ekspertiz raporu!

yasoopower

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Tem 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
öncelikle merhabalar 1 hafta önce konyadan opel vectra 1.8 i 16V (116 Hp) otomatik şanzıman araç aldım 2001 model kilometresi 64.000'de
aracı ekspertize soktuk 116 ps olan araba 101 ps çıktı dedilerki hiç bi sıkıntı yok çoğu arabada düşük çıkar ama yinede aklıma takıldı raporun fotoğrafını atiyorum bilen arkadaşlar yorumlarını esirgemezse sevinirim iyi haftasonları arkadaşlar...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bu rapor da özellikle motor konusunda bir gram inanmıyorum. Adamlar sadece bant üzerinde aracı test ediyorlar motor şu diyorlar. Bana göre saçmalık. Motor değerli bu şekilde ölçülmez.
 

Iltegin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
62
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2001 model araç 64 bin kilometrede mi? Ben olsam ilk kilometre orijinal mi değil mi diye baktırırdım. Şaşırdım doğrusu...
 

yasoopower

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Tem 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
2001 model araç 64 bin kilometrede mi? Ben olsam ilk kilometre orijinal mi değil mi diye baktırırdım. Şaşırdım doğrusu...

evet arkadaşım araç 64.000km konyada araba alım satım işiyle pert işleriyle uğraşan bir tanıdığımız var onu çağırdık baksın diye oda araba temiz dedi yinede bilgisi olan yazarsa sevinirim
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ben de onanmiyorum bu raporlara araclari bos bos bagirtiyolar

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Stormingful

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2014
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
En sağlamı tanıdık bir - iki ustaya göstermek ve motora komprasyon testi yaptırmak.

Ben de aracımı alırken -Ankara dışında- 100 TL vererek bi ekspertiz şirketine gitmiştim. Boyaydı, şaseydi gayet güzel baktılar.

Derken sıra motor testine geldi. Araca binen eleman aracın önceki sahibine ruhsatın yerini sordu, ruhsatı aldı bir şeye baktıktan sonra geri yerine koydu.

O esnada hiç bir anlam veremedim ruhsata bakmasına, çünkü herhangi bir bilgi girişi felan yapmadı bildiğiniz silindirin üzerinde aracı vites atıp hızlandırdı.

Derken test bitti ve bir baktım araç 59 Hp çıktı, halbuki araç 80 Hp (59 Kw)'ydi. Yani 21 Hp güç kaybı vardı görünene göre. Ben tabi hemen testi yapan arkadaşı sıkıştırdım, bu araç 80 beygir nasıl 59 çıkar diye.

Adam da uyanık " bak abi ruhsatta 59 yazıyor, al işte testte de 59 çıktı " dedi. Halbuki ruhsatta 59 Kw yazarken, eksper kağıdında 59 Hp yazıyordu. Tabi bu benim ilk aracım olduğundan, Hp-Kw hesaplaması haricinde fazla anlamıyordum.

Tabi adam bunu dedikten sonra işin içinde bir üç kağıt olduğunu sezinledim ve hemen Ankara'da ki Opel yetkili servislerden birini arayıp bir motor ustasıyla telefonda görüşüp "kağıt üzerinde ki 21 Hp. lik güç kaybını" sordum.

Sağolsun motor ustası telefonda da olsa ilgilendi ve " kesinlikle o motor testlerine güvenme, çoğu yalan yanlış onların, araç içine sindiyse satın alabilirsin " dedi, bunun üzerine aracı beğendiğim, sorunsuz, yetkili servis bakımlı ve düşük km olduğundan satın aldım.

Derken Ankara'ya gelip ekspertiz raporunu dikkatlice incelediğimde asıl üç kağıdı gördüm. Normalde benim aracın 80 Hp. güç üretmesi için 5600 devir/dakikada çalışması gerekiyordu.

Oysa uyanık eksperci ruhsatta 59 (Kw)'yi görünce ve Kw-Hp farkını/hesabını bilmediğimi düşünerek aracı zorlamamış, 2800 küsür devirde çalıştırmış ve 59 Hp güç çıkarmıştı.

Bana da "59'u işte çarp 1,3 ile bak 80 çıkıyor diye yutturmaya çalışmıştı. Böylece araca binerken neden ruhsata baktığı da ortaya çıkıyordu.

Ekspertiz şirketlerinin çoğunun fiziki ortamları yetersiz. Araçları normalde maksimum Hp. yi elde edebilmeleri için 5000-6000 devirde çalıştırmaları gerekir. Ancak bu devirde çalışan motor aşırı ısınacağından ve "zarar görme ihtimalinden" dolayı başlarına iş açacağını düşündüklerinden yukarıda anlattığım işlere girişebiliyorlar.

Not: İşini iyi yapan ekspertiz şirketlerini tenzih ederim. Başıma gelen bu olayı anlatarak mağduriyetlerin oluşmasını önlemek isterim.

İyi formlar herkese..
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
En sağlamı tanıdık bir - iki ustaya göstermek ve motora komprasyon testi yaptırmak.

Ben de aracımı alırken -Ankara dışında- 100 TL vererek bi ekspertiz şirketine gitmiştim. Boyaydı, şaseydi gayet güzel baktılar.

Derken sıra motor testine geldi. Araca binen eleman aracın önceki sahibine ruhsatın yerini sordu, ruhsatı aldı bir şeye baktıktan sonra geri yerine koydu.

O esnada hiç bir anlam veremedim ruhsata bakmasına, çünkü herhangi bir bilgi girişi felan yapmadı bildiğiniz silindirin üzerinde aracı vites atıp hızlandırdı.

Derken test bitti ve bir baktım araç 59 Hp çıktı, halbuki araç 80 Hp (59 Kw)'ydi. Yani 21 Hp güç kaybı vardı görünene göre. Ben tabi hemen testi yapan arkadaşı sıkıştırdım, bu araç 80 beygir nasıl 59 çıkar diye.

Adam da uyanık " bak abi ruhsatta 59 yazıyor, al işte testte de 59 çıktı " dedi. Halbuki ruhsatta 59 Kw yazarken, eksper kağıdında 59 Hp yazıyordu. Tabi bu benim ilk aracım olduğundan, Hp-Kw hesaplaması haricinde fazla anlamıyordum.

Tabi adam bunu dedikten sonra işin içinde bir üç kağıt olduğunu sezinledim ve hemen Ankara'da ki Opel yetkili servislerden birini arayıp bir motor ustasıyla telefonda görüşüp "kağıt üzerinde ki 21 Hp. lik güç kaybını" sordum.

Sağolsun motor ustası telefonda da olsa ilgilendi ve " kesinlikle o motor testlerine güvenme, çoğu yalan yanlış onların, araç içine sindiyse satın alabilirsin " dedi, bunun üzerine aracı beğendiğim, sorunsuz, yetkili servis bakımlı ve düşük km olduğundan satın aldım.

Derken Ankara'ya gelip ekspertiz raporunu dikkatlice incelediğimde asıl üç kağıdı gördüm. Normalde benim aracın 80 Hp. güç üretmesi için 5600 devir/dakikada çalışması gerekiyordu.

Oysa uyanık eksperci ruhsatta 59 (Kw)'yi görünce ve Kw-Hp farkını/hesabını bilmediğimi düşünerek aracı zorlamamış, 2800 küsür devirde çalıştırmış ve 59 Hp güç çıkarmıştı.

Bana da "59'u işte çarp 1,3 ile bak 80 çıkıyor diye yutturmaya çalışmıştı. Böylece araca binerken neden ruhsata baktığı da ortaya çıkıyordu.

Ekspertiz şirketlerinin çoğunun fiziki ortamları yetersiz. Araçları normalde maksimum Hp. yi elde edebilmeleri için 5000-6000 devirde çalıştırmaları gerekir. Ancak bu devirde çalışan motor aşırı ısınacağından ve "zarar görme ihtimalinden" dolayı başlarına iş açacağını düşündüklerinden yukarıda anlattığım işlere girişebiliyorlar.

Not: İşini iyi yapan ekspertiz şirketlerini tenzih ederim. Başıma gelen bu olayı anlatarak mağduriyetlerin oluşmasını önlemek isterim.

İyi formlar herkese..

Çok değerli bir paylaşım olmuş işte bu silindir üzerinde aracın tepinmesi ile bana göre test filan olmaz gördüğüm ilk bu testte bana çok saçma gelmişti. Hala da öyle gelmeye devam ediyor.
 

Stormingful

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2014
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle merhabalar 1 hafta önce konyadan opel vectra 1.8 i 16V (116 Hp) otomatik şanzıman araç aldım 2001 model kilometresi 64.000'de
aracı ekspertize soktuk 116 ps olan araba 101 ps çıktı dedilerki hiç bi sıkıntı yok çoğu arabada düşük çıkar ama yinede aklıma takıldı raporun fotoğrafını atiyorum bilen arkadaşlar yorumlarını esirgemezse sevinirim iyi haftasonları arkadaşlar...

Hocam sizin durum benim başıma gelen olaya benziyor.

Size tavsiyem bahsettiğiniz aracın kullanım klavuzuna bir şekilde erişerek Hp Devir/Dakika çizelgesini bulmanız. O çizelgede aracınızın hangi devirde en yüksek Hp gücüne ulaşacağı yazar.

Şayet grafikteki en üstteki çizgi takip edilirse ekspertizci arkadaş motoru yaklaşık 4800 devirde çevirmiş ve 100 Hp. güç elde etmiş.

Tahminen sizin aracında maksimum Hp si 5600 devir/dakikada ortaya çıkar. Grafikte en üstte yer alan çizgiyi " mantıken " tamamlarsak 5600 devirde yaklaşık 110 Hp civarında güç ortaya çıkar.

Bir kaç Hp lik kayıp da aracın Km sinden ve baskı balatadan dolayı bence gayet normaldir.
 

GTS Elektronik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hastanelerdeki tahlil cihazlarında bile sapmalar olurken bu testler aynı bilgisayarlardaki test programları gibi her testde farklı değer verir.O yüzden gerçek hayattaki kullanım ve gerçek güç değerlerini göstermez.Arabayı boş yere bağırtıp yıpratmaya gerek yok.Hatta bence expertiz için değilde arabayla uğraşıp modifiye gibi değişikliklerden sonra arabada oluşan anlık değişiklikleri gözlemek için iyi olur
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Sizin araçta gene iyi çıkmış 14 yaşında ve 60k da.... 20k da olan araçlarda bile güç kaybı % 8-9 oluyor.... zaten aktarma organlarında, motora bağlanan eklentilerde (şarj dinamosu gibi) güç kaybı oluyor...
 
Üst