma bi beyin takıp farklı sensör kullanın genelde arızalı beyin sensörü bozuyor 1000 tl param gitti bu sorun yüzünden....
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
benim başıma gelen olay şöyle. bir gün ailecek gezmeye çıktık. 1 saat üzerinde yol gidip durduk. tekrar arabayı çalıştırdım arıza lambası yandı. kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım söndü. yol çıktık bir süre sonra tekrar yandı. stop edip çalıştırdım söndü, biraz sonra tekrar yandı. egzantrik devir sensörü hatası varmış. şehre gittiğimde gösterdim. orjinal sensörü taktırdım son 3 yıldır arıza vermedi ama arada bir ben motoru ıslatınca yanıyor :) kuruyunca geçiyor.

üzerinde GM yazıyor diye orjinal parça olmak zorunda değil. sensörü kaça aldınız fiyat olarak. işçilik değil sadece parça fiyatını soruyorum. satıcıya güven çok önemli. ben piyasada çok fazla mobil ve castrol gördüm gerçek fiyatın yarısı fiyata satılıyorlar. öyle bir durum olmasın sizin ki de?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben yinede kaplo olmadı triger gergisini kontrol ederdim bu arada motor şase kaplosu artı en son vuruntu bu iki sensor ortak çalıştığından bağzen sağ gösterip sol vurabilir yani altdaki hatalı olup üstekini gösterebilir
 

empra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
benim başıma gelen olay şöyle. bir gün ailecek gezmeye çıktık. 1 saat üzerinde yol gidip durduk. tekrar arabayı çalıştırdım arıza lambası yandı. kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım söndü. yol çıktık bir süre sonra tekrar yandı. stop edip çalıştırdım söndü, biraz sonra tekrar yandı. egzantrik devir sensörü hatası varmış. şehre gittiğimde gösterdim. orjinal sensörü taktırdım son 3 yıldır arıza vermedi ama arada bir ben motoru ıslatınca yanıyor :) kuruyunca geçiyor.

üzerinde GM yazıyor diye orjinal parça olmak zorunda değil. sensörü kaça aldınız fiyat olarak. işçilik değil sadece parça fiyatını soruyorum. satıcıya güven çok önemli. ben piyasada çok fazla mobil ve castrol gördüm gerçek fiyatın yarısı fiyata satılıyorlar. öyle bir durum olmasın sizin ki de?

Sensöre 150tl verdim,50tl işçilik bu akşam arabayı almaya gittiğimde beyine giden soketleri ve kabloları kontrol ettim oksitlenmeyi giderdim dedi 50tl işçilik daha istedi bakalım inşallah olmuştur. Tüm cevaplar için teşekkürler.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
umarım sorununuz giderilmiştir.
 

empra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
umarım sorununuz giderilmiştir.

Bu sabah işe gittim, arıza lambası yanmadı, fark ettiğim araba da istanbulda ilk kar yağdığından sonra kalörifer resistansı arızası vermişti, ikinci kar yağdığından sonra arabada dikkat ettiğim araba çalışır haldeyken silecek su fiskiye motoru zayıf çalışıp su atıyordu, daha önce klima çalışınca araba çok yığılıyordu, dün arabayı aldıktan sonra silecek su motoru düzgün çalışıyor, klimayı devreye aldığımda araba zorlanmıyordu, devir saati900 devirin altına düşmüyor. acaba elektrik sorunundan mı yapıyordu bu arızayı usta beyine giden soket ve kabloları tekrar elden geçirmiş..
 
Üst