Eksantrik devir sensörü ve ilk (soğuk) çalışma

ergunmehmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2014
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2001-- 2.0 vectra cdx manuel -- lpg li --

Aracımı yaklaşık 4 ay önce aldım , aldığımda benzinli idi , lpg yi ben taktırdım.. İlk aracım olduğu için her türlü acemiliğim var (bu daha önce böylemiydi ,ses yapıyomuydu ,orjinali nasıl olur bilemem)

Aracımı ve kendimi tanıttığıma göre gelelim sıkıntılarıma ; aracı ilk aldığımda temmuz-ağustos ayları olması nedeni ile midir bilemem , aracımı ilk çalıştırdığımda motorun ısınmasını beklemeden yola çıktığımda sıkıntı yoktu , şimdi ise yaklaşık 1-2 dk bekleyerek hava sesinin kesilmesini ve motorun kendine gelmesini bekliyorum

Vereceğim linkte video görüntüsü var inşallah düzgün çıkar ;

https://youtu.be/viKsyS75bfk

Video görüntülenebiliyor ise ; aracımı çalıştırır çalıştırmaz , motoru ve sanırsam hava debimetresinin oradan gelen sesi duyuyorsunuzdur , araç ısınıncaya kadar bu ses (hava sesi) gelmekte ;
1-) Bu ses normal midir ?
2-) Önceleri sadece ilk çalıştırmada rölanti dengesizliği vardı , forum içersinden yaptığım araştırma neticesinde ; lpg li araçlarda ki zengin-fakir karışım olacağını düşünerekden fazla önemsemedim , 2 hafta önce ise ilk çalıştırma sırasındaki rölanti dengesizliğinde , motor arıza ışığını yaktı ?
3-) Aracın 4500 deviri geçememesi ve ışıklarda durma esnasında stop etmesi gibi etkenlerden yola çıkarak , forum içerisinden yaptığım araştırma sonucunda eksantrik devir sensörü diye tahmin ettiğim arızamı , bugün itibarı ile cihazla ölçtürerek p0340 hatası ile kesinleştirdik
4-) Şimdi ben Hatay/Dörtyol dayım , aracı ilk olarak Osmaniye Selçuk oto özel servise götürdüm , aracın arızasının eksantrik sensörü olduğunu ama ellerinde parça olmadığını söylediler , bende gün içerisinde İskenderun Anıl Opel yetkili servisine götürdüm onlarda ellerindeki sensörün kablo demetsiz olduğunu kablo demetinin sipariş ile geleceğini (kablo demeti+sensör) ücretinin 650 TL olduğunu beklersem 1 ay içerisinde geleceğini söyleyince teşekkür ederek çıktım ve yine İskenderun daki Mert oto özel servise gittim , yine tech 2 cihazıyla kontrol ederek arızanın eksantrik devir sensöründen kaynaklı gözüktüğünü ama arıza kaydını sildiklerinde beyin arıza kodununda yandığını , aracı kendilerine 1 gün bırakmamı söylediler
5-) Buraya yüklediğim videoyu ustaya izlettim o da kontrol etmem lazım aracı bırak dedi , işlerimin olduğunu bi müsait olduğum zaman kendisine bırakabileceğimi söyleyerek oradan ayrıldım
6-) Son götürdüğüm ustaya eksantirik sensörü olarak hangi marka var elinizde dedim , siemens dediler , krank sensörünü de değiştirelim mi dedim gerek olmayabilir dedi ...
7-) Videoyu izlediyseniz , sorunum sadece eksantrik sensörü müdür ? Krank sensörünü değiştirmeme gerek var mı ? Orjinal kablolu tip gm eksantrik sensörünü nerden bulabiliriz (tabi ki fiyatının da az uygun olması lazım 650 TL veremem) veya Siemens olan iş görür mü ?
:cool: Boğaz kelebeğini veya diğer söyleyebileceğiniz parçaları temizletmeli miyim ?
9-) İş yoğunluğumdan ötürü 2 hafta daha aracımı götüremeyeceğim , günlük 60 km yol yapıyorum , araca bu şekilde binsem sıkıntı yaratır mı ?

Çok uzun yazdım ama af ola ...
 
Son düzenleme:

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Sizin aracınızın sensörü oval tip olanlardan genelde kablolu satılır internette x20xev egzantirik devir sensörü diye aratırsanız kablolu modeli görebilirsiniz kablosuzu 2000 öncesi vectraların.sizin sensör 90 120 tl arasında fiyatı var.
x20xev in sensörlerini siemens üretir Gm olacak diye bi kaide yok Gm alırsanız onuda bilinki siemens üretmiştir genelde ustalar krank devir ile değiştirir fakat ben hiç o şekilde değişmedim arıza yapınca direk egzantirik devir sensörünü değiştirmiştim.Krank devir sensörü arıza yaptığında genelde araba çalımıyor egzantirik de 4500 ü geçmeme vede randımansız çalışma gözlemlenebiliyor.O şekilde binilmesi sonucunda oluşacak zarar hakkında bilgim yok.
 
Üst