Opel Astra J 1.4T Alt Devirde İsteksizlik ve Titreme

dmitrisalarov

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
12 Ara 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar ilk konum bu yüzden sorun oluşmuş olabilir kusura bakmayın.
Aracım 2017 model 95000kmde B14NET 1.4t Astra J. Araçta en az 70000kmdir landırenzo LPG sistemi takılı. Şimdiye kadar da sorunsuz geldim. Araçta kalitesiz LPGden kaynaklı olduğu söylenen bir katalizör arızası vardı ve Ankara'da boşaltıldı. Araçtan memnunum ancak son 2 yıldır yüksek hızlarda (LPGde giderken) özellikle 180 ve sonrasında Esp arızası çıkıyor ve araç çekişten bariz şekilde düşünce bu arıza geliyordu. Sonra LPG ustama götürdüm dedi ki benzinde de yapıyorsa ateşleme sistemindedir. Bir de aracın LPG sistemine bakıp enjektörün zayıf olduğunu söyledi. Landırenzo orijinal enjektör taktı ve yola çıktık. Otobanda 150+ hıza çıktığımız anda yine arıza geldi. Benzinde de dene dedi ve önceki enjektörleri geri taktı.
Açıkçası daha önce benzinde 200+ hızlara çıkmamıştım. Gidip otobanda arızanın geldiği yerlerde birkaç kez benzinde denedim ve yine arıza çıktı. Ben de zaten araçta 95000 kilometredir buji hiç değişmediği için opel ustasına götürüp durumu anlattım. Bobinlerin durumuna bakıp bobinlerin iyi ancak buji ler değişecek dedi. Bosch bujiyle değiştirdim. Aynı zamanda Kanister valfi hatası da vardı (LPG ustam silmesine rağmen yeniden çıkan yaklaşık 8 arıza kodu vardı bilgisayarda.) onu da değiştirdik. Benzindeki sorun ortadan kalktı ancak yeni bujilerden sonra LPGde çok fark edilir bir çekiş düşüklüğü ve 650leri görüp yeniden 700lere gelen düzensiz bir rölanti oluştu. İnternete baktığımda platin buji takılınca olabileceğini söylüyorlardı ancak opel ustama sorduğumda biri bana platin takıldı biri de iridyum takıldı diyor. Ancak internette Bosch un astra J uyumlu tamamen platin bujisine rastlamadım.
Daha sonra LPG ustasına LPGde oluşan durumu anlattığımda hemen bir ayar yaptı ve aracın kırmızı ışıkta neredeyse stop etme sorunu çözüldü. En azından birkaç günlüğüne. Şimdiyse kırmızı ışık gibi D modunda durduğumuz yerlerde oluşan, LPGde daha çok hissedilen bir titreme var. LPGde eski titreme devam ederken aracın içine de hafif orta arası bir yakıt kokusu geliyor. Benzinde de aynı şekilde oluyor ancak titreme daha az. Yine de bir rölanti dalgalanması var. Alt devirler ölü olmasına karşın birden fazla kere otobanda aracı 200+ hızlarda çıkarıp uzun süre gaza bastığımda benzinde hiçbir sorun yok.
Bana katalizör boş olduğu için gibi geliyor çünkü aracın 8e yakın arızası 1'e indi o da katalitik konvertör arızası ancak aracı 2020'den beri katalizör boş kullanıyorum daha önce öyle bir sorun yaşadığımı hatırlamıyorum. Buji den olabilir mi diyorum ancak yüksek devirde sorun yok çekiş oldukça yerinde ve gaz tepkimesi normal. Kısacası işin içinden çıkamıyorum yardım edebilirseniz sevinirim.
Bir de LPG'deki sorun zayıf enjektörden olabilir mi yoksa buji den midir bilemedim.
Yakında götürüp bilgisayara baktıracağım ancak şehir dışındayım sizlere bir danışmak istedim. Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar ilk konum bu yüzden sorun oluşmuş olabilir kusura bakmayın.
Aracım 2017 model 95000kmde B14NET 1.4t Astra J. Araçta en az 70000kmdir landırenzo LPG sistemi takılı. Şimdiye kadar da sorunsuz geldim. Araçta kalitesiz LPGden kaynaklı olduğu söylenen bir katalizör arızası vardı ve Ankara'da boşaltıldı. Araçtan memnunum ancak son 2 yıldır yüksek hızlarda (LPGde giderken) özellikle 180 ve sonrasında Esp arızası çıkıyor ve araç çekişten bariz şekilde düşünce bu arıza geliyordu. Sonra LPG ustama götürdüm dedi ki benzinde de yapıyorsa ateşleme sistemindedir. Bir de aracın LPG sistemine bakıp enjektörün zayıf olduğunu söyledi. Landırenzo orijinal enjektör taktı ve yola çıktık. Otobanda 150+ hıza çıktığımız anda yine arıza geldi. Benzinde de dene dedi ve önceki enjektörleri geri taktı.
Açıkçası daha önce benzinde 200+ hızlara çıkmamıştım. Gidip otobanda arızanın geldiği yerlerde birkaç kez benzinde denedim ve yine arıza çıktı. Ben de zaten araçta 95000 kilometredir buji hiç değişmediği için opel ustasına götürüp durumu anlattım. Bobinlerin durumuna bakıp bobinlerin iyi ancak buji ler değişecek dedi. Bosch bujiyle değiştirdim. Aynı zamanda Kanister valfi hatası da vardı (LPG ustam silmesine rağmen yeniden çıkan yaklaşık 8 arıza kodu vardı bilgisayarda.) onu da değiştirdik. Benzindeki sorun ortadan kalktı ancak yeni bujilerden sonra LPGde çok fark edilir bir çekiş düşüklüğü ve 650leri görüp yeniden 700lere gelen düzensiz bir rölanti oluştu. İnternete baktığımda platin buji takılınca olabileceğini söylüyorlardı ancak opel ustama sorduğumda biri bana platin takıldı biri de iridyum takıldı diyor. Ancak internette Bosch un astra J uyumlu tamamen platin bujisine rastlamadım.
Daha sonra LPG ustasına LPGde oluşan durumu anlattığımda hemen bir ayar yaptı ve aracın kırmızı ışıkta neredeyse stop etme sorunu çözüldü. En azından birkaç günlüğüne. Şimdiyse kırmızı ışık gibi D modunda durduğumuz yerlerde oluşan, LPGde daha çok hissedilen bir titreme var. LPGde eski titreme devam ederken aracın içine de hafif orta arası bir yakıt kokusu geliyor. Benzinde de aynı şekilde oluyor ancak titreme daha az. Yine de bir rölanti dalgalanması var. Alt devirler ölü olmasına karşın birden fazla kere otobanda aracı 200+ hızlarda çıkarıp uzun süre gaza bastığımda benzinde hiçbir sorun yok.
Bana katalizör boş olduğu için gibi geliyor çünkü aracın 8e yakın arızası 1'e indi o da katalitik konvertör arızası ancak aracı 2020'den beri katalizör boş kullanıyorum daha önce öyle bir sorun yaşadığımı hatırlamıyorum. Buji den olabilir mi diyorum ancak yüksek devirde sorun yok çekiş oldukça yerinde ve gaz tepkimesi normal. Kısacası işin içinden çıkamıyorum yardım edebilirseniz sevinirim.
Bir de LPG'deki sorun zayıf enjektörden olabilir mi yoksa buji den midir bilemedim.
Yakında götürüp bilgisayara baktıracağım ancak şehir dışındayım sizlere bir danışmak istedim. Şimdiden teşekkürler.
Geçmiş olsun üstadım 1.4 t orjinal bujisi NGK İRİDYUM'dur Opel asla BOSCH kabul etmez. Platin buji sadece 1.6 ünitede kullanılır. Ustanızı acilen değiştirin.

Bujinizin LPG kullanımı ile 95.000 km gitmesi mucize olmuş. NGK İRİDYUM piyasanın en uzun ömürlü bujisidir benzinde 80.000 km LPG'de ise 60.000 km ömrü vardır.

Bobin ömrü de bu civarlarda olmaktadır. Orjinali Delphi markadır.

Kalitesiz LPG diye bir durum yoktur. Katalizörünüz Fakir karışım nedeniyle erimiş olabilir. Egzoz subaplarınızı da eritebilir. Afr ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim.

Alt devirlerin ölü olması yanlış buji seçiminden ileri gelebilir ancak egzoz manifoldunda bir çatlak olma ihtimalini de akla getirir.

Manifold çatlağı 1.4 t ünitelerin kronik sorunudur kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Ayrıca map ve maf sensörlerini yağsız kontak spreyle temizletmeyi unutmayın. Faydası görülecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: dmitrisalarov

dmitrisalarov

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
12 Ara 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkürler hocam dediklerinize dikkat edeceğim özellikle buji değişiminden sonra gerçekten araçta düşük devirde hafif performans kaybı hissediyorum. Turbo konusunda çatlak yok ona bakıldı katalizör boşalınca genelde alt devirler isteksizleşir diyorlar internette bu da sebebi olabilir.
Ancak şu an bugün başıma gelen bir durum var yardımcı olabilirseniz sevinirim
Geçen aracın termostatı da dibinden su kaçırdı değisimi sağladık ancak su sistemi musluk suyuyla yeniden dolduruldu. Ben de daha sonra içindeki antifriz oranını artırayım diyerek antifriz aldım ve motor çok sıcakken park ettim. Bu haldeyken stop edip genleşme kabı kapağını yavaşça açtım ancak açtıkça atmosfer basıncını gören su kaynıyordu doğal olarak. Bir hata ederek açmaya devam ettim ve her yer su oldu, normalde tahliye olmayan hortumdan su falan sızdı yüksek basınçtan ötürü.
Sonra sıvı seviyesi azaldı tabi. Ben de bu azalan sıvının bir kısmını şırınga ile alıp yerine yeni antifrizi koydum. Daha sonra aracın su kapağını kapatıp yola devam ettim.
Ancak o günden sonra biraz daha eksilme oldu ben de yerine koydum bu sefer motor soğukken kapağı açarak.
Şimdi ise araçta gaza basınca bir su sesi geliyor ön konsolun özellikle solundan. İnternette ve forumda hep radyatör hava yapmış olabilir diyorlar zaten sistemde kaçak da yok. Tek sebebi o gibi duruyor.
Bugün de bunu çözmek için havasını alayım dedim. Bunu yapmak için genleşme tankı kapağı açıkken aracı çalıştırıp fan açmasını bekledim gaza basarak ve klima sıcakta iken.
Klimada ısıtma sorunu asla yok. Hatta içeride piştim ancak kış olduğu için galiba fanı asla açmıyor araç. Ancak radyatör hortumuna termostat suyu gönderdi o noktada da aracı kapatıp kapağı kapattım.
Yine olmadı aynı ses vesaire..
Bu kez çok dik bir yokuşta araç aşağı bakarken genleşme kabını açıp aynı işlemi yaptım. Bu kez su kaynamaya başladı ve tanktan sonuna kadar boşaldı. Panik oldum tabi ancak gidenin yerine yenisini koydukca çekiyordu adeta.
Neyse bu çekme işi de bir yerde bitti ve aracı çalıştırıp düz bir yere koyup max seviyesine kadar doldurdum.
Sonra fan açsın diye bekledim ama nafile. Hava aşırı soğuk da değil ancak esiyordu ve fan açmadı araç.
Fan açmamış olmasına rağmen termostat açtı ve termostat açılınca hararet de bunla beraber düşünce tamam havasını aldım artık diyip aracı stop edip kapağı taktım.
Ancak takdir edersiniz ki ses hala devam ediyor ve yıldım artık yapacak bir şey de kalmadı gibi. Kalorifer de oldukça iyi ısıtıyor soğutuyor bir derdi yok gibi duruyor. Araçta LPG olduğu için havası farklı mı alınıyor bilemedim.
Hatalarım neler başıma ne açmış olabilirim veya sesin gerçek sebebi nedir? Suda asla azalma olmuyor yani kaçak da yok aracın altında bir damla su yok. Aracı sıkıştırdım radyatör açtı hararet düştü. Fan da bozuk değil çünkü klimayı açınca çalışıyor. Hararet de asla 91 çizgisini geçmedi tüm süreç boyunca.
Yardım ederseniz çok sevinirim iyi günler iyi forumlar dilerim.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkürler hocam dediklerinize dikkat edeceğim özellikle buji değişiminden sonra gerçekten araçta düşük devirde hafif performans kaybı hissediyorum. Turbo konusunda çatlak yok ona bakıldı katalizör boşalınca genelde alt devirler isteksizleşir diyorlar internette bu da sebebi olabilir.
Ancak şu an bugün başıma gelen bir durum var yardımcı olabilirseniz sevinirim
Geçen aracın termostatı da dibinden su kaçırdı değisimi sağladık ancak su sistemi musluk suyuyla yeniden dolduruldu. Ben de daha sonra içindeki antifriz oranını artırayım diyerek antifriz aldım ve motor çok sıcakken park ettim. Bu haldeyken stop edip genleşme kabı kapağını yavaşça açtım ancak açtıkça atmosfer basıncını gören su kaynıyordu doğal olarak. Bir hata ederek açmaya devam ettim ve her yer su oldu, normalde tahliye olmayan hortumdan su falan sızdı yüksek basınçtan ötürü.
Sonra sıvı seviyesi azaldı tabi. Ben de bu azalan sıvının bir kısmını şırınga ile alıp yerine yeni antifrizi koydum. Daha sonra aracın su kapağını kapatıp yola devam ettim.
Ancak o günden sonra biraz daha eksilme oldu ben de yerine koydum bu sefer motor soğukken kapağı açarak.
Şimdi ise araçta gaza basınca bir su sesi geliyor ön konsolun özellikle solundan. İnternette ve forumda hep radyatör hava yapmış olabilir diyorlar zaten sistemde kaçak da yok. Tek sebebi o gibi duruyor.
Bugün de bunu çözmek için havasını alayım dedim. Bunu yapmak için genleşme tankı kapağı açıkken aracı çalıştırıp fan açmasını bekledim gaza basarak ve klima sıcakta iken.
Klimada ısıtma sorunu asla yok. Hatta içeride piştim ancak kış olduğu için galiba fanı asla açmıyor araç. Ancak radyatör hortumuna termostat suyu gönderdi o noktada da aracı kapatıp kapağı kapattım.
Yine olmadı aynı ses vesaire..
Bu kez çok dik bir yokuşta araç aşağı bakarken genleşme kabını açıp aynı işlemi yaptım. Bu kez su kaynamaya başladı ve tanktan sonuna kadar boşaldı. Panik oldum tabi ancak gidenin yerine yenisini koydukca çekiyordu adeta.
Neyse bu çekme işi de bir yerde bitti ve aracı çalıştırıp düz bir yere koyup max seviyesine kadar doldurdum.
Sonra fan açsın diye bekledim ama nafile. Hava aşırı soğuk da değil ancak esiyordu ve fan açmadı araç.
Fan açmamış olmasına rağmen termostat açtı ve termostat açılınca hararet de bunla beraber düşünce tamam havasını aldım artık diyip aracı stop edip kapağı taktım.
Ancak takdir edersiniz ki ses hala devam ediyor ve yıldım artık yapacak bir şey de kalmadı gibi. Kalorifer de oldukça iyi ısıtıyor soğutuyor bir derdi yok gibi duruyor. Araçta LPG olduğu için havası farklı mı alınıyor bilemedim.
Hatalarım neler başıma ne açmış olabilirim veya sesin gerçek sebebi nedir? Suda asla azalma olmuyor yani kaçak da yok aracın altında bir damla su yok. Aracı sıkıştırdım radyatör açtı hararet düştü. Fan da bozuk değil çünkü klimayı açınca çalışıyor. Hararet de asla 91 çizgisini geçmedi tüm süreç boyunca.
Yardım ederseniz çok sevinirim iyi günler iyi forumlar dilerim.

Çok teşekkürler hocam dediklerinize dikkat edeceğim özellikle buji değişiminden sonra gerçekten araçta düşük devirde hafif performans kaybı hissediyorum. Turbo konusunda çatlak yok ona bakıldı katalizör boşalınca genelde alt devirler isteksizleşir diyorlar internette bu da sebebi olabilir.
Ancak şu an bugün başıma gelen bir durum var yardımcı olabilirseniz sevinirim
Geçen aracın termostatı da dibinden su kaçırdı değisimi sağladık ancak su sistemi musluk suyuyla yeniden dolduruldu. Ben de daha sonra içindeki antifriz oranını artırayım diyerek antifriz aldım ve motor çok sıcakken park ettim. Bu haldeyken stop edip genleşme kabı kapağını yavaşça açtım ancak açtıkça atmosfer basıncını gören su kaynıyordu doğal olarak. Bir hata ederek açmaya devam ettim ve her yer su oldu, normalde tahliye olmayan hortumdan su falan sızdı yüksek basınçtan ötürü.
Sonra sıvı seviyesi azaldı tabi. Ben de bu azalan sıvının bir kısmını şırınga ile alıp yerine yeni antifrizi koydum. Daha sonra aracın su kapağını kapatıp yola devam ettim.
Ancak o günden sonra biraz daha eksilme oldu ben de yerine koydum bu sefer motor soğukken kapağı açarak.
Şimdi ise araçta gaza basınca bir su sesi geliyor ön konsolun özellikle solundan. İnternette ve forumda hep radyatör hava yapmış olabilir diyorlar zaten sistemde kaçak da yok. Tek sebebi o gibi duruyor.
Bugün de bunu çözmek için havasını alayım dedim. Bunu yapmak için genleşme tankı kapağı açıkken aracı çalıştırıp fan açmasını bekledim gaza basarak ve klima sıcakta iken.
Klimada ısıtma sorunu asla yok. Hatta içeride piştim ancak kış olduğu için galiba fanı asla açmıyor araç. Ancak radyatör hortumuna termostat suyu gönderdi o noktada da aracı kapatıp kapağı kapattım.
Yine olmadı aynı ses vesaire..
Bu kez çok dik bir yokuşta araç aşağı bakarken genleşme kabını açıp aynı işlemi yaptım. Bu kez su kaynamaya başladı ve tanktan sonuna kadar boşaldı. Panik oldum tabi ancak gidenin yerine yenisini koydukca çekiyordu adeta.
Neyse bu çekme işi de bir yerde bitti ve aracı çalıştırıp düz bir yere koyup max seviyesine kadar doldurdum.
Sonra fan açsın diye bekledim ama nafile. Hava aşırı soğuk da değil ancak esiyordu ve fan açmadı araç.
Fan açmamış olmasına rağmen termostat açtı ve termostat açılınca hararet de bunla beraber düşünce tamam havasını aldım artık diyip aracı stop edip kapağı taktım.
Ancak takdir edersiniz ki ses hala devam ediyor ve yıldım artık yapacak bir şey de kalmadı gibi. Kalorifer de oldukça iyi ısıtıyor soğutuyor bir derdi yok gibi duruyor. Araçta LPG olduğu için havası farklı mı alınıyor bilemedim.
Hatalarım neler başıma ne açmış olabilirim veya sesin gerçek sebebi nedir? Suda asla azalma olmuyor yani kaçak da yok aracın altında bir damla su yok. Aracı sıkıştırdım radyatör açtı hararet düştü. Fan da bozuk değil çünkü klimayı açınca çalışıyor. Hararet de asla 91 çizgisini geçmedi tüm süreç boyunca.
Yardım ederseniz çok sevinirim iyi günler iyi forumlar dilerim.
Harareti dijitalden rakam olarak görebiliyor musun? Eğer görülebiliyorsa 108 c gibi açması gerekir.

Sistemdeki hava şırıltı sesi yapar 2500 devirde gazı sabit tutarak kapak açık şekilde kaynamasını bekleyin.

Antifriz kırmızı renk kaliteli marka olsun mümkünse saf su koyun. Kaynayıp taştıktan sonra antifrizi ilave edin. Kapağı kapatın.

5500 devire kadar çıkın üst devirlerde bir defa şırıltı sesi gelir sonrasında gelmemelidir.

Tabi su kaçağı yoksa.

Tavsiyem hararet yazılımı yaptırmanızdır. Pro Opel yada Pecochip tavsiye ederim. Hem Alt devirleri Pecochip yazılımı performans olarak toparlayacaktır.

Termostat olarak Wuppen tavsiye ederim 95c derecede açar. Orjinali 103c derecede açmakta.

Bir de yakıtınız nasıl bir depo LPG ile litre olarak kaç km gitmekte?
 
  • Beğen
Tepkiler: dmitrisalarov

dmitrisalarov

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
12 Ara 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam tam olarak dediğin gibi yapmıştım fazla kaynayınca suyu bitirince canım sıkıldı sadece. Antifriz GM G12+ standardında kırmızı castrol antifriz.
Evet 108de fan 103 termostat açıyor onlarda sorun yok. Ancak 108 bulmak çok zor malum.
Dediğiniz gibi yazılım ve termostat işine bakıyorum umarım yakınımda yapan yer bulabilirim.
Yakıt oldukça iyi 500+ kilometre görüyorum LPG ile. Benzinde su gibi içiyor ancak zaten bu araç için 8-10L arası ortalamalar normal biliyorsunuz.
Bu arada az önce aracı soğutmuştum soğukken kapağı açtım biraz rahatlasın diye. Daha sonra kapağı kapatıp yola çıktım. Şimdilik ses yok gibi. Genelde termostat açınca şırıltı yapıyor ancak yakından izleyeceğim.
Son olarak çok çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için bu forumda cevap bulmak zor bir sorununuz olursa ben de arada bakıyorum buraya her zaman yazabilirsiniz başımdan geçmişse yardımcı olurum.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam tam olarak dediğin gibi yapmıştım fazla kaynayınca suyu bitirince canım sıkıldı sadece. Antifriz GM G12+ standardında kırmızı castrol antifriz.
Evet 108de fan 103 termostat açıyor onlarda sorun yok. Ancak 108 bulmak çok zor malum.
Dediğiniz gibi yazılım ve termostat işine bakıyorum umarım yakınımda yapan yer bulabilirim.
Yakıt oldukça iyi 500+ kilometre görüyorum LPG ile. Benzinde su gibi içiyor ancak zaten bu araç için 8-10L arası ortalamalar normal biliyorsunuz.
Bu arada az önce aracı soğutmuştum soğukken kapağı açtım biraz rahatlasın diye. Daha sonra kapağı kapatıp yola çıktım. Şimdilik ses yok gibi. Genelde termostat açınca şırıltı yapıyor ancak yakından izleyeceğim.
Son olarak çok çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için bu forumda cevap bulmak zor bir sorununuz olursa ben de arada bakıyorum buraya her zaman yazabilirsiniz başımdan geçmişse yardımcı olurum.
Eyvallah hocam kalorifer açık halde fan açması zordur çünkü kalorifer fan görevi görmektedir. Önemli olan termostatın açmış olması zaten.

Soğutma sistemi 1.4 turbo ünitenin yumuşak karnı malesef. Yüksek sıcaklık ve motoru durdurunca fanı da kapatması tüm conta hortum gibi kauçuk aksamın haşlamasına neden olmakta ömrünü kısaltmakta.

Yazılım şart hararete dikkat edin. Pecochip tavsiye ederim hem alt devirleri de toparlar.

Katalizör iptali yapıldığında geri basınç düşer alt devirler boş olur bu nedenle egzoz borusundan biraz daha dar bir düz boru yaptırmanızı tavsiye ederim katalizör yerine.

Astra 1.4 t serisinin en az yakanı 2015-2018 arası B14NET kodlu ünitelerdir. Aracınızın kıymetini bilin.

Benim aracım 2013 A14NET motor sıfır ancak şehir içinde 32 litre LPG ile şehir içi 260 km gidiyor 12,5 litre yakıyor. Şehir dışı ise 360 km gider 8,5 litre altına düşmez.

Sizin 500 km süper bı değer acaba depo kaç litrelik?
 
  • Beğen
Tepkiler: dmitrisalarov

dmitrisalarov

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
12 Ara 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Eyvallah hocam kalorifer açık halde fan açması zordur çünkü kalorifer fan görevi görmektedir. Önemli olan termostatın açmış olması zaten.

Soğutma sistemi 1.4 turbo ünitenin yumuşak karnı malesef. Yüksek sıcaklık ve motoru durdurunca fanı da kapatması tüm conta hortum gibi kauçuk aksamın haşlamasına neden olmakta ömrünü kısaltmakta.

Yazılım şart hararete dikkat edin. Pecochip tavsiye ederim hem alt devirleri de toparlar.

Katalizör iptali yapıldığında geri basınç düşer alt devirler boş olur bu nedenle egzoz borusundan biraz daha dar bir düz boru yaptırmanızı tavsiye ederim katalizör yerine.

Astra 1.4 t serisinin en az yakanı 2015-2018 arası B14NET kodlu ünitelerdir. Aracınızın kıymetini bilin.

Benim aracım 2013 A14NET motor sıfır ancak şehir içinde 32 litre LPG ile şehir içi 260 km gidiyor 12,5 litre yakıyor. Şehir dışı ise 360 km gider 8,5 litre altına düşmez.

Sizin 500 km süper bı değer acaba depo kaç litrelik?
Depo 36L civarı olması lazım. Ortalama tüketim uzun yolda 6 7L bulduğu için 500 alıyorum büyük ihtimalle. Benzinde de 550 600 arası alınıyor rahatça. Lpg de soğutmaya büyük dert olduğu için çok sevmiyorum ama ekonomi ortada.
Pecochip mantıklı duruyor. Elime yeterli para geçerse termostatı ve pecochipi yaptırmayı düşünüyorum.
Şu an yine bir sorunla karşılaştım gerçekten bıktım artık.
GM mühendisleri neyi nereye koyacağını çok iyi bildiği için su kaynatıp akıtan araç şimdi hemen altında bulunan aks rulmanına kaynar suyu alıp içindeki yağı duman etmiş gibi görünüyor. Sadece sol ön tekerden yolda cik cik sesler geliyor şimdi. Masrafsız halledeyim derken başıma masraf açtım delirtti beni bu durum. O su kabı oraya mı konur Allah aşkına yanında ecu var önünde akü var altında direksiyon sistemi var bir ton kablo var. Aracımı son gerçek opel olduğu için seviyorum ancak GM mühendislerinin planlı eskitmeyi en iyi başaranlar olduğunu da unutmamak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
10
Tepki puanı
6
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Depo 36L civarı olması lazım. Ortalama tüketim uzun yolda 6 7L bulduğu için 500 alıyorum büyük ihtimalle. Benzinde de 550 600 arası alınıyor rahatça. Lpg de soğutmaya büyük dert olduğu için çok sevmiyorum ama ekonomi ortada.
Pecochip mantıklı duruyor. Elime yeterli para geçerse termostatı ve pecochipi yaptırmayı düşünüyorum.
Şu an yine bir sorunla karşılaştım gerçekten bıktım artık.
GM mühendisleri neyi nereye koyacağını çok iyi bildiği için su kaynatıp akıtan araç şimdi hemen altında bulunan aks rulmanına kaynar suyu alıp içindeki yağı duman etmiş gibi görünüyor. Sadece sol ön tekerden yolda cik cik sesler geliyor şimdi. Masrafsız halledeyim derken başıma masraf açtım delirtti beni bu durum. O su kabı oraya mı konur Allah aşkına yanında ecu var önünde akü var altında direksiyon sistemi var bir ton kablo var. Aracımı son gerçek opel olduğu için seviyorum ancak GM mühendislerinin planlı eskitmeyi en iyi başaranlar olduğunu da unutmamak lazım.
Aynen GM planlı eskitmeyi iyi beceriyor. Aks körüğü erimiş yada yırtılmıs olabilir içine su aldıysa gres yağını bozmuştur. Gres bastırıp
Körüğü değiştirin aksı yıpratmadan.

Bir de su dağıtıcıyı plastik yapmışlar beynin hemen yan tarafındaki hortumların girdiği parça.

O parça kronik olarak çatlama yapmakta. İmkanınız varsa yerli Umt marka Metal su dağıtıcı takın 800₺ civarı fiyatı. Kafanız rahat eder.

Yağ soğutucu km 130 bini geçince problem açmaya başlar. Yerli Kale marka takıp geçin. 1850₺ civarı fiyatı uygun.

Radyatör orjinal üretici Mahle taktık 1 ay içinde delindi. Kale marka taktık fakat Kale daha pahalıydı😊

Kısaca Opel parcalarında orjinali sıkıntı hocam.

Bir de rampalarda dikkat ettiniz mi bilmiyorum 6. Vites 2000 devirde 107 km ile girdiğim yokuşu 95 km ile tamamlıyorum benzinde.

Yani araç tutunamıyor alt devirler inanılmaz boş katalizör sağlam olmasına rağmen. Pro Opel hareret yazılımı var fakat Pecochip yaptıracağım sırf bundan dolayı

Siz de durum nasıldı katalizör öncesinde B14NET alt devirleri daha dolu denilmekte?
 

dmitrisalarov

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
12 Ara 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam yeniden çok teşekkürler değerli tecrübelerinizi paylaştığınız için.
Katalizör aracı aldıktan 2 ay sonra falan yandığı için emin olun hatırlamıyorum çekişi.
Ancak 6. Vites bu araçlarda sadece yakıt tüketimi düşsün diye mevcut. Yani ben yaptığım testlerde 6. Viteste yokuşa 200le girince 180le çıkıyordum ancak 5. Viteste 200le girince yokuşta 200 le giderken bile hızım artmaya devam ediyor. Aracı 5. Viteste denemenizi tavsiye ederim.
Su dağıtıcı değiştim orijnali ile ancak bakalım gittiği yere kadar. Termostat ve su dağıtıcı bozulursa metalle değişeceğim.
Alt devirler inanılmaz boş katılıyorum benim de canımı sıkıyor.
Cik cik sesi geliyor ancak aksa zararı olmuş mudur iş işten geçmiş olabilir mi bilmiyorum. Bana iç aks körüğü gibi geldi çünkü aracın altında şanzıman yağı gördüm. Umarım gece boşalmamıştır bugün bakacağım. O körüğü değiştirsem sorun kalmaz değil mi?
 

dmitrisalarov

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
12 Ara 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Biraz wd40 sıktım su gelen yerlere dün. Özellikle aksın şanzımandan çıktığı yere boca ettim şimdi sesten eser kalmadı. Ancak aksın o bölümü paslanmış çok net belli oluyor. Wd40 sıkınca biraz rahatladı gibi. Krikoya kaldırıp tekeri çevirince de sorun yok gibi. Bir opel ustasını arayıp fikrini sordum kendisi kaynar suyun bile o aks körüğünü eritemeyeceğini söyledi. Bakalım umarım tekrar etmez sorun. Artık düzgünce binip aracımın tadını çıkarabilmek istiyorum :/
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Üst